@autofanaat: een permanent 4 wielaamgedreven of achterwielaangedreven auto niet of in die zin veel minder. Het Quattrosysteem in de S3 met haldexkoppelingen werkt niet permanent maar bij gripverlies van de voorwielen. Als er meteen 4 wiel aandrijving was, zou dit minder zichtbaar zijn.
@ghost: onzin. Het hellen wordt veroorzaakt door de massatraagheid vd auto. Het zwaartepunt ligt boven het aangrijppunt van de aandrijfkrachten, daardoor helt het ding naar achteren bij accelereren en naar voren bij remmen.
Op foto 1 is mooi te zien hoe de Quattro pas ingrijpt bij gripverlies. Het lijkt net een voorwielaandrijver.
@ghost: Benieuwd naar je uitleg, elke auto helt toch naar achter als je hard optrekt?
@autofanaat: een permanent 4 wielaamgedreven of achterwielaangedreven auto niet of in die zin veel minder. Het Quattrosysteem in de S3 met haldexkoppelingen werkt niet permanent maar bij gripverlies van de voorwielen. Als er meteen 4 wiel aandrijving was, zou dit minder zichtbaar zijn.
@ghost: onzin. Het hellen wordt veroorzaakt door de massatraagheid vd auto. Het zwaartepunt ligt boven het aangrijppunt van de aandrijfkrachten, daardoor helt het ding naar achteren bij accelereren en naar voren bij remmen.
@ghost: die helling is ook afhankelijk van de stijfheid van het onderstel.
@autofanaat: ligt gewoon aan de verdeling van de krachten over de as toch misschien 40% op voor 60% op achter ik noem maar wat
De S3 heeft leuk gezelschap ?
Dik!
Veel mooier dan een sportback (r)s3
@basgsi: valt ook wel weer mee, overdrijven kan ook natuurlijk.