• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

2 rivalen zij aan zij

BMW 732i A met een 35i motorblok & Mercedes Benz 300SE. De bmw is in treurige staat en wordt momenteel opgeknapt, de Merc is in topstaat. 2 klassebakken naast elkaar.

Spotter: schuiftrompet
Geüpload op: 10 juli 2016
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
7-serie appspot combo grijs Mercedes S-Klasse wit
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Corvette Stingray Splitwindow
    Corvette Stingray Splitwindow
  • MERCEDES G KLASSE
    MERCEDES G KLASSE
  • Mercedes C180
    Mercedes C180
  • S-klasse wit
    S-klasse wit
  • Mercedes C400
    Mercedes C400
  • BMW M3
    BMW M3
  • Mercedes-Benz S63 AMG V222
    Mercedes-Benz S63 AMG V222
  • alfa romeo 2000
    alfa romeo 2000

Lees Interacties

Reacties

  1. gash zegt

    10 juli 2016 om 19:07

    Niet moeilijk: de 300SE. Mercedes was zeker in de jaren ’80 oppermachtig. Die witte bimmerboot haade bij lange na niet de kwaliteit en status die de s-klasse decennialang al heeft.

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      10 juli 2016 om 19:11

      @gash: Dit. Helaas is dit niet meer zo..

      Login om te reageren
  2. kenwood zegt

    10 juli 2016 om 19:23

    Top mannen

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    10 juli 2016 om 19:24

    Niet zo moeilijke keuze…

    De Daimler Double Six of de Jaguar XJ uit die tijd. Die vind ik persoonlijker stukken sierlijker dan de Mercedes S-klasse en de BMW-7 serie. Maar dat is smaak. Hoop alleen genoeg geld over te houden voor benzine, onderhoud en een lasapparaat.

    Desondanks blijft de S-klasse een indrukwekkend gebouwde auto en heeft die zeker zijn charme. Bij de 7-serie geef ik de voorkeur aan de opvolger van deze. De E32 zat al meer op het niveau van de S-klasse. Of de E38, de allermooiste BMW-7 aller tijden.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      10 juli 2016 om 20:41

      @moveyourmind:
      Rover SD met 3500 V8 wint het altijd. 100x cooler dan deze twee en de Jag bij elkaar….

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        10 juli 2016 om 21:03

        @Rob: De SD1 is inderdaad een uiterst coole verschijning. Jaguar en Daimler hebben mijn voorkeur, maar de SD1 heb ik ook altijd bloedmooi gevonden. Net zo gestroomlijnd als een CX die door dezelfde designer getekend was, maar stoerder en sportiever qua looks. Hij doet zelfs denken aan de Ferrari Daytona. Alleen jammer dat de hele auto niet zo degelijk was als de V8 die voorin lag, maar ook Jaguars en Daimlers uit die tijd zijn niet vrij van gebreken.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          10 juli 2016 om 21:36

          @moveyourmind:
          Nee, het waren niet de topjaren van de Britse auto-industrie, om het maar zachtjes uit te drukken. ;-)

          En zo’n Series III XJ is natuurlijk pracht en praal, maar met de XJ40 zette Jaguar een hele flinke (broodnodige) stap voorwaarts. (en stiekem vind ik die ook mooier, maar ik sta hier niet helemaal objectief in ;-) )

          Login om te reageren
      • schuiftrompet zegt

        10 juli 2016 om 21:04

        @Rob: niet eens te vergelijken, tenminste van wat ik op google images zie.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          10 juli 2016 om 21:31

          @schuiftrompet:
          Misschien niet, misschien juist ook wel. De SD1 was een beetje de Mercedes CLS uit zijn tijd. Véél minder oubollig en veel meer een stijlicoon. En zeker niet minder luxe of snel. Wel degelijk een alternatief voor de topklasse denk ik.

          En ondanks dat de Rover minder pk’s (160 stuks) heeft dan de twee Duitsers, kan ie best meekomen. Sterker nog, denk dat de Rover zowel op het rechte stuk als in de bochten ze achter laat….

          Login om te reageren
      • bofkont zegt

        11 juli 2016 om 11:29

        @Rob: cooler wellicht wel ja, maar die dramatische kwaliteit hey.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          11 juli 2016 om 11:56

          @bofkont:
          Klopt, al is ie in de loop der jaren wel, godzijdank, beter geworden. Een late met de oude maar degelijke V8 schijnt er nog mee door te kunnen.

          Maarja, toen had ie al de typisch Britse reputatie, zoals bij zoveel Britse wagens…

          Login om te reageren
        • willempjuh zegt

          11 juli 2016 om 13:58

          @bofkont: Ik heb er 2 gehad, en mijn god….. Wat een dramatische kwaliteit. Stond meer stil dan rijdend hahaha. Wel een van de leukste auto’s die ik heb gehad :)

          Login om te reageren
    • roppp zegt

      11 juli 2016 om 00:06

      @moveyourmind: toch wel bijzonder dat wanneer er de keus wordt geboden uit twee, er altijd weer mensen zijn die met alternatieven aankomen waar NIET om wordt gevraagd. Niet dat ik altijd zo’n brave volgzame borst ben, maar het interesseert mij werkelijk geen ene ruk of je een XJ of een Rover 3500 nog beter vindt.
      Ps. Ik ga voor de Benz. Dat was, is en blijft een icoon.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        11 juli 2016 om 12:02

        @roppp: het interesseert mij ook ruk dat jij de Benz kiest. Zullen we dan maar gewoon stoppen met reageren?

        Login om te reageren
  4. e550 zegt

    10 juli 2016 om 19:24

    300SE, echt prachtig. Alleen jammer dat er in Europa voornamelijk ‘gierige’ uitvoering zijn verkocht. Leer of MB-tex, zie je bijna nooit. Terwijl de Amerikaanse S en 7-serie altijd met leer/MB-tex zijn geleverd. Die 7-serie gaat er mooi uitzien als die naar de originele staat wordt gerestaureerd. Wit is niet de mooiste kleur, maar als dat de originele kleur, zou ik ‘m lekker wit laten.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      10 juli 2016 om 19:49

      @e550: er gaat niks boven een W126 met velours bekleding, MB-Tex en leer mogen ze houden. Veel behaaglijker in elk seizoen en je glijdt niet uit je stoel in de bochten

      Login om te reageren
    • darrock zegt

      10 juli 2016 om 23:02

      @e550: alleen jammer dat je niet weet waar je het over hebt. Leer was de gierige uitvoering. Stof, pullman, dat was de shit toen. Leer was gewoon standaard… stof was extra bijbetalen.

      Login om te reageren
      • suheyl zegt

        11 juli 2016 om 00:17

        @darrock: klopt helemaal!

        Login om te reageren
      • e550 zegt

        11 juli 2016 om 02:36

        @darrock: in de US was velour geen betaalbare optie, maar was het gewoon gratis. Niemand nam daar velour omdat men luxe associeerden met leer. Wel gek, dat bijna elke Europese w126 stof/velour heeft. Vooral de goedkopere varianten hebben het. Alleen enkele 500 sel’s heb ik gezien met leer.

        Login om te reageren
  5. e1000bmw523i zegt

    10 juli 2016 om 19:37

    Zoals ze hier staan: de Mercedes.
    Eenmaal opgeknapt, ligt het aan wat je zoekt. Voor mij beide.

    Login om te reageren
  6. bertorelli zegt

    10 juli 2016 om 19:40

    Mooie vergelijking, maar de S-Klasse wint toch met flinke voorsprong.

    Ik heb er zelf eentje (een 500SEL uit 1984) dus helemaal objectief is het niet ;-)

    Het zijn zelfs na ruim 30 jaar nog steeds heerlijke reisauto’s. De 8 cilinders rijden echt subliem en gebruiken nauwelijks meer dan de 6 cilinders.

    Zo’n BMW is trouwens ook niet verkeerd, maar aan deze moet zo te zien nog wel het een en ander aan gebeuren.

    Login om te reageren
  7. monsieurleloure zegt

    10 juli 2016 om 19:51

    Voor mij ook de 300se

    Login om te reageren
  8. Homer55 zegt

    10 juli 2016 om 20:05

    300SE. Gewoon heerlijk kalm zoeven.

    Login om te reageren
  9. matter zegt

    10 juli 2016 om 20:10

    w126 ftw

    Login om te reageren
  10. bimmert zegt

    10 juli 2016 om 20:16

    De 7 voor mij, liefst in het zwart en een beetje verlaagd, lekker fout :)

    Login om te reageren
  11. mrwheely zegt

    10 juli 2016 om 20:37

    Totaal niet te vergelijken Merc is alleen heerser aan de top op het gebied van betrouwbaarheid en zeker in die tijd

    Login om te reageren
  12. schuiftrompet zegt

    10 juli 2016 om 20:54

    Ik heb beide auto’s gereden. De merc en de 7 serie rijden redelijk hetzelfde, heerlijk deinend en comfortabel. Maar als je het gas intrapt zijn ze toch verassend scherp. De 7 serie is nét wat sneller dan de merc. De 7 serie is een karige uitvoering (geen airco etc) terwijl de merc niets te kort komt. De 7 serie krijgt nog een set nette velgen, wordt van roest ontdaan en logos en dergelijke worden vervangen, verder wordt het interieur opgeknapt. De merc is nagenoeg in perfecte staat.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      11 juli 2016 om 08:01

      @schuiftrompet: de bmw zou toch iets strakker moeten rijden. Wellicht ook eens alle rubbers onderop vervangen, en uiteraard de schokdempers. Doet vaak een hele hoop voor een oudere auto.

      Login om te reageren
  13. allesmetturbo zegt

    10 juli 2016 om 21:31

    De BMW anytime!

    Login om te reageren
  14. xr134 zegt

    11 juli 2016 om 03:36

    Hee die bmw ken ik (iets met kapote veerpoot) ??

    Login om te reageren
  15. pinut187 zegt

    11 juli 2016 om 09:59

    Mooie combo hoor.

    Login om te reageren
  16. bofkont zegt

    11 juli 2016 om 11:32

    Zonder twijfel de MB, heer en meester in die tijd nog, enkel het BMW embleem is al een gigantische afknapper bij deze, als je die toch op de foto wilt zetten waarom niet even een nieuwe plaatsen, het zijn die kleine dingen die groot verschil maken.

    Login om te reageren
  17. flik2punt0 zegt

    11 juli 2016 om 16:42

    Die Mercedes straalt echt klasse uit prachtig!

    Login om te reageren
  18. bischero zegt

    11 juli 2016 om 21:56

    BMW, zonder twijfel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North