Vreemd die 2 deurtjes aan elke kant in de motorkap. Stoere wielen.Weet niet of het origineel is maar ze staan goed. Deze is nog van voor de 2e wereldoorlog.Bekend waar deze verstopt is geweest? Deze Traction Avant heeft natuurlijk een hele geschiedenis.
@Alfarobert: Zijn Pilote-velgen van Michelin. Speciaal voor hun destijds nieuwe X-banden. Voor meer comfort, grip en al dat soort superduperinnovaties.
Fantastisch toch dat een auto ver uit de vorige eeuw eigenlijk nog bijzonder modern is.
– Hij is laag
– Hij heeft voorwielaandrijving
– Hij is gebruiks en onderhouds vriendelijk ontworpen
Ik zal van het weekend wel wat foto’s maken van het interieur etc, mijn vader heeft de auto gekocht in 1999 en is het benodigde revisie werk aan gedaan door destijds brouwer. En nu onderhou ik hem zelf @Duell:
De TA is laag omdat het ook de eerste in serie gebouwde auto met een zelfdragende carrosserie is.. En als je er ooit een tegen komt, ze ruiken heel bijzonder binnen.. Allemaal
Van de week nog bij Car S.O.S. gezien, ze leggen er het e.e.a. uit over de techniek en hoe vooruitstrevend die was. Erg indrukwekkend voor die tijd! En leuk aangezien het de trouwauto van mijn ouders was in de 70’s :)
Eerste voorwiel aangedreven auto toch?
@redneckdarian: volgens mij wel ja
@redneckdarian:
Zeker niet de eerste. Al voor 1900 werd er mee geëxperimenteerd. De TA was wel de eerste écht succesvolle fwd productieauto.
@Original_Arnoud: kostte Citroën wel bijna de kop ;)
Heel tof! Lijkt mij erg leuk om te zien!
Vreemd die 2 deurtjes aan elke kant in de motorkap. Stoere wielen.Weet niet of het origineel is maar ze staan goed. Deze is nog van voor de 2e wereldoorlog.Bekend waar deze verstopt is geweest? Deze Traction Avant heeft natuurlijk een hele geschiedenis.
@Alfarobert: Velgen zijn orgineel.
@Alfarobert: Zijn Pilote-velgen van Michelin. Speciaal voor hun destijds nieuwe X-banden. Voor meer comfort, grip en al dat soort superduperinnovaties.
@Alfarobert: Die deurtjes waren dacht ik voor meer koeling.
@Alfarobert: De kans is groter dat er een paar duitse officieren gedurende WO2 in hebben rondgereden.
Leuk zo n voor oorlogse traction avant!
Naar mijn mening leuker dan de zoveelste voor heel veel geld perfect gerestaureerde auto, Heel tof !
Fantastisch toch dat een auto ver uit de vorige eeuw eigenlijk nog bijzonder modern is.
– Hij is laag
– Hij heeft voorwielaandrijving
– Hij is gebruiks en onderhouds vriendelijk ontworpen
Dit is wel hoe een Franse classic erbij hoort te staan. In Frankrijk zelf zijn ze ook zo sleets als iets. Zo heurt het eigenlijk :)
eigenlijk is die veel leuker zo, dan als die helemaal gerestaureerd is.
Trots op mijn wagen
@citroentraction39: en terecht! Geniet er van !!
@citroentraction39: Vertel aub meer. Of deel een paar mooie interieur foto’s.
Ik zal van het weekend wel wat foto’s maken van het interieur etc, mijn vader heeft de auto gekocht in 1999 en is het benodigde revisie werk aan gedaan door destijds brouwer. En nu onderhou ik hem zelf @Duell:
De TA is laag omdat het ook de eerste in serie gebouwde auto met een zelfdragende carrosserie is.. En als je er ooit een tegen komt, ze ruiken heel bijzonder binnen.. Allemaal
Van de week nog bij Car S.O.S. gezien, ze leggen er het e.e.a. uit over de techniek en hoe vooruitstrevend die was. Erg indrukwekkend voor die tijd! En leuk aangezien het de trouwauto van mijn ouders was in de 70’s :)
Vreemd dat bij de RDW een vervaldatum apk van ergens in 2006 staat, maar voor auto’s ouder dan 50 jaar die plicht er niet meer is.
@metalmike: misschien geschorst geweest en is dat de laatst geregistreerde datum
Sinds 2006 is de wet gekomen van apk vrijstelling vandaar @metalmike: