Vergeet ook niet dat het een 30 jaar oud ontwerp is! Ik blijf het een mooie auto vinden, alleen is rood niet mijn favoriete kleur. Die van mij is blauw, niet het originele Purblau maar een door Wiesmann gekozen en gespoten kleur blauw.
@sportevo: hoe rijdt dat nou? 170 pk plus 7,9s naar 100 op 1200kg… Klinkt niet heel lichtvoetig voor een fun roadster om heel eerlijk te zijn. Ja destijds natuurlijk super waarden…
@audir8v10: daarom heb ik die van mij eerst op de standaard 2,5ltr laten tunen. Motormanagement is toen helemaal opnieuw geschreven en icm een spaghetti uitlaatspruitstuk en een Wiesmann uitlaat kwam ik uit op 195pk. Dat maakte hem al veel beter, later heb ik er een 2,7 liter ingehangen en zit ik op 210pk maar met veel meer trekkracht onderin. Het originele blok heb ik ook nog.
Geweldig leuke auto’s. Pure fun roadster. Ik werk er regelmatig aan in mijn bedrijf. Ooit hoop ik één te bezitten maar met de huidige waardestijgingen ben ik bang dat ik 10 jaar te laat ben.
Altijd goed een Z1: redelijk exclusief, fijne 6-pitter, handbak en een tijdloos design. Ook goed zelf te onderhouden: ideale waardevaste hobbyauto.
Tenzij ze van deze defect zijn, zou ik altijd met de deuren omlaag rijden. Gewaun, omdat het ken.
Ik ben van vorige ook de eigenaar van zo’n Zééntje geworden. Purgrun met wit interieur. Wel nog wat werk aan, want bij de vorige eigenaar hebben ze de panelen verwijderd om ze te herspuiten, maar bij de montage is wel ’t een en ’t ander verkeerd uitgevoerd (ze moeten een hoop klemmetjes en zo overgehad hebben), dus dat zullen we met wat engelengeduld eens in orde moeten brengen. Dat neemt echter niets weg van het rijplezier dat ik hoop ermee te beleven.
Echt een mooie auto, er kwam er wel eens een tanken bij de garage waar ik destijds werkte. Ik heb er ook nog een folder van. Mijn oom werkte bij een BMW dealer en die naam al die folders mee.
Prachtig? Mwa, niet echt. Alleen al de lampen.. Alleen de deuren maken ‘m bijzonder.
De reactie hierboven is de typische onderwaardering. Het is naar mijn idee een leuke auto die hem op zijn beurt speciaal maakt
@brankohyundai97: So true :-) Goh… zou dat ook de reden zijn dat ze flink in waarde stijgen haha
@brankohyundai97: daar ben ik het dan wel helemaal mee eens. Ik heb het altijd een bijzondere en toffe auto gevonden. Maar prachtig niet.
Leuke wagen, al helemaal met zijn ‘oude platen!’ (oude combinatie)
Vergeet ook niet dat het een 30 jaar oud ontwerp is! Ik blijf het een mooie auto vinden, alleen is rood niet mijn favoriete kleur. Die van mij is blauw, niet het originele Purblau maar een door Wiesmann gekozen en gespoten kleur blauw.
@sportevo: exact mijn gedachte, veel plezier met deze super leuke en eigenwijze auto!!
@sportevo: pics please! ;)
@e1000bmw523i: ik zal eens een keer wat posten.
@sportevo: hoe rijdt dat nou? 170 pk plus 7,9s naar 100 op 1200kg… Klinkt niet heel lichtvoetig voor een fun roadster om heel eerlijk te zijn. Ja destijds natuurlijk super waarden…
@audir8v10: daarom heb ik die van mij eerst op de standaard 2,5ltr laten tunen. Motormanagement is toen helemaal opnieuw geschreven en icm een spaghetti uitlaatspruitstuk en een Wiesmann uitlaat kwam ik uit op 195pk. Dat maakte hem al veel beter, later heb ik er een 2,7 liter ingehangen en zit ik op 210pk maar met veel meer trekkracht onderin. Het originele blok heb ik ook nog.
Geweldig leuke auto’s. Pure fun roadster. Ik werk er regelmatig aan in mijn bedrijf. Ooit hoop ik één te bezitten maar met de huidige waardestijgingen ben ik bang dat ik 10 jaar te laat ben.
Altijd goed een Z1: redelijk exclusief, fijne 6-pitter, handbak en een tijdloos design. Ook goed zelf te onderhouden: ideale waardevaste hobbyauto.
Tenzij ze van deze defect zijn, zou ik altijd met de deuren omlaag rijden. Gewaun, omdat het ken.
Uber lelijk.
Wel bijzonder.
Gefeliciteerd Wouter met je nieuwe voiture!
Heb er vorige week nog een gezien, helaas heb ik er geen foto’s van kunnen maken
Nooit mooi gevonden. Wel bijzonder en exclusief. De rijeigenschappen zullen ook wel leuk zijn.
Is dat Wouter ?
@rolov:
Aan het grijze haar te zien, waarschijnlijk zijn opa.
@gash: Wouter is inderdaad nog pornoblond ja….
@rolov: hij lijkt er wel op.
Ik ben van vorige ook de eigenaar van zo’n Zééntje geworden. Purgrun met wit interieur. Wel nog wat werk aan, want bij de vorige eigenaar hebben ze de panelen verwijderd om ze te herspuiten, maar bij de montage is wel ’t een en ’t ander verkeerd uitgevoerd (ze moeten een hoop klemmetjes en zo overgehad hebben), dus dat zullen we met wat engelengeduld eens in orde moeten brengen. Dat neemt echter niets weg van het rijplezier dat ik hoop ermee te beleven.
@ksvrtommy: ben je ook al lid van de Z1-club?
Herinner me nog dat ik m op de IAA zag. Unieke auto.
Prachtig… Meningen
Zag er laatst één touren met de deuren open. Heel gaaf.
Lelijk en niet bijzonder snel. Het MX5 volk hier zal hem dus fantastisch vinden.
Graag in het donkerblauw.
Mooi rood is niet lelijk
Zoveel mooier in het echt ook…. Op foto plakt hij niet echt….
Echt een mooie auto, er kwam er wel eens een tanken bij de garage waar ik destijds werkte. Ik heb er ook nog een folder van. Mijn oom werkte bij een BMW dealer en die naam al die folders mee.