Interieurporn Peugeot 106 Rallye
Nieuwe stoelen, flocked dashboard, satchshift schakelsysteem, 6 punts gordels, OMP custom rolkooi, binnenkant opnieuw gespoten!
Nieuwe stoelen, flocked dashboard, satchshift schakelsysteem, 6 punts gordels, OMP custom rolkooi, binnenkant opnieuw gespoten!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Dik !! Ook nog iets veranderd aan de motor?
@max038: ja hangt een Citroën
C2 vts blok in (125pk)
@ring106rallye: zijn dat veel aanpassingen?
@xiran: ja zijn veel aanpassingen, je kan er beter een 106 GTi blok inhangen, veel meer plug en play
@ring106rallye: gaat hard genoeg neem ik aan?
@suzikubelona: jawel, nu heeft ie 125pk op ongeveer 850kg. Aankomende winter wordt de motor aangepakt. Nu is ie intern nog standaard.
Heel netjes gedaan!
Ik ben toch altijd benieuwd wat zoiets als dit kost. Ben namelijk mijn bank rekening aan het spekken en ik zoek echt een leuke project auto.
@jongenmetblokjes: duizenden euro’s
@jongenmetblokjes: dan heb ik een leuke voor je
@jongenmetblokjes: heb nog wel Saxo vts 16v wat een mooie basis is voor een project auto. Heeft al 140pk?
Wow! Erg netjes, leuk project. Geniet ervan!
Kijk, daar hou ik van, iemand met oog voor detail, complimenten!
Heb je zelf dat dashboard gemaakt?
@wiebe: laten doen bij pro flock
@ring106rallye: geinig spul dat flocken. Ik kende het maar had werkelijk geen idee hoe het heette, laat staan dat het redelijk hittebestendig is en zo makkelijk toepasbaar en betaalbaar.
@ghost: het is zelfs toepasbaar op motordelen zoals inlaten en kleppendeksels
Nice..! Die blauwe tellers, een en al nostalgie.
Ook semi slicks er onder of zie ik dat verkeerd
@gecko: klopt, Yokohama’s
Goed bezig zeg!
Thnx allemaal, vandaag tussen 18:00 en 19:00 uur was ie te zien op de Ring
Lekker zeg! Had nog nooit eerder een “geflocked” dashboard gezien.
mooi man, maar ik had die panelen in de deuren ook geflocked
@Jantje_555: bedankt voor de tip, had ik zelf nog niet aan gedacht, wordt geregeld :)
Voordat dit geplaatst werd is Autoblog’s Casper voor de zekerheid even gewaarschuwd..?
@ukbob: watdan?
@ring106rallye: @casperh houdt hiervan
Nice! Doet me denken aan mijn oude rallye 1.3 8v :)
Neef van mij had een Peugeot 106 GTi, volgens mij hetzelfde blok als dat van jou. Hij heeft toen de injectie eraf gehaald, want daar zit de toerenbegrenzer in verwerkt bij een GTi. Vervolgens dubbele webers en throttle bodies erop. Daarnaast halfrace Kent Cam nokkenassen erin, spaghetti spruitstuk, cat er tussenuit. Weet niet wat de motor exact deed, maar schat ‘m toch zeker wel richting de 180-200pk’s. Dat gekke ding liep nagenoeg niet stationair, stotterde als een malle tussen de 2.000 en 3.800rpm. Maar vanaf de 4.000, trekken als een lier en over 9.500rpm gaan. Je kon ermee 125km/h halen in de 2e versnelling :D
@jack_abarth:
Deze nokkenas dus:
http://www.kentcams.com/product-details/305/Camshaft/Camshaft/PT54-Race–Suitable-for-TU5J4-engine/
@jack_abarth: de toerenbegrenzer van een 106 GTI zit gewoon geprogrammeerd in de ECU, kan zo naar 7800-8000 rpm worden gezet. Heeft niets met de injectie/bobine te maken.
Er zit in de modellen vanaf ongeveer bouwjaar 2001 wel een complex stukje elektronica in de bobine, wat te maken heeft met (semi)sequentiële inspuiting. Daarom zijn de bobines van die laatste bouwjaren veel duurder dan die van de GTI’s van voor 2001.
Gaaf!! Helemaal perfect
Leuk project, maar vind het persoonlijk erg zonde!
Zou hem zelf lekker origineel houden en voor het circuit een 106 GTI als basis kopen!
@ds3thp: je moet wat te zeuren houden, nietwaar?
Vind het eerder zonde, zie liever een volledig originele nette, die zijn veel schaarser en die gaan ook nog serieus geld waard worden.
@bofkont:
Die mening deel ik volledig met je. Als je een engine-swap doet dan had hij inderdaad beter een 1.1 als basis kunnen nemen.
@bofkont: de 106 is niet gebouwd om geld waar te worden. de 106 is gebouwd om puur trackdays te doen. “per ongeluk”is ie wel erg mooi geworden :)
Een 106 Rallye die zijn naam waardig is.
Mooi gedaan, een leuk speledingetje!
Erg gaaf! Keep it clean ;)
Mooi man! Blijft toch leuk zo’n klein scheurijzer. Ziet er goed uit!
Dikke like!
Leuk man. Ik ging vroeger met mijn 106 XSI over de Ring. Mooie tijd was dat. A.s. zondag weer een Ring dagje in de agenda staan, maar ik ga met mijn Lexus de baan niet meer op:-)
Wat een on-ge-lo-fe-lijk geinig ding, veel repsetc voor mensen, die het geduld, de kennis en de passie hebben om zo’n ding te bouwen. Hoop, dat-ie net zo goed rijdt als-ie eruit ziet, dan gaat-ie als een malle. Veel pret mee gewenscht, topkarretje !
Kan het kloppen dat ik deze auto vandaag op Zandvoort rond heb zien rijden?
@jeanwillem: klopt tussen 17 en 19uur reed ik op Zandvoort
Pooooornnneeeeeaaaaauu ?????
Heel dik gedaan, respect!