@danone: Niet alleen dat, de GT3 heeft ook geen koelgaten in de achterspatborden. De GT3 RS wel, maar die heeft dan weer een andere spoiler op de achterkant.
@cossie300: lijkt mij heel erg ja beetje rond rijden in een gt2. Maar je krijgt inderdaad ook slimme hokken, dat lijkt mij wel wat minder. Autorijden opzich vind ik zeker wel leuk.
@mrrallycross: of een heel goede technieker zijn en je opwerken bij de fabrikant, of voertuigdynamiek en voertuigelectronica studeren, potje kunnen sturen, bereid zijn in het buitenland te werken met flexibele uren en uiteraard goed in je job zijn. Heel veel ouderwets genieten komt er niet aan te pas, constant meten, observeren, rapporten schrijven etc. dus dat moet je juist leuk vinden. Testrijder ben ik zelf niet geweest, wel ontwikkelingsingenieur en toch een paar keer op stap geweest, toch wel leuk :) Was wel geen Porsche, das vast nog leuker maar kan potentieel ietwat de vakantie verpesten als je privé niet iets leuks onder je bips hebt…
@mrrallycross: ik werkte bij de produktverbetering bij Scania, groote voordeel was dat ik met vanalles mocht werken ipv één enkel gebied (bv. remblokken ganse dagen). Leukste herinnering was als we met een stoet vrachtwagens externe observatie deden (regen) en ik de Golf kamerawagen van de ene naar de andere vrachtwagen mocht racen, mochten geen tijd verliezen ;) verre van GT2’tjes testen in de bergen, I know, toch leuk.
Ontwikkelingsingenieurs bestellen vaak testen van de testrijders, dat kan van indrukken achter het stuur gaan, tot loggen van temperatuur en rek/krachten op prototype onderdelen tijdens specifieke ritomstandigheden etc. Een testrijder heeft per proef makkelijk vele tientallen dingen om op het oog te houden… Had graag zelf testrijder/ingenieur geweest en had dat vast ook geworden en dan evt doorgroeien naar een buitenlands zusterbedrijf… maar ben in de plaats een familie en eigen bedrijf gestart in een niet-automotive gerelateerde sector… Zo gaat dat. Privé heb ik gelukkig nog twee leuke auto’s en veel mooie wegen dus zo erg is het niet :)
@Onehp: ik sluit me helemaal bij je aan. Ik heb ook een paar testritten moeten doen. Het lijkt veel leuker dan het is. Lange dagen, veel in de auto hangen, vaak met de laptop op schoot (wat toch een prima methode is wagenziekte te triggeren). Ja, je bent er een paar dagen uit, maar er moet wel gewerkt worden, er zit vaak druk op de ketel.
@mrrallycross: Kwestie van een technische studie doen die raakvlak heeft met autotechniek en dan solliciteren. Tenminste, iemand die ik via-via ken is zo aan een baan als testcoureur bij Mini gekomen.
@dedokter: Hoes-zo? Achterlichten en bumper zitten onder een doorzichtige resp zwarte plexi/plastiek en netjes afgeplakt rondom zodat met de originele omtrek niet kan zien. Zoiets.
Vgm is dat de GT2
@simracing4life: denk het ook. Plaatsing van de uitlaten is ongeveer hetzelfde als de 997 GT2.
@danone: Niet alleen dat, de GT3 heeft ook geen koelgaten in de achterspatborden. De GT3 RS wel, maar die heeft dan weer een andere spoiler op de achterkant.
@simracing4life: is het
Hoe kom ik aan een baan als testrijder?
@mrrallycross: testrijder moet toch saai zijn . Een hele dag rondrijden met zo’n wagens ???
@cossie300: lijkt mij heel erg ja beetje rond rijden in een gt2. Maar je krijgt inderdaad ook slimme hokken, dat lijkt mij wel wat minder. Autorijden opzich vind ik zeker wel leuk.
@mrrallycross: of een heel goede technieker zijn en je opwerken bij de fabrikant, of voertuigdynamiek en voertuigelectronica studeren, potje kunnen sturen, bereid zijn in het buitenland te werken met flexibele uren en uiteraard goed in je job zijn. Heel veel ouderwets genieten komt er niet aan te pas, constant meten, observeren, rapporten schrijven etc. dus dat moet je juist leuk vinden. Testrijder ben ik zelf niet geweest, wel ontwikkelingsingenieur en toch een paar keer op stap geweest, toch wel leuk :) Was wel geen Porsche, das vast nog leuker maar kan potentieel ietwat de vakantie verpesten als je privé niet iets leuks onder je bips hebt…
@Onehp: mag ik vragen wat je ontwikkelde en hoe dat allemaal een beetje in z’n werk ging?
@mrrallycross: ik werkte bij de produktverbetering bij Scania, groote voordeel was dat ik met vanalles mocht werken ipv één enkel gebied (bv. remblokken ganse dagen). Leukste herinnering was als we met een stoet vrachtwagens externe observatie deden (regen) en ik de Golf kamerawagen van de ene naar de andere vrachtwagen mocht racen, mochten geen tijd verliezen ;) verre van GT2’tjes testen in de bergen, I know, toch leuk.
Ontwikkelingsingenieurs bestellen vaak testen van de testrijders, dat kan van indrukken achter het stuur gaan, tot loggen van temperatuur en rek/krachten op prototype onderdelen tijdens specifieke ritomstandigheden etc. Een testrijder heeft per proef makkelijk vele tientallen dingen om op het oog te houden… Had graag zelf testrijder/ingenieur geweest en had dat vast ook geworden en dan evt doorgroeien naar een buitenlands zusterbedrijf… maar ben in de plaats een familie en eigen bedrijf gestart in een niet-automotive gerelateerde sector… Zo gaat dat. Privé heb ik gelukkig nog twee leuke auto’s en veel mooie wegen dus zo erg is het niet :)
@Onehp: ik sluit me helemaal bij je aan. Ik heb ook een paar testritten moeten doen. Het lijkt veel leuker dan het is. Lange dagen, veel in de auto hangen, vaak met de laptop op schoot (wat toch een prima methode is wagenziekte te triggeren). Ja, je bent er een paar dagen uit, maar er moet wel gewerkt worden, er zit vaak druk op de ketel.
@mrrallycross: Kwestie van een technische studie doen die raakvlak heeft met autotechniek en dan solliciteren. Tenminste, iemand die ik via-via ken is zo aan een baan als testcoureur bij Mini gekomen.
GT2rs
Mooie omgeving daar bij de Zugspitze! Paar weken geleden nog geweest, erg gaaf dat daar ook prototype auto’s komen!
@rike: Precies, wij stoppen er altijd om iets te drinken. Toevallig stonden deze op een rijtje
Ik ben laatst naar de nardo ring geweest en daar reed een soort gelijk ding
En het ziet eruit als een… 911!
@frederik: ja inderdaad!
Ben ik de enige die zich afvraagt of de lampen onder de afdekhoes nog aanstaan.
Of dat de afdekhoezen zo dun zijn dat je de lampen ziet.
Of om het helemaal gek te maken, dat de lampen op de buitenkant van de hoes geplakt zitten?
@dedokter: Hoes-zo? Achterlichten en bumper zitten onder een doorzichtige resp zwarte plexi/plastiek en netjes afgeplakt rondom zodat met de originele omtrek niet kan zien. Zoiets.
@Onehp: dat is zodat ze de auto’s nog kunnen vinden snachts, drukken op de sleuren en het grote licht gaat aan
@dedokter: De lampen waren opengelaten op de beschermhoes
@dedokter: sorry, had niet doorgeklikt tot de, inderdaad, hoezen.
Niet te vroeg juichen, misschien betekend GT2 straks wel Grote Turbo 2 Cilinder
@ab1963: een grote turbo krijgt ie sowieso. De 2 staat, als ik er naar kijk zoals jij, voor 2 turbo’s
Dikke GT2 zou mooi zijn.
Geen GT2, maar wel meteen de GT2 RS.
@carreza: zou een klein beetje onlogisch zijn he
Super gave spot! Bedankt voor het delen!