@samasama: en ik had een sahara pearl groene met S Line velgen die Wouter ook wel kent. Daar had ik alleen wel ‘wat’ problemen mee en heb ik hem een schop gegeven naar de handel. Al zag een vriend van me hem vorige week nog rijden, dus blijkbaar hebben ze er nog iemand voor gevonden.
@samasama: ik zou bijna zeggen wat niet:
– displayproblemen teller en radiodisplay (*)
– lekkende koplampsproeiers
– achterdifferentieel defect (quattro)
– motorelectronica: bobines en nokkenas-sensor (*)
– stoelverwarmingsknoppen die in dashboard verdwijnen (*)
– koppakking mogelijk lek
* bekende problemen.
Ik heb de auto door inruil verkregen en heb dat te oppervlakkig gechecked. Wijze les geleerd. Het was en is wel een mooie auto, die als quattro ook best prima rijdt.
@amghans: klopt volgens mij had de Quattro 180pk ook een enkele uitlaat. Ik heb bewust gezocht naar een FWD en dus 180pk in deze kleur. Scheelt 200 kilo en dan kan de Quattro ook niet stuk. De kleur vond ik veel unieker dan het grijs of zwart dat je altijd ziet.
@samasama:
Beide Quattro versies (de 180 en de 225 pk) hebben de dubbele uitlaat. Dat maakt jouw FWD des te byzonderderder !
Heb een collega, die er ook één heeft, een wat lichtere kleur blauw metallic, ook zo’n exemplaar, dat tot het laatste boutje origineel is. Is er voor zover ik weet zeer tevreden over, heb ‘m nog niet over technische malheur gehoord. Misschien, dat ’n FWD gewoon de beste versie is.
Heb er ooit ook een gehad. 225 pk quattro, zilverpijl. Hiermee snelst ooit door duitsland geracet. Op een zondagmiddag in het voorjaar van 99 vriend opgehaald in venlo voor skitrip. Hij kon niet vroeger vertrekken dan 11h. Wij waren destijds helemaal into mooserwirt, sankt anton. Dan zouden we ons moeten haasten om wat achter de wijfkes te kunnen zitten, want tent sluit om 19.45. Magnifiek weer, geen halve kip op de baan, en de – best grote – kofferruimte, inclusief platliggende achterbank, vol met bagage blazen op autobahn. Via heilbronn en ahlen naar de grens in bregenz. Constant rond de 220, wezen tanken en door. De grensovergang horbranz in 4h20 met gemiddelde v 163. Geweldige kar, maar ik was er toen nog wat te jong/wild voor en na minder dan 2j parkeerde ik hem vol op 2 andere wagens en werd ie per kilo verkocht ad schroothandelaar. Trip down memory lane. Veel plezier met je nieuwe kar! Iconisch model. Berlijnse bol.
Leuke wagen hoor, veel plezier ermee!!
Heerlijk origineel exemplaar, de mk1 TT is echt mijn favoriet.
Goede keuze natuurlijk! :) Ik heb inmiddels te veel kinderen om de TT nog vaak te gebruiken, maar ik heb hem nog wel.
Have fun ermee!
@Wouter: thanks, het achterbankje zit er inderdaad alleen voor de sier.
@samasama: en ik had een sahara pearl groene met S Line velgen die Wouter ook wel kent. Daar had ik alleen wel ‘wat’ problemen mee en heb ik hem een schop gegeven naar de handel. Al zag een vriend van me hem vorige week nog rijden, dus blijkbaar hebben ze er nog iemand voor gevonden.
@stephane8200: Ah, ik heb m’n best gedaan er 1 te kopen met zo min mogelijk problemen. In een notendop, wat was er loos?
@samasama: ik zou bijna zeggen wat niet:
– displayproblemen teller en radiodisplay (*)
– lekkende koplampsproeiers
– achterdifferentieel defect (quattro)
– motorelectronica: bobines en nokkenas-sensor (*)
– stoelverwarmingsknoppen die in dashboard verdwijnen (*)
– koppakking mogelijk lek
* bekende problemen.
Ik heb de auto door inruil verkregen en heb dat te oppervlakkig gechecked. Wijze les geleerd. Het was en is wel een mooie auto, die als quattro ook best prima rijdt.
@stephane8200: Ik dacht heel even dat ik em weer had gespot ;).
@Wouter: Maar je hebt hem nog wel?? Dat wist ik niet. Niet dat dat er toe doet, maar enfin. Je hebt dus vier auto’s?
Keurige auto! Veel plezier ermee!
Have bak, en een hele mooie kleur ook, niet eerder gezien. Veel plezier ermee!
Heerlijk zo’n standaard mk1 TT. Have fun!
Die TT ziet er nog strak uit.
Keurig ding ..
bRGreen staat em beter dan Jaguar ..
Net zo zeldzaam als rood ..
Achterbank is er trouwens vrij makkelijk uit te halen ..
Achterspoiler helaas niet ..
@lincoln: Hier in de buurt rijdt er eentje zonder spoiler. Geen gehoor gegeven aan de terugroepactie gok ik zo.
@bartteeuwen:
Terecht .. Net als een twingo met wimpers .. Zo erg ook weer niet .. Maar breekt wel de belijning flink ..
Goede keuze, nu nog een witte Aprilia jack scoren om het helemaal af te maken.
Gave kleur!
Maar wat staat dat ding onwijs hoog op zijn poten zeg..
Mooi ding!
Zie ik ’t goed : enkele uitlaat, dus 180 pk FWD ?
@amghans: klopt volgens mij had de Quattro 180pk ook een enkele uitlaat. Ik heb bewust gezocht naar een FWD en dus 180pk in deze kleur. Scheelt 200 kilo en dan kan de Quattro ook niet stuk. De kleur vond ik veel unieker dan het grijs of zwart dat je altijd ziet.
@samasama:
Beide Quattro versies (de 180 en de 225 pk) hebben de dubbele uitlaat. Dat maakt jouw FWD des te byzonderderder !
Heb een collega, die er ook één heeft, een wat lichtere kleur blauw metallic, ook zo’n exemplaar, dat tot het laatste boutje origineel is. Is er voor zover ik weet zeer tevreden over, heb ‘m nog niet over technische malheur gehoord. Misschien, dat ’n FWD gewoon de beste versie is.
@amghans: niet waar de Quattro 180 heeft altijd een enkele pijp origineel.
Mooi exemplaar, trouwens !
Prachtige auto, let wel even op sludge e.d.
Mooi ding man !
Mooi hoor Bijzondere kleur Fijne km gewenst
Apart kenteken
Zeldzame kleur inderdaad, en een leuke kar! Heb er zelf ook zo eentje!
Mooiste TT nog altijd! De auto die als concept ongewijzigd in productie werd genomen destijds.
Mk1 een van de mooiste idd. Vind het nog steeds jammer dat er een recall kwam destijds om dat spoilertje er op te zetten. Zonder was ie nog mooier.
Heb er ooit ook een gehad. 225 pk quattro, zilverpijl. Hiermee snelst ooit door duitsland geracet. Op een zondagmiddag in het voorjaar van 99 vriend opgehaald in venlo voor skitrip. Hij kon niet vroeger vertrekken dan 11h. Wij waren destijds helemaal into mooserwirt, sankt anton. Dan zouden we ons moeten haasten om wat achter de wijfkes te kunnen zitten, want tent sluit om 19.45. Magnifiek weer, geen halve kip op de baan, en de – best grote – kofferruimte, inclusief platliggende achterbank, vol met bagage blazen op autobahn. Via heilbronn en ahlen naar de grens in bregenz. Constant rond de 220, wezen tanken en door. De grensovergang horbranz in 4h20 met gemiddelde v 163. Geweldige kar, maar ik was er toen nog wat te jong/wild voor en na minder dan 2j parkeerde ik hem vol op 2 andere wagens en werd ie per kilo verkocht ad schroothandelaar. Trip down memory lane. Veel plezier met je nieuwe kar! Iconisch model. Berlijnse bol.