@dutchstylez: Nog niet zolang geleden reed er over de A1 ter hoogte van Hengelo een Isdera Commendatore 112i met volgens mij een Zwitsers kenteken. Hij reed echter zo snel, dat toen ik m’n foon op camerastand had, hij al uit beeld verdwenen was (en ik ga daar écht niet boven de 130 rijden in de spits met al die flitsmajoren)..
@JaxDryke: Wow, dat je die überhaupt gezien hebt! Is er maar 1 van gemaakt, en ik ben ook echt verbaasd hoe snel die dingen wel niet gaan, de Commendatore 112i kan volgensmij net over de 340 heen!
@dutchstylez: Er zijn er drie gemaakt, waarvan 1 in de achtertuin van de zoon van de oprichter van Isdera staat. De andere is van Albert Kloeti, een producent van frisdrankblikjes. De derde is een week na oplevering gecrasht, waarbij de eigenaar overleden is.
Er was een vierde in de maak, maar de productie ervan stopte, toen bleek dat de koper betaald had met gestolen geld.
Mijns inziens was de in NL gespotte Commendatore 112i van Kloeti, aangezien zijn bedrijf o.a. de blikjes van Grolsch produceert. Ik heb hem wel eens gesproken, toen hij in NL was met zijn F50.
@sr20det: Het zal je verbazen, maar de Delorean DMC is lichtelijk gebaseerd op de 1977 Volkswagen Scirocco.
De Imperator 108i daarentegen moest de tegenhanger worden van de Lambo Countach, maar door tegenslagen bij Isdera, duurde het nog 5 jaar voor ie klaar was..
@henkhupelschoten: Isdera is net als Italdesign, beiden bouwen in opdracht van grote merken hele mooie concepts waarvan er dan een aantal hun weg vinden naar het open veld.
Isdera bouwt tegenwoordig alleen maar auto’s als je met een beste zak geld aan komt zetten. Maar je moet de oprichter wel zélf bellen, want die man is zo excentriek dat hij niet zomaar geld accepteert..
Italdesign daarentegen bouwt van alles en als je maar genoeg geld meeneemt, krijg jij je Italdesign Scighera of Cala gewoon mee, gecertificeerd en al.
Ik heb altijd al een zwak gehad voor Isdera, zeker doordat ik als klein huppeltje al een Imperator 108i mocht aanraken in 1990 hier in NL. Sindsdien ben ik een enorme fan van Isdera.
@e36thuglife: Zover bekend heeft dhr. Schulz altijd netjes betaald voor de in zijn auto’s gebruikte onderdelen en stammen de achterlichten van het getoonde model van de W116 S-klasse (waar geen SEC van bestond maar wel een S, SE, SEL, SL en SLC).
Prachtige auto. De auto is naar mijn weten wbt design gebaseerd op de c111, een prototype die aanvankelijk een wankelmotor had, later een diesel tbv snelheidsrecords. Laatst stond hierover een prachtige reportage over in een gerenomeerd autoblad met visie. Prachtig fotowerk van Lies de Mol, schitterend schrijfwerk van Bart Lenaerts.
De ster in de gril heeft de huidige eigenaar er in laten zetten als hommage aan de c111, de kleur is een mercedes kleur.
Reden er 2 zondag ;)
@basfransencarphotography: Ik heb zondag 4 Isdera’s zien rijden ;) 2 Imperators en 2 Spyders
@dutchstylez: Nog niet zolang geleden reed er over de A1 ter hoogte van Hengelo een Isdera Commendatore 112i met volgens mij een Zwitsers kenteken. Hij reed echter zo snel, dat toen ik m’n foon op camerastand had, hij al uit beeld verdwenen was (en ik ga daar écht niet boven de 130 rijden in de spits met al die flitsmajoren)..
@JaxDryke: Wow, dat je die überhaupt gezien hebt! Is er maar 1 van gemaakt, en ik ben ook echt verbaasd hoe snel die dingen wel niet gaan, de Commendatore 112i kan volgensmij net over de 340 heen!
@dutchstylez: Er zijn er drie gemaakt, waarvan 1 in de achtertuin van de zoon van de oprichter van Isdera staat. De andere is van Albert Kloeti, een producent van frisdrankblikjes. De derde is een week na oplevering gecrasht, waarbij de eigenaar overleden is.
Er was een vierde in de maak, maar de productie ervan stopte, toen bleek dat de koper betaald had met gestolen geld.
Mijns inziens was de in NL gespotte Commendatore 112i van Kloeti, aangezien zijn bedrijf o.a. de blikjes van Grolsch produceert. Ik heb hem wel eens gesproken, toen hij in NL was met zijn F50.
@basfransencarphotography: 3 zelfs
Op de Nürnbergring, even de auto uitlaten?
@marinepower: nürburgring*
Heeft wel wat weg van een mislukte delorean
@sr20det: Het zal je verbazen, maar de Delorean DMC is lichtelijk gebaseerd op de 1977 Volkswagen Scirocco.
De Imperator 108i daarentegen moest de tegenhanger worden van de Lambo Countach, maar door tegenslagen bij Isdera, duurde het nog 5 jaar voor ie klaar was..
@JaxDryke: Begrijp dat deze Isdera gebaseerd is op het CW311 prototype van MB.
@djbartje: Ja dat weet ik.
Wat een raar ding? Liep z’n tijd ver vooruit bedoel je zeker?
Leuke spot, echt een onwijs gaaf ding!
Wat een VET GAAF DING bedoel je?
Gaat dit een beetje hard?
@edjehaze: Z’n top is 283 km/h, dus gaat nog aardig hard
Een van de mooiste benzen ooit, alhoewel het geen merc is. Schitterend!
@henkhupelschoten: Isdera is net als Italdesign, beiden bouwen in opdracht van grote merken hele mooie concepts waarvan er dan een aantal hun weg vinden naar het open veld.
Isdera bouwt tegenwoordig alleen maar auto’s als je met een beste zak geld aan komt zetten. Maar je moet de oprichter wel zélf bellen, want die man is zo excentriek dat hij niet zomaar geld accepteert..
Italdesign daarentegen bouwt van alles en als je maar genoeg geld meeneemt, krijg jij je Italdesign Scighera of Cala gewoon mee, gecertificeerd en al.
Ik heb altijd al een zwak gehad voor Isdera, zeker doordat ik als klein huppeltje al een Imperator 108i mocht aanraken in 1990 hier in NL. Sindsdien ben ik een enorme fan van Isdera.
Zie Autovisie juli 2016
Gewoon een prachtige auto!
die kop lampen zijn gejat van de ford shelby gr 1 en de achter lichten van de Benzo SEC
@e36thuglife: Zover bekend heeft dhr. Schulz altijd netjes betaald voor de in zijn auto’s gebruikte onderdelen en stammen de achterlichten van het getoonde model van de W116 S-klasse (waar geen SEC van bestond maar wel een S, SE, SEL, SL en SLC).
Isdera club oid stond op het circuitterrein, stonden volgens mij alle modellen behalve de Commendatore. Ook zo’n vreemd Autobahnkourier
Prachtige auto. De auto is naar mijn weten wbt design gebaseerd op de c111, een prototype die aanvankelijk een wankelmotor had, later een diesel tbv snelheidsrecords. Laatst stond hierover een prachtige reportage over in een gerenomeerd autoblad met visie. Prachtig fotowerk van Lies de Mol, schitterend schrijfwerk van Bart Lenaerts.
De ster in de gril heeft de huidige eigenaar er in laten zetten als hommage aan de c111, de kleur is een mercedes kleur.
Einfach Wunderschön!
De commendatore vind ik persoonlijk nog steeds de allermooiste wagen ooit gebouwd.
prachtig, net als een BMW M1