Heb een paar weekjes geleden deze foto’s gemaakt, ik wilde ze toch FF delen! Het is mijn Volvo 850 20 Klepper met 170 pk en 156.000 km op de teller. Ik ben er erg blij mee en ik ben benieuwd wat jullie ervan zullen vinden!!
@granlusso: nee, dit betreft een 850 Alter 1 (1991-1993). In 1994 kwam de Alter 2 met plattere koplampen, rondere bumpers en een aantal wijzigingen in het interieur en op technisch gebied. Toen kwam ook de T-5, in laat 1994 de T-5R en vanaf 1996 t/m 1997 de R. Ook kwam in 1996 nog de 2.5T op de markt.
In ieder geval, de 2.5 20V was tot 1993 de topmotor.
@tdg200: t/m 1993 was de 2.5 20V de topmotor. De 2.3 T-5 (226 pk) en 2.0 T-5 (211 pk, Italië o.a.) kwamen in laat 1993. De T-5R kwam in laat 1994 met 211 pk (2.0) of 226 pk (2.3, 241 pk bij verboost). De R kwam in 1996 met 211 pk (2.0), 240 pk (2.3 automaat) of 250 pk (2.3 handbak).
Prachtig origineel exemplaar!!
Met deze kmstand en in deze staat vrij uniek/schaars te noemen.
Remklauwen zou ik spuiten om de puntjes op de i te zetten, kleine moeite groot verschil.
@bofkont: ja aan die remklauwen heb ik ook al eerder aan gedacht, maar ik weet nog niet in welke kleur ik het zal doen. Maar ik weet nog niet zeker of ik het wel zal doen.
@v60polestar: ik heb de mijne zilver gespoten, zo worden ze nieuw ook geleverd en door de verf zijn ze makkelijk schoon te houden (in elk geval beter dan blank metaal. In jouw geval zeker geen andere kleur, zou zonde zijn.
@peug206: Hij heeft er 3 gehad die binnen 2j op 2,5 ton stonden. Dan vond de lease het wel mooi geweest. Hij heeft vanaf de 740 tot de laatste V70 die er nog uitzag als een 850 (sorry ben niet goed in Volvo typenr’s) gereden, dus we zijn zeker fan thuis! Heb zelf een S70 2,5t gehad. Heerlijke auto.
@maxhunter: dat vind ik vrij veel.
Dat zou grofweg neerkomen op 450 km per dag ,gebaseerd op een 6 daagse werkweek 52 weken per jaar.
Mag ik vragen wat voor werk jij doet?
@hplh: ik ken iemand die tussen de 100.000 en 120.000 km per jaar rijdt. Hij heeft een eigen bedrijf en zit daarom constant door heel Nederland heen. Hij rijdt zo’n 90.000 km per jaar zakelijk en daarnaast nog zo’n 20 á 30.000 km privé. En ja, de beste man heeft weinig vrije tijd.
maxhunterzegt
@hplh: Ik werk normaal gesproken 5 dagen per week als consultant. Mijn klanten zitten door het hele land. Ik vertrek vaak ’s ochtends om 4.45h en ben rond 19h thuis. In het weekend maken we nog gezellig wat privé kilometers naar vrienden en familie dus al met al een flink gemiddelde. Een fijne auto is een must en daarom lach ik me altijd kapot om die “premium” discussies. Ik heb jaren Volvo S80 en C70 D5 gereden en nu heb ik een full options Mondeo 180pk automaat met massage stoelen en stoelkoeling e.d. Die Mondeo is een heerlijke reisauto, als mensen dan vragen waarom ik geen A6 heb weet ik gelijk dat ze er nooit langer dan 2 uur in hebben gereden.
@hplh: 2.5 ton in twee jaar is inderdaad veel maar zeker niet onmogelijk. Ik heb in mijn DS3 dieseltje in 4 jaar tijd net geen 400.000 kilometers gereden en he is still going strong! Of die ouwe van me, Ghibli diesel. Sinds maart eigenaar en in die tijd 67.000 kilometer erop zitten.
@vegelien: Ok thanks! Vind dat altijd wel wat hebben, zeker bij auto’s van deze leeftijd is de fabrieksradio vaak vervangen voor een MP3 knaller van de MediaMarkt. Ik vind het altijd mooier staan als de originele unit er nog in zit.
Zo! Da’s een uiterst goed verzorgd exemplaar. Een automaat ook nog, moet wel heerlijk rijden icm die vijfpittter.
En met die tellerstand nog niet eens ingereden (voor een Volvo). De hoes maakt ‘m echt af!
Veel prettige en veilige km’s gewenst, dat komt wel goed want ’t is een Volvo!
Schitterende wagen. Heerlijke 20 klepper ook. Alleen nog even de bumpers spuiten en misschien nieuwe gril. Deze verbleken altijd aan de binnenkant. Verder mooi zuinig op zijn is een klassieker bijna welke al zeer gewaardeerd is
@volvo940polar: plak de bumper zo af dat je alleen het kunststof overhoud, spuit het kunststof gedeelte met motip black (satin)
Heb het zelf ook gedaan en het ziet er weer origineel uit, verkleurt ook niet meer nu. Heb evt voorbeeld foto’s mocht je iteresse bebben
@room850: ja klopt wel (er bestaat ook van die bussen met zwarte structuur verf, hebben wij ook gedaan en is idd perfect) maar het zilver is bekrast en dat moet wel gespoten worden
Wat een fantastisch exemplaar deze Alter 1, goed om te horen dat je er zuinig op bent. 850’s met een lage kilometerstand zijn zeldzaam, zéker de Alter 1’s. Stiekem heb ik een enorme zwak voor de Alter 1, wie weet komt er hier ooit nog eentje op de parkeerplaats te staan.;)
Ik heb ook precies dezelfde gehad. Ook automaat maar dan de 140 pk. Was een ex Volvo Nederland auto. Wat een heerlijk apparaat was dat. Hij was ook niet kapot te krijgen en een echte lange afstand cruiser. Ik mis vooral de 5 cilinder roffel.
Mooie strakke Alter 1! Geniet er van, ik heb 5 maanden geleden een Alter 2 Estate gekocht. Beste aankoop ooit voor wat betreft auto’s. Die 5 cilinder is betrouwbaarder dan het opkomen van de zon! Kijk eens op volvo850forum.nl zit erg veel kennis en sleutelhulp waar nodig!
@iJoost: het zal je misschien verrassen maar de 2.0 T-5 heeft hetzelfde koppel als de 2.3, het zit echter wel 200 toeren hoger (bij 2200). Zelf merk ik er niks van tegenover een 2.3, maar ik moet wel zeggen dat mijn vorige 2.5 20V onderin sterker was en dat een 2.5T onderin belachelijk sterk voelt vergeleken met een 2.0 T-5. Verder gaat een 2.0 bovenin wel makkelijker door in toeren door de veel kortere slag.
De Volvo 850 GLT wordt verkocht ivm aankoop van een nieuwstaat verkerende V70 cross-country awd uit 2004.
Ik heb de advertentie weer van Marktplaats gehaald en als ik hem niet verkoop voor een redelijke prijs dan ga ik hem schorsen. Dus als iemand geinterresseerd is…
Ik vind hem helemaal top. Lekker origineel houden uiteraard. Zelf zou ik voor de facelift 850 station gaan maar deze mag er zeker ook zijn.
@sketcher: De V70 classic bedoel je dan?
@granlusso: nee, dit betreft een 850 Alter 1 (1991-1993). In 1994 kwam de Alter 2 met plattere koplampen, rondere bumpers en een aantal wijzigingen in het interieur en op technisch gebied. Toen kwam ook de T-5, in laat 1994 de T-5R en vanaf 1996 t/m 1997 de R. Ook kwam in 1996 nog de 2.5T op de markt.
In ieder geval, de 2.5 20V was tot 1993 de topmotor.
Prachtig!! Ziet er keurig uit. Waar heb je die autohoes vandaan?
@jerobas: die autohoes hadden ze nog liggen bij een dealer.
Best een lekkere wagen. Wel bijzonder dat tegenwoordig 170-190pk bij dit soort auto’s de instapmotor is.. terwijl het vroeger de top was natuurlijk.
Pk inflatie.
@martinus: niet helemaal, dit is de top van de turboloze 850’s, de t5 en t5r hadden 220 en 250 pk
@tdg200: t/m 1993 was de 2.5 20V de topmotor. De 2.3 T-5 (226 pk) en 2.0 T-5 (211 pk, Italië o.a.) kwamen in laat 1993. De T-5R kwam in laat 1994 met 211 pk (2.0) of 226 pk (2.3, 241 pk bij verboost). De R kwam in 1996 met 211 pk (2.0), 240 pk (2.3 automaat) of 250 pk (2.3 handbak).
Prachtig origineel exemplaar!!
Met deze kmstand en in deze staat vrij uniek/schaars te noemen.
Remklauwen zou ik spuiten om de puntjes op de i te zetten, kleine moeite groot verschil.
@bofkont: ja aan die remklauwen heb ik ook al eerder aan gedacht, maar ik weet nog niet in welke kleur ik het zal doen. Maar ik weet nog niet zeker of ik het wel zal doen.
@v60polestar: anonieme kleur, grijs van de auto of gewoon zwart. Geen felle kleuren, omdat de rest ook orgineel is.
@v60polestar: Zwart is altijd goed.
@v60polestar: ik heb de mijne zilver gespoten, zo worden ze nieuw ook geleverd en door de verf zijn ze makkelijk schoon te houden (in elk geval beter dan blank metaal. In jouw geval zeker geen andere kleur, zou zonde zijn.
@sketcher: ik zal het onthouden, bedankt voor de tip. Het zal inderdaad wel mooi staan!
@v60polestar: Dan idd dus zilver :)
@v60polestar: Waarom associeer ik de benaming Polestar toch altijd met een act in Bada Bing ?
Tof die radio! Is dat origineel? Of uit een later type? M’n pa heeft er 6 gehad. Niet stuk te stampen. Heerlijke reis auto’s.
@e34m5touring: waarom had ie er dan 6? 1tje was dan toch genoeg geweest ?
@peug206: Hij heeft er 3 gehad die binnen 2j op 2,5 ton stonden. Dan vond de lease het wel mooi geweest. Hij heeft vanaf de 740 tot de laatste V70 die er nog uitzag als een 850 (sorry ben niet goed in Volvo typenr’s) gereden, dus we zijn zeker fan thuis! Heb zelf een S70 2,5t gehad. Heerlijke auto.
@E34M5Touring: 2.5 ton binnen 2 jaar.
Haha ! Welkom op sterkeverhalenblog.nl
@hplh: dat draai ik ook elke 2 jaar!
@maxhunter: dat vind ik vrij veel.
Dat zou grofweg neerkomen op 450 km per dag ,gebaseerd op een 6 daagse werkweek 52 weken per jaar.
Mag ik vragen wat voor werk jij doet?
@hplh: ik ken iemand die tussen de 100.000 en 120.000 km per jaar rijdt. Hij heeft een eigen bedrijf en zit daarom constant door heel Nederland heen. Hij rijdt zo’n 90.000 km per jaar zakelijk en daarnaast nog zo’n 20 á 30.000 km privé. En ja, de beste man heeft weinig vrije tijd.
@hplh: Ik werk normaal gesproken 5 dagen per week als consultant. Mijn klanten zitten door het hele land. Ik vertrek vaak ’s ochtends om 4.45h en ben rond 19h thuis. In het weekend maken we nog gezellig wat privé kilometers naar vrienden en familie dus al met al een flink gemiddelde. Een fijne auto is een must en daarom lach ik me altijd kapot om die “premium” discussies. Ik heb jaren Volvo S80 en C70 D5 gereden en nu heb ik een full options Mondeo 180pk automaat met massage stoelen en stoelkoeling e.d. Die Mondeo is een heerlijke reisauto, als mensen dan vragen waarom ik geen A6 heb weet ik gelijk dat ze er nooit langer dan 2 uur in hebben gereden.
@hplh: Je bent kilometerteller van beroep?
@hplh: 2.5 ton in twee jaar is inderdaad veel maar zeker niet onmogelijk. Ik heb in mijn DS3 dieseltje in 4 jaar tijd net geen 400.000 kilometers gereden en he is still going strong! Of die ouwe van me, Ghibli diesel. Sinds maart eigenaar en in die tijd 67.000 kilometer erop zitten.
@e34m5touring: volgens mij is dat de “top of the line” Volvo radio uit de Alter 2 (facelift model).
@vegelien: Ok thanks! Vind dat altijd wel wat hebben, zeker bij auto’s van deze leeftijd is de fabrieksradio vaak vervangen voor een MP3 knaller van de MediaMarkt. Ik vind het altijd mooier staan als de originele unit er nog in zit.
@E34M5Touring: klopt inderdaad, er zat eerst een Sony radiootje in maar dat zag er gewoon niet uit, dus toen deze er ingezet!
@v60polestar: Ja mooi! Staat veel beter. Strakke uitv. zo. Veel plezier ermee.
Alter 1. Cool, fijne kilometers toegewenst. Heerlijk zo’n 170pk sterke 5-cilinder.
Mooie nette auto. Remklauwen gewoon zilvergrijs spuiten zoals ze origineel uit de fabriek komen.
Mooie auto… Lekker clean, fijne motor! Een auto waar je nog lang plezier van kan hebben… ?
Zo! Da’s een uiterst goed verzorgd exemplaar. Een automaat ook nog, moet wel heerlijk rijden icm die vijfpittter.
En met die tellerstand nog niet eens ingereden (voor een Volvo). De hoes maakt ‘m echt af!
Veel prettige en veilige km’s gewenst, dat komt wel goed want ’t is een Volvo!
Aaii lekker hoor;)
Ben ook zeer tevreden met mijn 850 sedan T-5 a 280PK!
Wow, wat gaaf! Helemaal omdat het de pre-facelift sedan is.
Eigenlijk moet er wel een zwarte radio in ipv de grijze uit een x70 ;)
Maar mooie auto hoor!!
@sracovlov: yup, de sc805? met cassette en wisselaar
Schitterende wagen. Heerlijke 20 klepper ook. Alleen nog even de bumpers spuiten en misschien nieuwe gril. Deze verbleken altijd aan de binnenkant. Verder mooi zuinig op zijn is een klassieker bijna welke al zeer gewaardeerd is
@volvo940polar: plak de bumper zo af dat je alleen het kunststof overhoud, spuit het kunststof gedeelte met motip black (satin)
Heb het zelf ook gedaan en het ziet er weer origineel uit, verkleurt ook niet meer nu. Heb evt voorbeeld foto’s mocht je iteresse bebben
@room850: ja klopt wel (er bestaat ook van die bussen met zwarte structuur verf, hebben wij ook gedaan en is idd perfect) maar het zilver is bekrast en dat moet wel gespoten worden
@volvo940polar: klopt, er zijn nog een paar plekjes die nog aandacht nodig hebben. En dat gaan ze ook zeker krijgen!
@v60polestar: en misschien een leuke tip is een sticker op de achterruit orgineel volvo met sips vermelding
Mooi ding! Mijn vader had vroeger zo’n auto als lease auto, zijn erg comfortabel
Heerlijk! Vroeger ook exact zo een gereden, betrapte me er regelmatig op dat ik in een tunnel ff het raam open deed en terugschakelde
156.000 km is nog als nieuw, heerlijke reisauto op naar de probleemloze 300.000 km
Wat een fantastisch exemplaar deze Alter 1, goed om te horen dat je er zuinig op bent. 850’s met een lage kilometerstand zijn zeldzaam, zéker de Alter 1’s. Stiekem heb ik een enorme zwak voor de Alter 1, wie weet komt er hier ooit nog eentje op de parkeerplaats te staan.;)
Ik heb ook precies dezelfde gehad. Ook automaat maar dan de 140 pk. Was een ex Volvo Nederland auto. Wat een heerlijk apparaat was dat. Hij was ook niet kapot te krijgen en een echte lange afstand cruiser. Ik mis vooral de 5 cilinder roffel.
Dit exemplaar moet je echt koesteren!
Mooie strakke Alter 1! Geniet er van, ik heb 5 maanden geleden een Alter 2 Estate gekocht. Beste aankoop ooit voor wat betreft auto’s. Die 5 cilinder is betrouwbaarder dan het opkomen van de zon! Kijk eens op volvo850forum.nl zit erg veel kennis en sleutelhulp waar nodig!
Dat is nou een mooie volvo! Zou zelf ook nog wel eens een 850 willen hebben! Rijd denk ik heerlijk! En wil bij de vierkante volvo’s blijven!
Ik heb nog een mooie 850 in de verkoop. eerste type en in een zeldzame staat!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1073419027-volvo-850-2-5-glt-aut-u9-1992-blauw-nieuwstaat.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=3
@hermandeboer: die ziet er inderdaad mooi uit!! Mag ik vragen waarom je hem verkoopt?
156.000 km?
Dat ding is dus gewoon nog nieuw :). Zelf een DOP 855 met die motor gehad. Geweldige sound.
Daarna nog een V70C T-5 en nu een V70 2.0 t-5. Die laatste moet je niet hebben….te weinig koppel.
Veel plezier ermee. Volvo850forum hoef ik je zeker niet op te wijzen?
@iJoost: het zal je misschien verrassen maar de 2.0 T-5 heeft hetzelfde koppel als de 2.3, het zit echter wel 200 toeren hoger (bij 2200). Zelf merk ik er niks van tegenover een 2.3, maar ik moet wel zeggen dat mijn vorige 2.5 20V onderin sterker was en dat een 2.5T onderin belachelijk sterk voelt vergeleken met een 2.0 T-5. Verder gaat een 2.0 bovenin wel makkelijker door in toeren door de veel kortere slag.
Ik heb hem trouwens net voor deze foto’s laten wassen bij een goede vriend van me!
De Volvo 850 GLT wordt verkocht ivm aankoop van een nieuwstaat verkerende V70 cross-country awd uit 2004.
Ik heb de advertentie weer van Marktplaats gehaald en als ik hem niet verkoop voor een redelijke prijs dan ga ik hem schorsen. Dus als iemand geinterresseerd is…
Dat hebben we inderdaad mooi gedaan maat @v60polestar