• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 205 T16 ‘road version’

Prachtige Peugeot die als homologatie model diende voor de Group B rally's. 200 zijn er gebouwd; met vierwielaandrijving een midden-motor en 200 pk's van de geknepen motor. Ernaast stond de 208 GTI 30th anni., een auto die hem qua vermogen al heeft ingehaald. Al heeft die geen race-versie met 450 pk. En toch ziet de 205 er niet zo exotisch uit als dat sommige rivalen dat wel zijn… Stonden ook nauwelijks mensen bij…

Spotter: guusboum
Geüpload op: 17 augustus 2016
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
205 208 combo grijs GTI Peugeot Racing t16 youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Mercedes-Benz SL 55 AMG
    Mercedes-Benz SL 55 AMG
  • Kia NQ5s
  • Peugeot 205 Turbo T16
    Peugeot 205 Turbo T16
  • BMW M3 E46 CSL
  • Peugeot 205 T16
    Peugeot 205 T16
  • Peugeot 205 T16
    Peugeot 205 T16
  • Peugeot 205 Camouflage off road
    Peugeot 205 Camouflage off road
  • UAZ Bukhanka
    UAZ Bukhanka

Lees Interacties

Reacties

  1. flik2punt0 zegt

    17 augustus 2016 om 17:49

    Geweldig zo naast elkaar! Pracht spot!

    Login om te reageren
  2. rotarypowah zegt

    17 augustus 2016 om 17:51

    Erg tof!

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      18 augustus 2016 om 19:21

      @rotarypowah: en toch en toch….. Er gaat niets boven een R5 Turbo. Een 205 GTi 1.9 daarentegen en een gewone R5 Turbo fase II… Doe allebei maar

      Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    17 augustus 2016 om 17:53

    Gave back2back!

    Login om te reageren
    • peugeotsport zegt

      18 augustus 2016 om 13:15

      @guusboum
      Het is een gti by Peugeotsport, geen 30th. Kan je makkelijk herkennen aan de achterlichten. Bij een 30th zit het witte gedeelte aan de buitenkant en bij een Peugeotsport onderaan.
      Heb je trouwens geen foto van de zijkant van de 208. Die sticker ziet er nog interessant uit om op de mijne te kleven.

      Login om te reageren
      • guusboum zegt

        18 augustus 2016 om 15:04

        @peugeotsport: Oke, dankjewel! Nee helaas niet meer foto’s van de 208, de camera werd ergens anders naar toe getrokken ;)

        Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    17 augustus 2016 om 18:04

    Wouw een t16. Zeldzaam!

    Login om te reageren
  5. pinut187 zegt

    17 augustus 2016 om 18:14

    Wauw, gave spot! Back2back. Vind de rode velgen niet zo mooi staan maar verder is het een toffe youngtimer, top spot.

    Login om te reageren
  6. thomcarspotter zegt

    17 augustus 2016 om 21:41

    Toffe vondst!

    Login om te reageren
  7. Duell zegt

    18 augustus 2016 om 08:29

    Die 205 t16 schreeuwt gewoon om een lekker rondje knallen. Dit is toch eigenlijk geen show auto. Leuke foto’s !

    Login om te reageren
  8. 406_v6 zegt

    18 augustus 2016 om 08:44

    Er staat in het Verenigd Koninkrijk een 205T16 te koop, met net iets meer als 12000 km op de klok; vraagprijs is £175.000 ….
    En dat is dan nog de ’tamme’ versie.

    Login om te reageren
  9. marinepower zegt

    18 augustus 2016 om 08:53

    Met deze kleurstelling is het letterlijk en figuurlijk een grijze muis, behalve de “foute” kleur wielen. In de Peugeot-Talbot sport kleuren had het er al heel anders uitgezien.

    Login om te reageren
  10. fredex zegt

    18 augustus 2016 om 08:57

    Eerlijk gezegd is een Dimma optisch indrukwekkender…

    Login om te reageren
  11. dutchdriftking zegt

    18 augustus 2016 om 08:58

    Hij is geniaal, maar erg lelijk. De GTI van @casperh is een stuk minder dik, maar wel veel mooier.

    Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    18 augustus 2016 om 09:04

    1 van de 200 las ik. Geweldig ding.

    Login om te reageren
  13. torsen zegt

    18 augustus 2016 om 09:22

    De Pikes Peak auto met 800+ pk draagt ook de 208 naam.
    Al zal de 205 t16 een stuk meer delen met een normale 205 dan dat ding.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      18 augustus 2016 om 10:18

      @torsen: enige wat de 205 T16 deelt met de originele 205 is de naam en de ‘looks’, al het overige heeft niks met een 205 te maken

      Login om te reageren
      • ururur zegt

        18 augustus 2016 om 11:48

        @406_v6: ik meen de voorruit en het “frame” daarvan ook ?

        Login om te reageren
    • AlexZjuH zegt

      18 augustus 2016 om 13:11

      @torsen: Voorruit en koplampen + knippers, als ik mij niet vergis. Al het andere is specifiek voor deze auto ontwikkeld.

      Login om te reageren
    • depsycholoog zegt

      18 augustus 2016 om 13:37

      @torsen: dat schijnt heel erg mee te vallen.

      Apart from the appearance, the road variants (van de T16) had practically nothing in common with the regular production model and shared the transverse mid-engine, four-wheel drive layout of the rally car, but had less than half the power; at around 200 PS (147 kW; 197 hp).

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        18 augustus 2016 om 23:54

        @depsycholoog: ik was in de veronderstelling dat hij meer deelde met de 205. Qua interieur e.d. maar zelfs dat niet.

        Best logisch ook als ik even nadenk.
        Maar hij lijkt zo verdomd veel op een normaal mooi nummer.

        Kwam ook een aardig artikel over de t16 tegen net: https://www.classicdriver.com/en/article/cars/peugeot-205-t16-homologation-handful

        Login om te reageren
  14. jamesbond007 zegt

    18 augustus 2016 om 09:23

    Heb er ooit 1 gezien in een stadje 50km van Le Mans, perfecte setting voor die auto! En wat een turbo geluid. Super

    Login om te reageren
  15. rd1991 zegt

    18 augustus 2016 om 10:47

    Een keuze waar ik nog geen milliseconde over hoef te twijfelen: de 205 T16. Wat een machine! Legendarisch :D.

    Login om te reageren
  16. Edge zegt

    18 augustus 2016 om 11:09

    Misschien een stomme vraag, maar aangezien de motor bij de T16 van voren naar achteren is verhuisd, is er dan een (kleine) bagageruimte aanwezig onder de voormalige motorkap?

    Login om te reageren
  17. matje140 zegt

    18 augustus 2016 om 13:16

    Wanneer is dit event geweest? Ik woon zelf in Nijkerk en baal toch wel enigzins dat ik dit heb gemist ;)

    Login om te reageren
    • procrastinator zegt

      18 augustus 2016 om 13:39

      @matje140: Goed gezien @ Nijkerk. Was 21 mei!

      Login om te reageren
  18. baasbas zegt

    18 augustus 2016 om 14:33

    Dit is duidelijk een evenement, die staan daar niet toevallig naast elkaar. Die Peugeots zijn van Visser in Nijkerk. De T16 staat daar normaal in de showroom naast een 504 coupé. ..

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      18 augustus 2016 om 15:00

      @baasbas: Dat klopt, oldtimer evenement in Nijkerk

      Login om te reageren
  19. desjonnies zegt

    18 augustus 2016 om 14:37

    En toch, toen Groep B regeerde zat ikin het internationale rally circuit.
    Bijna niemand van het publiek keek naar de Peugeot Sport 205 T16’s omdat ze zo ontieglijk op een GTI leken, heel knap gedaan van Peugeot, pas als je er een GTI naast zette, leek dat wel een dreumes naast de T16.
    Iedereen keek naar Lancia 037 en later de Delta S4 en vooral de Metro 6R4 en de RS 200’s, allemaal simpelweg door hun brute uiterlijk !
    En eerlijk gezegd was de straat versie 205 T16 een teleurstelling, een R5 Turbo met middenmotor reed bijvoorbeeld veel lekkerder en was nog eens sneller ook en veel goeiekoper !
    Wel stom geweest, ik kon een jaar of tien geleden zo een 205 T 16 kopen Frankrijk voor een schijntje echt waar ik heb hem laten staan met mijn stomme harses !

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      18 augustus 2016 om 19:37

      @desjonnies: zo heb ik zoveel auto’s waarvan ik denk ‘ had ik die toen maar gekocht’!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North