Peugeot 206 WRC is een daily
Deze 206 heb ik gespot in Hakone, Japan. De wagen wordt gebruikt als daily driver. Puntje van kritiek is dat hij wel eens nieuwe wielbouten mag steken. Voor de rest een hele gave bak!
Deze 206 heb ik gespot in Hakone, Japan. De wagen wordt gebruikt als daily driver. Puntje van kritiek is dat hij wel eens nieuwe wielbouten mag steken. Voor de rest een hele gave bak!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Zie je wel vaker, Peugeot 206-jes die als daily gebruikt worden..
@rotarypowah: klopt!
Heb je foto’s van het interieur?
@mrrallycross: heb ik jammer genoeg niet
Mooie Dimma bodykit!
@deora: Dit is geen Dimma..
@rotarypowah: wat dan wel?
@deora: een dikke wrc jonge
@Fritskee: ooit een WRC auto gezien met een standaard 206 interieur?
@deora: Exactly…
@deora: Geen idee. Als ik ga googlen kom ik exact dezelfde bodykit tegen bij een Engels bedrijf, maar die vermelden geen merk.
De Dimma WRC bodykit lijkt er wel op, maar bevat mistlichten en de voorbumper lijkt ook wat verder naar voren te steken.
Een wesp steekt, wielbouten monteer je.
@cpp1: Azijn stinkt…
@zweed: zweet ook. Het met een -d schrijven veranderd daar niets aan ;)
@davelepeef: verandert
@bmwe46m3: heel jammer altijd
@davelepeef: hahahahah
@cpp1: Joenge, wielbouten steekte, een schroef vijsde en een moejer moete rakjakke.
@vinox: In België misschien, in Nederland doen ze alles anders.
@danielj: Jep. Prachtig toch hè, taal en dialect :)
Wel een beetje jammer als hij motorisch nog helemaal standaard is. Ziet er verder wel dik uit
Zou wel eens niet meer de weg op mogen.
In Japan hebben ze een soort van 10 jaren regel waarna auto’s of de export in gaan of gesleaupt worden.
Daar is een levende handel in, zelf gezien dat een perfecte WRX STi in tweeën in Europa aankomt, alleen voor de onderdelen.
Reaguurders hier die een Jap hebben weten dat er vooral in Engeland veel bedrijven zijn gespecialiseerd in import van Japanse wagens en de onderdelen.
@desjonnies: Klopt niet helemaal. Je kan de ”shaken” verlengen, alleen wordt het elk jaar ietsje duurder. Zolang je de shaken blijft verlengen is de auto legaal, daarna of export of naar de sloop.
On topic: Kijk naar de laatste foto. Gewoon normaal 206 interieur, oma stoeltjes. Gewoon een bodykit op gelijmt dus.
@basjaski:
Leuk dat je dat weet, weer iets geleerd, maar ik heb begrepen dat dat verlengen met de loop der jaren steeds gekkere eisen aan de auto stelt zoals het vervangen van remleidingen en andere zaken, dat dit wordt gedaan om de omzet in Japan zelf op peil te houden.
Ik heb zelf met een vriend meerdere Impreza WRX Sti’s via Engeland uit Japan geimporteerd.
Als hobby en uit liefhebberij.
@desjonnies: Yup, de Shaken is zeer streng, en duur ook. Weet niet precies meer hoe het zit maar loopt elk jaar een beetje op, en kan zo 2000 euro kosten…
Ik heb zelf een paar vrienden in Engeland die importeren uit Japan (heb zelf een aantal jaar in Engeland gewoont, en ga weer terug).
@desjonnies: Engeland? Dan ken je Rusland nog niet. In het oosten van Rusland is de ruime meerderheid van de auto’s Japanse export. Familie van mij die in het verre oosten van Rusland wonen, hadden een jaar of 15 geleden als politie dienstauto een Japanse Landcruiser J80. Wat ik hiermee bedoel is dat zelfs het politie corps in rechts gestuurde auto’s rijden. Naarmate je meer naar het westen gaat wordt het percentage steeds lager. Maar zelfs in St-Petersburg zie je ze nog af en toe rijden rijden. Nu zie je wel steeds minder, door het grote aanbod gebruikte EU auto’s.
@desjonnies: Lijkt me zeer sterk, daar we veel wagens gespot hebben die 10+ jaar oud zijn.
Voortaan even de remmen fotograveren.
Geeft iets meer uitsluitsel.
@E550 Inderdaad, in Moskou zie je af en toe een grote Cressida/Mark II/Chaser rond rijden, gave bakken waarvan het jammer is dat ze nooit naar Europa ziijn gehaald!
@Darahan: Vergeet de Voltz (Pontiac Vibe) en de Harrier (Lexus RX) niet.
Leuke bodykit..
Ziet er super uit zo