• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

S6 omgebouwd naar RS6 750pk | 900NM

750 PK / 900NM

2 nieuwe turbo’s
grotere intercooler
aft. exhaust (denk armytrix)

de eigenaar vertelde dat een rs6 te duur was voor aanschaf door belasting. hij kocht een s6 en van het overgebleven geld dat die zou moeten uitgeven voor een rs6 heeft die de s6 gewoon opgevoerd naar een rs6. hij kwam nog is voordeliger uit ook ??

Spotter: kratoss
Geüpload op: 8 augustus 2016
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
A6 appspot Audi Avant C7 grijs jd-customs RS6 s6 station
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • 500L
    500L
  • RS6
    RS6
  • 991 GT2 RS
    991 GT2 RS
  • mercedes s63 ///AMG
    mercedes s63 ///AMG
  • Audi rs6
    Audi rs6
  • Audi S6 en RS6
    Audi S6 en RS6
  • Audi RS6
    Audi RS6
  • Audi R8 V10
    Audi R8 V10

Lees Interacties

Reacties

  1. leandro zegt

    9 augustus 2016 om 10:06

    Nieuw zit er ongeveer 28.000 euro verschil tussen. Dat die motor tuning goedkoper is geloof ik wel. Maar een nieuw exterieur en interieur en motor upgrades betwijfel ik…

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      9 augustus 2016 om 10:49

      @leandro: bijtelling

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        9 augustus 2016 om 10:54

        @mikkeloentje: Bijtelling over 200.000 euro of 170.000 euro, dat maakt in die klasse toch niet echt uit. Bovendien kun ke met de belastingdienst afspraken maken over de bijtelling van auto’s in deze prijscategorie.

        Login om te reageren
        • borro4 zegt

          9 augustus 2016 om 11:25

          @granlusso: nou een s6 is geen 170.000 euro hoor?

          Login om te reageren
          • granlusso zegt

            9 augustus 2016 om 12:49

            @borro4: Ja oke, das een beetje overdreven. Maar 150.000 moet lukken met wat Audi Exclusive spul

            Login om te reageren
            • stsv8 zegt

              9 augustus 2016 om 14:21

              @granlusso: deze is €135k op kenteken. Dat scheelt dus €10k per jaar aan netto bijtelling met €200k. Kun je leuk van op vakantie, lijkt me.

              Login om te reageren
              • thomasbol zegt

                9 augustus 2016 om 15:11

                @stsv8: ding is geïmporteerd (2012), dan is dat prijsverschil ook te verklaren.

        • Gulli zegt

          9 augustus 2016 om 13:02

          @granlusso: Ik heb wel eens gehoord dat bijtellen op een auto van meer dan een ton niet interessant meer is. Dan kun je hem beter meteen afrekenen. Ik ben te lui om te rekenen maar het klinkt plausibel.

          Login om te reageren
          • scooper zegt

            9 augustus 2016 om 16:40

            @Gulli: voor de bijtelling maakt het niet uit of je de auto meteen afrekent of niet, het gaat erom of de auto op de zaak staat of privé. Het wordt gezien als persoonlijk financieel gewin wanneer de auto op de zaak staat en jij er privé km mee rijdt. Ookal is de bijtelling hoog, het kan soms nog steeds voordeliger zijn dan privé bijv. 135k aftikken. Op de zaak zijn ALLE kosten weg te schrijven als bedrijfskosten. Privé zou je eerst 20 of 25% VPB moeten betalen en daarna nog dividendbelasting.

            Login om te reageren
            • boxergt zegt

              9 augustus 2016 om 18:27

              @scooper: Daarnaast moet je rekenen dat elke euro die je privé uitgeeft, je het dubbele verdient moet hebben in de zaak.

              Login om te reageren
              • scooper zegt

                9 augustus 2016 om 20:25

                @boxergt: ik heb de optimistische variant opgeschreven en dat is winstuitkering, een goede fiscalist zal de taxplanning hierop inrichten ipv een hoge salaris (waar jij op doelt).

        • thomas20vt zegt

          9 augustus 2016 om 14:22

          @granlusso: weet niet hoe je aan deze onzin komt? Die vlieger gaat helaas niet op. Je betaald naar wat je rijdt… niks afspraken. De belastingdienst, leuker kunnen we t niet maken.

          Login om te reageren
          • granlusso zegt

            9 september 2016 om 22:33

            @thomas20vt: Ooit gehoord van bijtelling afkopen? Zo zijn er meerderealyermatieben. Ik zeg niet dat je ineens 80% korting krijgt, maar een beetje sturen in wat je wanneer en waarover moet betalen is mogelijk schijnt.

            Login om te reageren
      • jimmie424 zegt

        9 augustus 2016 om 11:38

        @mikkeloentje: i

        Login om te reageren
  2. foramen zegt

    9 augustus 2016 om 10:08

    Dus je geeft uiteindelijk bijna net zoveel uit maar hebt nog steeds geen rs6, interessante denkwijze.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      9 augustus 2016 om 10:51

      @foramen: zelfde luxe, meer power, minder kosten.. Tsja..

      Login om te reageren
      • foramen zegt

        9 augustus 2016 om 12:05

        @rikus: meer afschrijving want een volgende eigenaar zou een echte rs6 willen, hoeveel bespaar je dan nog.

        Login om te reageren
        • noachristoffel zegt

          9 augustus 2016 om 14:42

          @foramen:

          Login om te reageren
        • e550 zegt

          9 augustus 2016 om 15:03

          @Foramen: precies. De resale value is aanzienlijk lager. Een koper hiervoor vinden wordt ook lastiger. Iemand die een RS6 wilt die wilt een RS6. En iemand die een iets bescheidenere sport sedan, neemt de S6. Daarnaast lees ik dat de auto ook nog eens is overgespoten in een andere kleur, wat ook niet ten goede komt als je ‘m gaat verkopen. De eigenaar van deze auto heeft deze auto gekocht voor een lange tijd neem ik aan.

          Login om te reageren
        • rikus zegt

          9 augustus 2016 om 16:51

          @foramen: Het is import. Dus goedkoper. En misschien wou de eigenaar een auto die niet snel verveelt, en blijft ie tien jaar in bezit. Afschrijving? Who cares.

          Login om te reageren
    • jdmpetje zegt

      9 augustus 2016 om 11:18

      @foramen:

      Login om te reageren
  3. simonvb zegt

    9 augustus 2016 om 10:13

    Ik vind een s6 ook al een leuke wagen

    Login om te reageren
  4. dutchcorvette zegt

    9 augustus 2016 om 10:25

    Lekker laten als een S6. Onderhuids mag 750 PK wel. Nu lijkt het zo nep.

    Login om te reageren
    • carseen zegt

      9 augustus 2016 om 11:52

      @dutchcorvette: audi doet hetzelfde toch?? Wat is er nep aan

      Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      9 augustus 2016 om 12:52

      @dutchcorvette: klopt, spijtig dat hij exterieur voor een RS look is gegaan, bye bye sleeper look

      Login om te reageren
  5. nvn1993 zegt

    9 augustus 2016 om 10:29

    Ondanks het vermogen is en blijft het een neppe rs6. Onbegrijpelijk dat hij dan niet gewoon een jonge rs6 koopt. Dan bespaar je geld en heb je geen neppert……..

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      9 augustus 2016 om 10:41

      @nvn1993: die zijn allemaal al gestolen..

      Login om te reageren
      • edjedonnie zegt

        9 augustus 2016 om 12:37

        @pinut187: inkoppertje hahah

        Login om te reageren
  6. gash zegt

    9 augustus 2016 om 10:30

    Vreemde redenatie van de berijder Die tsjoening zal wel contant afgetikt zijn.

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    9 augustus 2016 om 10:31

    Dan zal ‘ie ‘m wel helemaal oprijden, want het verschil in restwaarde maakt het verschil tussen de investeringen+S6 en een RS6 nihil.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 augustus 2016 om 11:13

      @Jochempie: dat lijkt me ook. Als het geen echte RS6 is en met aftermarket tuning ook nog… dat ga je betalen in de restwaarde.

      Login om te reageren
  8. dutchdriftking zegt

    9 augustus 2016 om 10:34

    Is de auto van Jeroen Dik (JD Engineering ) heeft een S6 omdat hij die prettiger vond dan de RS6 en van het verschil in prijs heeft hij er zelf een auto van gemaakt die beter is dan de RS6. Geniaal ding!

    Login om te reageren
    • bergmm zegt

      9 augustus 2016 om 10:47

      @dutchdriftking:
      Ah, heeft dus niet heel veel met het kostenaspect te maken, meer promotie object van JD.

      Login om te reageren
      • lebeaunl zegt

        9 augustus 2016 om 12:51

        @bergmm: yeps, ze wilden ook ervaren wat de S-tronic aankan etc.

        Login om te reageren
  9. pinut187 zegt

    9 augustus 2016 om 10:42

    Wel slim, dan laat de dievengildes hem gewoon staan. Die willen alleen RS.

    Login om te reageren
    • mab zegt

      9 augustus 2016 om 10:45

      @pinut187: daar klopt dus helemaal niks van. S4 s6 rs4 rs6 worden allemaal massaal gestolen.

      Login om te reageren
      • jamesbond007 zegt

        9 augustus 2016 om 10:58

        @mab: zeker als alle info over deze auto’s gewoon op internet staan. Die gasten houden dit soort websites ongetwijfeld in de gaten

        Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      9 augustus 2016 om 12:45

      @pinut187: dievengildes zien geen verschil tussen dit en een rs hoor

      Login om te reageren
  10. jockjam zegt

    9 augustus 2016 om 11:19

    Jeroen Dik (JD Engineering) heeft juist bewust deze S6 gekocht omdat daar een S-Tronic 7 bak in zit en hij deze wel kan tunen in tegenstelling tot de 8 traps ZF TipTronic bak die nog steeds niet gekraakt is en dus niet aan te passen is. Tevens is dit ook de ontwikkel auto van JD waarop ze de software voor de S6 en RS6 hebben ontwikkeld. Juist daarom met deze reden een S6 omdat ze dan meteen 2 vliegen in 1 klap slaan. Verder is er aan het interieur niets veranderd omdat deze bij een S6 en RS6 op het stuurlogo na al identiek zijn.

    Login om te reageren
  11. Onehp zegt

    9 augustus 2016 om 11:30

    Het is makkelijk denken dat het blok identiek is, maar hoeft zo niet te zijn. In de mindere versies kunnen goedkopere legeringen gebruikt worden voor het drijfwerk. Zoiets kun je vaak niet uitlezen aan de reservedeel catalogen, daar is het niet loonzaam onderscheid te maken en verschillende versies in voorraad te houden, en wordt zowiezo een veelvoud van de kostprijs aangerekend. Maar in productie telt elke €…

    Om maar te zeggen, als die S6 ophanging of besturing nu aangenamer is, zet even die op een RS6 dan, stuk eenvoudiger en waardevaster.

    Login om te reageren
    • gjvp zegt

      9 augustus 2016 om 12:41

      @Onehp: JD is echt geen koekenbakker. Dit blok is zodanig aangepast dat het net zo betrouwbaar dan wel betrouwbaarder is dan het originele RS6 blok. Daarnaast is hier niks nep aan. Alle panelen, onderdelen etc zijn origineel Audi. Auto is dus helemaal gelijk aan een RS6 behalve het chassisnummer/benaming op kentekenbewijs.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        9 augustus 2016 om 12:52

        @gjvp: Hoe zit het met de onderstelcomponenten? Een RS6 heeft waarschijnlijk andere wielnaven etc, vanwege de offset van de velgen (45 mm voor de S6, 21 mm voor de RS6), de draagarmen moeten meer kunnen hebben vanwege de grotere “arm” vanuit de wielen…

        Login om te reageren
        • gjvp zegt

          9 augustus 2016 om 23:45

          @Jochempie: luchtvering incl draagarmen van de rs6 zit eronder evenals de naven, keramische remmerij van de rs6. Enigste grote verschil is de versnellingsbak. JD Heeft voornamelijk voor de s6 gekozen omdat deze beschikt over de door audi zelf ontwikkelde s tronic met dubbele koppeling. De rs6 beschikt daarentegen over de 8 traps automaatbak van zf.

          Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    9 augustus 2016 om 11:33

    Slim

    Login om te reageren
    • riri zegt

      9 augustus 2016 om 11:52

      @mrrallycross: Zeker omgebouwd met een gestolen RS :)

      Login om te reageren
  13. riri zegt

    9 augustus 2016 om 11:48

    koop dan een mooie occasion in Duitsland staan er heel veel met heel weinig km .

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      9 augustus 2016 om 12:06

      @riri: ja en afgetrapt, zou nooit een tweedehands rs6 kopen

      Login om te reageren
      • riri zegt

        9 augustus 2016 om 16:25

        @888natan: willen of kunnen ?

        Een RS6 van een paar maanden oud met een hele lage km stand is alles behalve afgetrapt .Het enige wat afgetrapt is de 1e afschrijving :)

        Login om te reageren
        • 888natan zegt

          9 augustus 2016 om 21:29

          @riri: ik zei geen willen of kunnen ;). Maar als je het wilt weten: beide.

          Achja, kopers denken niet echt aan afschrijvingen voor zulke auto’s. Hey maar dat is mijn mening, ik zou het risico niet willen nemen. Toch typische rijders.

          Login om te reageren
        • stephano zegt

          9 augustus 2016 om 22:13

          @riri: Zoek eens op internet en je ziet dat die afschrijvingen wel erg snel gaan bij RS modellen… dat is niet zonder reden. :P

          Login om te reageren
  14. carseen zegt

    9 augustus 2016 om 11:55

    Je koopt een auto voor het plezier niet voor het geld.

    Wat maakt het dan uit dat iemand met de juiste technieken hem zo maakt?

    Waarschijnlijk heeft hij er meer verstand van dan een ieder van ons hier nu. Tuned duizenden wagens per jaar

    Login om te reageren
  15. e34m5touring zegt

    9 augustus 2016 om 12:02

    Zoals hierboven gemeld, de Ex van Jeroen Dik. Gebouwd om te laten zien wat z’n bedrijf allemaal kan. Zag hem laatst weer in een RS5 rijden. Wellicht z’n nieuwe project.

    Login om te reageren
  16. timd zegt

    9 augustus 2016 om 12:21

    Beetje S6 koop je voor 40-45k al in DE, rs6 begint bij 90/95 op dit moment…. Kun je zeker 30-35k uitgeven aan modificaties … Zo heeft iemand dat bij ons ook gedaan .. s4 totaal omgebouwd naar rs4 .. Is zuiniger, sneller en goedkoper in onderhoud

    Login om te reageren
  17. thomasthomas zegt

    9 augustus 2016 om 12:56

    Auto is ook geheel overgespoten, was eerst een andere kleur. Ik vind het niet zo dat de achterschermen eruit zijn gezaagd om RS6 exemplaren te plaatsen. Maar als je dat niets uitmaakt geweldig apparaat.

    Login om te reageren
  18. bobroog77 zegt

    9 augustus 2016 om 13:16

    Ligt het aan mij of hebben de voor- en achterbumper een andere kleur vergeleken met de rest van de koets?

    Login om te reageren
    • leeno zegt

      9 augustus 2016 om 18:19

      @bobroog77: Heel veel auto’s hebben dat probleem. Heeft te maken met het feit dat een bumper van ander materiaal is dan de koets. Gr

      Login om te reageren
  19. mrjlr zegt

    9 augustus 2016 om 13:29

    @mikkeloentje
    Afspraken maken met dr belasting over bijtelling in het hoge prijssegment?? Vergeet het maar! Je betaald altijd over de waarde van de auto die je rijdt! Laat mij even weten bij wie ik daarvoor moet zijn. De bijtelling over mijn 2016 Range Rover SDV8 Autobiography is nl. nogal hoog.

    Login om te reageren
    • snuffel77 zegt

      9 augustus 2016 om 21:01

      @mrjlr: range rover duh
      In miniatuur zeker
      Droom lekker verder

      Login om te reageren
  20. TSAARno zegt

    9 augustus 2016 om 14:12

    Ben ik de enige die de verzekeringskosten in acht neemt? Neem aan dat een S6 aanzienlijk goedkoper te verzekeren is dan een RS6..

    Login om te reageren
  21. tocae zegt

    9 augustus 2016 om 15:13

    Hier meer info over deze auto…

    http://www.driving-fun.com/3373/home/tests/Audi-S6-JD750/Lamborghini-s-pesten-voor-beginners.aspx

    Login om te reageren
  22. josxkrs zegt

    9 augustus 2016 om 15:32

    Mooie auto, enige wat echt niet kan is dat ie zo ontiegelijk laag ligt. Maakt de auto toch wel weer erg fout.

    Login om te reageren
    • leeno zegt

      9 augustus 2016 om 18:22

      @josxkrs: Ik weet niet of deze S6 luchtvering heeft, zo ja is dat softwarematig aan te passen. Ziet er wel goed uit maar voor het rijden mag het iets hoger vind ik. Gr

      Login om te reageren
  23. blo3to3t zegt

    10 augustus 2016 om 09:05

    Maar het blijft een S6, net niet dus. Beter had ie even kunnen doorsparen.

    Login om te reageren
  24. f30bmw zegt

    10 augustus 2016 om 09:38

    Heeft niks met doorsparen te maken, deze gast heeft genoeg centjes. Hij heeft bewust een project van gemaakt. Eigenaar is JD engineering.

    Login om te reageren
  25. julian_gtr zegt

    14 augustus 2016 om 22:42

    Die koplampe kan je niet eens krijge in NL

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North