• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gordini R8

Blauwe klassieker bij Cars & Coffee XXL Amsterdam 2016

Spotter: thomcarspotter
Geüpload op: 20 september 2016
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
blauw Gordini klassiekers R8 Renault
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Renault Gordini R8
    Renault Gordini R8
  • Aston Martin DB9
    Aston Martin DB9
  • lamborghini veneno in Essen
    lamborghini veneno in Essen
  • Renault 8 Gordini
    Renault 8 Gordini
  • Polaris Slingshot S
  • Renault Dauphine Gordini
    Renault Dauphine Gordini
  • Renault Gordini
    Renault Gordini
  • Apollo IE

Lees Interacties

Reacties

  1. pinut187 zegt

    20 september 2016 om 21:15

    Heel gaaf ding, kende deze nog niet! Ook als coupe leverbaar geweest?

    Login om te reageren
    • e1000bmw523i zegt

      24 september 2016 om 07:34

      @pinut187: nee. ;) De Renault R8 was er alleen als sedan. Hier dus de R8 Gordini.
      Wel staat die andere bekende sportwagen van Renault, de Alpine A110, op het chassis van deze R8.

      Login om te reageren
  2. Maurice16 zegt

    20 september 2016 om 21:36

    Erg mooi wagentje!

    Login om te reageren
  3. mercs zegt

    23 september 2016 om 23:23

    @desjonnies heeft toch zo’n wagentje? Is dit hem?

    Login om te reageren
  4. seicilindri zegt

    23 september 2016 om 23:44

    Een origineel Nederlandse auto en nog een hele vroege ook.
    Het is daarom een Renault 8 Gordini 1100 (r1134) ipv de latere 1300 (r1135) Iets minder populair dan de 1300 maar niet minder gewild. Reken voor een nette op prijzen vanaf een 30.000 euro tot 50.000 euro voor de 1300. Met name in Frankrijk mateloos populair. Maar hoed u voor namaak want er zijn aanzienlijk meer fakes dan echte !

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      24 september 2016 om 07:51

      @seicilindri:

      Leuk iemand die dit ook weet een kenner dus!

      Login om te reageren
      • seicilindri zegt

        24 september 2016 om 09:00

        @desjonnies: ik heb ook een replica in mijn auto verzameling. Geen echte Gordini op kenteken dus dus maar wel opgebouwd met echte Gordini componenten zoals originele Gordini motor , onderstel met de 4 achterschokbrekers , origineel dashboard , verstevigingen etc etc

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          24 september 2016 om 09:23

          @seicilindri:
          Leuk, ik heb een rode R8S uit Italie gehaald, rijd er nooit mee is nog een eerste lak auto, een rode, de meeste S’jes waren geel.
          Met de dubbele koplampen.

          Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      24 september 2016 om 08:12

      @seicilindri:
      Grappig, mijn moeder had toen de EZ-37-04 een ivoorkleurige R8 Automatique, met drukknoppen voor de bakbediening 1965.
      Erger is dat ik al de kentekens nog weet

      Login om te reageren
  5. vonklausenburg zegt

    23 september 2016 om 23:44

    Kan me nog herinneren dat deze auto’s royaal door Roemenië reden als 1100!

    Mooi wagentje!

    Login om te reageren
  6. bofkont zegt

    23 september 2016 om 23:53

    Leuke wagen, maar heb liever de E46 coupe 330ci die er voor rijdt, al is die beduidend minder waard.

    Login om te reageren
  7. allesmetturbo zegt

    23 september 2016 om 23:58

    Vele malen mooier dan de megane rs!

    Login om te reageren
  8. e550 zegt

    24 september 2016 om 00:14

    Deze heb ik volgens mij als modelauto 1:43. Ooit een keer bij de Bruna gekocht eind jaren 90′.

    Login om te reageren
  9. guusboum zegt

    24 september 2016 om 00:41

    Bijzonder gaaf, heeft bijna twee keer zoveel vermogen als de gangbare Renault 8 en 10!

    Login om te reageren
  10. depsycholoog zegt

    24 september 2016 om 00:53

    Heel gaaf! Ik wil graag een keer naar zo’n meeting, wanneer en waar vinden die plaats?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      24 september 2016 om 07:52

      @depsycholoog:
      Renaultoloog kijken

      Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      24 september 2016 om 08:28

      @depsycholoog: deze c&c werd al tijden lang aangekondigt; op facebook, in de krant etc ;) ogen goed open houden dus!

      Login om te reageren
      • depsycholoog zegt

        24 september 2016 om 11:48

        @thomcarspotter: ja heb geen Facebook, ik zal de volgende alvast in mijn agenda zetten

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          24 september 2016 om 11:57

          @depsycholoog: de volgende Cars & Coffee XXL is in mei 2017, en de daar op volgende editie is weer in september 2017.

          Login om te reageren
  11. lippie zegt

    24 september 2016 om 03:02

    Een Renault 8
    Ik heb nog een filmpje waar ik daar als baby gewoon los in en bakje op de achterbank werd gezet ha ha

    Login om te reageren
  12. lippie zegt

    24 september 2016 om 03:04

    Een Renault 8
    Ik heb nog een filmpje waar ik daar als baby gewoon los in en bakje op de achterbank werd gezet ha ha.

    Login om te reageren
  13. lekkerlinksrijden zegt

    24 september 2016 om 07:04

    De aërodynamica op deze is fantastisch. Heeft iemand de cw-waarde van deze

    Login om te reageren
  14. oemplus zegt

    24 september 2016 om 07:36

    Wow, nooit geweten dat Renault ook een mooie auto heeft gemaakt

    Login om te reageren
  15. stradale888 zegt

    24 september 2016 om 07:59

    @desjonnies: kom er maar in met die mooie verhalen!

    Login om te reageren
  16. desjonnies zegt

    24 september 2016 om 08:00

    Dit is de opvolger van de Dauphine geweest en het ontwerp is van Philippe Charbonneaux, een industrieel ontwerper die
    nauw betrokken was bij de eerste Corvettes.
    Rete zeldzaam deze 1100 tjes, omdat de latere 1300 gewoon meer potent was, een vijfbak had en het meest belangrijke, de dubbele koplampen voor.
    Ik heb deze als S staan, een tammere boy-racer versie met de 1100 Sierra motor en een iets dikkere carburateur.
    Dan hield je overigens wel meer dan de helft van het aankoopbedrag voor een Gordini in je zak en had je wel het Gordini uiterlijk!
    De R8 was de laatste der mohanikanen, daarna heeft Renault voor voorwielaandrijving gekozen voor de massa productie.
    Zijn opvolger de R12 Gordini is buiten Frankrijk, Italie en vreemd genoeg Finland nooit een succes geweest.

    Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      24 september 2016 om 09:09

      @desjonnies: ik ben hier bezig met de restauratie van een R8s van een vriend van me trouwens.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        24 september 2016 om 09:25

        @seicilindri:
        Mijn S staat op autojunk, 100% keihard met door mezelf gekochte Delta Mics velgen.

        Login om te reageren
    • danser zegt

      29 september 2016 om 17:48

      @desjonnies: Klopt, er zijn er maar 2 stuks in Nederland. 1 geimpoteerd vanuit de VS en deze, die in Nederland is verkocht en als enige is overgebleven. Er zijn er maar 2.626 stuks gebouwd. Dit type is maar een jaar in productie geweest. Verder zal dit waarschijnlijk één van de laatste keren zijn dat deze bijzondere auto op de weg komt….hij wordt nl binnen kort gerestaureerd. En zal waarschijnlijk een paar jaar niet te zien zijn.

      Login om te reageren
  17. desjonnies zegt

    24 september 2016 om 08:02

    Die vouw in de kofferklep voor had als functie om beter zicht kort voor de wagen te hebben en he reservewiel ligt voorin achter de nummerplaat onder de bumper.

    Login om te reageren
  18. rossi46audi zegt

    24 september 2016 om 08:11

    Heb bij een verzamelaar 2 van deze zien staan. Plus een A110 A310 5turbo 19 williams en een 12 rally echt vet om te zien

    Login om te reageren
  19. veloce zegt

    24 september 2016 om 08:38

    Eind jaren 50 was Alfa Romeo bezit met het ontwikkelen van de nieuwe Giulia, daaruit ontstond de tipo 103. Dit ontwerp werd echter afgewezen en daar Alfa toen samenwerkte met Renault (ze bouwde o.a. Dauphines in licentie) ging Renault het verder verfijnen tot wat later de R8 zou worden.
    Ik vind de overigens écht te gek, zeker in Gordini-trim.

    Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      24 september 2016 om 09:54

      @veloce: klopt, je ziet er ook duidelijk Giulia overeenkomsten in terug.
      Zeker als je hem van dichtbij bekijkt valt bv de gebogen lijnvoering op die zo kenmerkend is woor de Giulia en bij de Giulia (muv de Nuova) zelfs tot in de bumper is terug te vinden.

      Login om te reageren
  20. HZW zegt

    24 september 2016 om 09:24

    Gordini’s zijn altijd leuk.
    Zo ook de in 1970 geïntroduceerde Renault 12 Gordini met zijn uit de Renault 16TS stammende 1565cc motor die door Gordini naar 125 pk werd opgepept.

    Login om te reageren
  21. HZW zegt

    24 september 2016 om 09:28

    Nu wordt de naam Gordini te grabbel gegooid door Renault, door hem toe te passen op niets zeggende auto’s uit winstoogmerk.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      24 september 2016 om 11:32

      @HZW:
      Nooit van ze begrepen waarom ze de Twingo 1 niet als TwinGOrdini hebben uitgebracht djng leent zicb er uitstekend voor!

      Login om te reageren
  22. sytse_brentjes zegt

    26 september 2016 om 13:24

    Er staat er eentje te koop voor de liefhebbers!
    https://www.vkvgroep.nl/occasions/renault/r8/gordini-collectors-item-real-gordini-169419256/?soort=occasions

    Login om te reageren
  23. r8gordini zegt

    16 november 2016 om 15:55

    er zijn er overigens 4 van in NL en geen twee. Waarvan een bij mij – 1134. 1134 en 1135 hadden allebei 5 bak. 1134 alleen geen koplampen in middenscherm

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North