• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

1964 Ferrari 250 GTO

Kwijlen. Dat is wat wij hebben staan doen tijdens het fotograferen van deze legendarische auto!

Spotter: autoleven
Geüpload op: 11 oktober 2016
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
250 250-GTO coupe Ferrari klassiekers rood
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Ferrari 250 GTO
    Ferrari 250 GTO
  • BMW X6M
    BMW X6M
  • Ferrari 250 GTO Allegretti
    Ferrari 250 GTO Allegretti
  • Ferrari 250 GTO
    Ferrari 250 GTO
  • Volvo 480 uit 1995
    Volvo 480 uit 1995
  • Ferrari 250 GTO
    Ferrari 250 GTO
  • CLK AMG/KLEEMAN?? wie het weet mag het zeggen
    CLK AMG/KLEEMAN?? wie het weet mag het zeggen
  • fisker karma op A15
    fisker karma op A15

Lees Interacties

Reacties

  1. n0zem zegt

    11 oktober 2016 om 15:16

    Kan ik me indenken! Super platen!

    Login om te reageren
  2. bmw507coupe zegt

    11 oktober 2016 om 15:17

    Ik kwijl mee

    Login om te reageren
  3. arthurh zegt

    11 oktober 2016 om 17:09

    Volgens mij kwijlt iedereen hier nu met je mee :)

    Login om te reageren
  4. fastnloud zegt

    11 oktober 2016 om 19:40

    Fantastisch dit

    Login om te reageren
  5. davelepeef zegt

    11 oktober 2016 om 20:54

    Erg fraai ding, maar je weet dat het een replica is? Doet verder niet aan de schoonheid af want het is wel een fantastisch ding.

    Login om te reageren
    • dieselpower zegt

      11 oktober 2016 om 21:38

      @davelepeef:Hoe weet je dat het een replica is? Als ik de RDW check, lijkt het een echte. Of kun je dat ook laten aanpassen? On Topic: erg fraaie auto en erg mooie foto’s. Zou hem graag een keer zien in het echt.

      Login om te reageren
      • lotuselises2 zegt

        11 oktober 2016 om 22:41

        @dieselpower: is een replica, maar wel een hele mooie!

        Login om te reageren
      • lotuselises2 zegt

        11 oktober 2016 om 22:43

        @dieselpower: is een replica, maar wel gebaseerd op een echte ouwe Ferrari

        Login om te reageren
      • clarkson zegt

        11 oktober 2016 om 22:43

        @dieselpower: je kan het niet laten aanpassen nee.. dus dit is een originele. Blijkbaar wijken ze af want ik heb ooit een andere gezien en die is net iets anders. Er zijn overigens maar 36 van gemaakt. En wat HEEEEL bijzonder is voor oude ferrari’s, ze zijn nog allemaal in leven.

        Login om te reageren
        • jansuh87 zegt

          11 oktober 2016 om 22:56

          @clarkson: tja al is er niets meer van over behalve het chassisnummer dan is die nog niet totallos

          Login om te reageren
        • bassx zegt

          12 oktober 2016 om 01:19

          @clarkson: En van die 250 GTO zijn er maar 3 originele Series II modellen zoals deze replica is uitgevoerd en staat er volgens mij 1 van in het Ferrari museum. Door Ferrari zelf zijn er 4 250 GTO series I omgebouwd naar een Series II. Het exemplaar dat je hier ziet is een GT omgebouwd naar een 250 GTO series II. Een originele ’64 250 GTO verkoop je makkelijk voor 30 miljoen dat zal deze niet waard zijn.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            12 oktober 2016 om 08:31

            @bassx: ik weet niet of de 64 net zo veel moet opbrengen als de “normale” GTO, die zijn de afgelopen jaren voor absurde bedragen gegaan. Maar de ’64 is volgens mij wat minder geliefd, ondanks z’n zeldzaamheid.

            Login om te reageren
          • clarkson zegt

            12 oktober 2016 om 10:03

            @bassx: Dat weet je zeker? Dus deze auto is niet gebouwd door ferrari zelf?

            Login om te reageren
        • maarten020 zegt

          12 oktober 2016 om 10:26

          @clarkson: In totaal zijn er 41 geproduceerd, waarvan 3 van de GTO ’64 versie waar deze replica op gebaseerd is.

          1962–64 Ferrari 250 GTO Production

          1961 prototypes: 2

          1962–63 Series I 250 GTO: 32

          1962–63 “330 GTO”: 3

          1963 250 GTO with LM Berlinetta-style body: 1

          1964 Series II 250 GTO (new-build only): 3

          Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      11 oktober 2016 om 21:39

      @davelepeef: ik heb er geen verstand van. Maar is dit zon replica die op een ferrari uit die tijd is gebaseerd of gewoon een echte zelfgemaakte replica?

      Login om te reageren
      • ettie zegt

        11 oktober 2016 om 23:20

        @nvn1993: ja dat denk ik ook, hij staat ook niet als GTO maar als GT op kenteken.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          12 oktober 2016 om 08:32

          @ettie: ik denk dat alle auto’s uit de 250 GT reeks als zodanig op kenteken staan. Interessant punt :)

          Login om te reageren
          • ettie zegt

            12 oktober 2016 om 10:27

            @davelepeef: alle GT’s hebben een spatie dan met daarna een toevoeging achter GT staan. De GTO zou dan volgens mij anders op kenteken moeten staan.

            http://www.ferrari-register.nl/ferrari/home/stradali-classici/250-gt/gto-lmb/4817-gt-250-gte-gto-64-recreation

            Login om te reageren
  6. bietje zegt

    11 oktober 2016 om 22:09

    Ben geen kenner, maar ik dacht dat er geen 250 GTO meer in nederlandse handen was ?

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      11 oktober 2016 om 22:20

      @bietje:
      Het is dan ook een replica, gebaseerd op een Ferrari 250 GT/E chassis. De Nederlander Piet Roelofs heeft hem gebouwd. Ik heb volgens mij nog ergens een linkje met wat meer info opgeslagen. Maar dan moet ik mijn internetarchief induiken ;-)

      Login om te reageren
      • lotuselises2 zegt

        11 oktober 2016 om 22:46

        @Rob: klopt helemaal. Rijdt elk jaar mee op Historic Grand Prix op Zandvoort, daar kende ik hem al van.

        Login om te reageren
      • bietje zegt

        11 oktober 2016 om 23:01

        @Rob: Ja ik zag via rdw al dat het een 250 g.t. was, maar beetje suffe titel boven dit artikel… Neemt niet weg dat hij vreselijk mooi is.

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        12 oktober 2016 om 08:29

        @Rob: dank je wel voor de support ;)

        Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    11 oktober 2016 om 22:22

    Mooi, valt me opeens op dat het stuur wel heel erg naar links staat, rijdt wel lastig denk ik ;-).

    Login om te reageren
  8. dirk1414 zegt

    11 oktober 2016 om 22:32

    Top auto alleen die foto’s maken het nog vele male mooier klasse

    Login om te reageren
  9. camber24 zegt

    11 oktober 2016 om 22:34

    ‘Die andere koets’. Barbaar….

    Het is een (replica) 250 GTO64

    Login om te reageren
  10. camber24 zegt

    11 oktober 2016 om 22:44

    GTO64

    Login om te reageren
  11. autodrop zegt

    11 oktober 2016 om 22:49

    Pfoeee teiltje alstublieft!

    Login om te reageren
  12. begbers zegt

    11 oktober 2016 om 23:14

    Je zult het genoegen maar hebben om daar je zondag tourtje in te rijden.. Wauw.

    Login om te reageren
  13. maferick74 zegt

    11 oktober 2016 om 23:50

    Bij het winnen van een hoofdprijs staat dit op mijn verlanglijstje… euh hoe hoog zal die prijs moeten zijn?

    Login om te reageren
  14. c3po zegt

    11 oktober 2016 om 23:56

    Wat dik! Mooie foto’s ook!

    Login om te reageren
  15. sirpowersedan zegt

    12 oktober 2016 om 07:07

    ????

    Login om te reageren
  16. tycorz zegt

    12 oktober 2016 om 07:58

    Lovely car and pictures! ??

    Login om te reageren
  17. davelepeef zegt

    12 oktober 2016 om 08:30

    Autoblog, tijd voor een bezoekje bij Roelofs zou ik zeggen, naar wat ik begrijp toch Nederlands’ trots op historisch Ferrari terrein…

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      12 oktober 2016 om 17:38

      @davelepeef:
      En dan ook meteen langs bij Hietbrink ;-)
      Verwacht eigenlijk ook dat Hietbrink de body van deze wagen heeft gemaakt.

      Login om te reageren
      • vintagecars zegt

        12 oktober 2016 om 22:37

        @Rob:

        Hi Rob, nee het is geen Hietbrink body.

        Login om te reageren
  18. davelepeef zegt

    12 oktober 2016 om 08:37

    Maakt overigens niet uit dat het geen “echte” is want het blijft een fantastische machine. Alleen die magische historie zit er niet achter…

    Login om te reageren
  19. suzikubelona zegt

    12 oktober 2016 om 09:38

    Wat een prachtige foto’s!

    Login om te reageren
  20. autoleven zegt

    12 oktober 2016 om 10:14

    Bedankt voor alle complimenten! Mochten jullie meer foto’s van deze GTO willen zien, neem dan een kijkje op onze Facebookpagina! :D

    Login om te reageren
    • stradale888 zegt

      12 oktober 2016 om 14:49

      @autoleven: Schitterend! Mooie plaatjes bij kasteel Rosendael. Deze auto kwam mij eens tegemoetrijden op de Posbank. Met afstand het mooiste dat ik daar ooit ben tegengekomen. Aanvankelijk kon ik het nauwelijks bevatten omdat ik dacht dat het een originele 64 was.

      Login om te reageren
  21. maarten020 zegt

    12 oktober 2016 om 10:30

    Prachtige replica ook al begrijp ik niet dat het stuk bodywork achter de zijruiten (vanaf de tank) langer door gaat als bij de originele GTO ’64 zie onderstaande link…
    https://www.google.nl/search?q=ferrari+250gto+64&espv=2&biw=1920&bih=974&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj6jIXj6tTPAhVCrxoKHSt5BToQ_AUIBigB#tbm=isch&q=ferrari+250gto+64+side

    Login om te reageren
    • vintagecars zegt

      12 oktober 2016 om 22:27

      @maarten020:
      Er zijn verschillende ’64ers.. Dit is er 1 met een long roof

      Login om te reageren
  22. Wessee zegt

    12 oktober 2016 om 11:49

    Ik dacht dat de daklijn van een 64 veel korter was, of zijn er ook nog varianten tussen die meer op een 250 LM lijken?

    Login om te reageren
  23. maurice_vandewaarsenburg zegt

    12 oktober 2016 om 11:51

    64 ?? Volgens RDW in de helft van ’63 op de weg gekomen..

    Prachtige auto overigens.

    Login om te reageren
  24. pinut187 zegt

    12 oktober 2016 om 12:06

    Mooi exemplaar!

    Login om te reageren
  25. vintagecars zegt

    12 oktober 2016 om 12:56

    Bedankt voor de mooie reactis. Voor degene die nieuwsgierig zijn, het is hetzelfde auto als van dit filmpje http://www.autojunk.nl/2016/08/met-een-250-gto-over-de-nurburgring-gp-strecke

    Autoleven bedankt voor de foto’s
    Groetjes
    Anouk Roelofs

    Login om te reageren
  26. lyon1845 zegt

    12 oktober 2016 om 13:43

    Heerlijke wagen en zeer fraaie platen.

    Login om te reageren
  27. melpomene zegt

    13 oktober 2016 om 01:49

    Omdat het nog niet is geplaatst: Geweldige filmpjes van Petrolicious van de échte. Pure klasse.

    https://www.youtube.com/watch?v=ewQaikxTUJs

    https://www.youtube.com/watch?v=KHgD0wJGcR0

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North