Haha best gaaf. Kan me nog herinneren dat de calibra best vaak op de weg te zien was. Denk toch echt dat het minstens 5 jaar geleden is, dat ik er voor het laatst een gezien heb. Apart.
@baklava: Jup.. Beetje nostalgie ook.. Helaas zijn er veel verloren gegaan door on-moedwillige metaal/boom origami..
Daarnaast stond het plaatwerk net als bij de Kadett/Astra F/Vectra er ook om bekend om nogal crunchy te worden over de tijd..
Wel dik zo, ben benieuwd hoeveel vermogen erin zit. Heb zelf ook een Calibra turbo 4×4 gehad vroeger. Is de auto waar ik het meest aan terug moet denken van mijn hele auto verleden. En je ziet ze niet veel meer rijden inderdaad.
Gaaf hoor, Zakspeed heeft mooie spullen gebouwd. De DTM Calibra was wel echt een mooie wagen, überhaupt was het natuurlijk best een clean model. Jammer dat auto’s in die klasse amper gebouwd worden – op de “premium” merken na dan…
@realracing3: ? Begrijp niet zo goed wat je wil zeggen? Maar, ik doel niet op raceklasse meer op klasse auto. BMW, MB en Audi hebben allemaal wel een op een middenklasse gebaseerde coupe in het programma. Peugeot heeft een avontuur gehad met de 406 Coupe, Ford heeft de Probe en de Cougar gehad, Opel dus de Calibra. Maar wat heb je tegenwoordig nou nog van de merken voor Jan Modaal?
Tijdens de oldtimer grandprix reed een gerestaureerde DTM uitvoering rond, probleem was de gedateerde software, ze hebben er een jaar over gedaan om hem te kunnen starten, domweg omdat de software niet meer voorhanden was.
Als ik het goed heb gezien is dit een CFD studie/ carbon proto en geen “echte” DTM auto. Kon me namelijk niet heugen dat ze ooit met zo’n grote splitter hebben mogen racen. Maar wel mooie spot!
Haha best gaaf. Kan me nog herinneren dat de calibra best vaak op de weg te zien was. Denk toch echt dat het minstens 5 jaar geleden is, dat ik er voor het laatst een gezien heb. Apart.
@baklava: staat er toevallig eentje in mijn straat, maar verder zijn ze behoorlijk schaars inderdaad!
@baklava: Jup.. Beetje nostalgie ook.. Helaas zijn er veel verloren gegaan door on-moedwillige metaal/boom origami..
Daarnaast stond het plaatwerk net als bij de Kadett/Astra F/Vectra er ook om bekend om nogal crunchy te worden over de tijd..
Sick!
Wel dik zo, ben benieuwd hoeveel vermogen erin zit. Heb zelf ook een Calibra turbo 4×4 gehad vroeger. Is de auto waar ik het meest aan terug moet denken van mijn hele auto verleden. En je ziet ze niet veel meer rijden inderdaad.
Gaaf hoor, Zakspeed heeft mooie spullen gebouwd. De DTM Calibra was wel echt een mooie wagen, überhaupt was het natuurlijk best een clean model. Jammer dat auto’s in die klasse amper gebouwd worden – op de “premium” merken na dan…
@davelepeef: http://www.spotterguides.com/wp-content/uploads/2013/05/DTM_13_v2.jpg tja…
@realracing3: ? Begrijp niet zo goed wat je wil zeggen? Maar, ik doel niet op raceklasse meer op klasse auto. BMW, MB en Audi hebben allemaal wel een op een middenklasse gebaseerde coupe in het programma. Peugeot heeft een avontuur gehad met de 406 Coupe, Ford heeft de Probe en de Cougar gehad, Opel dus de Calibra. Maar wat heb je tegenwoordig nou nog van de merken voor Jan Modaal?
@davelepeef: Subaru brz, peugeot rcz en dan komen de a5 c coupe etc. Dus je hebt gelijk. Er zijn geen strakke mooie coupé’s meer onder de 30k.
@davelepeef: corrado van vw
Vreemd,geen achterlichten,geen koplampen.Deze heeft dus nooit echt geraced?
@Alfarobert: Volgens mij hebben alle DTM wagens uit dat seizoen stickers ipv lampen.
Tijdens de oldtimer grandprix reed een gerestaureerde DTM uitvoering rond, probleem was de gedateerde software, ze hebben er een jaar over gedaan om hem te kunnen starten, domweg omdat de software niet meer voorhanden was.
@toniominestrone: ha, mooi. Deze stond er ook. Vind het wel leuk dat Opel zo’n demo doet.
Dit is wel gewoon heel erg gaaf!
Ziet er super uit
Dat rijtje GT-R’s op foto drie is anders ook niet mis
@suheyl: Scherp! Daarover waarschijnlijk later vandaag meer ;)
Mooiste Opel ooit gemaakt.
Sehr geil
Gave bak!
Als ik het goed heb gezien is dit een CFD studie/ carbon proto en geen “echte” DTM auto. Kon me namelijk niet heugen dat ze ooit met zo’n grote splitter hebben mogen racen. Maar wel mooie spot!
http://www.speedhunters.com/2013/08/carbon-not-dated-the-secret-zakspeed-calibra/
@antoonniels:
Tja.. het blijft een opel.
@martinus: ach, het is maar the Leaper
Vet! Had die dtm calibra niet een na v6 van 550 pk…. die een 10.000 tpm kon maken…
Das nog eens spulleke. dikke opel
Dat is wel een hele dikke Bijlmer Ferrari.
That’s just….. *claps*
@HAHAHA
Bijlmer ferrari. lol!