@autospotterkerkrade: en dat is nou het mooie van die replica bouwers. Die willen gewoon een hoop lol in hun eigen bouwwerk in plaats van een betreffende auto rijden als blijk van status.
Jij vind de mening van anderen over jou blijkbaar belangrijker dan zelf de essentie van lol maken na te jagen.
@esprit84: Die hele replicahandel draait op mensen die juist voor de status in een bepaalde auto gezien willen worden. Ze willen dat zelfs zo graag dat het ze kennelijk nog niet eens uitmaakt dat het ding hartstikke nep is. Als Jan met de pet maar denkt dat ze in een Ferrari rijden. Toppunt van sneu als je het mij vraagt.
Ik heb altijd het idee dat het financieel vrij onaantrekkelijk is om een replica van een auto te maken? Het lijkt me heel veel werk, en niet heel waardevast. Terwijl een California wel redelijk waardevast is. Zou het over 3 jaar tijd gerekend echt goedkoper zijn om een replica te bouwen dan om tegen 3 procent rente geld te lenen voor een California en de afschrijving voor lief te nemen? Graag jullie mening!!
@hijman85:
Hobby en liefde.
Als je de ruimte, de tools en de tijd hebt, hoeft dit niet zoveel te kosten. Die G35 donor, in normale staat hoeft maar 5000 te hebben gekost. Als er een hoop blikschade was, waarschijnlijk maar de helft. Dus, aan onderdelen (blik / staal / aftermarket achterlichten ed.), kan je evt voor 10k klaar zijn en alle onderdelen zijn ook nog eens een stuk goedkoper als bij een echte Cali.
Als je daardoor ook nog eens lekker aan het klussen bent aan je hobby (ipv naast dat viswijf op de bank naar andere mislukte mensen op RTL4567/SBS6789 kijken); dan is het voor je gevoel zelfs een win.
Als ik de skills, tijd, ruimte en tools zou hebben, zou ik zelf eerder coole Singer-achtigen maken.
Ik zou beginnen met een BMW 2002 met een paar moderne BMW elementen.
@hijman85: allebei geld verspilling. Replica schrijft direct af en de Cali wordt geen future classic. Beetje zoals een first generation Boxster..
Motivatie voor een nepper ontgaat mij ook. Ern beetje hetzelfde als een sok in je onderbroek stoppen zodat ie groter lijkt. Beste besluit was geweest denk ik om de Infinity donor heel te laten maar het zal wel een schadebak zijn geweest. Leuk is het allemaal. Vrijheid blijheid
@MAB: normaliter is de motor achter, dit lijkt me voor een replica zelfs te veel werk. De Cali heeft als een van de weinige Ferrari’s het blok voorin. Een FF had nog gekund, maar goed.
Ben altijd wel benieuwd naar de eigenaar van zo’n auto en het verhaal erbij. Wanneer besluit je een replica te kopen waar best wat tijd in gestoken is, maar aan het einde van de dag nog slechts een replica is… Eigenaar, meldt u!
Net even op de site van de bouwer gekeken http://www.etww.nl ze hebben het ook een vanquish en bentley continental replica gemaakt. respect voor al het werk, maar ik moest toch wel erg lachen toen ik deze zin op hun site las…”Door de kennis en expertise van Exclusive Tuning Worldwide worden deze auto’s perfect nagebouwd waardoor ze BIJNA NIET TE ONDERSCHEIDEN ZIJN VAN EEN ECHTE…”
Ik miste de toevoeging “voor mensen die nodig is een keer naar Hans Anders moeten”
@maarten020: Ik vind het oprecht knap gemaakt, en ik denk ook dat het grootste deel van de mensheid het verschil niet zal vinden tot de motorkap omhoog gaat. Enkel de echte autoliefhebbers (zoals wij allen) :p
@maarten020: Die slogan: De enige in Nederland met voorraad echte replica’s! Net zo iets als ‘echt imitatieleer’ of ‘plastic houtstrips’…
Maar eerlijk gezegd ziet de conversie er behoorlijk strak uit. Ze gaan ook wel ver in hun ombouw; de ‘Aston Martin Vanquish’ staat in de database van de RDW als Jaguar geregistreerd, maar dan wel met ‘Vanquish’ als handelsbenaming.
Ook ik zie er het nut totaal niet van in. Je kunt je geld nog beter in de sloot flikkeren. Waarom zou je dit doen? Je rijdt echt gi-gan-tisch voor lul zo. Hopelijk is dit een hobbyprojectje wat lekker binnenskamers blijft. Op de weg hoef ik dit niet tegen te komen.
Ik denk als ik sommige reacties lees dat er een hoop jaloers zijn dus kraken ze het af. jullie zullen zelf wel een of ander barreltje rijden en zelfs zoon replica niet eens kunnen aanschaffen van daar maar afkraken. deze is zeer goed gebouwd en zo wat als er iemand is die het ziet 90% ziet het niet dus die overige 10% die het wel is jaloers dat zij er niet een hebben, en dan nog hoe groot is de kans dat je hem tegenkomt op de weg. petje af voor degene die deze auto gebouwd heeft zeer netjes gedaan. mijn complimenten heb je.
en voor degene die commentaar heeft doe het maar is na, kun je niet laat staan een aanschaffen hahaha.
Hij is niet blauw
Zonde..
Op basis van een 350Z als ik het goed heb!
@minir53: zou mooi zonde van die 350z zijn!
370z achtig iets? Of rcz denk ik
Rip G35 :,(
Gewoon een California toch?
Heel vet zo replica erg mooi nagemaakt! Hier nog een https://www.youtube.com/watch?v=5lh-v1iFeho
@julian_gtr: dat kan je niet menen! de verhoudingen kloppen totaal niet
Mooie replica zou er alleen zelf niet mee over straat worden vanwege schaamte
@autospotterkerkrade: replica? Een echte is toch ook gewoon zo lelijk.
@autospotterkerkrade: en dat is nou het mooie van die replica bouwers. Die willen gewoon een hoop lol in hun eigen bouwwerk in plaats van een betreffende auto rijden als blijk van status.
Jij vind de mening van anderen over jou blijkbaar belangrijker dan zelf de essentie van lol maken na te jagen.
@esprit84: Die hele replicahandel draait op mensen die juist voor de status in een bepaalde auto gezien willen worden. Ze willen dat zelfs zo graag dat het ze kennelijk nog niet eens uitmaakt dat het ding hartstikke nep is. Als Jan met de pet maar denkt dat ze in een Ferrari rijden. Toppunt van sneu als je het mij vraagt.
@esprit84: waarom plakken ze dan het logo er op?
@wildewesten: omdat ze zelf een [vul merknaam in] willen bouwen en rijden.
maar dat ligt vast te ver buiten-de-box voor u ;)
@esprit84: Onzin natuurlijk. Als het je echt om de journey gaat ipv het eind resultaat dan hoeven logo’s gewoon weg niet.
Logo’s op je fake bak is als een imitatie Rolex. Dat draag je niet voor jezelf, hoe hard ze ook beweren van wel.
@Donstil: Je wilt je eigen ferrari bouwen?
Ik begrijp het al, jij zou Ferrari rijden of rolex kopen om indruk te maken op anderen…
Ik heb niets met zulke brouwsels maar deze is wel vrij netjes uitgevoerd. Van een afstandje zou je zowaar kunnen denken dat het echt een Cali is.
@ko4n: denk dat er nog best veel mensen intuinen
Als de eigenaar maar er blij mee is..
Wannabes als dit zijn altijd sneu.
@bofkont: Ja en Nee. Ik kan ergens wel bewondering opbrengen voor het knutselwerk. Maar doen of je iets hebt wat je niet echt hebt is idd wat sneu.
Ik kan het verschil niet zien?
Waar halen die mensen alle onderdelen vandaan vraag ik me altijd af?
@jesse_rutjes: de bouwmarkt
Ik heb altijd het idee dat het financieel vrij onaantrekkelijk is om een replica van een auto te maken? Het lijkt me heel veel werk, en niet heel waardevast. Terwijl een California wel redelijk waardevast is. Zou het over 3 jaar tijd gerekend echt goedkoper zijn om een replica te bouwen dan om tegen 3 procent rente geld te lenen voor een California en de afschrijving voor lief te nemen? Graag jullie mening!!
@hijman85:
Hobby en liefde.
Als je de ruimte, de tools en de tijd hebt, hoeft dit niet zoveel te kosten. Die G35 donor, in normale staat hoeft maar 5000 te hebben gekost. Als er een hoop blikschade was, waarschijnlijk maar de helft. Dus, aan onderdelen (blik / staal / aftermarket achterlichten ed.), kan je evt voor 10k klaar zijn en alle onderdelen zijn ook nog eens een stuk goedkoper als bij een echte Cali.
Als je daardoor ook nog eens lekker aan het klussen bent aan je hobby (ipv naast dat viswijf op de bank naar andere mislukte mensen op RTL4567/SBS6789 kijken); dan is het voor je gevoel zelfs een win.
Als ik de skills, tijd, ruimte en tools zou hebben, zou ik zelf eerder coole Singer-achtigen maken.
Ik zou beginnen met een BMW 2002 met een paar moderne BMW elementen.
@gregorius: g35 is in nl wel een stukje duurder dan ergens anders helaas
@gregorius: haha +1
@gregorius: koop dan een Lotus 7 bouwpakket, voer hem tot Veyron killer en geef hem de looks van een Donkervoort.
@gregorius: Gregorius, je verwoordt hier heel accuraat a) dit fenomeen en b) mijn nachtmerrie. Dank!
@hijman85: allebei geld verspilling. Replica schrijft direct af en de Cali wordt geen future classic. Beetje zoals een first generation Boxster..
Motivatie voor een nepper ontgaat mij ook. Ern beetje hetzelfde als een sok in je onderbroek stoppen zodat ie groter lijkt. Beste besluit was geweest denk ik om de Infinity donor heel te laten maar het zal wel een schadebak zijn geweest. Leuk is het allemaal. Vrijheid blijheid
@gokartmozart: knutselen en lol maken en niet geven om wat andere van je denken?
Ooit van gehoord?
of wacht, helemaal vastgeroest.
@hijman85: de aanschaf van een Ferrari (2e hands) is voor veel mensen niet eens het probleem. Het onderhoud en alle terugkerende kosten vaak wel.
Wil je een replica van een ferrari.. pak je de lelijkste ooit..
@MAB: normaliter is de motor achter, dit lijkt me voor een replica zelfs te veel werk. De Cali heeft als een van de weinige Ferrari’s het blok voorin. Een FF had nog gekund, maar goed.
@Rhyo: Of een F12…
Ben altijd wel benieuwd naar de eigenaar van zo’n auto en het verhaal erbij. Wanneer besluit je een replica te kopen waar best wat tijd in gestoken is, maar aan het einde van de dag nog slechts een replica is… Eigenaar, meldt u!
Ik heb even gezocht op het bedrijf van het nummerbord, uiteindelijk een fotoreportage gevonden op FB: https://www.facebook.com/pg/autobedrijfETWW/photos/?tab=album&album_id=763905990287925
@peidur: Ik zie nu dat het een ander kenteken is, maar dus wel hetzelfde bedrijf met eenzelfde ombouw
Is toch wel even wat anders dan een paar ruitenwisers vervangen.
Respect voor het vakmanschap.
Is er tov de cali-1 ook nog op vooruitgegaan kwa verhoudingen.
Net even op de site van de bouwer gekeken http://www.etww.nl ze hebben het ook een vanquish en bentley continental replica gemaakt. respect voor al het werk, maar ik moest toch wel erg lachen toen ik deze zin op hun site las…”Door de kennis en expertise van Exclusive Tuning Worldwide worden deze auto’s perfect nagebouwd waardoor ze BIJNA NIET TE ONDERSCHEIDEN ZIJN VAN EEN ECHTE…”
Ik miste de toevoeging “voor mensen die nodig is een keer naar Hans Anders moeten”
@maarten020: Ik vind het oprecht knap gemaakt, en ik denk ook dat het grootste deel van de mensheid het verschil niet zal vinden tot de motorkap omhoog gaat. Enkel de echte autoliefhebbers (zoals wij allen) :p
@maarten020:
Jij en ik zien het, maar 95% van alle andere mensen op de wereld zien een Ferrari
@maarten020: Die slogan: De enige in Nederland met voorraad echte replica’s! Net zo iets als ‘echt imitatieleer’ of ‘plastic houtstrips’…
Maar eerlijk gezegd ziet de conversie er behoorlijk strak uit. Ze gaan ook wel ver in hun ombouw; de ‘Aston Martin Vanquish’ staat in de database van de RDW als Jaguar geregistreerd, maar dan wel met ‘Vanquish’ als handelsbenaming.
Wel mooie velgen, dat dan weer wel.
Ik snap echt totaal niet wat er nou geweldig is aan zo’n replica, eerder een domper van jewelste.
Ook ik zie er het nut totaal niet van in. Je kunt je geld nog beter in de sloot flikkeren. Waarom zou je dit doen? Je rijdt echt gi-gan-tisch voor lul zo. Hopelijk is dit een hobbyprojectje wat lekker binnenskamers blijft. Op de weg hoef ik dit niet tegen te komen.
Ziet er beter uit dan de originele California.
Ziet er zo op de foto erg geslaagd uit!
Ik denk als ik sommige reacties lees dat er een hoop jaloers zijn dus kraken ze het af. jullie zullen zelf wel een of ander barreltje rijden en zelfs zoon replica niet eens kunnen aanschaffen van daar maar afkraken. deze is zeer goed gebouwd en zo wat als er iemand is die het ziet 90% ziet het niet dus die overige 10% die het wel is jaloers dat zij er niet een hebben, en dan nog hoe groot is de kans dat je hem tegenkomt op de weg. petje af voor degene die deze auto gebouwd heeft zeer netjes gedaan. mijn complimenten heb je.
en voor degene die commentaar heeft doe het maar is na, kun je niet laat staan een aanschaffen hahaha.