Leuk exemplaar met ongetwijfeld minder roest dan mijn mk1 ’83.
Twee weken geleden in Tsjechie nog een trotse Niva eigenaar gesproken die als nieuw leek. Maar dat was ie dus ook, met euro 6 motor notabene!
@erro: ik denk dat dat wel meevalt. De verhouding tussen stuurwiel en wiel verdraaiing is vaak rond de 17. M.a.w. 45 graden op je stuur resulteert in een wiel verdraaiing van zo’n 2,6 graden (los van ackerman steer).
Daar worden er nog veel van in elkaar gereden.Kijk naar Idioten op de weg,s “avonds om 19uur en je snapt waarom die Lada fabriek nog steeds bestaat. Hebben ze in Rusland een rijbewijs? Vraag het me echt af want regels hebben ze totaal niet.
@Alfarobert:
youtube heeft mij geleerd over de enige verkeers regel in Rusland. Na een ongeval vechten er 2 Russen de winnaar van dat gevecht is in zijn recht de verliezer betaald de schade.
Je moet er niet net als ik één treffen, die op maandagochtend in elkaar gezet is door een Rus(sin), die er net een stevig weekendje wodka zuipen op heeft zitten. Dan heb je binnen 20.000 km technische problemen (o.a. met de versnellingsbak).
O ja, roesten doen ze soms ook al heel snel, zelfs als je ‘m netjes bijhoudt. Kortom : er zitten wat haken en ogen aan zo’n Niva. Maar het zijn wel lollige autootjes om mee te rijden, het ultieme onthaasten (Vmax 137 km/u…) :-)
Geinig! Blijven leuke auto’s om tegen te komen!
Leuk autootje.
Pluskudos voor de eigenaar.
@martinus: zijn er ook min kudos dan??
masr zeker grappig wagentje!
@michiel1: wagentje? Die Lada is sterker dan 80% van de zogenaamde offroaders en SUV’s. Beresterke Geländewagen ja!
@misterdrogba:
https://www.youtube.com/watch?v=l5At3nispWg
@misterdrogba: da’s een originele Fiat Panda 4×4 ook!
Ductape ??? Wel een leuke auto!
@dutchoutlaw: duct-tape…
@dutchoutlaw: http://www.octanecreative.com/ducttape/duckvsduct.html
de locatie is Amsterdamseweg t.h.v. 471A in Amstelveen; niet Amsterdam
Hij is ook mooi In de Russische versie van 993 Arena-Rot gespoten
Je bent tenminste zeker dat ie start met weer en wind bij zulke auto’s. En ja, met die duct tape is het steviger dan origineel!
Leuk exemplaar met ongetwijfeld minder roest dan mijn mk1 ’83.
Twee weken geleden in Tsjechie nog een trotse Niva eigenaar gesproken die als nieuw leek. Maar dat was ie dus ook, met euro 6 motor notabene!
Haha, ben benieuwd hoe de wielen staan als het stuur recht staat
@erro: idd haha! Scherp!
@erro: ik denk dat dat wel meevalt. De verhouding tussen stuurwiel en wiel verdraaiing is vaak rond de 17. M.a.w. 45 graden op je stuur resulteert in een wiel verdraaiing van zo’n 2,6 graden (los van ackerman steer).
de locatie is Amsterdamseweg t.h.v. 471A in Amstelveen; niet Amsterdam
Daar worden er nog veel van in elkaar gereden.Kijk naar Idioten op de weg,s “avonds om 19uur en je snapt waarom die Lada fabriek nog steeds bestaat. Hebben ze in Rusland een rijbewijs? Vraag het me echt af want regels hebben ze totaal niet.
@Alfarobert:
youtube heeft mij geleerd over de enige verkeers regel in Rusland. Na een ongeval vechten er 2 Russen de winnaar van dat gevecht is in zijn recht de verliezer betaald de schade.
Is die tape niet gewoon een af-fabriek optie?
Ooit wil ik een Lada rijden.
Je moet er niet net als ik één treffen, die op maandagochtend in elkaar gezet is door een Rus(sin), die er net een stevig weekendje wodka zuipen op heeft zitten. Dan heb je binnen 20.000 km technische problemen (o.a. met de versnellingsbak).
O ja, roesten doen ze soms ook al heel snel, zelfs als je ‘m netjes bijhoudt. Kortom : er zitten wat haken en ogen aan zo’n Niva. Maar het zijn wel lollige autootjes om mee te rijden, het ultieme onthaasten (Vmax 137 km/u…) :-)
CO2: 225g/km, Euro 5 norm…
leuk communistisch allerskunnertje