Alfa Giulia
Proefrit met 200 pk benzine, uitstekende machine, top wegligging, stil. De Giulia komt zeker op m’n lijstje! Bijzonder metallic blauw tintje.
Proefrit met 200 pk benzine, uitstekende machine, top wegligging, stil. De Giulia komt zeker op m’n lijstje! Bijzonder metallic blauw tintje.
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Nice! Ik ga er binnenkort ook mee proefrijden, ben benieuwd. Ook de veloce in ’17 maar eens proberen
Hmm, daar gaat m’n stelling dat het tankklepje bij een Europese auto rechts zit.
OT:
Mooie auto, en succes met de keuze!
@jack_abarth: Italiaans is altijd raar.
@dutchdriftking: niet raar. Logisch. Niks zo gemakkelijk als tanken aan de kant dat je uitstapt :)
@nasty: nou liever juist niet, lastiger met uitstappen als je netjes dicht langs het randje stopt.
@carman6: helemaal met je eens. In mijn ogen is dit ook de enige logische keuze
@jorden: uhm dat klopt niet…dan zou je het met hem oneens moeten zijn ?
@carman6: Wat maakt het uit hoe je staat ?!
je loopt naar de slang pakt hem om rolt hem wat uit en loopt naar tankklep waar ie ook is …
@jack_abarth: zit bij mijn moeders auto ook links! Mercedes gla
@amgloverr: Maar bij de MB C,E en S-klasse zit ie weer gewoon rechts ….
@dawwg: op de sprinter zit ie links
@jack_abarth: Franse auto’s wel eens gezien? ;)
@granlusso: rechts.
@peug206: op de C8 en 807 links
@phdg: c1 ook. Hoewel dat een Franse jap is
@jack_abarth: nou Jack, hoe kom je erbij…?
@roeldriesvink: let er maar op in het verkeer, Europees bijna altijd rechts Aziatisch bijna altijd links. True story
@jack_abarth: En als je Fiat, Ford of Renault rijdt met het klepje rechts, weet je dus dat het stiekem een Mazda of Nissan is …. ook een True Story :)
@dawwg: Mijn Fiesta (2011) had ‘m links, terwijl die toch ook genen deelt met de Mazda 2 van de vorige generatie…
@dawwg: mijn trouwe Braziliaanse Fiat heeft ook het klepje rechts en daar is helemaal niks van een ander merk aan….
@dawwg: een mazda/ nissan met slechtere electronica
@jack_abarth: mijn suzuki heeft ‘m in het midden. Mag je raden wat ik rijd
@dieselbougie: Hé, toevallig, die van mij ook.
@jack_abarth: subaru rechts.
@jack_abarth: vorige week m’n E-klasse voor een beurt naar de dealert, kreeg een B-klasse mee als leenauto. Tot m’n grote verbazing had die de tankklepje aan de linkerkant!
@phevtreb: @ allen hierboven, let er morgen maar op en post daarna hier je bevindingen?
@jack_abarth: ik voel een artikeltje aankomen ?
@jack_abarth: Volgens mijn zwager (werkt voor Fiat in Italië), zit de tanktop waarschijnlijk links omdat Amerikanen de voorkeur geven aan links tanken. Ze kunnen dan makkelijker dichterbij de pomp parkeren. Ford moet er ooit een studie over gemaakt hebben, zei hij.
Hij heeft wel vaker praatjes dus geen idee of hij gelijk heeft…
@jack_abarth: veel bedrijfswagens hebben ook links ;) niet alleen sprinters etc maar ook een bijvoorbeeld een caddy. Ook onze kever had hem links (voor).
@jack_abarth: Bij m’n ouders hun Peugeot 207 SW zit de tankklep links en bij de 308 SW rechts.
200pk benzine, als ik de toerenteller zie lijkt het echt een diesel….
@dutchdriftking:
de 2.0t heeft al bij 5200 toeren z’n top vermogen en 2450 zn nm’s dus meer als 5500 toeren is sowieso vrij zinloos
@dutchneon: welnee, met een turbo motor is die conclusie helemaal niet te trekken.
@lekbak: volgens mij reageer je op de verkeerde :D met turbo moet je inderdaad niet blind staren op de toeren, temeer omdat je de piek in newton meters onderin al pakt
@dutchdriftking: Nog nooit een toerenteller van een diesel gezien die, ondanks het vroege rood, helemaal tot 7.000 toeren doorloopt…
@dutchdriftking: Moest ik ook even denken. Bij mijn Twin Spark begint de rode zone pas bij 7.000 toeren. Wel leuk dat de 2-liter benzine er dan toch uiteindelijk geraakt is, ik begon al te geloven dat het een mythe was. Jammer genoeg wel een maand te laat voor mij…
Een benzine die bij 5500 toeren het rood al raakt?
@jesse3120: Diesel met 7000 op de klok is vrij zinloos. Dit is echt wel een benzine, en net als bij de TBI 1750 heeft alfa geen toeren nodig om vermogen te halen. De 1750 is bij 1400tpm ook al flink op stoom!!
Dit is voor ’t eerst dat ik een Giulia op mooie sloffen zie. Prachtig! Qua uiterlijk stijgt ‘ie wat mij betreft gemakkelijk uit boven de Duitse drie!
@rynnus: dat wel, maar ik zit het meest binnen in de auto en dan is het wel een heel ander verhaal
@lekkerlinksrijden: verklaar je nader.. je gaat toch niet na zitten praten over een knopje wat minder aan voelt en een stukje hard plastic ergens onder? het interieur oogt in ieder geval een stuk fraaier dan bmw (alle series lijken op elkaar) .als ik naar mijn 159 kijk van 10 jaar oud zit het met de duurzaamheid ook wel snor.
@c-greg: Hoe een interieur eruit ziet op een foto zegt niets over hoe het aanvoelt, of het piept en kraakt en of het over 2 jaar versleten is of niet.
Hoe langer en meer ik rijd, hoe belangrijker ik (de kwaliteit) het interieur ben ga vinden; uiteindelijk is de cockpit waar je de 99.9% van de tijd de beleving van de auto hebt.
Dat jij het ‘napraten’ noemt zegt meer over je eigen roze brilletje dan iets anders …. iedereen heeft z’n eigen subjectieve oordeel en voorkeuren; dat niet respecteren is fanboy-ism …
@dawwg: roze bril ok.. ik kan uit ervaring spreken heb een gt gehad die 10 jaar oud was en nu een 159 die volgend jaar 10 word. maar kraken en slijtage is nergens te bekennen, leer in topstaat zonder kale plekken. dat iets niet direct aanvoelt als een Audi wil niet zeggen dat het gaat kraken of slijten.
ik kijk liever naar een mooi interieur want daar kijk je 99,9% van de tijd tegen aan. kan me mateloos irriteren aan de vw golf op me werk Bah wat een droefenis gelukkig zitten alle maatjes strak;)
Mooi! Dit was de Véloce dus?! Ik zou zeggen, koop hem. Neem ik ”m over vier jaar over ;).
@trustmeiamanengineer: Nee, de Veloce heeft 280pk geloof ik!
@granlusso: inderdaad
Guilia staat bij IEDEREEN op het lijstje ..
Verkopen doet ie voor geen meter iig ..
@lincoln: als jij nou niet krenterig was. Bovendien vallen de cijfers in Italië best mee.
@lincoln: precies dit…
@lincoln:
alle begin is moeilijk, audi verkocht tot ze met de 80 kwamen ook geen reet.
@lincoln: Hetzelfde met Ferrari
Interieur is idd een diesel…?!
@trustmeiamanengineer: never mind, zie net dat de diesel al bij 4500 in ’t rood komt. Ben ik niet gewend zo’n laagtoerige benzine van Alfa, mijne gaat tot 6800 ;)
@trustmeiamanengineer: je doet je naam geen eer aan, de diesel loopt tot 4500 toeren, de benzine tot 5500
@eelco74: Mijn MB diesel loopt al tot 5200rpm (rood vanaf 5000rpm); 5500rpm voor een (Turbo) benzine motor is echt weinig hoor; bedoel je niet 6500rpm ?
@dawwg: heerlijk toch, dat laagtoerige karakter van zo’n benzinemotor!
Ziet er heel netjes uit in deze uitvoering moet ik zeggen
Kleur staat hem goed. Beetje ingetogen, kan hij hebben omdat het design al spannend genoeg is.
Ghah jawel dit is een diesel!
Maw de testrijder vond dat het allemaal zo smooth ging en klonk dat die dacht dat het een benzinemotor versie was. Dat is voor Alfa toch wel een onbedoeld compliment.
Ziet er niet kek uit..maar dat was het dan ook wel
Geen gekleurd logo op het stuur?
@mashell: Nee tegenwoordig allemaal een zwart – metaal logo op het stuur. Persoonlijk vind ik het wel mooi, net wat rustiger. Er schreeuwt al zoveel voor aandacht.
@sketcher: dan hadden ‘alles wat zoveel om aandacht schreeuwt’ moeten aanpakken niet het logo..
Ik moet toch hier even op reageren. Ik heb zelf ook proefgereden, maar was absoluut teleurgesteld. Wegligging is oke, maar in bochten wilt het niet helemaal reageren zoals je wilt. Tegenover een 3 serie is het ondermaats. Daarnaast kan de traction control niet uit, belachelijk in een sport sedan. Het interieur is mooi, maar materialen zijn op het randje. Daarnaast in de cockpit zeer klein.
Ik ben fan van Alfa, maar dit is niet de auto die ik gehoopt had.
@groenehell: vind je oordeel op zijn zachtst gezegd bijzonder. Compleet het tegenovergestelde van wat Autovisie er over zegt in de vergelijking tussen de Giulia, 3 serie, en Xe..
@w0o0dy: Ik heb ze ook alle 3 uitbundig gereden en ik vertel alleen mijn mening. Heb jij er in gereden? De QV zal wel een heel ander verhaal zijn. Maar de normale wagens die besteld worden die ook makkelijk 50K kosten om hem een beetje mooi te krijgen, halen dit niveau niet. De stoelen zitten daarnaast verschrikkelijk. Ik weet dat iedereen wilt dat het een perfecte auto is, maar dat is het bij lange na niet. Kom op zeg, hoe krijg je het voor elkaar om te beslissen dat je niet de traction control uit kan zetten op een auto met achterwiel aandrijving en 200pk?
@groenehell: waareom zou je in hemelsnaam tractiecontrole willen uitzetten in een auto met 200pk en achterwielaandrijving? Met sportief rijden heeft langer dan noodzakelijk stilstaan voor het met verkeerslicht doordraaiende achterbanden niets van doen.
@groenehell: Als je op zoek bent naar een auto om lekker mee te sturen, en BMW is je benchmark, dan word het knap lastig om die bevrediging in andere auto te vinden. De Alfa is naar mijn mening in weinig opzichten te vergelijken met de Duitse drie. Die zullen qua materialen, wegligging etc op alle vlakken iets beter zijn. Hebben er ook iets meer ervaring mee en budget voor.
@rikus: laat het nou net de Alfa zijn die op wegligging de Duitsers het na kijken geeft na meer dan 20 jaar afwezigheid in het rwd segment. check al de grote review van autoweek tot topgear (Chris Harris) tot autovisie. en de nurburgring tijden zeggen ook wel genoeg of de wegligging niet?
@c-greg: Heel leuk, maar dit zijn allemaal testen met de QV. En die gaat niemand kopen..
@groenehell: ook de non qv versie worden zo beoordeeld en heb er heel wat gelezen inmiddels, raar dat jij een andere mening heb. waarom hecht je zoveel waarde aan de traction uit? rijd jij ooit zonder? kom niet op het circuit dus ik laat het lekker aanstaan
Donkerblauw met zwart leer: zou mijn keuze niet zijn. Voor de rest een mooie bak!
Schitterende auto
Zo hé, wat een dikkerd!
Ideale Alfa klant, niet in de gaten hebben waar hij in rijdt..
Nu bij de dealer en die vertellen me dat er een 350pk versie bijkomt :)
@speedzz: 280 pk benzine bedoel je? Of komt er ook een dikkere diesel?
@pineapple: 350pk benzine 2liter turbo
@speedzz:
Tuurlijk .. kwestie van eventjes geduld hebben zeker ..
Is de 180pk diesel. Eigenlijk te weinig vermogen om het RWD karakter goed te bespelen. Stuurt wel vlijmscherp deze nieuwe Alfa. Even wachten tot de Veloce valt proef te rijden met 100 pk meer wordt het wel een serieuze optie. Lease offerte wel al binnen :)
Wat is het toch een ongelooflijk mooie auto. En wat zullen die velgen toch ongelooflijk vervelend zijn om schoon te maken…
Het is een fijne auto om te zien. Eindelijk weer passie op de weg
Mooie kar in deze uitvoering!
Heb vandaag in een rode gezeten in de AR vestiging in Amsterdam. Vond de zitpositie tov m’n BMW 3 serie erg tegenvallen. Stoelen waren te kort en te breed. Geen zijdelingse steun. De zithoek van deze stoel was ook niet aan te passen. En dit was dus de sportieve uitvoering. De 159 van m’n zus is velen malen beterende betreft zitpositie en stoelen.
Proefrit zonder nummerbord aan de voorkant? Mooie versie trouwens, alleen jammer van die lelijke plastic antenne achterop het dak
@fit4fun: ga jij nou echt staan muggenziften over de antenne? Is deze bij alle moderne wagens van kunststof met daarin de metalen antenne verwerkt?
@fit4fun: foto 2, achter het raam.
Foeilelijke wagen, vind dit niks hebben tegenover de oude re alfa’s… de 159 was en is een tijdelijke schoonheid… wacht tot over 5 jaar, denk dat deze op niks meer zal trekken… ik vind hem te doen in topuitvoering, maar zoals ik hem soms tegenkom met halogeen lampen, zielige standaardbumpers en belachelijk kleine velgen… renault,opel,vw,volvo… veel betere en mooiere wagens in dezelfde klasse… persoonlijke mening
Schitterend!
Dit is toch veel mooier dan een 3serie, A4 of C-klasse
@martijndh: mooier misschien wel maar beter?
@martijndh: Mooier dan een full-spec C-klasse met AMG pakketje; dacht het niet; zeker in het interieur niet hoor … Deze Alfa is net als Audi’s; de instapversie is lelijk, kaal en relatief duur; aankleding is vereist. MB en recent ook BMW doen dit tegenwoordig veel beter.
Bijzondere kleur blauw indd, mooi is het niet..
Mooie auto, valt me alleen op dat de schakelaars op het stuur verdacht veel lijken op die van Kia.
Benzine versie? Zijn die al gebouwd dan?:’)
Honderd procent zeker een benzine 200 pk versie hoor jongens en meisjes!
Overdreven reacties allemaal. Als het een alfa is, is het opeens heel mooi en smelt iedereen van binnen… Zo veel fraaier dan een bijvoorbeeld c-klasse is het ook niet…
Zielig voor alfa. Ik krijg altijd de indruk dat iedereen er eentje heeft of wil, maar je ziet ze nooit…
Dat dit de benzineversie is, is nou juist de nieuwswaarde, want daarop moesten we lang wachten. Mijn dealer bood me dus heel ‘vroeg’ deze proefrit aan. En ik ga natuurlijk sowieso niet rijden in een auto die ratelt op diesel ;-)
Ik rij zelf nu een week of 2 in mijn Giulia diesel en kan bevestigen dat dit dashboard niet hetzelfde is. De rode lijn in mijn wagen begint bij 4500 en dat is bij deze duidelijk niet zo.
Verder vind ik deze uitvoering persoonlijk netjes, misschien tikkie saai qua uiterlijk. Al zal het qua geluid en stuk beter klinken dan de mijne?
Mooie auto zeker in deze kleur en velgen is het een elegante verschijning …hoop wel dat ze wat aan de kwaliteit hebben gedaan , want na diverse (nieuwe) Alfa, s te hebben gehad , vond ik de kwaliteit maar matig .
@zwafra: welke alfas waren dat als ik vragen mag? ze hebben na de 156(die soms wisselvallig was je heb toppers en probleemgevallen) echt de weg omhoog ingezet. mijn 159 wil maar niks aan stuk gaan;-)
Ik heb net drie en een half uur in een fike gestaan.
Dan interesseert het je
geen reet hoe goed de Duitse drie sturen, waar het tankklepje zit of dat iets anders van mooiere materialen is gemaakt.
@desjonnies: Als ik 3.5u in een file sta, dan zijn de interieurmaterialen juist wel superrelevant in mijn beleving; maar goed, ieder z’n ding :)
@dawwg:
Ik fantaseer altijd dat ik in een oude brakke lelijke eend in alle rust over de Franse plattelandsweggetjes naar huis toer, zonder files door het glooiende landschap
Geen 1600 pk, geen primijum, geen stress, geen files……
Wat een mooie kleur. Graag wel met zandkleurig leer voor het contrast. Helaas deze auto alleen in Keulen en Turijn live op de weg gezien. Zeker een aanwinst voor het straatbeeld
Detailfoto 5 kan ik niet plaatsen. Geen voor- of achterlicht. Wat wel?
@grex: zijkant van de rechter koplamp
@dimitricalitri: ok, thanks
Wow, schitterende velgen! Sowieso staat de auto er erg strak bij. Wat een dilemma als je in dit segment iets mag uitzoeken en je hebt zowel de XE als de Giulia beschikbaar. Ik zou het echt niet weten.
@maarten_zoutendijk: nee hoor. Je neemt gewoon net als iedereen een 3 serie. Volgens de testen nog altijd beter dan de 2 uitdagers.
@mashell: net als dat iedereen een Samsung of een iPhone neemt er bestaat natuurlijk niks beters he? vooral in de lease kan je lekker wat anders uit proberen dan altijd de standaard keuze.
als je voor een jag of alfa kiest zal je echt niet zwaar teleurgesteld worden en wie weet misschien wel verrast.
Leuke waggie, maar BMW en Mercedes ALTIJD boven AR.
Met alleen een Italiaans maatpak ben je er nog niet…..kijk naar de geschiedenis……toen en ook nu verkopen de Duitse 3 als koekies!!