• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Golf mk1 VR6

Een kleine update voor de bouw van mn golf. Auto is helemaal geschuurd en word binnenkort gespoten. Wou de auto eerst op een schroefset maar om de bodem intact te houden heb ik toch gekozen voor luchtvering. De velgen heb ik ook al gekocht BBS RM012. Ik was aan het twijfelen of ik de orginele motor er in zou houden of iets anders, op n vrijdag avond reed ik mee met een golf 2 vr6 en dat gaf de doorslag. Het word dus een mk1 vr6

Spotter: stan12943
Geüpload op: 27 december 2016
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
appspot Golf Golf-1 klassiekers mijn-auto rood Techniek Volkswagen vr6
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Golf VR6
    Golf VR6
  • Alfa Romeo 4C Spider
    Alfa Romeo 4C Spider
  • Golf VR6
    Golf VR6
  • GOLF 4 VR6
    GOLF 4 VR6
  • Nissan GT-R
    Nissan GT-R
  • Ferrari Daytona
    Ferrari Daytona
  • Mercedes Benz SLR McLaren 722 Edition & Ferrari 458 Italia
    Mercedes Benz SLR McLaren 722 Edition & Ferrari 458 Italia
  • Volkswagen Golf VR6
    Volkswagen Golf VR6

Lees Interacties

Reacties

  1. redneckdarian zegt

    27 december 2016 om 19:22

    Leuk project

    Login om te reageren
  2. jobberns zegt

    27 december 2016 om 19:31

    Gaaf project! Maak je er een ‘originele’ mk1 van, maar dan met een VR6, of ga je m ook nog optisch tunen?

    Login om te reageren
    • stan12943 zegt

      27 december 2016 om 21:46

      @jobberns: op de bbs en de verlaging na weinig eigenlijk, vind het wel een mooi idee als je een redelijk orgineel wagentje ziet rijden met een beest van een motor ?

      Login om te reageren
      • jobberns zegt

        27 december 2016 om 21:58

        @stan12943: gaaf! Ik ben het met je eens, origineel (of subtiel aangepast zonder de auto te verpesten), en dan zo’n blok er in is gaaf! Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat! ?

        Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        27 december 2016 om 22:21

        @stan12943: erg mooi project, waarvoor hulde! Welke kleur gaat het worden?

        Login om te reageren
        • stan12943 zegt

          28 december 2016 om 07:02

          @pinut187: Thanks! Gewoon weer de orginele kleur rood, Mars rood

          Login om te reageren
      • shalomleon zegt

        27 december 2016 om 22:22

        @stan12943: op zich is het een tof project. Maar heel eerlijk; man man man daar rijden er echt zo ziekelijk veel van. Ik vind het altijd jammer dat er zo weinig origineels bedacht word. Zo te zien pak je het goed aan, maar bij de plaatselijke mac zal er niemand op of om kijken

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          28 december 2016 om 01:03

          @shalomleon: ach, er zijn waarschijnlijk meer Ferrari’s in Nederland en daar breekt de gemiddelde autospotter z’n nek bij…

          Login om te reageren
        • stan12943 zegt

          28 december 2016 om 07:06

          @shalomleon: Er rijden zat mk1’s inderdaad maar ik doe het ook niet voor de mac meetings ;) als ik zelf tevreden ben met hoe de auto word als deze af is dan vind ik het helemaal goed

          Login om te reageren
        • g40freak zegt

          28 december 2016 om 09:46

          @shalomleon: golf 1 met 2.3 v5 blok erin, die heb ik nog niet veel gezien.

          Login om te reageren
        • xiran zegt

          28 december 2016 om 18:46

          @shalomleon: de mk1 is het mac tijdperk voorbij. Het is nu mk3 tot mk5.

          Login om te reageren
      • roppp zegt

        27 december 2016 om 22:35

        @stan12943: hoe krijg je deze Golf straks verzekerd of laat je ‘m ook opnieuw keuren door de RDW?

        Login om te reageren
        • stan12943 zegt

          28 december 2016 om 07:02

          @roppp: Om laten keuren naar 6 cilinder bij het rdw

          Login om te reageren
  3. denniss00 zegt

    27 december 2016 om 19:48

    Gaaf project!! Hou ons op de hoogte!

    Login om te reageren
  4. focusrs zegt

    27 december 2016 om 20:12

    Keep us posted ?

    Login om te reageren
  5. oemplus zegt

    27 december 2016 om 21:16

    Laag, oem wielen, dikke motor, perfecte combo!

    Login om te reageren
  6. nielsson zegt

    27 december 2016 om 21:19

    Dik hoor! Een betere motor kan je niet hebben in een mk1, prachtig geluid in zo’n vr6. Ook top dat je voor Airlift gaat, ik heb m’n eigen Golf 5 ook op Airlift Performance staan, heel erg tevreden over! :)

    Login om te reageren
    • stan12943 zegt

      27 december 2016 om 21:53

      @nielsson: Dankje! Airlift is inderdaad n goede keuze denk ik, goeie kwaliteit en dat zal belangrijk zijn als de veerpoten wat vermogen te voorduren krijgen

      Login om te reageren
    • hplh zegt

      27 december 2016 om 22:27

      @nielsson: sinds wanneer is vr6 een goede motor?

      Login om te reageren
      • kapitein zegt

        27 december 2016 om 23:57

        @hplh: Het is misschien geen kwalitatief hoogstandje, maar man wat klinkt dat blok goed

        Login om te reageren
    • janjansen zegt

      27 december 2016 om 23:00

      @nielsson: het idee van een schroefset is toch dat je hem ook omhoog kunt schroeven. Dan heeft de bodem er niets onder te lijden. Of mis ik iets?

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        27 december 2016 om 23:08

        @janjansen: Ga jij? lekker op iedere show of meet je verpootjes naar beneden draaien? Nee, dit is veel makkelijker.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          28 december 2016 om 01:05

          @sr20det: zulke stuff in je auto schroeven om ‘m op een meeting op z’n buik te leggen is überhaupt al vreemd, eigenlijk…

          Login om te reageren
      • rwdrocks zegt

        27 december 2016 om 23:32

        @janjansen: met een schroefset krijg je een zeer nette vaste hoogte, of eigenlijk laagte. Met air ride kan je voor de drempel de auto omhoog zetten en zo je bodem sparen.

        Login om te reageren
      • stan12943 zegt

        28 december 2016 om 07:08

        @janjansen: Tijdens het rijden niet, moet je de auto echt opkrikken. Het voordeel van luchtvering is dat je voor een drempel op de knop drukt en omhoog kan. En op shows kan je de auto helemaal plat leggen

        Login om te reageren
  7. ivofga zegt

    27 december 2016 om 22:03

    Maat van mij heeft een golf 1 met de 2.0 turbo uit de golf 6 gti. DSG automaat en een vrij programmeerbare ecu. Dat Ding wordt je bang van

    Login om te reageren
  8. amphiby zegt

    27 december 2016 om 22:12

    Fijn om zo te kunnen sleutelen en te weten dat je naar iets vets toe werkt! Veel plezier!

    Login om te reageren
  9. Moersleutel zegt

    27 december 2016 om 22:14

    Leuk project Meer foto’s graag

    Login om te reageren
  10. maze zegt

    27 december 2016 om 22:24

    Cool me ouwe wielen lemmers verbreed staal nice. Ik zou persoonlijk ipv de al veel geziene bbs mooi dat staal er onder laten zien je wat minder. Verder mooi project.

    Login om te reageren
  11. amghans zegt

    27 december 2016 om 22:55

    Het VR6 blok is vrij zwaar, lijkt me, weet niet of dat nou zo gunstig is voor het betere bochtenwerk. M’n buur heeft er een G60-blok in liggen, lijkt mij een betere optie. Klinkt alleen minder dan ’n VR6.

    Login om te reageren
    • stan12943 zegt

      28 december 2016 om 07:05

      @amghans: er komt wel heel wat extra kilo’s bij kijken inderdaad, ik doe het ook vooral voor het geluid, hoef niet persee met duizend door een bocht te kunnen ;)

      Login om te reageren
      • amghans zegt

        28 december 2016 om 08:32

        @stan12943:
        In dat geval lijkt het me idd een perfecte combinatie.

        Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, zal AB nauwlettend in de gaten houden :-)

        Login om te reageren
  12. 750i zegt

    27 december 2016 om 23:14

    Ik heb altijd gezegd dat als ik ooit een project zou willen beginnen dat het dan een Golf Mk1 met VR6 zou worden. Helaas helaas, maar top dat jij het wel doet. Succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Login om te reageren
  13. mars zegt

    27 december 2016 om 23:40

    Blijft een golf..

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      28 december 2016 om 01:06

      @mars: jup. En geef mij maar een Snickers…

      Login om te reageren
  14. RRRobert zegt

    27 december 2016 om 23:55

    Ik neem aan dat je met het motorblok ook de versnellingsbak overzet? En pas je -naast de ophanging- ook de aandrijfassen, remmen, e.d. ook op het hogere vermogen van de VR6?

    Ik vind het een tof project, waar velen alleen maar van dromen. Jij doet het gewoon.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      28 december 2016 om 01:07

      @RRRobert: dat lijkt me juist de eenvoud van zo’n ombouw, heel de handel zit aan elkaar vast toch?

      Login om te reageren
    • stan12943 zegt

      28 december 2016 om 10:09

      @RRRobert: Bedankt! Uiteraard pas ik alles aan, schijfremmen achter, grotere remmen voor. Nieuwe versterkte aandrijfassen en zo maar door. Nergens gaat op bezuinigd worden zo gezegd ;)

      Login om te reageren
  15. draadloos zegt

    28 december 2016 om 00:04

    Vergeet je ook de remmen niet, en even de carrosserie doorlassen? Suc6 met de rdw keuring!

    Login om te reageren
  16. stan12943 zegt

    28 december 2016 om 07:18

    Bedankt voor alle leuke reacties! Als er weer wat vooruitgang geboekt is zal ik weer wat foto’s posten!

    Login om te reageren
  17. vwdaily zegt

    28 december 2016 om 10:13

    Gaaf project ben ook nog steed bezig met me mk1 ? gaat enkel nog jaartjes duren

    Login om te reageren
    • stan12943 zegt

      28 december 2016 om 18:16

      @vwdaily: Thanks! Met wat voor ombouw/restauratie ben jij bezig als ik mag vragen? Ben altijd benieuwd naar andere mk1’s ?

      Login om te reageren
      • vwdaily zegt

        29 december 2016 om 14:21

        @stan12943: 2.0 16v twijfel nog tussen webers of throttle bodys en voor de rest wordt ie als een bergrenner uitgebouwd met kooi andere remmen, pedalbox te veel om op te noemen haha en kwa vermogen zit ik rond de 220

        Login om te reageren
        • stan12943 zegt

          29 december 2016 om 15:14

          @vwdaily: Gaaf! Ik zou persoonlijk gaan voor webers denk, toch wat gaver ;) verder erg vet project zo te horen!

          Login om te reageren
      • vwdaily zegt

        29 december 2016 om 14:32

        @stan12943: http://www.autojunk.nl/2016/01/mijn-project-vw-mk1 hier foto ervan, maarja staat nog steeds helemaal kaal helaas weinig tijd. Kan ik je nog ergens volgen van de bouw?

        Login om te reageren
        • stan12943 zegt

          29 december 2016 om 15:17

          @vwdaily: ziet er gaaf uit! Ik zit zelf niet op een forum of iets dergelijks. Zet afentoe foto’s op mn Instagram: Stanmk1 maar verder zal ik hier afentoe wat posten

          Login om te reageren
  18. marvel82 zegt

    28 december 2016 om 12:53

    Een vr6 in een golf 1 is niet ideaal voor ’t bochtenwerk. Maar met airride was dat je doel ook niet denk. Hou ons op de hoogte, leuk project! Heb er zelf ook een paar gehad maar dan met de fantastische G60!

    Login om te reageren
    • stan12943 zegt

      28 december 2016 om 15:13

      @marvel82: Gaaf! G60 is ook iets waar ik aan heb gedacht maar aan t geluid van een VR valt niet te tippen ?

      Login om te reageren
  19. mrxsara zegt

    28 december 2016 om 15:34

    Vind jammer dat elke golf 1 uitgerust is met BBS velgen! Als je er 1 gezien heb? Dan heb je ze allemaal gezien! Maar verder een leuk project…

    Login om te reageren
    • stan12943 zegt

      28 december 2016 om 18:15

      @mrxsara: Bedankt! Deze set velgen kwam op mijn pad dus had ze daarom gekocht. Ik wil ook wel ooit een keer iets anders dan de rest zo gezegd. Eerst maar is zorgen dat de wagen alles naar behoren doet en dan kijk ik wel verder qua velgen

      Login om te reageren
  20. xiran zegt

    28 december 2016 om 18:48

    gaaf ding! doe je rustig in de bochten. De zware neus kan nogal eng zijn in het weggedrag.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North