Benieuwd hoe die 20 (!) procent vermogenstoename gerealiseerd is, dat lukt niet met alleen een paar andere nokkenassen en een remap. Uitlaat (althans de einddemper) lijkt standaard. Klap eens uit de school, Alfaromeosportivo… :-)
@amghans: Nou.. Je kan er leuk mee in de buurt komen, lees het boek van Jim Kartalamis maar eens over de motoren.
Die Busso’s zijn erg tam afgesteld. Bij de 164 non QV 24v was door een aanpassing van alleen de chromen buisjes, van een QV model of een GTA, 20 pk te halen.
Er spoken opgeboorde GTA motoren rond met 500pk, en ikzelf wil met een 3.0 naar de 300. In een 75.
@amghans: bij Squadra, toch niet de minste, geven ze aan met chippen maximaal een pk of 10 extra te kunnen halen uit het standaard blok. Om richting de 300 pk te gaan kom je al snel op wat meer rigoureuze oplossingen uit. Supercharger of opboren, nóg wildere nokken, sportuitlaat inclusief andere spruitstukken… site van Autodelta staat vol met mooi speelgoed.
@dondeboer:
Het feit, dat er geen antwoord op m’n vraag komt doet vermoeden, dat we die 300 pk met een korreltje zout kunnen nemen. Of zelfs met een heel pak . . . :-)
Ik dacht eerst “jemig, wat een vette wagen!” Maar toen ik op de details ging letten werd het wel duidelijk, ziet er uit als een vermoeid, afgetrapt exemplaar..
Wel vreemd dat hij sinds gister op Marktplaats staat met als titel 280pk. Mist ook de mistlampen etc. Nee ben niet jaloers wellicht is er een verklaring voor. Verder zeker een mooie auto alleen zou ik hem persoonlijk op de originele 17 inch gta velgen zetten. Heb zelf een zilvere gta sportswagon geheel origineel die ik alleen nog wat wil verlagen zoals deze en een ander uitlaatje. Verder niets aan doen! Desalniettemin veel plezier en een hoop veilige km ermee! :-)
Wat een negatieve reacties zeg.. laat die gast lekker knallen over de prachtige polderwegen rondom Millingen (heb er jaren gewoond, maar ken de beste man niet), in z’n GTA. Is toch veel leuker dan weer een of ander saai grijs hok…
Persoonlijk zou ik wel het zwarte folie van de achterste ruiten halen (het interieur ie meer dan de moeite waard om te laten zien) en op zoek gaan naar originele velgen.
Welkom bij de club. Bij mij is het een erg betrouwbare auto gebleken die wel een flinke slok lust. Zorg ervoor dat je hem bij een goede garage helemaal laat nakijken. Op onderhoud besparen moet je niet doen, dat is achteraf veel duurder. Wellicht tot ziens op de meetings
Mooie auto! Ik zou zeker de originele velgen onder de auto zetten. Verder zou ik hem helemaal na laten kijken, goede poetsbeurt geven en een goede beurt. Hij oogt wel een beetje vermoeid.
Een compressietest zou ik ook doen….
Een mooie 156 GTA begint schaars te worden vind hem met de Autodelta bodykit heel erg mooi beetje WTCC look. Die hebben ook een motor upgrade van 3.2 naar 3.7 liter en dik 300PK er kan ook nog een compressor op met 400PK. Welke velgen er mooi onder staan is smaak natuurlijk maar de 18inch GT velgen die onder een GT V6 zitten staan er heel mooi onder en wil je after market velgen zou je eens bij Team Dynamics kunnen kijken. Als bedrijf zou ik naar H&S Corse gaan in Almere echt een van de beste en hebben veel ervaring met GTA’s.
Gefeliciteerd ten eerste!! super gave wagen de een 156 GTA, die 3.2 V6 Busso is een meesterwerk van AR.
Mijn beste kameraad heeft al 10 jaar eentje, dik 300k plus, blok is nog nooit open geweest, loopt kogelhard en dat geluidje man man!! hoe die motor zijn werk doet is wel iets bijzonders hoor, vooral dat klimmen in de toeren, damn.
Begrijp dat je de wagen net in bezit hebt, dus hij is zoals hij is nu, maar vind hem er wel wat verwaarloosd bij staan momenteel op een of ander manier, zou hem zo origineel mogelijk maken/houden, een goede GTA zakt niets meer in waarde.
Gave bak, gefeliciteerd! Velgen en ramen zijn niet helemaal mijn keuze maar goed, ieder zijn ding en misschien wil de kersverse eigenaar dit aanpakken?
En al die beterwetenmeneeren hier, de busso is met aangepaste koppen, nokken, flowtraject en software makkelijk op 285 pk te krijgen. Een Q2 diff erin en je hebt een dijk van een auto.
Ik verdenk de missende mistlamp ervan dat dit een koude lucht inlaat is. Niet zoals in jullie peugeot’s en gsi’s dat t openluchtfilter achter de kvs-radiateur warme lucht aan t happen is.
‘Van een verzamelaar uit Zwitserland geweest’? Maar wel een kilometerstand van 200k….? Verder super machine. Hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.
Vreselijk gave wagen! Nog wat aan veranderen?
Nice! Mooie kleur! Wat heb je eraan moeten doen om er 50 pk meer uit te krijgen?
Gaaf uitgevoerd!
Dikke wagen man! Maar waarom heb je een handelaarskenteken geblurred? ;)
iets met 45 67 HH ?
@tt123: da weetie gwn ossenaarr
@ritchie: Zitten er hier gewoon ossenaren op autojunk?!
Alle uiterlijke aanpassingen vind ik bijzonder onsmakelijk. Helemaal origineel met wellicht 20mm verlaging is meer dan prima.
@cpp1: smaak, de eeuwige discussie.
@cpp1: Enige dat niet origineel is zijn de velgen en de uitlaat (en de mistlampen ontbreken)
@notadoctor: velgen zijn wel een van de belangrijkste dingen. Ik ga er vanuit dat dit de wintervelgen zijn.
@notadoctor: koplampen, te laag, bestelbus glas.
@cpp1: dit type koplampen waren origineel leverbaar op de GTA
Waar heb je hem weg? Komt mij iets te bekent voor. Werd altijd in gejaagd enz met koude motor
@ronaldddvos: ik hoop het niet voor hem..
@ronaldddvos: haha altijd maar haten
@nvn1993: nee, ik haat niet, het is een mooie auto, maar ik zeg het alleen even. Dat hij het even weet…
@ronaldddvos: wat heeft hij er nu aan dan?
@rolov: nou aluminium blokken, koud en dan Volgas. Niet goed, hoge reparatie kosten.
@ronaldddvos: Alfa Romeo 156 SW GTA getuned
http://link.marktplaats.nl/m1121268789?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Ad
@bjorn997: dan is het hem niet denk ik.
@ronaldddvos: waar heb je hem weg?!?! OMG
Top man, gefeliciteerd!
Hopelijk ga je wat aan die velgen doen
@realracing3: en die aftermarket koplampen?
@awesome: petjesblog
@awesome: Koplampen zijn origineel Xenon..
@awesome: Die zijn gewoon origineel hoor…
@alfaromeosportiva: nu niet, morgen niet, nooit niet dat die origineel zijn!!
Erg mooie wagen met zeker een goede en betrouwbare sterke motor! Veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst!
Belabberde foto’s maar hey, wat een bak! Topaankoop
@pinut187: heb weleens slechtere foto’s gezien. Ookal heeft deze reeks een paar perspectieven ertussen die ikzelf niet zou pakken :p
Deze auto is veelste zwart. Jammer het had zo’n mooie auto kunnen zijn. Smaken verschillen
Met alle respect voor de prachtige Alfa, maar wordt elke ‘liefhebbers-auto’ nu hier online gegooid met foto’s?
@st220: Wen er maar aan! :)
@st220: Ach, ik vind het wel leuk om te zien waar er in wordt gereden. En je kan altijd niet klikken, doe ik ook vaak.
Gave wagen.
Met originnele velgen is hij helemaal af (in mijn ogen)
Veel plezier er mee.
Erg gave auto. Maar mjn voorkeur zou naar een standaard GTA gaan
@jaapiyo: Oh jazeker, dat mag allemaal.
Benieuwd hoe die 20 (!) procent vermogenstoename gerealiseerd is, dat lukt niet met alleen een paar andere nokkenassen en een remap. Uitlaat (althans de einddemper) lijkt standaard. Klap eens uit de school, Alfaromeosportivo… :-)
@amghans: Nou.. Je kan er leuk mee in de buurt komen, lees het boek van Jim Kartalamis maar eens over de motoren.
Die Busso’s zijn erg tam afgesteld. Bij de 164 non QV 24v was door een aanpassing van alleen de chromen buisjes, van een QV model of een GTA, 20 pk te halen.
Er spoken opgeboorde GTA motoren rond met 500pk, en ikzelf wil met een 3.0 naar de 300. In een 75.
@amghans: bij Squadra, toch niet de minste, geven ze aan met chippen maximaal een pk of 10 extra te kunnen halen uit het standaard blok. Om richting de 300 pk te gaan kom je al snel op wat meer rigoureuze oplossingen uit. Supercharger of opboren, nóg wildere nokken, sportuitlaat inclusief andere spruitstukken… site van Autodelta staat vol met mooi speelgoed.
@dondeboer:
Het feit, dat er geen antwoord op m’n vraag komt doet vermoeden, dat we die 300 pk met een korreltje zout kunnen nemen. Of zelfs met een heel pak . . . :-)
Ik dacht eerst “jemig, wat een vette wagen!” Maar toen ik op de details ging letten werd het wel duidelijk, ziet er uit als een vermoeid, afgetrapt exemplaar..
Wat een pauperbak. Echt typische een auto voor Sjonnie en co..
@moewat: Zeg jij maar niks?
Tip voor een fotoshoot; Als je de auto wast, prima, maar zorg ervoor dat de auto DROOG is voor je m op de foto zet.
Zo, half nat,.. not so nice.
*een setje originele, of anders ‘zilveren’-velgen zou m goed doen*
Wel vreemd dat hij sinds gister op Marktplaats staat met als titel 280pk. Mist ook de mistlampen etc. Nee ben niet jaloers wellicht is er een verklaring voor. Verder zeker een mooie auto alleen zou ik hem persoonlijk op de originele 17 inch gta velgen zetten. Heb zelf een zilvere gta sportswagon geheel origineel die ik alleen nog wat wil verlagen zoals deze en een ander uitlaatje. Verder niets aan doen! Desalniettemin veel plezier en een hoop veilige km ermee! :-)
laat je niet van de leg brengen door alle zure jaloerse reacties.. je hebt gewoon een mooie GTA!,
veel plezier!
Wat een negatieve reacties zeg.. laat die gast lekker knallen over de prachtige polderwegen rondom Millingen (heb er jaren gewoond, maar ken de beste man niet), in z’n GTA. Is toch veel leuker dan weer een of ander saai grijs hok…
@camber24: +1
@camber24: klopt, maar als er op de verkooppagina staat 280 pk en hij zegt zelf meer dan 300 pk, dan krijg ik er ook bepaalde bedenkingen bij.
En als je je auto hier op zet, moet je ook tegen de kritieken kunnen toch?
Mooi auto!!
Persoonlijk zou ik wel het zwarte folie van de achterste ruiten halen (het interieur ie meer dan de moeite waard om te laten zien) en op zoek gaan naar originele velgen.
Welkom bij de club. Bij mij is het een erg betrouwbare auto gebleken die wel een flinke slok lust. Zorg ervoor dat je hem bij een goede garage helemaal laat nakijken. Op onderhoud besparen moet je niet doen, dat is achteraf veel duurder. Wellicht tot ziens op de meetings
Mooi motor, alleen jammer van de velgen.
Happy trails.
Mooie auto! Ik zou zeker de originele velgen onder de auto zetten. Verder zou ik hem helemaal na laten kijken, goede poetsbeurt geven en een goede beurt. Hij oogt wel een beetje vermoeid.
Een compressietest zou ik ook doen….
Mooi ding! Velgen en lampen zijn alleen niet mijn ding. Maar dat is snel op te lossen. Hoe heb je de vermogens toename gerealiseerd?
Een mooie 156 GTA begint schaars te worden vind hem met de Autodelta bodykit heel erg mooi beetje WTCC look. Die hebben ook een motor upgrade van 3.2 naar 3.7 liter en dik 300PK er kan ook nog een compressor op met 400PK. Welke velgen er mooi onder staan is smaak natuurlijk maar de 18inch GT velgen die onder een GT V6 zitten staan er heel mooi onder en wil je after market velgen zou je eens bij Team Dynamics kunnen kijken. Als bedrijf zou ik naar H&S Corse gaan in Almere echt een van de beste en hebben veel ervaring met GTA’s.
Ciao
Squadra
Waarom heeft hij op elke foto een ander kenteken?
Gefeliciteerd ten eerste!! super gave wagen de een 156 GTA, die 3.2 V6 Busso is een meesterwerk van AR.
Mijn beste kameraad heeft al 10 jaar eentje, dik 300k plus, blok is nog nooit open geweest, loopt kogelhard en dat geluidje man man!! hoe die motor zijn werk doet is wel iets bijzonders hoor, vooral dat klimmen in de toeren, damn.
Begrijp dat je de wagen net in bezit hebt, dus hij is zoals hij is nu, maar vind hem er wel wat verwaarloosd bij staan momenteel op een of ander manier, zou hem zo origineel mogelijk maken/houden, een goede GTA zakt niets meer in waarde.
Gave bak, gefeliciteerd! Velgen en ramen zijn niet helemaal mijn keuze maar goed, ieder zijn ding en misschien wil de kersverse eigenaar dit aanpakken?
En al die beterwetenmeneeren hier, de busso is met aangepaste koppen, nokken, flowtraject en software makkelijk op 285 pk te krijgen. Een Q2 diff erin en je hebt een dijk van een auto.
Ik verdenk de missende mistlamp ervan dat dit een koude lucht inlaat is. Niet zoals in jullie peugeot’s en gsi’s dat t openluchtfilter achter de kvs-radiateur warme lucht aan t happen is.
Have fun ermee!
‘Van een verzamelaar uit Zwitserland geweest’? Maar wel een kilometerstand van 200k….? Verder super machine. Hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.
@isleofman: Ja idd vroeg het mij ook al af, ook de niet originele staat verraad gelijk al dat het onzin is.
Waarom trouwens een handelaarskenteken blurren?
Dit verhaal stinkt aan alle kanten!