@edjehaze: alles kan ?. Hopelijk kunnen ze deze Alfa weer nieuw leven bezorgen. Helaas is het niet de uitvoering met de inkeping in de kofferbak, maar da’s kniesoorwerk.
Dit zijn projecten waarin een hobbyist zich flink in kan verslikken. Maar goed, dit is wel een prachtige auto, die z’n redding verdient. Die kleur zou ik zeker handhaven, wel zou ik op zoek gaan naar een setje mooie Campagnolo velgen uit dezelfde periode.
Ahum, officieel is het een Alfa Romeo Nuova Super 1600, bij de zwarte grillen is de naam Giulia verdwenen
Dit is en blijft wel mijn lievelings Alfa aller tijden omdat een jonge @desjonnies een 1300 Supertje heeft gehad in een onmiskenbaar gruwelijke kleur : PIMPEL PAARS !
En dit model samen met Oom Jacob’s 1750 Berlina de Alfa liefde heeft aangewakkerd !
De Super Nuova is op veel vlakken wel de mooist uitgevoerde ‘Giulia’, zo heeft deze allerlaatste face-lift een houten dashboard en houten stuur als standaard en kobalt blauwe wijzerplaten voor de tellertjes (naast een koplamp heb ik ook een tellertjes fetisj)
De middenconsole heeft de temperatuur en oliedrukmeter naar de bestuurder toegedraaid en, geheel tegen alle modernistische regels in, zit de bediening voor de ruitenwissers, de dashboardverlichting en de ventilator onder aan de middenconsole, tussen de voorstoelen in.
Ow wat houd ik toch van tegendraadse, niet politiek correcte auto’s !
@desjonnies: ja, en dan ook nog standaard met de teksten ‘olio’ en ‘aqua’. Mooi aan dat stuur zijn ook die claxon-knoppen op de spaken. Het pookje is wel wat aan de lange kant, we hebben een hoek uit het kaartleesplankje moeten zagen om tijdens rally’s ook naar zijn vijf te kunnen schakelen :p
Zoek in mijn zakken, zoek in de laden, zoek in kasten. Jammer sinds ik gestopt ben met roken, ben ik mijn Zippo kwijt. En hij zou zo goed van pas komen voor deze auto……
Aan deze auto heb ik warme herinneringen. Heb vroeger precies dezelfde gehad met een opgevoerde 2 liter met een 1300 versnellingsbak en een sper achteras. En toen een paar maal de coureurscursus op Zandvoort mee gedaan in de wintermaanden. Toen hingen auto’s nog aan het gas
He, dat is leuk! Dat is mijn Alfa’tje. Hij leeft dus nog. Deze Giulia is in de jaren ’90 in mijn bezit geweest als dagelijkse auto.
Ik heb hem begin jaren negentig gekocht van de Alfa Romeo dealer in Groningen, waar hij in de showroom stond voor de sier, en in 2001 helaas weer moeten verkopen wegens vertrek naar het buitenland.
De auto verkeerde toen in een technisch goede staat. Motor was geheel gereviseerd door Arese Tuning in Zwanenburg en liep perfect.
Ik heb geweldige herinneringen aan deze auto. Het fijne rijden, lekkere motor, het geluid, de heerlijke klassieke autogeur in het interieur van olie en benzine.. Onvergetelijk.
Die heeft wat aandacht nodig! Die E30 daarentegen lijkt wel nieuw!
@isleofman: haha was het maar zo.
Vanmiddag nog zien rijden, leuk wagentje
@arnodk: met een lekke band?
@edjehaze: alles kan ?. Hopelijk kunnen ze deze Alfa weer nieuw leven bezorgen. Helaas is het niet de uitvoering met de inkeping in de kofferbak, maar da’s kniesoorwerk.
Heerlijke wagen
De Giulia staat er dus te vergaan.Zonde
@Alfarobert: Nee denk het niet. Deze Alfa staat voor een kleine garage die wel vaker oude auto’s heeft staan om op te knappen.
Doe mij die E30 maar!
@edjehaze: Sorry, die geef ik niet weg ;)
Och… Wat zielig… Kom maar hier, hoor! Ik verzorg je wel!
Oei! Mooi zeg
Dit zijn projecten waarin een hobbyist zich flink in kan verslikken. Maar goed, dit is wel een prachtige auto, die z’n redding verdient. Die kleur zou ik zeker handhaven, wel zou ik op zoek gaan naar een setje mooie Campagnolo velgen uit dezelfde periode.
@RRRobert: Vriend van mij heeft deze Cromodora’s eronder liggen, ook lekker:
http://static.autoblog.nl/images/wp2016/divers/alfa-giulia-cromodora.jpg
Heerlijk. Zo een moet er ook nog komen, naast de nieuwe.
Ahum, officieel is het een Alfa Romeo Nuova Super 1600, bij de zwarte grillen is de naam Giulia verdwenen
Dit is en blijft wel mijn lievelings Alfa aller tijden omdat een jonge @desjonnies een 1300 Supertje heeft gehad in een onmiskenbaar gruwelijke kleur : PIMPEL PAARS !
En dit model samen met Oom Jacob’s 1750 Berlina de Alfa liefde heeft aangewakkerd !
@desjonnies: achterop wel, maar op het -specifiek voor deze ‘facelift’ ontworpen dash staat wel gewoon in sierletters ‘Giulia’.
@Dizono:
Yep, sommige folders noemden de naam, en anderen niet !
Goed onderhouden
De Super Nuova is op veel vlakken wel de mooist uitgevoerde ‘Giulia’, zo heeft deze allerlaatste face-lift een houten dashboard en houten stuur als standaard en kobalt blauwe wijzerplaten voor de tellertjes (naast een koplamp heb ik ook een tellertjes fetisj)
De middenconsole heeft de temperatuur en oliedrukmeter naar de bestuurder toegedraaid en, geheel tegen alle modernistische regels in, zit de bediening voor de ruitenwissers, de dashboardverlichting en de ventilator onder aan de middenconsole, tussen de voorstoelen in.
Ow wat houd ik toch van tegendraadse, niet politiek correcte auto’s !
@desjonnies: ja, en dan ook nog standaard met de teksten ‘olio’ en ‘aqua’. Mooi aan dat stuur zijn ook die claxon-knoppen op de spaken. Het pookje is wel wat aan de lange kant, we hebben een hoek uit het kaartleesplankje moeten zagen om tijdens rally’s ook naar zijn vijf te kunnen schakelen :p
http://www.klassiekerrally.nl/wp-content/uploads/2009/10/giulia_dashboard.jpg
Aahhh, ik zie een E30 in Smaragd Grun ! Topkleurtje
@dagdromer: Nee dat is platanengrün metallic. ;)
04-05-2016 overgeschreven, dus wordt aan gewerkt want geen APK sinds 2008. Zal een tijdje stil gestaan hebben.
Dat gaat een berg geld kosten om die weer in volle glorie te brengen, hij roest als een malle.
Zoek in mijn zakken, zoek in de laden, zoek in kasten. Jammer sinds ik gestopt ben met roken, ben ik mijn Zippo kwijt. En hij zou zo goed van pas komen voor deze auto……
@audicoupe84: ???
Aan deze auto heb ik warme herinneringen. Heb vroeger precies dezelfde gehad met een opgevoerde 2 liter met een 1300 versnellingsbak en een sper achteras. En toen een paar maal de coureurscursus op Zandvoort mee gedaan in de wintermaanden. Toen hingen auto’s nog aan het gas
Ik ook , jaren eentje gereden met een beetje opgevoerde motor , ging als de brandweer
Comfort nul , plezier 10
He, dat is leuk! Dat is mijn Alfa’tje. Hij leeft dus nog. Deze Giulia is in de jaren ’90 in mijn bezit geweest als dagelijkse auto.
Ik heb hem begin jaren negentig gekocht van de Alfa Romeo dealer in Groningen, waar hij in de showroom stond voor de sier, en in 2001 helaas weer moeten verkopen wegens vertrek naar het buitenland.
De auto verkeerde toen in een technisch goede staat. Motor was geheel gereviseerd door Arese Tuning in Zwanenburg en liep perfect.
Ik heb geweldige herinneringen aan deze auto. Het fijne rijden, lekkere motor, het geluid, de heerlijke klassieke autogeur in het interieur van olie en benzine.. Onvergetelijk.
Nog steeds spijt dat ik hem weg heb moeten doen.