Super dik!!! Ook gaaf dat het een combi is. Moet wel eerlijk zeggen dat je zou verwachten dat ie sneller is dan 6,7s. De mijne doet het met 2 cilinders minder in 6,4. Misschien zwaar blok… auto zelf zou lichter moeten zijn, gezien de grootte en zwaarlijvigheid van huidige auto’s.
@audir8v10:
Ruim 1500 kg leeggewicht, misschien nog een automaat ook (in dat geval nog een relatief traag schakelende sludgebox, geen dubbelkoppeling), heeft allemaal invloed. Maar dan nog is 0-100 in dik 6 seconden idd niet erg snel voor een auto met ruim 300 pk.
@amghans: C43 was altijd automaat, de automaat is idd ook schuldig aan de 0-100 sprint, de 100-200 sprint is veel interessanter bij deze autobahn cruiser.
@bofkont: Mja, ook niet echt indrukwekkend als je het even opzoekt. Maarja daarvoor koop je deze auto niet meer.
Hij is natuurlijk wel bijna 20, en toen liep mercedes niet voorop qua prestaties.
@amghans: niet snel? Wat voor iets rijdt jij dagelijks dan? Dit is toch sneller dan een gemiddelde wagen in Nederland. Mijn RS2 is maar ietsje sneller dan deze Benz. En dat vind ik na al die jaren dat ik hem heb nog steeds een zeer rappe wagen. Flinke duw in je rug!
@bofkont: de RS2 heb ik al 16 jaar! Beide in nieuwstaat. De BMW kocht ik toen de wagen net een jaar oud was. De RS2 was 5 jaar oud toen ik hem kocht van de eerste eigenaar.
skinnybmwzegt
@amghans: Mijn E34 3.6 M5 uit ’90 was 1670kg en inderdaad sneller dan deze lichtere AMG…en dat met 315pk.
@timt: dat zeg ik toch niet, als je een moment later optrekt dan gaat het gelijk op idd. Zeg alleen dat ik een snellere sprinttijd verwacht als er 4 flesjes bier meer motorinhoud en 2 cilinders meer inzit.
Heel erg dik!! in de tijd nog dat een dikke wagen niet zo hoefde op te vallen, een bescheiden uitlaat, enkel de kenner weet wat hier staat, geweldig blok die M113 V8, de automaat is de bottleneck voor deze auto, anders was de 0-100 sprint absoluut nog sneller geweest, maar waar hebben we het over, dit is een superieur ding!! autobahncruiser bij uitstek.
Heb een CLK 430 gehad met het zelfde blok , iets wat minder vermogen 286 tov 306, maar superieur hoe deze V8 zijn werk doet, golven van koppel, en echt bloedsnel, voor de 100-200 sprint. Alleen is dit echt generatie roest, zonde dat hij er nu mee rijdt!!
Lekkere auto hoor.
Het is dat er C43 AMG op de achterklep staat, anders zou je niet verwachten dat die zo vlot van zijn plek is.
Heb zelf een C280 met (maar) 193pk en die vind ik al rap. ;-)
@melv: Jij bent niet de enige. En dan al helemaal die afgrijselijke combi’s van Mercedes van die tijd. Staat bij mij boven de Multipla op de lijst van lelijke auto’s…
@jannemaneke: Ja en?? een 4 cilinder of 5 cilinder turbo met die snelle automaatbak rijdt jou helemaal weer het snot voor de ogen.
Voor die tijd was het gewoon een vrij vlotte wagen. lees 20 jaar terug.
Al die vergelijkingen, met modernere auto’s. Toen de c43 uitkwam waren er maar twee station achterwielaandrijvers in de zelfde snelheidsleage. De e34 en de uit eigen huis w210 AMG. En dan nog wat concurrenten in lagere klassen, zoals de Impreza, V70, en A4. De c43 en e55, waren op eigen grond (autobahn) sowieso heer en meester.
@audir8v10, het is niet per definitie zo dat meer cilinders en meer cilinderinhoud ook automatisch een snellere sprinttijd betekenen.
Het is maar net waar de motoren- en autobouwer het accent legt.
Snelle sprinttijd is één, souplesse en hoge topsnelheid zijn ook criteria waar de fabrikant voor kan kiezen.
Maar net waar de keuze op valt.
Toen ze nog ingetogen waren..
Doet de mijne met een 1.6
@suheyl: ook even groot?
@edjehaze: ook een 4 persoons wagon
@edjehaze: en nee, geen vedergewichr
@suheyl: Alleen die V8 doet het veel mooier en bijbehorende sound ;)
@bofkont: klopt, al moet ik zeggen dat een Works ook lekker klinkt :-)
@suheyl: Dat is absoluut een mooie auto!!
@suheyl: waarschijnlijk kom je ook 2 keer zo ver met je actieradius.
@thomasthomas: dat denk ik niet, lust ‘m ook wel
@suheyl: volgens het boekje wel ja, deze v8 pks hebben een veel mooiere powerband
@wildbeest: niet alleen volgens het boekje, dat is ook gewoon echt zo.
Leuk zo eentje, kom je weinig tegen!
Niet echt snel voor zoveel vermogen. Maar het is wel een erg gave auto. Een dikke V8 is altijd leuk!
@lekbak: Niet echt snel? Vind 6.7 sec flink rap. Een 4.2 V8 zal geen licht blok zijn want het hele ding weegt 1610kg.
@timt: Mijn 2L 4cilinder non turbo uit ongeveer de zelfde tijd doet er nog niet eens een seconde langer over om de 100 aan te tikken.
@sr20det: Maar die ligt dan ook niet in een auto waar 3 labradors in de kofferbak passen. Beetje appels met peren vergelijken, niet?
@lekbak: psssst jaren 90…toen hadden ze nog geen 7 traps dct die in 40ms schakelen.
Super dik!!! Ook gaaf dat het een combi is. Moet wel eerlijk zeggen dat je zou verwachten dat ie sneller is dan 6,7s. De mijne doet het met 2 cilinders minder in 6,4. Misschien zwaar blok… auto zelf zou lichter moeten zijn, gezien de grootte en zwaarlijvigheid van huidige auto’s.
@audir8v10:
Ruim 1500 kg leeggewicht, misschien nog een automaat ook (in dat geval nog een relatief traag schakelende sludgebox, geen dubbelkoppeling), heeft allemaal invloed. Maar dan nog is 0-100 in dik 6 seconden idd niet erg snel voor een auto met ruim 300 pk.
@amghans: C43 was altijd automaat, de automaat is idd ook schuldig aan de 0-100 sprint, de 100-200 sprint is veel interessanter bij deze autobahn cruiser.
@bofkont: Mja, ook niet echt indrukwekkend als je het even opzoekt. Maarja daarvoor koop je deze auto niet meer.
Hij is natuurlijk wel bijna 20, en toen liep mercedes niet voorop qua prestaties.
@amghans: niet snel? Wat voor iets rijdt jij dagelijks dan? Dit is toch sneller dan een gemiddelde wagen in Nederland. Mijn RS2 is maar ietsje sneller dan deze Benz. En dat vind ik na al die jaren dat ik hem heb nog steeds een zeer rappe wagen. Flinke duw in je rug!
@maxidyne:
Een jonge BeamerT uit het Motorsport gamma.
@amghans: nice! Geniet ervan. Ik heb ook nog een 330Ci. (E46) bijna 14 jaar in bezit.
@maxidyne:
Dank ! En dat je maar lang van de E46 mag genieten, toch wel het mooiste model 3-serie wat mij betreft.
@maxidyne: oh lekker!! respect dat je die wagen al zolang hebt, ik heb een E46 328ci gehad, zeer fijne wagen ook, nu een Z4 3.0 roadster.
@bofkont: de RS2 heb ik al 16 jaar! Beide in nieuwstaat. De BMW kocht ik toen de wagen net een jaar oud was. De RS2 was 5 jaar oud toen ik hem kocht van de eerste eigenaar.
@amghans: Mijn E34 3.6 M5 uit ’90 was 1670kg en inderdaad sneller dan deze lichtere AMG…en dat met 315pk.
@audir8v10: Ja dat zul je goed zien bij het stoplicht die 0.3 seconden…
@timt: dat zeg ik toch niet, als je een moment later optrekt dan gaat het gelijk op idd. Zeg alleen dat ik een snellere sprinttijd verwacht als er 4 flesjes bier meer motorinhoud en 2 cilinders meer inzit.
Dikke sleeper.
Deze auto is 20 jaar oud in die tijd was dit zeker snel
Wellicht is 60-120 wat indrukwekkender
@itsok: Vooral de 100-200 is zeer indrukwekkend van deze V8, geloof me.
Lekker!
Heel erg dik!! in de tijd nog dat een dikke wagen niet zo hoefde op te vallen, een bescheiden uitlaat, enkel de kenner weet wat hier staat, geweldig blok die M113 V8, de automaat is de bottleneck voor deze auto, anders was de 0-100 sprint absoluut nog sneller geweest, maar waar hebben we het over, dit is een superieur ding!! autobahncruiser bij uitstek.
Heb een CLK 430 gehad met het zelfde blok , iets wat minder vermogen 286 tov 306, maar superieur hoe deze V8 zijn werk doet, golven van koppel, en echt bloedsnel, voor de 100-200 sprint. Alleen is dit echt generatie roest, zonde dat hij er nu mee rijdt!!
Mijn S-Klasse is even snel! Toch blijven AMG’s uit deze generatie heerlijke mokkels waarmee je anoniem kunt schrijden door het verkeer.
Lekkere auto hoor.
Het is dat er C43 AMG op de achterklep staat, anders zou je niet verwachten dat die zo vlot van zijn plek is.
Heb zelf een C280 met (maar) 193pk en die vind ik al rap. ;-)
Na 19 jaar en X kilometer op de teller haalt hij echt niet meer 6.7 seconden hoor…..
@falafel: https://www.youtube.com/watch?v=eMnOcH6SpBA
Think again ;)
Deze blokken zijn zo robuust bij goed onderhoud en gebruik.
Ben ik nou de enige die hier niet warm van word ? Vind de auto’s van Mercedes uit deze periode echt asociale kampbakken.
@melv: Nou een bestickerde focus vind ik dan meer aso ;)
@melv: Jij bent niet de enige. En dan al helemaal die afgrijselijke combi’s van Mercedes van die tijd. Staat bij mij boven de Multipla op de lijst van lelijke auto’s…
Heb de station altijd mooier gevonden dan de sedan. Dat kwam vooral door de achterlichten.
Mooie spot en ook zeldzaam! Een kleine 800 C43 Combi’s zijn er gebouwd.
Altijd leuk zo n sleeper!
Mijn Audi RS4 B8 4.2 V8 doet de 0-100 in 4,5s… Deze C43 AMG wordt tegenwoordig zelfs door 3.0 diesels uit de wielen gereden.
@jannemaneke: Ja en?? een 4 cilinder of 5 cilinder turbo met die snelle automaatbak rijdt jou helemaal weer het snot voor de ogen.
Voor die tijd was het gewoon een vrij vlotte wagen. lees 20 jaar terug.
@jannemaneke: heb je ooit daadwerkelijk 4.5s kunnen klokken ? Zonder aanpassingen gaat je dat echt niet lukken
@timd: een S Tronic haalt keer op keer de door de constructeur opgegeven tijden, kan je nagaan.
@jannemaneke: dat is dan 4.7, die mijn RS4 b8 nooit heeft kunnen halen.. eerder 5.2 denk ik?
@jannemaneke: Haha wat een mierenneukerij
Al die vergelijkingen, met modernere auto’s. Toen de c43 uitkwam waren er maar twee station achterwielaandrijvers in de zelfde snelheidsleage. De e34 en de uit eigen huis w210 AMG. En dan nog wat concurrenten in lagere klassen, zoals de Impreza, V70, en A4. De c43 en e55, waren op eigen grond (autobahn) sowieso heer en meester.
@audir8v10, het is niet per definitie zo dat meer cilinders en meer cilinderinhoud ook automatisch een snellere sprinttijd betekenen.
Het is maar net waar de motoren- en autobouwer het accent legt.
Snelle sprinttijd is één, souplesse en hoge topsnelheid zijn ook criteria waar de fabrikant voor kan kiezen.
Maar net waar de keuze op valt.
Snap echt niet dat deze auto wordt vergeleken met moderne auto’s dan snap je er echt geen bal van.