• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes Benz C43 AMG

Een dikke 4.2 V8 met 306 pk, 0-100 doet deze C43 in 6.7 seconde!

Spotter: TimD
Geüpload op: 4 januari 2017
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
AMG appspot C-klasse C43 Mercedes station zwart
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Mercedes-Benz C43 AMG
    Mercedes-Benz C43 AMG
  • Mercedes-AMG C43
    Mercedes-AMG C43
  • Raadt de auto
    Raadt de auto
  • Een vakantie in Cannes
    Een vakantie in Cannes
  • Mercedes C43 AMG
    Mercedes C43 AMG
  • Mercedes C43 Amg
    Mercedes C43 Amg
  • Middagje Centrum (9)
    Middagje Centrum (9)
  • Porsche Carrera GT
    Porsche Carrera GT

Lees Interacties

Reacties

  1. vegelien zegt

    4 januari 2017 om 15:10

    Toen ze nog ingetogen waren..

    Login om te reageren
  2. suheyl zegt

    4 januari 2017 om 15:16

    Doet de mijne met een 1.6

    Login om te reageren
    • edjehaze zegt

      4 januari 2017 om 15:52

      @suheyl: ook even groot?

      Login om te reageren
      • suheyl zegt

        4 januari 2017 om 20:18

        @edjehaze: ook een 4 persoons wagon

        Login om te reageren
      • suheyl zegt

        4 januari 2017 om 20:22

        @edjehaze: en nee, geen vedergewichr

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      4 januari 2017 om 16:06

      @suheyl: Alleen die V8 doet het veel mooier en bijbehorende sound ;)

      Login om te reageren
      • suheyl zegt

        4 januari 2017 om 20:21

        @bofkont: klopt, al moet ik zeggen dat een Works ook lekker klinkt :-)

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          4 januari 2017 om 20:22

          @suheyl: Dat is absoluut een mooie auto!!

          Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      4 januari 2017 om 16:34

      @suheyl: waarschijnlijk kom je ook 2 keer zo ver met je actieradius.

      Login om te reageren
      • suheyl zegt

        4 januari 2017 om 20:19

        @thomasthomas: dat denk ik niet, lust ‘m ook wel

        Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      4 januari 2017 om 17:37

      @suheyl: volgens het boekje wel ja, deze v8 pks hebben een veel mooiere powerband

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        4 januari 2017 om 18:11

        @wildbeest: niet alleen volgens het boekje, dat is ook gewoon echt zo.

        Login om te reageren
  3. hight96 zegt

    4 januari 2017 om 15:16

    Leuk zo eentje, kom je weinig tegen!

    Login om te reageren
  4. lekbak zegt

    4 januari 2017 om 15:21

    Niet echt snel voor zoveel vermogen. Maar het is wel een erg gave auto. Een dikke V8 is altijd leuk!

    Login om te reageren
    • timt zegt

      4 januari 2017 om 17:09

      @lekbak: Niet echt snel? Vind 6.7 sec flink rap. Een 4.2 V8 zal geen licht blok zijn want het hele ding weegt 1610kg.

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        4 januari 2017 om 19:16

        @timt: Mijn 2L 4cilinder non turbo uit ongeveer de zelfde tijd doet er nog niet eens een seconde langer over om de 100 aan te tikken.

        Login om te reageren
        • timt zegt

          4 januari 2017 om 22:41

          @sr20det: Maar die ligt dan ook niet in een auto waar 3 labradors in de kofferbak passen. Beetje appels met peren vergelijken, niet?

          Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      4 januari 2017 om 18:31

      @lekbak: psssst jaren 90…toen hadden ze nog geen 7 traps dct die in 40ms schakelen.

      Login om te reageren
  5. audir8v10 zegt

    4 januari 2017 om 15:35

    Super dik!!! Ook gaaf dat het een combi is. Moet wel eerlijk zeggen dat je zou verwachten dat ie sneller is dan 6,7s. De mijne doet het met 2 cilinders minder in 6,4. Misschien zwaar blok… auto zelf zou lichter moeten zijn, gezien de grootte en zwaarlijvigheid van huidige auto’s.

    Login om te reageren
    • amghans zegt

      4 januari 2017 om 15:55

      @audir8v10:
      Ruim 1500 kg leeggewicht, misschien nog een automaat ook (in dat geval nog een relatief traag schakelende sludgebox, geen dubbelkoppeling), heeft allemaal invloed. Maar dan nog is 0-100 in dik 6 seconden idd niet erg snel voor een auto met ruim 300 pk.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        4 januari 2017 om 16:07

        @amghans: C43 was altijd automaat, de automaat is idd ook schuldig aan de 0-100 sprint, de 100-200 sprint is veel interessanter bij deze autobahn cruiser.

        Login om te reageren
        • bogey zegt

          4 januari 2017 om 17:18

          @bofkont: Mja, ook niet echt indrukwekkend als je het even opzoekt. Maarja daarvoor koop je deze auto niet meer.
          Hij is natuurlijk wel bijna 20, en toen liep mercedes niet voorop qua prestaties.

          Login om te reageren
      • maxidyne zegt

        4 januari 2017 om 16:08

        @amghans: niet snel? Wat voor iets rijdt jij dagelijks dan? Dit is toch sneller dan een gemiddelde wagen in Nederland. Mijn RS2 is maar ietsje sneller dan deze Benz. En dat vind ik na al die jaren dat ik hem heb nog steeds een zeer rappe wagen. Flinke duw in je rug!

        Login om te reageren
        • amghans zegt

          4 januari 2017 om 16:37

          @maxidyne:
          Een jonge BeamerT uit het Motorsport gamma.

          Login om te reageren
          • maxidyne zegt

            4 januari 2017 om 17:15

            @amghans: nice! Geniet ervan. Ik heb ook nog een 330Ci. (E46) bijna 14 jaar in bezit.

            Login om te reageren
            • amghans zegt

              4 januari 2017 om 17:21

              @maxidyne:
              Dank ! En dat je maar lang van de E46 mag genieten, toch wel het mooiste model 3-serie wat mij betreft.

              Login om te reageren
            • bofkont zegt

              4 januari 2017 om 20:23

              @maxidyne: oh lekker!! respect dat je die wagen al zolang hebt, ik heb een E46 328ci gehad, zeer fijne wagen ook, nu een Z4 3.0 roadster.

              Login om te reageren
              • maxidyne zegt

                4 januari 2017 om 22:31

                @bofkont: de RS2 heb ik al 16 jaar! Beide in nieuwstaat. De BMW kocht ik toen de wagen net een jaar oud was. De RS2 was 5 jaar oud toen ik hem kocht van de eerste eigenaar.

          • skinnybmw zegt

            4 januari 2017 om 18:50

            @amghans: Mijn E34 3.6 M5 uit ’90 was 1670kg en inderdaad sneller dan deze lichtere AMG…en dat met 315pk.

            Login om te reageren
    • timt zegt

      4 januari 2017 om 17:10

      @audir8v10: Ja dat zul je goed zien bij het stoplicht die 0.3 seconden…

      Login om te reageren
      • audir8v10 zegt

        4 januari 2017 om 19:40

        @timt: dat zeg ik toch niet, als je een moment later optrekt dan gaat het gelijk op idd. Zeg alleen dat ik een snellere sprinttijd verwacht als er 4 flesjes bier meer motorinhoud en 2 cilinders meer inzit.

        Login om te reageren
  6. pinut187 zegt

    4 januari 2017 om 16:00

    Dikke sleeper.

    Login om te reageren
  7. dandi zegt

    4 januari 2017 om 16:06

    Deze auto is 20 jaar oud in die tijd was dit zeker snel

    Login om te reageren
  8. itsok zegt

    4 januari 2017 om 16:09

    Wellicht is 60-120 wat indrukwekkender

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      4 januari 2017 om 16:57

      @itsok: Vooral de 100-200 is zeer indrukwekkend van deze V8, geloof me.

      Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    4 januari 2017 om 16:09

    Lekker!

    Login om te reageren
  10. bofkont zegt

    4 januari 2017 om 16:11

    Heel erg dik!! in de tijd nog dat een dikke wagen niet zo hoefde op te vallen, een bescheiden uitlaat, enkel de kenner weet wat hier staat, geweldig blok die M113 V8, de automaat is de bottleneck voor deze auto, anders was de 0-100 sprint absoluut nog sneller geweest, maar waar hebben we het over, dit is een superieur ding!! autobahncruiser bij uitstek.

    Heb een CLK 430 gehad met het zelfde blok , iets wat minder vermogen 286 tov 306, maar superieur hoe deze V8 zijn werk doet, golven van koppel, en echt bloedsnel, voor de 100-200 sprint. Alleen is dit echt generatie roest, zonde dat hij er nu mee rijdt!!

    Login om te reageren
  11. vonklausenburg zegt

    4 januari 2017 om 16:13

    Mijn S-Klasse is even snel! Toch blijven AMG’s uit deze generatie heerlijke mokkels waarmee je anoniem kunt schrijden door het verkeer.

    Login om te reageren
  12. bertorelli zegt

    4 januari 2017 om 16:19

    Lekkere auto hoor.
    Het is dat er C43 AMG op de achterklep staat, anders zou je niet verwachten dat die zo vlot van zijn plek is.
    Heb zelf een C280 met (maar) 193pk en die vind ik al rap. ;-)

    Login om te reageren
  13. falafel zegt

    4 januari 2017 om 16:32

    Na 19 jaar en X kilometer op de teller haalt hij echt niet meer 6.7 seconden hoor…..

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      4 januari 2017 om 16:59

      @falafel: https://www.youtube.com/watch?v=eMnOcH6SpBA

      Think again ;)
      Deze blokken zijn zo robuust bij goed onderhoud en gebruik.

      Login om te reageren
  14. melv zegt

    4 januari 2017 om 16:46

    Ben ik nou de enige die hier niet warm van word ? Vind de auto’s van Mercedes uit deze periode echt asociale kampbakken.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      4 januari 2017 om 17:01

      @melv: Nou een bestickerde focus vind ik dan meer aso ;)

      Login om te reageren
    • oversoft zegt

      4 januari 2017 om 19:37

      @melv: Jij bent niet de enige. En dan al helemaal die afgrijselijke combi’s van Mercedes van die tijd. Staat bij mij boven de Multipla op de lijst van lelijke auto’s…

      Login om te reageren
  15. s.j._content zegt

    4 januari 2017 om 18:29

    Heb de station altijd mooier gevonden dan de sedan. Dat kwam vooral door de achterlichten.

    Login om te reageren
  16. deora zegt

    4 januari 2017 om 18:37

    Mooie spot en ook zeldzaam! Een kleine 800 C43 Combi’s zijn er gebouwd.

    Login om te reageren
  17. flik2punt0 zegt

    4 januari 2017 om 19:13

    Altijd leuk zo n sleeper!

    Login om te reageren
  18. jannemaneke zegt

    4 januari 2017 om 20:17

    Mijn Audi RS4 B8 4.2 V8 doet de 0-100 in 4,5s… Deze C43 AMG wordt tegenwoordig zelfs door 3.0 diesels uit de wielen gereden.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      4 januari 2017 om 20:25

      @jannemaneke: Ja en?? een 4 cilinder of 5 cilinder turbo met die snelle automaatbak rijdt jou helemaal weer het snot voor de ogen.
      Voor die tijd was het gewoon een vrij vlotte wagen. lees 20 jaar terug.

      Login om te reageren
    • timd zegt

      4 januari 2017 om 23:44

      @jannemaneke: heb je ooit daadwerkelijk 4.5s kunnen klokken ? Zonder aanpassingen gaat je dat echt niet lukken

      Login om te reageren
      • jannemaneke zegt

        5 januari 2017 om 19:47

        @timd: een S Tronic haalt keer op keer de door de constructeur opgegeven tijden, kan je nagaan.

        Login om te reageren
        • timd zegt

          5 januari 2017 om 20:21

          @jannemaneke: dat is dan 4.7, die mijn RS4 b8 nooit heeft kunnen halen.. eerder 5.2 denk ik?

          Login om te reageren
        • timd zegt

          5 januari 2017 om 20:24

          @jannemaneke: Haha wat een mierenneukerij

          Login om te reageren
  19. creaminator zegt

    4 januari 2017 om 21:04

    Al die vergelijkingen, met modernere auto’s. Toen de c43 uitkwam waren er maar twee station achterwielaandrijvers in de zelfde snelheidsleage. De e34 en de uit eigen huis w210 AMG. En dan nog wat concurrenten in lagere klassen, zoals de Impreza, V70, en A4. De c43 en e55, waren op eigen grond (autobahn) sowieso heer en meester.

    Login om te reageren
  20. hartman zegt

    4 januari 2017 om 22:34

    @audir8v10, het is niet per definitie zo dat meer cilinders en meer cilinderinhoud ook automatisch een snellere sprinttijd betekenen.
    Het is maar net waar de motoren- en autobouwer het accent legt.
    Snelle sprinttijd is één, souplesse en hoge topsnelheid zijn ook criteria waar de fabrikant voor kan kiezen.
    Maar net waar de keuze op valt.

    Login om te reageren
  21. dandi zegt

    4 januari 2017 om 22:41

    Snap echt niet dat deze auto wordt vergeleken met moderne auto’s dan snap je er echt geen bal van.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North