Schade ongeluk
Helaas heb ik geen goed uiteinde gehad van 2016. Dwars over de voorwielen gegleden tegen de vangrail aan.
Helaas heb ik geen goed uiteinde gehad van 2016. Dwars over de voorwielen gegleden tegen de vangrail aan.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Zonde! Hopelijk is het alleen blikschade.
@thesis: radiator sowieso lek en koppelingspedaal lag op de bodem. Voor de rest weet ik nog niks. Deze week wordt ze afgeleverd bij het schade bedrijf
@benja01: Voor wat het waard is voor de ”volgende” keer kijken naar de richting je waar naar toe wilt er naar toe sturen en gas geven (voorwiel aandrijving).
@riri: Creeer je met gasgeven niet extra onderstuur? Koppeling intrappen zou hier toch van toepassing zijn? Of heb ik het fout?
@1975mini: jij hebt het goed
@1975mini: Je hebt het goed (meer gas meer overstuur) en fout (koppeling in). Ja met koppeling in stopt de aandrijving en krijg je weer grip (want gewicht naar voren) maar met koppeling in heb je geen aandrijfkracht en zal de auto door zwieberen naar buiten richting vangrail.
Enige goede antwoord was simpelweg gas los. En minder hard rijden. En als je niet hard reed dan (betere of) winterbanden monteren. Hoe dan ook zuur maar dit was wel duidelijk een voorkombare schade.
@1975mini: Ik denk dat hij de slip veroorzaakte door te remmen dan redt gas loslaten je niet meer. Je slipt al waarschijnlijk heb ik geluk gehad ik keek naar waar ik naar toe wilde en gaf gas niet meteen plankgas maar ik zorgde er wel voor dat de auto de richting in ging die ik wilde . (voorwielaandrijving)
Ik kan me voorstellen als je de ruimte niet hebt dat alsnog een klapper maakt.
@thesis: bedoel natuurlijk materiële schade*
@thesis: ah ja, nee ik heb niks. Het was niet zo hard. Airbags zijn ook niet ontploft. Vangrail was erg dichtbij dus ik hing er meteen in en stond bijna meteen stil
Geweldig weer zo’n Pegoet naar de kloten
Dat zijn die Pegoet rijders
@autospotterkerkrade: wat is een Pegoet?
@thomcarspotter: met phone op app gebeurt wel eens
@autospotterkerkrade:
Geweldige voornemens hebt u voor 2017.
U is bijzonder sympathiek, empatisch en een aanwinst voor deze site!
Moge uw fietsketting er het gehele jaar op de meest penibele momenten eraf lopen.
@desjonnies: heerlijk, ik wens deze carspotter uit Kerkrade van harte hetzelfde! Maar vergeef het hem na verloop van tijd ook maar. Ik zei ook wel eens wat doms toen ik veertien was. Alleen toen was ’the world wide web’ er nog niet echt dus droeg het niet zover.
@desjonnies: Hartelijk dank voor je reactie, het komt op het zelfde neer wat ik wou gaan zeggen, maar dan enkele malen netter en minder vulgair.
Mensen zoals hem/haar gun ik altijd en overal een rood stoplicht.
@dieselkameel: Ik gun deze fietsende car guy koude handen terwijl hij naar z’n middelbare school fietst.
@desjonnies: haha
@desjonnies: gelukkig nieuwjaar
@autospotterkerkrade: Jeetje, rustig maar.
@autospotterkerkrade: zinsopbouw slaat nergens op, je reactie net zo min, taalcursusje misschien interessant?
@Ekrachess: en misschien kan hij beter naar dumpert gaan. Daar heeft hij geen kennis van auto’s nodig (niet dat hij die al had).
@realracing3: hahah lijkt me een geschikte plek, als echte reaguurder
@realracing3: wat een naam, de gekke gamer
@ekrachess: ja zou wel leuk zijn bedankt voor de aanbeveling
@autospotterkerkrade: ben het met je eens maar ben jij nou die mafkees die al die k*t auto’s in kerkrade spot?
@amgloverr: ja
Gaat u dit laten herstellen ?
@autofreaker: ligt aan de kosten. Als het naar mijn idee niet waard is koop ik een andere auto.
Zie geen verschil met een nieuwe?
Nog de beste wensen!
Klote zeg! Door gladheid?
@tenaci: meestal door te hard rijden
@tenaci: jup, het was een 2 baans bocht. Ik nam de binnenbocht. Deze begon flauw en werd daarna bijna haaks. Had wel teruggeschakeld voordat de bocht echt scherp werd, naar mijn idee ging ik niet te hard maar blijkbaar voor de omstandigheden toch te hard. Of ik had de pech van een gladde plek. Er was volgens mij niet of in iedergeval onvoldoende gestrooid.
@benja01: ja ik zou de schuld ook op de strooiwagen gooien….die niet langs is geweest…..
Dit lijkt meer op een combinatie van te weinig ervaring en te veel enthousiasme…
Maakt niet uit, leer je vanzelf af,anders voel je het wel in je portemonee, heb ik ook gehad toen ik net mijn rijbewijs had
@slickrick: ik zeg niet dat, dat de oorzaak was. Ik meld het als constatering.
@benja01: ik herken een vergelijkbaar scenario in de regio Eindhoven. De lantaarnpalen zijn daar ook hetzelfde. Is dit toevallig ook in Eindhoven?
@benja01: eigen schuld dikke bult
Geen winterbanden?
@adamdaga: Met winterbanden heb je nog een minder goede wegligging.
@bofkont: nee hoor. Koude omstandigheden altijd meer dan zomerbanden.
@e38ossie: niet altijd.. als het droog is dan zijn zomerbanden beter, en met regen meestal ook. Maar met sneeuw en hagel wat we hier toch wel veel hebben (!) Zijn winterbanden beter.
@peug206: Wat een onzin sta je te verkondigen. Als het koud is (onder de 6 graden) dan wordt een zomerband veel te hard. Droog of niet. Een winterband heeft juist als structuur dat ze dan nog zacht zijn en dus onder dezelfde omstandigheden meer grip geven.
Als het ijzelt moet je met zomerbanden de weg niet eens op willen, levensgevaarlijk.
@bofkont: vreemde reactie
@bofkont: afhankelijk van de band. Mijn zomerbanden van 50€ zijn aanzienlijk minder dan de winterbanden van 120€… gelukkig zijn die zomerbanden al na een jaar volledig kaal en kan er wat fatsoenlijks onder…
Dat is wel een erg kl#te afsluiting van het jaar. Sorry dat ik het moet zeggen, maar gelukkig kan je nu opzoek naar een mooie auto. (Persoonlijk geen fan van de breedbek versie van de peugeot)
@jpoers: Idd klote en je mag het geen mooie auto vinden. Ik vind hem persoonlijk wel mooi, heb hem net 1,5 jaar dus ik hoop eigenlijk wel dat het mee valt en ik kan laten maken.
@benja01: Vanaf 120 pk rijdt dat best lekker .
@benja01: sowieso verzekerings kwestie .
Maar dit is alleen schroefwerk dus makkelijk te herstellen
@bohica: als je wa verzekerd bent, is het 0% een verzekeringskwestie. En om zo’n 307 nou dik te verzekeren…
@benja01: als de schade financieel gezien meevalt hoop ik ook voor je dat die nog te herstellen is. De binnenzijde van de peugeot zijn wel mooi. Maar gelukkig dat smaken verschillen anders gingen we allemaal achter dezelfde vrouw aan :D.
Onderstuur… Te hard de bocht ingedoken of plaatselijk glad?
@lotuselises2: combinatie van het eerste en laatste denk ik. Naar mijn idee ging ik niet te hard, het is een afslag van een 80 weg en had voordat het gebeurde al teruggeschakeld naar de 3e versnelling. Het is een lange flauwe bocht die best plotseling heel scherp wordt. Vooral als je de binnenste baan neemt. Ik stuurde in en voel dat de auto glijd, ik ga dwars en met de neus tegen de vangrail en paar cm verderop sta ik stil.
Gaat ie nog rechtdoor met het stuur recht? Dan valt het ws wel mee. Ook een keer gehad, maar toen lag de voorwielophanging er af aan 1 kant.
@super: ben alleen met de neus van de auto tegen de vangrail aangekomen niet met de zijkant
Waar zijn de winterbanden?
Wat een zonde! Alleen blikschade?
@teundelaat: weet de exacte schade nog niet. Maar de radiator is sowieso lek en de auto kon ook niet meer op eigen kracht rijden doordat het koppelingspedaal op de bodem lag. Ik verwacht volgende week pas meer te weten.
Zonde! Dit is toch een Feline? Heb ik ook gehad, heerlijke auto. Na één jaar laten tunen naar 180pk. Daarna was het helemaal een lekkere auto die wel iets te veel gewicht had voor de omvang.
@vantagev8: klopt inderdaad het is een Feline, heb je goed gezien! Ik heb deze nu 1,5 jaar. Niet eens zo lang. Nog geen 50.000km mee gereden
Balennnn
Laten verassen door de ietwat scherpe bocht icm met gladheid?
Maargoed, kan iedereen overkomen heb zelf ook eens een vergelijkbare ongeluk gehad maar dat lag aan de opgevreten voorbanden van mijn vriendin’s auto, heeft toentertijd een bumper en een koplamp gekost.
Toch maar winterbanden dan?
Tsja. Het is ook niet mijn smaak auto, maar als iemand hard voor zijn auto gespaard heeft en er veel lol van heeft gun je dit niemand. Beetje flauwe reacties zo hier en daar. Die radiator kun je voor 100 ekkies wel nieuw (goede imitatie) op ebay Duitsland vinden. Bumpert / front grill dito, of een nette sloper zoeken. Als je frame nog maar recht is. Die koppeling klinkt verontrustender.
@markie123: tsja dat is het internet he. Iedereen vindt dat hij/zij zijn ongezouten mening mag geven, zonder verder bij na te denken.
Helaas heb ik de auto niet all risk verzekerd, dus moet het zelf betalen. Ik ga wel kijken ja hoe ik zelf zoveel mogelijk onderdelen kan kopen.
thanks voor de tips
@benja01: Mijn ervaring liever origineel en 2e hands dan nieuw en niet origineel . Hoeft geen probleem te zijn 2e hands mijn ervaring er is veel aanbod van Franse auto met een beetje geluk ook nog op juiste kleur zoeken hoef je niet te spuiten.
@markie123: Meestal bij Fransozen een kabel die stuk is of er af is geglipt van de hendel op de versnellingsbak.
@markie123: Bumper, grill, motorkap, zijscherm, koplamp(en), mistlamp(en), crashconstructie achter bumper verbogen (?), radiator en dan alle onderdelen in kleur laten spuiten.
Ik zou nog twee keer nadenken voordat ik daar zelf aan zou beginnen.
Beetje duckttape zie je er niets meer van
@twinturbogtt: wat is dat?
@snorrie: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ducttape
sneeuwbanden gaan niet helpen bij 80km/h onderstuur en de ophanging van een peugeot.
rijstijl aanpassen aan code geel werkt beter dan 1 miljoen kilo zout of sneeuwbanden die alleen op sneeuw goed werken en de overige 180 dagen van de winter je een 2x zo lange remweg bezorgen
@schuimbekje3: Ik had het ook met een Renault en een Peugeot de Peugeot met gas geven en sturen eruit gekregen de Renault had geen vaart die glipte wat maar ik kon remmen (abs)
@schuimbekje3: winterbanden zijn er niet alleen voor sneeuw hoor .
Door de rubber samenstelling helpt het meer grip ontwikkelen onder de 7 graden .
Dat het geen wonder middel is ook waar maar elk stapje is er 1 .
Dus winterbanden , snelheid aanpassen en rijstijl aanpassen zijn de juiste stappen .
@bohica: dat zeggen fabrikanten om ook in NL banden te verkopen, behalve alleen aan leasegebakje rijders die op wintersport, eh, apres ski gaan in Tirol of Winterberg voor de 45+..
In Noorse testen is gebleken dat sneeuwbanden alleen onder -5 beter KUNNEN worden dan zonerbanden. vrijwel altijd leggen ze het af bij droog weer en zijn vaak gevaarlijk bij regen op de autobahn.. dus voor die 2 tot 7 dagen per jaar rij je gevaarlijker met sneeuwbanden dan met goede 120+ euro zomerbanden de rest van de winter… en psychologisch gezien verantwoorderlijker… niet ala “ach, ik heb winterbanden’.. dan was deze peugeot bestuurder waarschijnlijk net zo hard de bocht uitgevlogen
@redactie het is geen 208 maar een 207
#winterbanden??
Jammer
Zonde maar wel een goede reden om iets anders te halen zou dit niet laten repareren ..
Zonde man! Gelukkig alleen materiaal-schade. Hopelijk ook geen buts in je zelfvertrouwen achter het stuur…..succes met herstel / zoektocht!
Dit is zo te zien bij het verlaten van de N2 bij Eindhoven in de richting van het Evoluon? Je zou niet de eerste zijn die daar in de vangrail is geëindigd, het zij door weersomstandigheden, het zij door overschatting van de eigen stuurmanskunsten.
Hopelijk vallen de uiteindelijke kosten mee
@camillionaire: klopt afslag 30.
Taxi?
Hè wat vervelend!
Succes met de afwikkeling!
Waar is dit precies gebeurd? Beterschap trouwens
@ozer1907: afslag 30 op de N2 , de randweg van Eindhoven.
@benja01: ik dacht al dat ik het daar herkende. Idd de bocht is echt een lastige, maximaal 40km/h kan je daar doorheen. Het is echt een haakse bocht waar ook een adviessnelheid van 30km/h geldt. Achja kan gebeuren.
@ozer1907: Dus hij te hard inrijden en te hard remmen en juist dat remmen is een doodzonde als het glad is .
@ozer1907:
Het veradelijke als je niet bekend bent met de omgeving is dat je door de hobbel in de weg voor de bochtpas heel laat kunt zien dat de bocht inderdaad zo ontzettend scherp is. (Het argument dat de bocht flauw begint ben ik het overigens niet mee eens, de bocht begint gelijk heel scherp. Kom er dagelijks doorheen)
Ik vind persoonlijk dat het viaduct daar heel raar is aangelegd met belachelijk scherpe bochten. Er zitten ALTIJD deuken in de vangrail zowel net in de eerste als in de tweede bocht van mensen die de bocht verkeerd hebben ingeschat.
Toch vind ik het gek dat je daar op die plek terecht komt als je ook maar enigzins rustig rijd. De snelheid is voor de omstandigheden gewoonweg te hoog geweest, anders had die peugeot veel verder door de bocht gestaan.
Goed in overleg gaan met het schadebedrijf en een begroting laten opstellen met zoveel mogelijk tweedehands onderdelen en eventueel imitatie plaatwerk. Dat kan een hoop schelen.
Niets doen voor je een realistische begroting hebt en mogelijk kun je een “fixed price” afspreken zodat je geen onverwachte verrassingen hebt.
Als het teveel kost, kun je via het schadebedrijf laten bieden op het wrak en dan kijken voor hoeveel meer je een andere hebt.
Sterkte (en nog de beste wensen, het kan nu alleen maar beter gaan).
@sabrerator: ik heb vanmorgen contact gehad met het schadebedrijf. Hij gaat eerst een zo goed mogelijke offerte opstellen en daarna kan ik beslissen wat ik ermee doe.
Dank voor de tips! Daar kan ik wat mee.
@benja01: wel balen, leuk autootje trouwens. Heb even snel rondgekeken voor je, voor -800 heb je de gehele voorkop in kleur. Dan zit je met manuren werk (hele dag als de armen recht zijn, anders een dag of 2/3) Reken op een eurotje of 1400 als je het zelf laat doen. Nog de beste wensen en beterschap! Laat maar even weten wat de keuze is geworden ;)
@jimyb: Voor 800 koop je alle onderdelen en plaatwerk in kleur 2e hands en voor de man die het er op mag zetten.
…en je houdt geld over.
Ik lees steeds BLIK schade. De voorkant van een Peugeot is toch van plastic? Onderdelen zijn niet zo duur dus die mazzel heb je nog maar het blijft jammer geld natuurlijk.
Goedemorgen,
Zo te zien zoek je een aantal delen. Ik heb een 207 staan met achterschade voor sloop. Wellicht kan ik je helpen je 207 rijdend te houden.
Je voorbumper wordt een lastige, omdat het een Sport bumper is met die mistlampen zo. Ik heb hem wel, maar hij is niet perfect. Motorkap heb ik er 2 van liggen, front en plastic deeltjes is er ook nog.
Als dit aanbod door Autoblog niet wordt gewaardeerd (reclame of iets dergelijks…) dan begrijp ik dat, maar het is bedoeld om de wagen van deze mede Peugeot liefhebber te herstellen ;)
Hoe klote het ook is, is niet het eerste wat je doet de auto van de weg af duwen om de doorstroom en eventuele vervolg ongelukken te voorkomen belangrijker dan foto’s maken?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ooit met mijn eerste lease Corsa D ook een haakse bocht met 30kmu geprobeerd te maken, helaas lagen er bladeren op de weg en regende het licht, dus al oversturend en wel ging ik vol op een paal. Gelukkig reed de auto nog enigszins zodat ik naar een parkeerplaats kon rijden, maar schrikken is het wel!
@michiel_vandelft:
Je kunt in die bocht geen kant op. Geen vluchtstroken, net voor de bocht en na het viaduct een steil taluut aan beide zijdes vlak naast de weg (en ik zou niet adviseren daar in de klei te gaan staan). En het viaduct is in totaal zo’n 100 meter lang. Gevaren driehoek voor de bocht en wachten op de sleepwagen is zo ongeveer het enige dat je daar kan doen.
Wat sneu! Mag ik het merk van je voorbandjes weten? Even mijden ;)
Het autoschade bedrijf heeft de schade voor alleen de buitenkant gesteld op €5600. Daar komt nog bij een nieuwe radiateur en condensor. Verschillende steunen zijn afgebroken. Het motorblok is naar achteren geschoven. En zo nog meer dingen waarschijnlijk. Ik ga het niet laten maken en laat bedrijven een bod doen om het op te kopen.