@toniominestrone: ik weet nog wel dat we als kleine jongens folders gingen halen bij de locale Simcadealer. Daar stond dat vierkante bakje natuurlijk ook. Dat ding had de wegligging van een gemiddelde dweil. De meeste eigenaren hadden dan of een zak zand of een paar stoeptegels (altijd leuk bij een frontaaltje) om de wegligging een beetje onder controle te houden. Dat had mijn vader in zijn 850 overigens ook ;-)
gespot in Egmond zo te zien! Vlakbij om de hoek is daar trouwens een groot ondergronds parkeergarage, onwijs steile hellingen ook. Zal er eens een foto van posten
Hier zou een wet tegen moeten zijn! Heb je één van de allerlaatste Simca’s die nog niet weggeroest zijn, stel je deze bloot aan zoute zeelucht! Dat doe je toch niet?
Beauty deze. Helaas echt een zeldzaamheid inmiddels. Ooit had een leraar op de middelbare school zo’n ding, dat hoorde gewoon bij het straatbeeld. De wiskundeleraar reed in een VW Porsche 914. Memories…
Veel avonturen beleefd met Midas, de rally 1 van boezem vriend Wim. We hebben bij ome Herman de zigeuner een nieuwe bak gehaald en vier Dunlop sportvelgen, oorspronkelijk van een 1100 Ti van Simca.
Midas heette Midas omdat we de neus gifgroen hadden geverfd omdat iedere Sim’ rally daar roestte door de steenslag.
Voor 5995 hele guldens kocht je in 1971 een rally 1, in ‘ t wit of oranje, meer smaken waren er niet.
Simca had de Rally super- slim gemarket, het was technisch de snelle 1000 Special, maar was beroofd van alle luxe en chroom, maar hij had wel een heuse kuipstoel (ééntje maar hè), een sportstuurtje en een lekker dashboard met ronde tellertjes, een matzwarte ‘ motorkap’ en natuurlijk de befaamde striping op de kont.
Later kwam er een Rallye 2, dat was een serieus ding, die had een 1274cc motor, oliekoeler in de neus en grotere duurdere mistlampen dan de 1.
Die rallye 2 was praktisch altijd mosterdgeel, een goed exemplaar doet makkelijk 25mille Euries, destijds had je voor 2500
Piek de mooiste tweedehands, alleen ze roestten als de neten!
Prachtig,deze Simca gaat echt niet roesten hoor. Ziet eruit als nieuw dus eigenaar is er verdomd zuinig op. Lang geleden(waarschijnljk jaren ’70 )dat ik er 1 gezien heb TopSpot.
Was er ook niet een Rallye III, met een heeele grote spoiler achter.
Als oud-eigenaar van een Fiat 850 weet ik wat pendelas overstuur doet op een bochtig weggetje na lichte regen. Onderaan de dijk deed ik mijn ogen open na twee keer de auto uit de slip te hebben gehaald, de derde keer was niet te houden. Inderdaad had ik geen zak zand voorin, dat was vast beter geweest. Hopelijk is de huidige eigenaar zuiniger op de auto dan ik.
Kom je ook niet elke dag tegen! Heel mooi!
Mooie spot! Heeft @larsb nog een mooi artikel over geschreven.
Mijn droomauto!, mooiste uitvoering in het appeltjes groen met ronde koplampen, nooit meer aan te komen.
@toniominestrone: die is gaaf ja.
@toniominestrone: ik weet nog wel dat we als kleine jongens folders gingen halen bij de locale Simcadealer. Daar stond dat vierkante bakje natuurlijk ook. Dat ding had de wegligging van een gemiddelde dweil. De meeste eigenaren hadden dan of een zak zand of een paar stoeptegels (altijd leuk bij een frontaaltje) om de wegligging een beetje onder controle te houden. Dat had mijn vader in zijn 850 overigens ook ;-)
@roppp: zandzak of stoeptegels in de kofferbak dus
Prachtige herinneringen dat was destijds mijn eerste auto in 1978.
Helaas erg roestgevoelig en daarom zijn er nog maar weinig.
Leuk bakkie, mooie spot
Wat een geweldig wagentje is het toch
Gaaf wagentje!
Nu wachten op @desjonnies, die heeft hier vast wel iets over te vertellen.
Hele vette spot!
Over lekkere neusjes gesproken. Goeie kandidaat voor: http://www.autoblog.nl/nieuws/lezersvraag-welke-autoneus-missen-jullie-het-meest-95285
gespot in Egmond zo te zien! Vlakbij om de hoek is daar trouwens een groot ondergronds parkeergarage, onwijs steile hellingen ook. Zal er eens een foto van posten
@room850: privé garage
Hier zou een wet tegen moeten zijn! Heb je één van de allerlaatste Simca’s die nog niet weggeroest zijn, stel je deze bloot aan zoute zeelucht! Dat doe je toch niet?
Prachtig!!
60PK
1294cm3
820kg
Nieuwprijs €4.244,-
Echt een gaaf ding, bakken karakter.
Beauty deze. Helaas echt een zeldzaamheid inmiddels. Ooit had een leraar op de middelbare school zo’n ding, dat hoorde gewoon bij het straatbeeld. De wiskundeleraar reed in een VW Porsche 914. Memories…
Was de Rallye I niet de sterkere van de twee versies, met 82 PK ?
Lekker weer.
Dat gebouw is van de dsb bank architect
een hele tijd heeft deze in Drenthe gestaan, ik zag hem regelmatig langsrijden. helaas was hij ineens weg. de oude eigenaar heeft nog een andere.
hij rijd rond met een afgelopen APK
Veel avonturen beleefd met Midas, de rally 1 van boezem vriend Wim. We hebben bij ome Herman de zigeuner een nieuwe bak gehaald en vier Dunlop sportvelgen, oorspronkelijk van een 1100 Ti van Simca.
Midas heette Midas omdat we de neus gifgroen hadden geverfd omdat iedere Sim’ rally daar roestte door de steenslag.
Voor 5995 hele guldens kocht je in 1971 een rally 1, in ‘ t wit of oranje, meer smaken waren er niet.
Simca had de Rally super- slim gemarket, het was technisch de snelle 1000 Special, maar was beroofd van alle luxe en chroom, maar hij had wel een heuse kuipstoel (ééntje maar hè), een sportstuurtje en een lekker dashboard met ronde tellertjes, een matzwarte ‘ motorkap’ en natuurlijk de befaamde striping op de kont.
Later kwam er een Rallye 2, dat was een serieus ding, die had een 1274cc motor, oliekoeler in de neus en grotere duurdere mistlampen dan de 1.
Die rallye 2 was praktisch altijd mosterdgeel, een goed exemplaar doet makkelijk 25mille Euries, destijds had je voor 2500
Piek de mooiste tweedehands, alleen ze roestten als de neten!
Prachtig,deze Simca gaat echt niet roesten hoor. Ziet eruit als nieuw dus eigenaar is er verdomd zuinig op. Lang geleden(waarschijnljk jaren ’70 )dat ik er 1 gezien heb TopSpot.
Was er ook niet een Rallye III, met een heeele grote spoiler achter.
Als oud-eigenaar van een Fiat 850 weet ik wat pendelas overstuur doet op een bochtig weggetje na lichte regen. Onderaan de dijk deed ik mijn ogen open na twee keer de auto uit de slip te hebben gehaald, de derde keer was niet te houden. Inderdaad had ik geen zak zand voorin, dat was vast beter geweest. Hopelijk is de huidige eigenaar zuiniger op de auto dan ik.
https://c2.staticflickr.com/4/3581/3478184678_ff13a7682b_z.jpg?zz=1
Vroeger toen ik ze zag vond ik het geweldig.
Nu ook, alleen zie ik ze niet zoveel meer.
Die 1100, motortje acherin, markante kleine koets.
De NSU Prinz voor iedere dag.
Geen APK, wel tonnenvol emotie.
Maar of ambtenaren daar naar malen is de vraag?
Voor mij part rijd ze onverzekerd rond, het is tenslotte een mythe.