Absoluut de 1M , de E30 is hedendaags niet zo veel bijzonders meer kwa rijden en vermogen.
Leuk als investering dat dan wel weer, maar dat is met de 1M ook al het geval als je ziet wat die prijzen doen.
@bofkont: als het je alleen om snelheid gaat is het misschien niet veel bijzonders, ik denk dat je wel veel meer beleving in het autorijden zal vinden.
@davelepeef: oh nee absoluut niet snelheid zegt mij niet zoveel, 1M geeft een sublieme rij ervaring , goede kennis van mij heeft jaren eentje gehad net ingeruild op een M2, puur rauw scheur ijzer hoor die 1M , dan is de E30 ineens maar een erg oude matige auto.
@bofkont: de e30 is ook een oude auto, maar omdat ‘ie minder bruut is dan een 1 van 2# jaar later is het nog geen matige auto. Het is een auto uit een tijd waarin nog geen 80 soorten bekleding in je interieur zaten, niet 97 stelmotortjes je helpen bij het ding voort te bewegen, het is als auto veel meer basic dan een 1m maar kan zijn. Dát voel je, en dat is iets wat moderne Autos niet meer kunnen bieden. Maakt het niet beter, het is gewoon anders.
@davelepeef:
Ik begrijp je volledig.
Ik heb me net een E28 gekocht, en word blij als ik er mee rij, het rijdt veel puurder en communicatiever dan het moderne spul.
E30 natuurlijk. Kan je er tenminste nog bij hebben als hobby en zelf aan sleutelen, die 1M is een leuk investeringsobject waarbij je helaas het onderhoud door de dealer moet laten doen. Vind ik minder leuk.
ja hallo dat hangt dus van de motor en aandrijflijn in die E30 af want als het een 325ix is of een 325is of een 333i dan de E30 maar als het een 316 is dan neem ik toch maar de M1.
@shiva.. Denk dat je nog niet in een 1M hebt gereden dan, praktisch iedereen is het er over eens dat de 1m zo’n beetje het beste is wat uit de m-divisie is gekomen.
Absoluut de 1M, ik snap de hele heisa over die E30 M3 niet. Vind ‘m spuuglelijk en volgens mij vind ‘iedereen ‘m mooi omdat iedereen ‘m mooi vind’.
Heb zelfs liever mijn E90 330i dan een E30 M3… Maar als ik een E30 zou krijgen zou ie direct marktplaats opgaan en dan haal ik daar een door-een-ringetje-te-halen E46 M3.
@jeremykou: Dat jij hem spuuglelijk vind wil niet zeggen dat het geen auto is met betekenis. Ik ben benieuwd welke vergelijkbare auto jij mooier vind uit de periode 1983-1994 met betere eigenschappen en prestaties. Ik neem aan dat je vrij jong bent nog? Eind jaren 80 is de E30 (het gaat hier niet om de M3, zoals jij beaamt) één van de lekkerst rijdende sedans op de markt. Helemaal als 325i 6IL een begeerlijk, sportief rijdende auto, betaalbaar en daardoor een redelijk icoon geworden inmiddels. De 1M gaat dat ook worden maar vind het vergelijk in dit topic niet relevant. Er had een E30 M3 Sport Evo tegenover moeten staan. Oh ja, ik ben besmet met het BMW-virus :P
@skinnybmw: Heel eerlijk? Geen één haha. Het is gewoon echt niet mijn ding. Een E36 M3 begint er al op te lijken, maar in mijn ogen werd het vanaf de E46 pas mooi. Dát is voor mij dé M3. Ik ben zelf van ’91, maar met de ouwe wagens heb ik echt niks. Mijn ultieme wagen is toch een E91 335i N55. Een dikke 6-cilinder die prima dagelijks gebruikt kan worden, zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat iedere kilometer extra op de teller pijn doet. :)
Oh en BMW verslaafd ben ik ook, heb momenteel dus een volle nette E90 330i, mijn vriendin een E82 125i en zijn we aan het shoppen voor een Z4 3.0Si. ;)
Allebei toppers!!
E82 vs E30.
Doe mij de 1M maar, e30 is zwaar overgewaardeerd.
@foramen: +8373839
@banaan7: dat is snel. Ik zie een date aankomen!
Lastige keuze, maar ik geloof dat ik toch meer met de 1M coupe heb …
Altijd de 1M. De e30, muv de M3, is qwa uiterlijk een vrij lelijke en nietszeggende auto imo.
Vgm zag ik deze vandaag in Baarle nassau rijden
@mercedessls: Zou goed kunnen
Lekkere combo
Die 1M is gaaf in deze kleur
Prachtig setje.
Absoluut de 1M , de E30 is hedendaags niet zo veel bijzonders meer kwa rijden en vermogen.
Leuk als investering dat dan wel weer, maar dat is met de 1M ook al het geval als je ziet wat die prijzen doen.
@bofkont: als het je alleen om snelheid gaat is het misschien niet veel bijzonders, ik denk dat je wel veel meer beleving in het autorijden zal vinden.
@davelepeef: oh nee absoluut niet snelheid zegt mij niet zoveel, 1M geeft een sublieme rij ervaring , goede kennis van mij heeft jaren eentje gehad net ingeruild op een M2, puur rauw scheur ijzer hoor die 1M , dan is de E30 ineens maar een erg oude matige auto.
@bofkont: de e30 is ook een oude auto, maar omdat ‘ie minder bruut is dan een 1 van 2# jaar later is het nog geen matige auto. Het is een auto uit een tijd waarin nog geen 80 soorten bekleding in je interieur zaten, niet 97 stelmotortjes je helpen bij het ding voort te bewegen, het is als auto veel meer basic dan een 1m maar kan zijn. Dát voel je, en dat is iets wat moderne Autos niet meer kunnen bieden. Maakt het niet beter, het is gewoon anders.
@davelepeef: Ja heb je ook weer een goed punt!, goed omschreven.
@davelepeef:
Ik begrijp je volledig.
Ik heb me net een E28 gekocht, en word blij als ik er mee rij, het rijdt veel puurder en communicatiever dan het moderne spul.
E30, zonder twijfel. Altijd al een prachtige serie gevonden.
Sowieso de 1m
Sowieso de 1M!
De 1M, de e30 als het een m3 was. Gelukkig hoeft de eigenaar te kiezen, hij heeft ze beide al
E30, ik houd van oud spul.
De e30, vindt de 1 coupe niet mooi.
gewoon allebei, onmdat het kan !
@rob99: omdat
@rob99: financieel ook ?? Ik zeg doen dan !! Beide zeer goede investering.
E30 natuurlijk. Kan je er tenminste nog bij hebben als hobby en zelf aan sleutelen, die 1M is een leuk investeringsobject waarbij je helaas het onderhoud door de dealer moet laten doen. Vind ik minder leuk.
Een E28 dan toch graag.
De 1M want een e30 heb ik al :)
E30 graag
Die met werkende pinkers. Richtingaanwijzers voor de Nederlanders dus…
E30
Met heel veel plezier pas ik voor beide ! Allebei spuuglelijk
@moewat: wat vind jij mooi?
ja hallo dat hangt dus van de motor en aandrijflijn in die E30 af want als het een 325ix is of een 325is of een 333i dan de E30 maar als het een 316 is dan neem ik toch maar de M1.
@e36thuglife: Het is een 325i
@e36thuglife: De M1 was jammer genoeg geen keuze. Maar die had je al voelen aankomen natuurlijk.
1m voor mij aub
1M dan maar!
De E30, zo’n 1serie is leuk voor dames kappers die eens iets anders willen dan een Audi TT
@shiva.. Denk dat je nog niet in een 1M hebt gereden dan, praktisch iedereen is het er over eens dat de 1m zo’n beetje het beste is wat uit de m-divisie is gekomen.
Absoluut de 1M, ik snap de hele heisa over die E30 M3 niet. Vind ‘m spuuglelijk en volgens mij vind ‘iedereen ‘m mooi omdat iedereen ‘m mooi vind’.
Heb zelfs liever mijn E90 330i dan een E30 M3… Maar als ik een E30 zou krijgen zou ie direct marktplaats opgaan en dan haal ik daar een door-een-ringetje-te-halen E46 M3.
@jeremykou: Dat jij hem spuuglelijk vind wil niet zeggen dat het geen auto is met betekenis. Ik ben benieuwd welke vergelijkbare auto jij mooier vind uit de periode 1983-1994 met betere eigenschappen en prestaties. Ik neem aan dat je vrij jong bent nog? Eind jaren 80 is de E30 (het gaat hier niet om de M3, zoals jij beaamt) één van de lekkerst rijdende sedans op de markt. Helemaal als 325i 6IL een begeerlijk, sportief rijdende auto, betaalbaar en daardoor een redelijk icoon geworden inmiddels. De 1M gaat dat ook worden maar vind het vergelijk in dit topic niet relevant. Er had een E30 M3 Sport Evo tegenover moeten staan. Oh ja, ik ben besmet met het BMW-virus :P
@skinnybmw: Heel eerlijk? Geen één haha. Het is gewoon echt niet mijn ding. Een E36 M3 begint er al op te lijken, maar in mijn ogen werd het vanaf de E46 pas mooi. Dát is voor mij dé M3. Ik ben zelf van ’91, maar met de ouwe wagens heb ik echt niks. Mijn ultieme wagen is toch een E91 335i N55. Een dikke 6-cilinder die prima dagelijks gebruikt kan worden, zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat iedere kilometer extra op de teller pijn doet. :)
Oh en BMW verslaafd ben ik ook, heb momenteel dus een volle nette E90 330i, mijn vriendin een E82 125i en zijn we aan het shoppen voor een Z4 3.0Si. ;)
@jeremykou: ik hou ook van bmw maar dan weer net alles voor de e36 met de e46 en de 1m ?
E30 tijd loos mooi
https://youtu.be/7D_LbMhqTbY
Wil ze allebei wel
1m aub
Als het m3 was geweest was het idd een moeilijke keuze . Nu gewoon de 1 serie.
De 1m, maar niet omdat hij lelijker is.
Die blauwe