• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes 280SE cabriolet 1967 (W111)

In 1965 werd de W111 S-klasse vervangen door de W108 S-klasse. Dit gold alleen voor de 4 deur sedan en niet voor de coupe en cabriolet. Die werden geproduceerd tot en met 1971. Met dit exemplaar is iets grappigs aan de hand. De 3.5 liter V8 werd pas in 1969 geïntroduceerd, terwijl deze uit 1967 is. Het zal wel een tikfout bij de RDW zijn of een V8 conversie die achteraf is uitgevoerd.
De foto is in april 1988 genomen.

Spotter: crashingduke
Geüpload op: 5 maart 2017
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
280SE blauw cabrio klassiekers Mercedes S-Klasse W111
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Mercedes 280SE
    Mercedes 280SE
  • Ferrari 430 Scuderia
    Ferrari 430 Scuderia
  • 280SE Coupé
    280SE Coupé
  • 2007 Mitsubishi Raider LS double cab
    2007 Mitsubishi Raider LS double cab
  • Porsche 911
    Porsche 911
  • Mercedes-Benz 280SE
    Mercedes-Benz 280SE
  • bmw m3 safetycar
    bmw m3 safetycar
  • 280SE cabrio
    280SE cabrio

Lees Interacties

Reacties

  1. kuifje zegt

    5 maart 2017 om 11:52

    Wat een ongelofelijk fraaie wagen! Hopelijk staat hij er vandaag de dag mog steeds zo mooi bij

    Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    5 maart 2017 om 12:08

    Zou deze auto destijds de status hebben gehad van foute Mercedes? Aangezien de auto in 1988 zo’n twintig haar oud was, de leeftijd waarop bepaalde groepen auto’s van dit merk op de kop tikken?
    Al moet ik wel zeggen dat deze er onberispelijk uitziet, vergelijkbaar met een nette jaren ’90 youngtimer nu.

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      5 maart 2017 om 14:33

      @granlusso: Dit exemplaar had zeker de status van klassieker. Hij zag er goed uit en de eigenaar had meer klassiekers. Zo uit mijn hoofd: een Gullwing, Maserati Quattroporte, Ford Fairlane, Jensen Interceptor, Austin Healey en als dagelijks vervoer een W126 560SEL.
      Persoonlijk denk ik dat de leeftijd een auto niet fout maakt, maar of de auto nog in originele staat verkeert. Denk aan velgen, spoilers e.d. (aftermarket Xenon ben ik nog niet uit) Overigens, in die jaren werden auto’s minder oud, dus sneller een oldtimer. De kreet youngtimer bestond nog niet.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        5 maart 2017 om 15:00

        @crashingduke: Oké, dan is mijn indruk van de auto dus goed.
        Mooi dat je van een liefhebber komt!
        Inderdaad, de staat waarin de auto verkeert en hoe ie eruit ziet zegt meer over of de auto ‘fout’ is. Daarnaast werden auto’s inderdaad minder oud destijds, daar had ik even niet bij stilgestaan!

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          5 maart 2017 om 15:40

          @granlusso: *dat ie

          Login om te reageren
          • crashingduke zegt

            5 maart 2017 om 15:42

            @granlusso: Maar mijn ouders zijn ook liefhebbers ;-)

            Login om te reageren
  3. sackbot67 zegt

    5 maart 2017 om 12:20

    Is er een mogelijkheid dat u al de foto’s die u in de tachtigerjaren heeft gamaakt naar mij kan mailen?

    Login om te reageren
  4. henkhupelschoten zegt

    5 maart 2017 om 13:18

    Mijn lievelingsauto. De natte droom van iedere W108 rijder!

    Login om te reageren
  5. tigersport zegt

    5 maart 2017 om 13:56

    Volgens RDW kent deze auto geen registratie (in NL) meer …
    Prachtige en in 2017 onbetaalbare auto.

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      5 maart 2017 om 14:36

      @tigersport: Ik kwam hem in 2010 nog tegen met dezelfde eigenaar als in 1988. Volgens Finnik is hij in 2011 van eigenaar gewisseld en staat nu te boek als geëxporteerd.

      Login om te reageren
      • tigersport zegt

        5 maart 2017 om 19:13

        @crashingduke: dat bedoel ik …
        Heeft de ex-eigenaar waarschijnlijk geen windeieren gelegd ?

        Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        2 april 2017 om 11:07

        @crashingduke:
        Heel goed mogelijk dat hij van kenteken is gewisseld om blauwe platen te mogen voeren, dan staat het oude kenteken ook als export in de boeken.

        Login om te reageren
  6. moewat zegt

    5 maart 2017 om 13:58

    Mercedes-Benz, toen de baas op de weg en nog steeds is.. wat een fraaie vertoning !

    Login om te reageren
    • tigersport zegt

      7 maart 2017 om 19:12

      @MoeWat: sorry, hier moet ik heel erg hard om lachen ?

      Login om te reageren
    • ch26 zegt

      1 april 2017 om 19:43

      @moewat: en zo is het!!

      Login om te reageren
  7. ghost zegt

    6 maart 2017 om 21:22

    Wauw een spot uit mijn geboortejaar en maand, top!

    Login om te reageren
  8. spidermann zegt

    1 april 2017 om 17:48

    Ik vind de coupe versie hiervan eigenlijk nog mooier, terwijl ik een “open auto” fan ben.

    Login om te reageren
  9. homer55 zegt

    1 april 2017 om 23:29

    Nautikblau zeker. Een van de mooiste kleuren van Benz.

    Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    1 april 2017 om 23:54

    Zo veel stijl! Wat een lekkere spot

    Login om te reageren
  11. pinut187 zegt

    2 april 2017 om 07:53

    Erg fraaie bak.

    Login om te reageren
  12. petere46 zegt

    2 april 2017 om 08:47

    Ik hou van zulke auto’s!!!
    Heerlijk!!!

    Login om te reageren
  13. autokuchi zegt

    2 april 2017 om 10:40

    De eerste mooie Mercedes op AB in tijden…

    Login om te reageren
  14. phaeton zegt

    2 april 2017 om 11:53

    Prachtige foto’s ook voor die tijd. Complimenten.

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    2 april 2017 om 13:02

    Wouw mooi!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North