@romeoalfa: een sportauto die electrisch is.. je moet hem ook horen dat is 60% van de beleving.. snap niet dat mensen van een snelle waterkoker zo blij worden
@riborg: eigenschap van de meeste mensen, niet snappen wat ze nooit beleefd hebben, dus gelijk veroordelen. Ik heb het voorrecht gehad meermaals te mogen rijden met de Rimac Concept_One, trust me, de auto met verbrandingsmotor welke gelijk of in de buurt komt van de Rimac is enkel de Veyron (en dat pas op snelheid)…
@scooper: eigenschap van de meeste mensen praten of je de ander al kent + zijn/haar ervaringen, en probeert te imponeren met jou belevenissen. Ja en? Snelheid is leuk, maar wat ik al eerder zei het gaat om de totaal beleving, waarvan 60% het geluid ook de beleving maakt.
@riborg: Ik blijf het toch knap vinden dat je iemand anders beleving kunt voorspellen en daar ook nog eens exacte percentages aan kunt verbinden. Toevallig ook nog enige onderbouwing hier voor of blijven we lekker op onderbuikgevoel?
Voor “speciale” mensen als jij die graag in het verleden blijven hangen kunnen we vast nog wel een paar speaker in de auto hangen van de toekomst. Die 60% beleving wordt bij BMW op dit moment toch al gefaked dus ik zie geen probleem waarom dit met een volledig elektrische auto ook niet kan.
@evian:
Heb zelf ook al met erg snelle elektrische wagens gereden. Thanks but no thanks… Doe mij maar een schreeuwende V8, V10 of V12.
carfreakjimzegt
@evian: Wat een neerbuigende reactie naar mensen die elektrische auto’s niks vinden, alsof je een beter mens bent omdat je elektrisch rijd. Heb je weleens na gedacht waar je accu’s vandaan komen? Of waar ze heen gaan als ze op zijn? En waar denk je dat de elektriciteit vandaan komt om hem op te laden?
poeszegt
@scooper: dan heb je het enkel over acceleratie en snelheid. Dat is toch maar de helft (of minder) van het beleven van autorijden?
@poes: dat dacht ik ook. Maar doordat de auto daadwerkelijk ontwikkeld is om als EV door het leven te gaan is de balans van de auto perfect. Daarnaast is dhr. Rimac patenthouder van vele elektronische onderdelen van de Duitse premium brands, zo ook de door hem ontwikkelde torque vectoring, welke precies de wielen aansturen om het maximale uit de auto te kunnen halen ongeacht de omstandigheden. Daarbij meegenomen dat jij zelf kiest of je een RWD, FWD of AWD auto wilt en de percentages, waardoor het een geweldige driftauto is, allrounder of cruiser voor de perfecte bergwegen… Ja, het geluid van een jankende V8 of V12 is geweldig, maar je bent het heel snel vergeten…
@scooper: ritje in de achtbaan gaat ook min of meer elektrisch, en kan best hard uit z’n blokken. Ook dat heeft een zekere beleving, maar kan toch echt niet tippen aan het totaalplaatje van een snelle auto. Lees beeld, gevoel en geluid etc.
@riborg: omdat die snelle “water koker” veel soepeler rijdt. Omdat het geluid ontbreekt is de beleving die de versnelling brengt nog net iets groter. Juist voor wie geluid gelijk staat aan beleving is de electrische auto optimaal, minder rijgeluid betekent beter geluid van de audioinstallatie.
Beetje jammer van het verloop van het project R8 E-tron. Niet succesvol, veel te duur, en tja, een Tesla is goedkoper en sneller.
Maar wel een lekker zeldzame spot!
Dat gezeur over elektrisch rijden… Ik vind het heerlijk om mijn daily elektrisch op en neer te zoeven in alle stilte… in het weekend heb ik dan nog wat spul wat dat niet hoeft. Maar omdat ik door de week elektrisch rijd kan dat er dus af. Prima oplossing.
Voor t geld dat je hier voor neerlegt kan je ook een r8 4.2 halen met een voorraad brandstof voor decennia lang, zou ik toch een stuk vrolijker van worden ?.
Elektrisch rijden is gewoon heerlijk en vooral relaxed. Geen dipjes, geen geluid. En ik rij dagelijks in een TDI, niks mis mee. Maar kan niet wachten om een volledige EV te rijden over een paar jaar.
Wow… super zeldzaam dit! Topspot, zou me niet verbazen als deze de voorpagina haalt!
@jobberns: Mij wel. Ik zou zelfs de V8 boven deze kiezen..
Ew
Vreselijk… bah!
@riborg: Omdat?
@romeoalfa: een sportauto die electrisch is.. je moet hem ook horen dat is 60% van de beleving.. snap niet dat mensen van een snelle waterkoker zo blij worden
@riborg: en dat heeft dan alfa romeo in z’n naam….
@riborg: eigenschap van de meeste mensen, niet snappen wat ze nooit beleefd hebben, dus gelijk veroordelen. Ik heb het voorrecht gehad meermaals te mogen rijden met de Rimac Concept_One, trust me, de auto met verbrandingsmotor welke gelijk of in de buurt komt van de Rimac is enkel de Veyron (en dat pas op snelheid)…
@scooper: eigenschap van de meeste mensen praten of je de ander al kent + zijn/haar ervaringen, en probeert te imponeren met jou belevenissen. Ja en? Snelheid is leuk, maar wat ik al eerder zei het gaat om de totaal beleving, waarvan 60% het geluid ook de beleving maakt.
@riborg: Ik blijf het toch knap vinden dat je iemand anders beleving kunt voorspellen en daar ook nog eens exacte percentages aan kunt verbinden. Toevallig ook nog enige onderbouwing hier voor of blijven we lekker op onderbuikgevoel?
Voor “speciale” mensen als jij die graag in het verleden blijven hangen kunnen we vast nog wel een paar speaker in de auto hangen van de toekomst. Die 60% beleving wordt bij BMW op dit moment toch al gefaked dus ik zie geen probleem waarom dit met een volledig elektrische auto ook niet kan.
@evian:
Heb zelf ook al met erg snelle elektrische wagens gereden. Thanks but no thanks… Doe mij maar een schreeuwende V8, V10 of V12.
@evian: Wat een neerbuigende reactie naar mensen die elektrische auto’s niks vinden, alsof je een beter mens bent omdat je elektrisch rijd. Heb je weleens na gedacht waar je accu’s vandaan komen? Of waar ze heen gaan als ze op zijn? En waar denk je dat de elektriciteit vandaan komt om hem op te laden?
@scooper: dan heb je het enkel over acceleratie en snelheid. Dat is toch maar de helft (of minder) van het beleven van autorijden?
@poes: dat dacht ik ook. Maar doordat de auto daadwerkelijk ontwikkeld is om als EV door het leven te gaan is de balans van de auto perfect. Daarnaast is dhr. Rimac patenthouder van vele elektronische onderdelen van de Duitse premium brands, zo ook de door hem ontwikkelde torque vectoring, welke precies de wielen aansturen om het maximale uit de auto te kunnen halen ongeacht de omstandigheden. Daarbij meegenomen dat jij zelf kiest of je een RWD, FWD of AWD auto wilt en de percentages, waardoor het een geweldige driftauto is, allrounder of cruiser voor de perfecte bergwegen… Ja, het geluid van een jankende V8 of V12 is geweldig, maar je bent het heel snel vergeten…
@scooper: ritje in de achtbaan gaat ook min of meer elektrisch, en kan best hard uit z’n blokken. Ook dat heeft een zekere beleving, maar kan toch echt niet tippen aan het totaalplaatje van een snelle auto. Lees beeld, gevoel en geluid etc.
@riborg: onzin, acceleratie is fenomenaal. Daarbij hebben dergelijke auto’s ook vaak een laag zwaarte punt. Het is gewoon een andere beleving.
@riborg: omdat die snelle “water koker” veel soepeler rijdt. Omdat het geluid ontbreekt is de beleving die de versnelling brengt nog net iets groter. Juist voor wie geluid gelijk staat aan beleving is de electrische auto optimaal, minder rijgeluid betekent beter geluid van de audioinstallatie.
@riborg: Niet 50% of 70% maar echt 60%. Hoe kom je aan die wijsheid. Of zuig je dat getal gewoon uit de dijken duim?
@riborg: Ik rijd ook liever met een snel grasmachine dan met een snelle waterkoker.
@riborg: Een Quooker is ook handig. Nooit meer wachten op je waterkoker!! En qua dat E-tron ding.. eens!!
Hele zieke spot!
@kalslasie: ja, krijg gelijk griep hiervan man #gangster
Zijn deze E-tron’s ook echt te koop geweest? Of zijn dit allemaal test vehicles. Deze komt in elk geval uit Ingolstadt dus zal van Audi zelf zijn.
@danone: ja, voor 1miljoen kon je er eentje ophalen. Zijn er uiteindelijk minder dan 100 van geproduceerd..
@danone: inderdaad is een demo van Audi. Bovendien als koper krijg je een “E” op de kentekenplaat, bijvoorbeeld: IN RE 82E
Kill it with petrol and fire
@nopetrolnofun: Gaat harder dan alle andere autos die op petrol rijden.
@fwester: dat is dan weer niet waar: “Nul naar honderd doet de elektrische R8 in 3,9 tellen, zeven tienden trager dan de V10 Plus.”
@fwester: een magnetron kookt ook sneller, toch verkies ik mijn vlees van op de bbq.
Bijzondere spot! Mooi kleurtje!
Volledig op Duracel ??
Geen domme zet van Audi …
Anderzijds, batterijen horen in je smartphone en vibr…. (ahum jullie weten wel) van je vriendin ?
@tigersport: goede zet? U kent het verhaal niet van de r8 etron?
Mooi ding!
Supervette spot! Waar gespot, als ik vragen mag?
@n0zem: In de buurt van het strand
@n0zem: Lijkt een beetje op Scheveningen.
Ziet er leuk uit
Het einde van iron man 3… tony rijdt weg en je hoort duidelijk een motor geluid! Huh het was toch een e-tron;)
Wow Is wel erg uniek om dit tegen te komen
Doe mij dan de sls maar
Ik heb pt 06 al eens gespot in Duitsland, jij hebt nu 05 gespot…gaaf
@87sandyd: Leuk zeg! Weet je ook hoeveel er zijn?
@porschepet: ongeveer 100 geloof ik.
Beetje jammer van het verloop van het project R8 E-tron. Niet succesvol, veel te duur, en tja, een Tesla is goedkoper en sneller.
Maar wel een lekker zeldzame spot!
Speciaal ja, maakt het mij hebberig?? Absoluut niet! En dat komt puur door het elektrische want een reguliere R8 word ik zeer hebberig van!!
Dat gezeur over elektrisch rijden… Ik vind het heerlijk om mijn daily elektrisch op en neer te zoeven in alle stilte… in het weekend heb ik dan nog wat spul wat dat niet hoeft. Maar omdat ik door de week elektrisch rijd kan dat er dus af. Prima oplossing.
@airc: dat is inderdaad ook prima. Maar een miljoen kostende supercar gebruik je over het algemeen niet om te forenzen.
Voor t geld dat je hier voor neerlegt kan je ook een r8 4.2 halen met een voorraad brandstof voor decennia lang, zou ik toch een stuk vrolijker van worden ?.
Elektrisch rijden is gewoon heerlijk en vooral relaxed. Geen dipjes, geen geluid. En ik rij dagelijks in een TDI, niks mis mee. Maar kan niet wachten om een volledige EV te rijden over een paar jaar.
Vind het helemaal niks!
Nee helemaal niks
Mooie spot! Ikzelf word ook niet echt warm van elektrische auto’s, maar tof ziet ‘ie er iig wel uit :)
Bijzonder spot! Is de R8 mooi, niet mijn smaak.
Fabrieks auto, zie kenteken IN = Ingolstad. Saai Audi design