BMW 330i op nieuwe wielen!
De 18″ Styling 162’s hebben plaatsgemaakt voor een gloednieuwe set OEM BMW 19″ Styling 225M wielen. Ietwat fout maar stiekem best lekker, maarruhh… Een 330i mag best flinke schoenen hebben!
De 18″ Styling 162’s hebben plaatsgemaakt voor een gloednieuwe set OEM BMW 19″ Styling 225M wielen. Ietwat fout maar stiekem best lekker, maarruhh… Een 330i mag best flinke schoenen hebben!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Wollah dikke BMW abbi
@oemplus: Hij kan nu nóg beter tütüren
@oemplus: demi gardas
@oemplus: als we stereotype gaan denken, helaas; het is geen zwarte bmw, geen getinte ramen, geen 5-serie E60 en geen diesel. Oh en ook geen 3 ton op de teller. ;)
@jeremykou: je bedoelt 150 duizend maar in werkelijkheid 3 ton, maar jullie hebben oogkleppen op denk ik? Want ik zie toch echt meer turken in mercedessen rijden!
@bmwfreak038: hahaha, het is mijn auto hè dude ??
@jeremykou: ja maar ik bedoelde het algemeen maar jij voelt je aangesproken?
Hele mooie wielen en staan super onder een E90??
@3246cm252kw: Thanks! Ben dr ook erg blij mee!
Prima keuze man ??
@zwannes: Thanks!
Fraai hoor, hij kan het goed hebben!, pas wel een beetje op met de stoeprandjes.
@toniominestrone: klopt, zitten 245 banden op achter, ze staan wel mooi flush maar het oppassen. Gelukkig heeft deze de kantelende buitenspiegel functie! :)
Hoezo fout? Dit zijn de mooiste velgen onder de e90/91. Heb ze er zelf ook onder.
@cpp1: haha, ik heb altijd 19″ onder mijn E46 coupé gehad en vond het daar altijd prachtig icm verlaging. Op de E90 is niet iedere 19″ mooi imo, maar is het erg afhankelijk van het type velg. Verder helemaal mee eens, de mooiste velg onder de E9X!
Hoe zit het met het verbruik van zon 330i?
@mustafa026: gecombineerd zo’n 1 op 10, op lange stukken snelweg eerder richting de 1 op 13 mits je 130-140 rijdt.
Hi, ik ben een beetje aan het zoeken naar een nieuwe auto, twijfelend tussen een Golf GTI, Cupra of een lange afstand BMW.. Ben nog een student dus heel veel zal er niet mee gereden worden. Nu zit ik te twijfelen tussen een (320),325 en 330i.. Ik zou graag weten waarom je voor een 330 gegaan bent en wat de voor- en nadelen van een 330 zijn. Ben heel benieuwd!
@pieterheng: Hi Pieter!
Ik ben begonnen met een 320ci en heb daarna vrij snel een 325ci gekocht. Een verschil van 0.5 liter motorinhoud dus. En gek genoeg qua verbruik hetzelfde, de 325ci nog beter daar het een handbak is. De 330i van de e90 generatie is nog zuiniger daar deze een 6-bak heeft, dus ik rijd toch wel 1 op 13 op lange stukken snelweg. De reden dat ik voor een 330i ben gegaan is dat dit blok merkbaar een stuk meer koppel onderin heeft tov de 325i, en ik het vermogen van een 320i te weinig vind tov verschil verbruik 320i/330i. De 325i en 330i verbruiken nagenoeg hetzelfde. Natuurlijk, er is ook een 335i, maar ik was toch enigszins schuw voor problemen met de brandstofpomp en turbo’s. Daarom bewust voor een 330i gekozen van deze generatie, welke ook bekend staat als één van de betrouwbaarste blokken van bmw. Heb ‘m nu een jaar en heb er nog geen echte problemen mee gehad, alleen een geleider van de multiriem welke geluid maakte (€165.-). Wel veel kosten gehad, maar das voor m’n eigen rekening (verlagen, verbetering remmen, nieuwe wielen, accessoires vernieuwd zoals pook, stuur en grill enz.). Ik rijd gecombineerd iets beter dan 1 op 10 en dus op de snelweg 1 op 13.
Je mag altijd meer vragen haha! ;-)
@jeremykou: bedankt voor je reactie! Het blijft toch lastig. Ik neig op het moment veel richting een 325i. Heb altijd het idee dat dan de kosten (reparaties/onderhoud etc) wat lager ligt dan die van bijvoorbeeld een 330i. Hetzelfde geldt natuurlijk voor een Golf 1.4/Leon 1.4 of een Golf GTI/Cupra. Blijven toch lastige keuzes. Voor mij is iig de 320 al afgevallen wegens het stomme uitlaatje. Vind die twee pijpjes toch mooier staan, en geen zin om zelf te veranderen. Nu maar eens kijken wat verstandig is voor een student die zijn auto gaat gebruiken naast het OV (weekend dus), GTI/Cupra of 330i.
Ben je verder ook bekend met post-LCI Retrofit lichten? Vind het facelift model iets mooier, alleen door de ledjes etc. maar vind het de meerprijs niet waard..
@pieterheng: @pieterheng: de 325i en 330i N52 zijn technisch gezien geheel identiek, dus je hebt dezelfde versnellingsbak, waterpomp, dynamo, uitlaat, VANOS enz., ook allebei 6 cilinders. Het onderhoud zal dus gemiddeld gezien exact hetzelfde zijn en is de hoeveelheid onderhoud vooral afhankelijk van kilometerstand, staat en historie. Verbruik zal in de praktijk ook 99 overeenkomen, de 330i hoeft immers iets minder hard te werken. Echter zullen de onderdelen van een 3-serie doorgaans wel duurder zijn dan van een Golf of Seat.
Wat betreft de LCI make-over; dat zal bij mij nog duurder zijn aangezien mijn 330i is uitgerust met adaptieve meedraaiende xenon koplampen, welke aanzienlijk duurder zijn dan normale koplampen. Het is wel mooier inderdaad, maar dan zou ik ook de motorkap, achterlichten en voorbumper moeten doen. Ik weet zeker dat het dan makkelijk meer wordt dan €5000.- en vind de OEM blackline achterlichten al erg fraai.
@jeremykou: die update lijkt mij wel gaaf maar als je het zo zegt.. zonde van het geld!
Onderhoud is duur? Waar moet ik zo aan denken? Onderhoud van een Cupra is namelijk ook niet goedkoop omdat bijna niks standaard is.. Lastig allemaal!
@pieterheng: OEM 330i remblokken+schijven rondom €850.- excl montage. Veren en dempers rondom van Bilstein €709.- excl montage, OEM
n52 waterpomp €400.- excl montage… haha.