• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kenworth W900

Miljaar wat een gevaarte zeg! In deze bad boy zit een allejezus grote 16 liter 6 clinder diesel! Foto met personen for scale erbij. Classic truckin in Muiden op de Kings Cruise!

Spotter: toyotafortuner
Geüpload op: 16 april 2017
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
groen Kenworth trucks
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Diverse uit weert (2)
    Diverse uit weert (2)
  • Chevrolet Camaro
    Chevrolet Camaro
  • Maserati GranTurismo
    Maserati GranTurismo
  • Alpina B4 Biturbo Cabriolet
    Alpina B4 Biturbo Cabriolet
  • Bentley Arnage
    Bentley Arnage
  • Kenworth T370
    Kenworth T370
  • Kreidler
    Kreidler
  • Ford MyKey en SYNC zorgen voor een ‘brave new world’ in je auto
    Ford MyKey en SYNC zorgen voor een 'brave new world' in je auto

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    16 april 2017 om 21:31

    Truckjunk.nl..
    Nee geintje, wel leuk voor de afwisseling! Trouwens wel een heel strak ding!

    Login om te reageren
  2. Alfarobert zegt

    17 april 2017 om 08:20

    Uit de tijd dat Amerikaanse trucks nog echt mooi waren. Kenworth,Peterbilt,Mack,etc.

    Login om te reageren
  3. jjsolid zegt

    18 april 2017 om 13:12

    Deze tijd dus! In Amerika bouwen ze gewoon classics splinternieuw! Keuze is aan de chauffeur!

    Login om te reageren
  4. nasty zegt

    18 april 2017 om 13:15

    2,7l per cilinder :-/

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      18 april 2017 om 13:48

      @nasty: 16 liter inhoud is redelijk normaal voor de wat zwaardere vrachtwagens. 6 cilinders zie je ook meer.

      Login om te reageren
      • marinepower zegt

        18 april 2017 om 15:47

        @lekbak: klopt, dikke Volvo FH16 (of NH16 als er neus op moet) heeft ook een 16 liter zescilinder, trekken ze ook met gemak dik 700 pk uit.

        Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    18 april 2017 om 13:17

    Leuk hoor. Ik vind alleen die grote Amerikaanse bakken op onze ielige Nederlandse weggetjes er gewoon niet uitzien. Heeft niets met het een of het andere te maken maar met de combinatie.
    http://www.route66truck.com/_uploads/sites/2/Truck77-1024×448.jpg

    Login om te reageren
    • bertorelli zegt

      18 april 2017 om 13:42

      @pomoek: Dus eigenlijk zijn onze wegen gewoon te smal.
      Want aan deze truck is niks mis.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        18 april 2017 om 13:55

        @bertorelli: heb je de draaicirkel van dit soort voertuigen wel eens gezien? Er is nauwelijks een bocht die ze normaal door komen hier in Nederland.

        Login om te reageren
    • kevinova zegt

      18 april 2017 om 13:45

      @pomoek: + dat ze voor bedrijfsgebruik onbruikbaar zijn in Nederland. Totale lengte inclusief trailer mag 16,5 zijn. Dat betekent dus dat er alleen een heel ielig trailertje achter mag.

      Login om te reageren
  6. tenaci zegt

    18 april 2017 om 13:37

    Lomp groot, maar ik heb er ooit in gezeten en die cabines zijn eigenlijk niet erg groot. Vrij smal van binnen.

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    18 april 2017 om 14:02

    Lekker die Amerikaanse trucks

    Login om te reageren
  8. jack_abarth zegt

    18 april 2017 om 14:07

    Het grappige is dat ze alleen lang zijn. Zet er een 105XF, FH16 of wat dan ook naast en hij valt qua ruimte volledig in het niks.
    Om een Amerikaan te quoten toen Paccar de DAF overnam en hij plaats nam in een 95XF met een super space cab: “It’s like driving in a box”!

    Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    18 april 2017 om 14:09

    Als je een echt groot gevaarte wilt zien zou je eens moeten zoeken naar de Volvo van de GVT.
    https://media.licdn.com/mpr/mpr/AAEAAQAAAAAAAAUkAAAAJDJjYzY2NzUwLTgwNGQtNDUwZS1hZWU5LTFlOWJmNTBjYjM3Ng.jpg

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      18 april 2017 om 14:44

      @jack_abarth: na het eerste gedeelte van je zin twijfel ik heel erg tussen een grapje over je moeder of mijn geslachtsdeel… ?

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        18 april 2017 om 15:26

        @2wheeler:
        Houd je vooral niet in, een goede grap kan ik altijd wel waarderen ;)

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          18 april 2017 om 17:07

          @jack_abarth: Helaas zijn mijn grappen vaker dan gemiddeld van een bedroevend niveau :(

          Login om te reageren
          • cthijs zegt

            18 april 2017 om 17:55

            @2wheeler: die van zijn moeder is altijd nog groter als de jouwe

            Login om te reageren
            • jack_abarth zegt

              18 april 2017 om 19:01

              @cthijs:
              Lol

              Login om te reageren
  10. alfablog zegt

    18 april 2017 om 18:48

    Ooit als bouwpakket gemaakt. Dagenlang onderdeeltjes verven en lijmen. Cabines werden gespoten met een spuitbus. Andere tijden..

    Login om te reageren
  11. jochem99 zegt

    18 april 2017 om 19:33

    Dik kenteken

    Login om te reageren
  12. rrk147 zegt

    19 april 2017 om 00:50

    Ja geinig door zijn uiterlijk maar eigenlijk gewoon een oud ding uit 1979. Ook doordat Amerikanen best achter lopen op het gebied van versnellinnsbakken, dashboard/ergonomie en vering. En 16 liter motoren zijn niet echt uniek in het Europese wegvervoer, Volvo en Scania leveren ze vanaf de lopende band.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      19 april 2017 om 06:06

      @rrk147: Niet qua beleving, je voelt je in zo’n mastodont nog “king of the road” als ik mij niet vergis de jarenlang gevoerde slogan van Scania uit de tijd dat ze nog geen flauwe eenheidsworsten produceerde en nog bestuurd werden door echte kerels die konden schakelen, met of zonder double clutch.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      19 april 2017 om 07:41

      @rrk147: dit is nog een echt werkpaard, net als de nieuwe versies van dit soort vrachtwagens. Die Europese dingen zijn asfalt ridders, en daar heel goed in. Dit kan met 130kmh over zandweggetjes rijden en dat vele jaren volhouden. Zo zijn ongesynchroniseerde versnellingsbakken ook veel sterker dan gesynchroniseerd. Één van de redenen dat ze zo lang zijn is ook omdat dat véél comfortabeler is voor de chauffeur op slechte wegen.
      Het is heel makkelijk roepen dat dit ouwe meuk is maar ze worden nog steeds gemaakt. En dat is niet voor niks.

      Login om te reageren
      • rrk147 zegt

        19 april 2017 om 09:56

        @lekbak: ja dat klinkt meer romantisch als dat het werkelijkheid is denk ik. Thuis staat er een Fh16 op de dam, deze ging op de testbank 139 km/u, maar door de begrenzen nooit gereden op de weg hoor. Of de techniek echt ijzersterk is , ten opzichte van een Europese vrachtwagen betwijfel ik. Ik weet zeker dat de steekassen van een mindere kwaliteit zijn als bij een 6×4 Volvo. Dezelfde Volvo heeft1,3 miljoen op de klok, waar bak, motor en veel andere onderdelen nog origineel zijn. Met deze auto ben ik vorig jaar nog naar Moldavië geweest, (ook meerdere malen naar UA), dus geen lichte omstandigheden, maar het blijft gewoon allemaal heel. Dus die kwaliteitsverschillen, vraag ik mij af.
        De lengte zal idd voor zorgen dat ze beter veren, maar grote kans dat er ook veel rond rijden welke bladgeveerd zijn, waar in de EU, sommige rondom luchtgeveerd zijn. En dan maakte lengte wat minder uit, maar veert het evengoed prima.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North