@autofreaker: waarom niet? Voor mijn werk rijd ik ook in O.a. een mulsanne, en als ik geen tijd heb terwijl hij vies is gaat ie gewoon door de wasstraat. Wel 1 met lappen waar je door de wasstraat rolt zegmaar.
@rdelaat: Als detailer kan ik je vertellen dat die foam lappen net zo fucked-up zijn voor de lak als draaiende borstels. Het zand/vuil van alle voorgangers blijft gewoon deels in die lappen zitten! En veel wasstraten vervangen die borstels uit kostenbesparing HEEL lang niet.
Nee hoor, voor mij gewoon de 3 emmer techniek!
@VeniVidiVici: Als je het echt over een zeldzame klassieker hebt, kan ik me voorstellen dat je iedere keer voor zo´n uitgebreide was procedure gaat om de originele lak te beschermen. Maar hier word blijkbaar gewoon in gereden en wellicht dat de eigenaar er zelf ook geen zin in heeft om de auto te behandelen alsof hij van chinees porselein is gemaakt.
@993gt2: Wat is het verschil tussen personeel en dit ding? Als je knaken hebt ga je naar een goeie wasstraat. Als je krassen krijgt, hebt je slechte lak op je auto of was de wasstraat niet goed. Boeien.
@maxhunter: haha nou nee. Een paar zandkorrels op een borstel zal werken als schuurpapier. Borstelen bij de wasstraat met hogedrukreinigers is ook schadelijk.
Het beste kan je je wassen met 2 emmers 1 voor schoon water en 1 voor vuil water en gebruik maken van een handschoen.
En het water en handschoen een paar keer wisselen tijdens de wasbeurt.
Zo beperk je de schade maar zelfs op die manier heb je krassen.
@ikbenmnzus: ik waste ook met de hand totdat ik heb besloten dat ook deze gek gekleurde weg mag, en aangzien er ook al deuken ik zitten haal ik hem nu ook gewoon nog door de krasstraat tot ie weggaat. Daarvoor wel altijd netjes met de hand gedaan en 2 emmers
Mijn auto heeft een glascoating, waardoor waskrassen verledentijd zijn. Veel mensen met wat duurdere auto’s laten dit doen, dus wellicht deze Bentley ook
@sanderb: glascoating is inderdaad wel erg prettig. Ik was liever met de hand (pure ontspanning) maar de XC90 is gewoon net even te groot. Nu na een jaar vrijwel geen krassen ondanks wassen in de wasstraat.
@rolov: wasstraten zijn inderdaad belachelijk duur. Een grotendeels geautomatiseerde behandeling die hoogstens twee dagen effectief is mag echt niet meer dan een euro of drie kosten.
@mynameisjeroen: Wat er lullig aan is, is dat er Bentley die niet met een Zwitsers formaat kentekenhouder levert. Vast een Duitse import, want ze hebben het wel.
Bij het zelf met de hand wassen is een kras ook vrij snel gemaakt als je niet de juiste voorzorgsmaatregelen treft. Een paar verdwaalde zandkorrels op een spons helpen je daar wel bij. Tenzij je het door professionals laat doen, daar mag je meer van verwachten.
Die ‘krassen’ zijn dan wel erg klein en zo weer weg te ‘buffen’.
Ik heb ook nooit een inkoper met een loupe of laklamp uitgebreid een auto zien beoordelen.
Op lak komen krassen. Punt. Of het nou bij de dealer gebeurd (wassen) of op de snelweg (130km/u zandstralen, water en sneeuw met zand) of in een wasstraat.
Met emmers kan je ook heel veel fout doen. Hierboven mis ik al twee belangrijke punten.
Nee
@autofreaker: waarom niet? Voor mijn werk rijd ik ook in O.a. een mulsanne, en als ik geen tijd heb terwijl hij vies is gaat ie gewoon door de wasstraat. Wel 1 met lappen waar je door de wasstraat rolt zegmaar.
@rdelaat: idd, als je hem gewoon één keer in de zoveel tijd laat poetsen is er niets aan de hand
@rdelaat: Als detailer kan ik je vertellen dat die foam lappen net zo fucked-up zijn voor de lak als draaiende borstels. Het zand/vuil van alle voorgangers blijft gewoon deels in die lappen zitten! En veel wasstraten vervangen die borstels uit kostenbesparing HEEL lang niet.
Nee hoor, voor mij gewoon de 3 emmer techniek!
@venividivici: mee eens! En er zijn genoeg bedrijven/detailers die je auto met de hand wassen en drogen
@VeniVidiVici: Als je het echt over een zeldzame klassieker hebt, kan ik me voorstellen dat je iedere keer voor zo´n uitgebreide was procedure gaat om de originele lak te beschermen. Maar hier word blijkbaar gewoon in gereden en wellicht dat de eigenaar er zelf ook geen zin in heeft om de auto te behandelen alsof hij van chinees porselein is gemaakt.
Absoluut niet. Dan zou m’n personeel de auto met de hand wassen
@993gt2: Wat is het verschil tussen personeel en dit ding? Als je knaken hebt ga je naar een goeie wasstraat. Als je krassen krijgt, hebt je slechte lak op je auto of was de wasstraat niet goed. Boeien.
Ik zou met mijn belletje rinkelen en aan James de butler vragen of hij ‘m even in de was zet.
@2wheeler: met wax haal je geen swirls en krassen weg.
Het is zeker zaterdag, wasdag bij AB!
Tuurlijk. Ding moet toch schoon worden.
Snap hem wel dat tie er niet “even” voor naar huis rijdt…
Wat een ouderwets geneuzel over krassen in de wasstraat. Dat is bijna overal verleden tijd.
@maxhunter: nee.
@maxhunter: nee, het is bijna overal veel minder geworden. Maar echt elke wasstraat krast nog.
@maxhunter: haha nou nee. Een paar zandkorrels op een borstel zal werken als schuurpapier. Borstelen bij de wasstraat met hogedrukreinigers is ook schadelijk.
Het beste kan je je wassen met 2 emmers 1 voor schoon water en 1 voor vuil water en gebruik maken van een handschoen.
En het water en handschoen een paar keer wisselen tijdens de wasbeurt.
Zo beperk je de schade maar zelfs op die manier heb je krassen.
@pug05: juist, jij snapt het. Ook een vaste klant van carclean?
@blo3to3t: haha carclean, beter bestel je gewoon direct bij chemicalguys. Scheelt je veel geld.
@pug05: Dat klopt, maar laten we wel wezen. Een keertje polijsten is ook niet erg na lange tijd.
@pug05: Pfff, weet je hoeveel tijd dat kost?
Gewoon lekker door de kwali wasstraat en niksnie krasjes (en fijn de onderkant schoon).
#gebruiksvoorwerp
@ikbenmnzus: ik waste ook met de hand totdat ik heb besloten dat ook deze gek gekleurde weg mag, en aangzien er ook al deuken ik zitten haal ik hem nu ook gewoon nog door de krasstraat tot ie weggaat. Daarvoor wel altijd netjes met de hand gedaan en 2 emmers
@maxhunter: elke wasstraat krast nog.
@maxhunter: echt niet.
@maxhunter: zou zeggen neem en nieuwe auto zonder krassen. En ga dan maar eens door een was straat je zal verbaasd zijn hoeveel krassen er op zitten.
Ja waarom niet, is gewoon een auto, een gebruiksvoorwerp, die alleen wat duurder is dan gemiddeld.
Het is wel een top wasstraat in Amersfoort.. McCarwash, daar komt heel veel mooi spul
Ik gooi m’n M6 GC ook gewoon door de wasstraat; wel even zoeken waar ‘ie past, want dat gaat niet altijd goed. Uiteindelijk is het gewoon blik
@560pk: jij snapt m. En misschien heeft Mulsannemeneer wel protectiefolie over zn dure verfje, dan maakt het helemaal al niet meer uit.
Het is waarschijnlijk wel we butler achter het stuur
Mijn auto heeft een glascoating, waardoor waskrassen verledentijd zijn. Veel mensen met wat duurdere auto’s laten dit doen, dus wellicht deze Bentley ook
@sanderb: glascoating is inderdaad wel erg prettig. Ik was liever met de hand (pure ontspanning) maar de XC90 is gewoon net even te groot. Nu na een jaar vrijwel geen krassen ondanks wassen in de wasstraat.
Tuurlijk… Blijft gewoon een auto. Af en toe weer een echte poetsbeurt tussendoor en prima.
Auto 200.000 euro en geen geld hebben om iemand met hans wassen en poetsen voor 30 euro
@elemento: hij heeft toch geld voor de wasstraat
@elemento: duurste beurt door de wasstraat kost ook bijna zoveel.
@rolov: wasstraten zijn inderdaad belachelijk duur. Een grotendeels geautomatiseerde behandeling die hoogstens twee dagen effectief is mag echt niet meer dan een euro of drie kosten.
@elemento: ik moest je opmerking 3 keer lezen voordat hij duidelijk was. 1 tip, interpunctie.
@elemento: geld is niet voor iedereen een reden om bepaalde beslissingen te maken. Tijd en gemak daarin tegen wel.
Iemeand met een op.erking over ‘krasstraat’ in 3,2,1….
Ik zou het lachend doen. Wel zou ik zo’n auto eerst voorzien van een beschermwrapje.
Man man man man
Wat ziet dat kleine kenteken er lullig uit zo.
@mynameisjeroen: Wat er lullig aan is, is dat er Bentley die niet met een Zwitsers formaat kentekenhouder levert. Vast een Duitse import, want ze hebben het wel.
Wasstraat = krasstraat
Als je om je auto geeft en hem krasvrij wilt houden was je hem met de hand –
period.
Genoeg carwashes waar ze je wagen met de hand wassen en die zijn vaak niet zoveel duurder.
Heerlijk gewoon schijt hebben
Bij het zelf met de hand wassen is een kras ook vrij snel gemaakt als je niet de juiste voorzorgsmaatregelen treft. Een paar verdwaalde zandkorrels op een spons helpen je daar wel bij. Tenzij je het door professionals laat doen, daar mag je meer van verwachten.
Zit waarschijnlijk toch PPF op… Hoop ik ?
Die ‘krassen’ zijn dan wel erg klein en zo weer weg te ‘buffen’.
Ik heb ook nooit een inkoper met een loupe of laklamp uitgebreid een auto zien beoordelen.
Op lak komen krassen. Punt. Of het nou bij de dealer gebeurd (wassen) of op de snelweg (130km/u zandstralen, water en sneeuw met zand) of in een wasstraat.
Met emmers kan je ook heel veel fout doen. Hierboven mis ik al twee belangrijke punten.
Wat een gezeik over het wassen van een auto tjonge tjonge
Zelfs vies issie mooier als de buggati
@rotasaxal: Eens (dan btw).
Gewoon een emmer water en een oude bezem pakken
Wassen…ik ruil m’n auto gewoon in als ie vies is
Er zit misschien al een wrap op…
Yolo als je zo’n auto kunt betalen ga je echt niet met de hand wassen
Ja.