Mijn nieuwe aanwinst! E60 540i
Gisteren opgehaald! De Z4 Coupé heeft het veld geruimd voor deze zo goed als nieuwe 540i, met pas 70.000 echte kilometers. Wat een heerlijke cruiser!
Gisteren opgehaald! De Z4 Coupé heeft het veld geruimd voor deze zo goed als nieuwe 540i, met pas 70.000 echte kilometers. Wat een heerlijke cruiser!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Mooie wagen zeg, veel plezier ermee!
@Kuifje: hartelijk dank!
Heerlijke wagen hoor. Mooie combinatie van comfort, snelheid, klasse en onopvallendheid.
@bosje: thanks! En je hebt volkomen gelijk, daarom laat ik deze velgen er ook mooi onder zitten. Gebrek aan type aanduiding en geen M pakket helpen ook mee.
Pas op voor de koelvloeistof lekkage tussen de cilinder banken. Te herkennen aan rook bij tijdje stationair draaien en dan optrekken. 540i en 545i hebben hier vaak last van en is een lastige reparatie. Wel een gave bak!
@freshlife: thanks! Dank voor de tip trouwens, nu nog geen last van maar je weet nooit natuurlijk. Wat moet er dan gebeuren? Koppakking vervangen?
@freshlife: bij een km stand van 200k en hoger wellicht, deze is met 70k nog wel even vrij van dat soort problemen.
@isleofman: in amerika verschillende mensen met 40.000k miles en al problemen. Oplossing van bmw kost 6 tot 7k. Inmiddels zijn er verschillende aftermarket oplossingen die goedkoper zijn, maar blijft een erg lastige reparatie. Google maar op n62 coolant pipe(failure).
@freshlife: constructie fout die met name de 45i en 50i blokken schijnt te kunnen treffen. BMW doet hier verder niets aan.
Reparatie is erg duur vanwege de vele manuren (halve blok moet uit elkaar om er bij te kunnen komen). Als het je overkomt mag je op een krappe €5000 rekenen ….
@tigersport: dit is zulk achterhaald ‘nieuws’. Die flex pipe oplossing bestaat ondertussen al jáááren, heeft zich meer dan ruim bewezen als solide oplossing en kost niet de wereld.
Ik rijd ruim 8 jaar BMW v8, (e39 en e61) heb alleen een stukke ccc gehad en een transmissie laten reviseren. Voor de rest alleen 8-cilinder conforme standaard kosten, waaronder dus ‘iets vaker’ nieuwe banden.
@freshlife: ik heb ook even wat research gedaan. Volgens de mensen van Bimmerfix betreft het voornamelijk de 4.4 en 4.8 liter varianten. De E60 540 heeft een 4.0.
@racerx:
De 4.0 V8 is normaliter bij 73.000 km aan de beurt ..
Kosten overstijgen meestal de 12.000 dollar ..
Laat je niet bang maken door dat soort internetwijsheden .. want dan durf je helemaal nix meer aan te schaffen ..
Veel veilige en tevreden kilometers gewenst ..
@lincoln: Zijn geen internetwijsheden maar realiteit.
@lincoln: thanks!
@lincoln: tsja mooi negeren dan, ze zullen het wel verzinnen inderdaad
Gaaf! Bij ATL vandaan?
@diesel78: Jazeker, leuke zaak en kreeg er een goed gevoel bij.
@racerx: bij Guus
@e38ossie: ATL altijd top.
@maarten123: ik zag idd een herkenbaar stukje entree uit Luttenberg ;-)
Is deze als 540i ooit nieuw geleverd in Nederland?
@granlusso: neen, geleverd in Duitsland bij BMW Frankfurt. Hier is hij ook onderhouden. Vervolgens geïmporteerd door het bedrijf waar ik ‘m gekocht heb, zij hebben de auto voor deze klant ook weer verkocht. Ik ben de 3e eigenaar.
@granlusso: herstel, heb je vraag even verkeerd gelezen. De LCI E60 540i is inderdaad in NL geleverd, maar vanwege de weinige meerwaarde qua prestaties ten opzichte van de 272pk LCI 530i is BMW er redelijk vlot mee gestopt. Alleen de 550 is nog aangehouden, als LCI vervanger van de 545.
@racerx: Ja zo bedoelde ik de vraag inderdaad, had ‘m wellicht wat duidelijker moeten formuleren.
Ah oké! Ik kende ‘m niet van de E60, uiteraard wel de 530i en de 545i (met als opvolger 550i, dat was me bekend). Have fun with it! Hij ziet er strak uit zo! Zo zie ik ‘m het liefst!
@granlusso: thanks!
Hoop wel dat er een 540i badge op de kofferbakdeksel zit ..
Anders hebben we hier te maken met een zwaar verkracht pauperhok ..
@lincoln: Huh?
@lincoln: hahahaha heerlijk, nee er zit geen type aanduiding op.
Zeer nette wagen, maar ook wel een beetje saai eerlijk gezegd zo’n standaard E60, blok is dan wel om te smullen zo’n heerlijke V8.
Maar een E86 Z4 coupe 3.0 SI zal in in snelheid niets onder doen, die had ik toch bewaard, vrij exclusieve auto aan het worden met en een klassieker in wording.
Die koelbuis reparatie zijn diverse bedrijven in NL mee bekend, is voor een goede 1000 euro te fixen als je het al krijgt.
@bofkont: Ik heb sinds een jaar een BMW S1000RR, de Z4 is daarmee volledig overbodig geworden. Spijkerhard, handgeschakeld en ik ben aardig groot wua postuur. Ik had gewoon weer zwaar de behoefte aan een grote en comfortabele cruiser met automaat. En saai..? Ik zou ‘m eerder elegant willen noemen… Qua snelheid was de Z4 sneller, maar die heb ik nog geen seconde gemist. Echt lol trappen doe ik wel op de motor.
@racerx: Ah dikke motor fiets heb je dan idd!
Begrijpelijk dat je dan de Z4 weg hebt gedaan, ik heb de roadster versie, de E85 met de 3.0, ontzetttend fijne auto.
Ja sorry vind de E60 in standaard trim een tikkeltje saai, te gewoontjes, maar neemt niet weg dat het een enorm frisse fijne verschijning is dit exemplaar.
@bofkont: Thanks, ziet er idd nog als nieuw uit. Enne, na 3,5 jaar Z4 Coupé is de anonimiteit van deze auto wel weer eens verfrissend (was mn daily).
Je hebt het 231pk M54 blok in je Z4? Last van olieverbruik? Mijn toenmalige E39 530i lustte wel een slok namelijk…
@racerx: Ja ik heb de M54B30, blokken kunnen idd last hebben van olie verbruik staan ze bekend om, maar het hoeft niet altijd zo te zijn gelukkig, het zit hem vooral in het inrij proces van de eerste eigenaar, en helaas in de olie schraapveren die van mindere kwaliteit zijn dan van de M52.
Ik heb amper meetbaar olie verbruik tot nu toe, kleine 5000 km mee gereden tot nu toe.
Heb hem bij aanschaf direct ververst met een iets dikkere 5w 40.
Maar ik hou hem scherp in de gaten!!
Sommige mensen houden er niet van om op te vallen! Maar willen wel een dikke wagen rijden;)
@lodewijkyolo: juist, ik laat ‘m ook lekker zo. Vind het, zeker na de Z4, heerlijk om incognito rond te rijden.
Wow wat een top auto echt fantastisch
@arias12: Dank u zeer!
Kijk. Man naar mijn hart. ;) Mooie aanwinst. Ben zelf van mening dat de 5-serie het goudlokje is in de BMW line up. Niet te groot, niet te klein, precies goed.
Ik ben na verschillende formaten BMW’s er van overtuigd dat de 5 serie het model is dat je moet hebben. Prima prestaties en heerlijke wegligging.
@Rick-dos: helemaal mee eens, ik had voor de Z4 een LCI E39 530i. Toendertijd besloten dat er nooit meer een 3 zou komen haha!
@Rick-dos: Hmm, ik vond mijn E91 toch wel fijner en lichtvoetiger dan mijn huidige F11…
@frederik: daarom ben ik ook al een tijd aan het twijfelen om mijn e91 lci te verkopen en een f11 aan te schaffen. De e91 rijd erg goed namelijk.
Kijk! Gewoon zoals een 5-Serie hoort te zijn! De ideale wolf in schaapskleren.
Mocht je koelbuis gaan dan zit er in Tiel van Arkel, een specialist die dit varkentje vaker wast (en op vele andere plaatsen in Nederland zitten anderen die ’t vast ook goed kunnen). Heb ‘m er intussen drie van dit soort blokken zien fixen. Géén reparatie van 12.000 $ in ieder geval.
@galgootje:
en @racerx gefeliciteerd met een supermooie en zijdezacht lopende bak. Heel veel plezier en rijgenot!!!
@galgootje: bedankt voor de tip!
@racerx: ennuh… Superdikke bak, heel veel plezier met dit smooth rijdende monster!!
Super wagen man! Vooral die kleur combi zo, prachtig!
@ontploffer: thanks!
Mooie auto! Ik ben alleen niet zo fan van de velgen…
@dutchoutlaw: dat kan, maar ik vind ze wel elegant. De hogere wang van de 17″ band maken de auto daarnaast lekker comfortabel. Voor het sportieve heb ik zoals aangegeven een S1000RR
Dat is wel een serieuze upgrade zeg! Ziet er erg strak uit allemaal. Veel fijne kms
@allesmetturbo: Hartelijk dank, het is qua comfort en displacement wel een behoorlijke upgrade inderdaad. De Z4 was wel wat sneller, maar na 3,5 jaar stuiteren was ik wel toe aan iets anders.
@racerx: Stuiteren doet de Z4 helaas wel, ik kom uit een zeer comfortabele CLK 430 coupe haha.
Prachtig echt waar. onopvallend en toch zo heerlijk snel man wat houd ik hier van !!
@abdoelklapstoel555: Thx, you and me both
@RACERX : Proficiat! Prachtige auto! Als ik in de markt zou zijn voor een auto in die klasse, dan zou exact dezelfde keuze hebben gemaakt. Ik wens je er heel veel fijne kilometers mee. (Ben stiekem toch wel een beetje jaloers op je)
@9000cse: Thanks! Dit soort auto’s worden wel steeds betaalbaarder, hoewel deze wel aan de bovenkant van de markt zat vanwege de opties en KM-stand.
Ik blijf de e60 lci een mooie wagen vinden. Mijn pa had deze velgen er ook onder liggen, ik vond ze altijd wel wat hebben. Ben niet zo’n fan van hout maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wel mooie opties zoals de stoelen, business navigatie en climate control. Enjoy!
Koelpijp ga je zeker krijgen. Maak niet uit of je een 4.0 4.4 4.8 heb. Die pijp loopt door je blok heen met dezelfde seals. Dealer wil je blok eruit halen maar met zo een pijp ben je rond de 1400 kwijt. Geen duizenden dus en werkt goed. Ik rij er al 4 jaar mee. Mooie bak. Have fun with it. Ik heb een 545.
Prachtige bak en mooie kleuren combinatie! Zeker van dat lichte interieur zal je nog veel plezier hebben. Het voelt veel ruimer en luxer aan dan het eeuwige zwart, is koeler in de zomer, lichter in de winter en je zal zien dat je ook geen probleem met vlekken zal hebben als je het netjes verzorgd (zelfs na 3,5 ton had ik daar nauwelijks last van).
@erwh: thanks! Heb ook in een exemplaar met zwart interieur gezeten, dat voelde veel krapper aan.