Widebody Mini!
Een behoorlijk aparte creatie die ik in Wateringen tegenkwam. Inclusief rolkooi en racestoelen.
Ik weet niet wat monte carlo er mee te maken heeft (foto 3), maar dat is wel een interesssant verhaal. In de rally van Monte Carlo van 1966 haalden 3 Mini Coopers een 1-2-3 finish, maar die overwinning werd ze afgenomen omdat ze gebruik maakten van koplampen die niet door de organisatie gekeurd waren. Datzelfde overkwam de Ford Cortina op plek vier, waardoor een op plek 5 gefinishte Citroen DS bovenop het podium kawm te staan.
lexusfan zegt
Ziet er gaaf uit!
rallypowerr zegt
Gaaf wagentje zo!
stfm zegt
Die uitbouw is van Cabrioni die in de jaren ’90 cabriolets maakte van klassieke Mini’s.
Alfarobert zegt
Beetje Renault 5 TURBO kit maar ziet er vet uit zo.
2wheeler zegt
Kick als je een kleine garage hebt staat dit schattig naast die Abarth 500 van vanmiddag!
porcay zegt
Holy shit deze is echt gaaf!
hamburg65 zegt
Hoe verneuk je een icon…
w0o0dy zegt
Luchtweerstand van een baksteen zo.. en als je dan toch spoilers erop zet vergeet dan de horizontale boven de achterruit niet.. die heeft ten minste nut.
danmar zegt
@w0o0dy: Lijkt me dat de bodykit er vooral opzit zodat er brede wielen onder kunnen. En omdat het er “dik” uitziet natuurlijk.
desjonnies zegt
Voor de record: de Mini’s gebruikten peperdure (toen) halogeenlampjes in hun koplampen.
En die waren toen in Frankrijk verboden.
De man die ‘won’ met de Citroën DS was overigens Pauli Toivonen, vader van de later tragisch verongelukte Henri Toivonen met een fabrieks groep B Lancia Delta S4 tijdens de Tour de Corse.
dawwg zegt
@desjonnies: Wauw, dat maakt het een nog veel smakelijker verhaal …
Kuifje zegt
@desjonnies: ooh kijk dat stond niet op de wikipedia pagina die ik las :P. nou snap ik de diskwalificatie
suheyl zegt
Heb ze ook weleens als cabrio gezien, meen Mini Cabrioni. Ook gaaf
suheyl zegt
@suheyl: https://i.ytimg.com/vi/VbvWTq-wJ9Y/maxresdefault.jpg
maghreb030 zegt
9GAGGER!??
Kuifje zegt
@maghreb030: hahaha, inderdaad Marokkoball ;)