Alfa Romeo Guilia Quadrifoglio
Kon het niet laten om de mijne ernaast te parkeren. Wat een prachtige bak is die Guilia toch!
Kon het niet laten om de mijne ernaast te parkeren. Wat een prachtige bak is die Guilia toch!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Wat een prachtig en ijzersterk front heeft de 159 dan he.
@viezefreddyw: inderdaad ??
Ben nog steeds niet van de Guilia overtuigd
@viezefreddyw: Als je ze zo naast elkaar ziet, verbleekt de Guilia toch nog enorm; zo’n 159 Ti blijft een ongeslagen beauty…
@dawwg: ?????
@viezefreddyw: alleen zo jammer dat daarna de inkt op was. Of de potloodvullingen. Of de laser van – wacht, komt ‘ie nog uit het muizen-met-bal-tijdperk misschien?
De neus is echt top. Bij de Giulia net zo. Maar de rest is beslist niet bijzonder helaas!
Ik vind de vormgeving van de Giulia eigenlijk tegenvallen als je een 159 ziet. De 159 is veel rustiger qua ontwerp, Giugiaro heeft gewoon het lef gehad er zes koplampen in te plempen en dat is meer dan genoeg qua statement.
Van beide wagens vind ik ‘de kont’ een misser, me was terug gegaan en had voor de oude vierkante nummerplaat achter gekozen, een knipoog naar vroeger toen Italiaanse auto’s dat verplicht hadden, wat bij import auto’s vaak lelijke “oplossingen” teweeg bracht.
En wat is die Giulia teutonisch GROOT vergeleken bij de 159.
Wat is dat toch, autofabrikanten moeten altijd maar groter, ik heb het al vaker hier gezegd, de Mégane is de nieuwe Laguna, de Focus de nieuwe Mondeo, de Drie serie de nieuwe vijf, de Polo de nieuwe Golf enz.
@desjonnies:
Wat je zegt!
Ik had de E28 onlangs naast een E90 staan.
De E90 oogt een stuk groter/forser.
@desjonnies: veiligheidseisen. Door alle verplichte verstevigingen en techniek die erin moet zitten worden de buitenafmetingen vanzelf groter bij een gelijkblijvende binnenruimte. Zie het als het isoleren van een nieuw huis ten opzicht van een oud huis. Dat maakt vooral qua buitenafmetingen een groot verschil, terwijl ze aan de binnenkant vrijwel gelijk kunnen zijn.
@desjonnies: Teutonisch groot? De klacht betreffende Duitse D-segmenters is over het algemeen dat ze klein en krap zijn in vergelijk met de niet-Germaanse concurrentie.
Segmenten groeien nu eenmaal, al vraag ik me wel af of hier nu werkelijk nog een 5-Serie concurrent boven gaat komen. Heb er al een tijd niks meer over gelezen.
Een Italiaanse DS met de toen in italië verplichte vierkante nummerplaat achter, arme importauto’s toen :
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Citroen_ds_2.jpg
Als Alfa fan moet ik bekennen de 159 mooier te vinden …. een krachtig en evenwichtig ontwerp
Ik vind de 159 echt vele malen mooier dan de Giulia. Ik zal wel alle Alfisti over me heen krijgen, maar de Giulia lijkt in mijn ogen toch voornamelijk op een gerebadgede Kia Optima, waarbij het Kia ontwerp eigenlijk meer in balans is.
@erwh: eens. Het model had gewoon een paar jaar eerder op de markt moeten staan.
De 159 is een icoon. De Guilia vindt ik ook erg mooi. Tenminste wat anders dan een 3-serie, A4 en C-klasse die je om de minuut voorbij ziet komen.
@martijndh: qua silhouet vind ik de Giulia veel van de BMW 3 weghebben, de maten komen ook bijna overeen
Heerlijke auto’s, allebei!
En toch heeft de 159 mijn voorkeur qua styling.
Thanks for sharing!
Lekker hoor! De 159 is toch wel mooier van achter. Zeker in een Ti uitvoering met dubbele pijp. Wat een sterk ontwerp toch eigenlijk, oogt nog steeds modern, zelfs met de meest potente versie van zijn opvolger ernaast. Maar de Giulia is natuurlijk wel de betere auto qua rijden én weer meer een echte Alfa.
@trustmeiamanengineer: Absoluut eens, ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik ervan ben geschrokken hoe klein mijn uitlaat is vergeleken met die van de Guilia. Een soort van baby-uitlaat. Maargoed, als 24-jarige met een 159 onder m’n kont maakt mij al een zeer gelukkig man :).
@alfettaart:
Ben je er onder gekropen dan ..
Of bedoel je gaye opsmuk die uitsluitend aan de achterkant zichtbaar is ??
@lincoln: Ondanks dat mijn Nederlands goed op peil is, kan ik er niet helemaal achter komen wat je met deze reactie wil zeggen.
Prachtig en tijdloos design die 159
Blijf het achterlijk vinden dat een ontwerper bewust een verplicht onderdeel in veel landen, het kenteken, overslaat bij het ontwerpen van een auto.
@lebeaunl: typisch italiaanse arrogantie.
Die Guilia is toch wel een echte verbetering in mijn ogen!
Ik moest echt 2 keer kijken. De Giulia ziet er uit als een ’tuner’ 159, wat het feitelijk ook is. Maar er zit wel haast 10 jaar tussen.
159 echt in alle opzichten mooier dan de Giulia.
Zo naast elkaar blijkt maar weer hoe lelijk die Giulia eigenlijk is.
Een 159 met Giulia techniek dus graag.
@cazzo046: De Giulia is een waardige opvolger voor de 159.
Ik waardeer dat je de 159 zo mooi vind, mag me verplaatsen in een Berlina, maar ooit moet die ook vervangen worden.
De wagens zouden er beide zoveel mooier zijn als die driehoek een tikkie kleiner was en de kentekenplaat en netjes gecentreerd onder kon.
Toch leuk om ze zo naast elkaar te zien hoe verschillend ze eigenlijk zijn
Ik vond de Giulia al heel snel “gedateerd”. Nu ik hem naast de 159 zie, is dat voor mij een modernere auto. In mijn ogen veel mooier ook.
Voor mij de Giulia. Ik snap nooit zo goed wat iedereen nou zou geweldig vindt aan de 159. Zo bijzonder vind ik hem niet.
@mercedesw140: Ik snap het ook niet. Ik vond de 159, toen die net nieuw was, een matige opvolger van de prachtige 156. De Giulia gaat, vind ik, weer meer terug naar de rondere vormen van de 156. Wat mij betreft is de Giulia dan ook veel mooier dan de 159. Of ie ook mooier is dan de 156, daar ben ik nog niet over uit…
@mercedesw140: Ik kan je dat niet kwalijk nemen. In Nederland rijden veel kale uitvoeringen op te kleine velgjes. Het is daarbij een auto die niet lekker overkomt op foto’s. In het begin vond ik het een lelijke auto, maar door de jaren heen heb ik een paar keer in een wat dikkere uitvoering gereden en daardoor toch wel wat verliefd geworden.
Als je een keer een nette Ti versie kunt rijden, dan kan ik dat zeker aanraden. Zeg niet dat je meteen fan bent, maar je snapt de waardering misschien wel meer.
Die 159 is hele goede facelift van de Giulia.
Ik ben echt gek op de 159. Zodra de juiste uitvoering op de markt komt is ie van mij. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik het wel een wat oudere auto worden om te zien. Ik kan daar niet mee zitten, maar zo naast die Giulia zie je toch wel die 10+ jaar.
@lemster: Hij is [url=http://www.autotrader.nl/auto/alfa-romeo-159/2011/haarlem/88cdn/alfa-romeo-159-sportwagon-1750-tbi-ti-leer-1e-eige/]op de markt[/url] aangekomen.
Heb de 159 altijd een opgeklopte 156 gevonden. GM blok voorin word je als echte Alfist ook niet vrolijk van net zoals het gewicht van de 159.De 156 was de verkooptopper in het jaar dat hij uitkwam eind ’97. De nieuwe Giulia is weer een plaatje om te zien. Weer een lekker potent blok erin zoals het hoort bij een Alfa.Cuore Sportivo
Die dikke QV is idd wel aardig heilig, die veredelde opel ernaast is het gewoon niet.
Zelfs met de V6 is het behelpen.
De 1750 TBI en dan in TBI uitvoering heb je nog wel een leuke wagen aan, voor de rest is de 156 en dan de GTA de zoveel betere auto.
* in TI uitvoering