• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verlaten Mini

Erg zonde om zo'n icoon weg te zien rotten.
Weet iemand waarom die voorruit er zo rimpelig uit ziet?

Spotter: kuifje
Geüpload op: 30 mei 2017
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
banden Cooper groen hatchback Mini youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Plymouth Fury 1968
    Plymouth Fury 1968
  • Maserati Quattroporte
  • Mini moke!
    Mini moke!
  • Oude mini
    Oude mini
  • Toyota 2000 GT
    Toyota 2000 GT
  • Opel
    Opel
  • Mini
    Mini
  • Mini Cabrio
    Mini Cabrio

Lees Interacties

Reacties

  1. gijspelser zegt

    30 mei 2017 om 19:59

    Misschien iets te maken met dat spul wat tussen de lagen glas zit

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      30 mei 2017 om 21:15

      @gijspelser: Dat zag vroeger bij alle auto’s met gehard glas,( bij bepaalde lichtinval) tegenwoordig hebben auto’s geslaagde voorruiten.

      Login om te reageren
      • vanquish zegt

        31 mei 2017 om 12:16

        @toniominestrone: Dit hebben veel auto’s nog steeds bij zij- en achterruiten. Het wordt zichtbaar met een polarisatie filter.

        Login om te reageren
        • bmwtouring2 zegt

          31 mei 2017 om 15:39

          @vanquish: Dat effect zie ik ook met mijn zonnebril.

          Login om te reageren
          • towi1989 zegt

            31 mei 2017 om 23:05

            @bmwtouring2: dan heb je een zonnebril met gepolariseerde glazen ;)

            Login om te reageren
  2. 888natan zegt

    30 mei 2017 om 20:18

    Ik zou deze heel graag willen overkopen en restaureren

    Login om te reageren
    • Kuifje zegt

      1 juni 2017 om 10:12

      @888natan: hij staat op de zomerdijkhof in delft :)

      Login om te reageren
  3. miata94 zegt

    30 mei 2017 om 21:08

    Ik ook:)

    Login om te reageren
  4. Alfarobert zegt

    31 mei 2017 om 09:28

    Lekke band en roest aan het dakgootje.Verder ziet hij er best oke uit.(Op de foto’s).Zelfs het chroom is na de winter niet verroest.Jammer om dit te laten vergaan.

    Login om te reageren
    • erce zegt

      31 mei 2017 om 12:29

      @Alfarobert: Nou, volgens mij is de onderkant van de zijdeur ook wel een beetje klaar er mee.

      Login om te reageren
  5. RobinM zegt

    31 mei 2017 om 10:14

    Datum tenaamstelling: 26-05-2017
    Vervaldatum APK: 27-05-2017

    Raar dat ie er nu zo bij staat.

    Login om te reageren
    • thijsj zegt

      31 mei 2017 om 10:47

      @RobinM: wellicht dat ie binnenkort dus opgehaald wordt? Aan ’t grasveld onder de auto te zien staat deze er al wel een tijdje.

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      31 mei 2017 om 23:23

      @RobinM: krijg je standaard een cadeaubon van de overheid voor

      Login om te reageren
  6. towi1989 zegt

    31 mei 2017 om 10:32

    Het ‘golven’ van de voorruit heeft te maken met het harden (temperen) van het glas.

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      31 mei 2017 om 10:47

      @towi1989: meer info; glas wordt getemepered nadat het gebogen is (en dus nog heet is) door het snel af te koelen door koude lucht op het glas te blazen. Deze afkoeling zorgt ervoor dat de buitenkanten sneller afkoelen (en dus krimpt) dan de binnenkant. Hierdoor krijg je drukspanning in de buitenlagen, waardoor het glas sterker wordt. De lucht kan op verschillende manieren op het glas geblazen worden wat ervoor zorgt dat het glas niet over het gehele oppervlak uniform afkoelt, wat weer leidt tot spanningsverschillen. Onder gepolariseerd licht worden deze spanningsverschillen zichtbaar doordat de breking van het glas hiervan afhankelijk is. In het geval van deze voorruit zal het glas gehard zijn door lucht via lamellen op het glas te blazen (lijnen). Vaak zie je ‘spotting’ op glazen, in dat geval wordt het glas afgekoeld door honderden kleine nozzles.

      Login om te reageren
      • m550d zegt

        31 mei 2017 om 11:23

        @towi1989: hear hear. Iets voor op de wiki, @autoblogger?

        Login om te reageren
        • autoblogger zegt

          31 mei 2017 om 23:35

          @m550d: nou vooruit (snap je em;) maar dat had je natuurlijk ook zelf kunnen doen:
          http://www.autowiki.nl/rimpelige-voorruit/

          Login om te reageren
      • crashingduke zegt

        31 mei 2017 om 13:01

        @towi1989: En wederom ben ik niet te oud om te leren.

        Login om te reageren
      • flik2punt0 zegt

        31 mei 2017 om 20:59

        @towi1989: ah leuk die uitleg! ?

        Login om te reageren
  7. postzegel zegt

    31 mei 2017 om 12:06

    Project Binky!!

    Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    31 mei 2017 om 12:57

    ATS velgen, deden al een vermogen toen ik nog in een Innocenti Cooper reed.
    Jammer, juist voor Britse klassiekers is er niet alleen een gigantisch aanbod van onderdelen, de onwikkeling van nieuwe vindingen als brandstof injectie voor de Mini zijn nooit gestopt door enthousiastelingen.
    Daarnaast zijn onderdelen betaalbaar en is een Mini praktisch altijd te restaureren.

    Login om te reageren
  9. vroaaar zegt

    31 mei 2017 om 15:23

    Vast een auto van een “groene” rakker…

    Login om te reageren
  10. supertjeduc zegt

    31 mei 2017 om 17:32

    Nou mijn collega laat die van hem restaureren
    Dat valt niet mee met die dingen
    Best veel plekjes die niet zichtbaar zijn worden aangetast door roest
    Zijn eigenlijk constructie fouten

    Login om te reageren
  11. sabrerator zegt

    31 mei 2017 om 21:52

    Die ATS velgen lagen ook onder mijn Mini in 1992. Is helaas naar de sloop gegaan met velgen en al.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North