• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iso Grifo uit 1970

De Iso Grifo werd tussen 1965 en 1974 geproduceerd in Italië. De motor werd bij Chevrolet gehaald voor een grotere betrouwbaarheid. Giorgetto Giugiaro deed het ontwerp en Giotto Bizzarrini tekende voor de techniek.

Spotter: crashingduke
Geüpload op: 1 juni 2017
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
appspot Aston Martin blauw combo coupe iso-grifo klassiekers Rapide sedan
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • iso grifo
    iso grifo
  • Iso Grifo
    Iso Grifo
  • DB11
    DB11
  • ISO Grifo
    ISO Grifo
  • ISO GRIFO 7L
    ISO GRIFO 7L
  • Voor de fanatieke bumperklevers
    Voor de fanatieke bumperklevers
  • 1977 Renault 5 Gtl Beige
    1977 Renault 5 Gtl Beige
  • Ferrari Dino GT 4
    Ferrari Dino GT 4

Lees Interacties

Reacties

  1. rutger97 zegt

    1 juni 2017 om 21:49

    Wat zit daar nou voor karton op? Mooie auto trouwens!

    Login om te reageren
  2. crashingduke zegt

    1 juni 2017 om 22:08

    Een mededeling voor parkeerbeheer: Ik mag hier staan.

    Login om te reageren
  3. hhitalia zegt

    1 juni 2017 om 22:35

    Zeer speciaal ??

    Login om te reageren
  4. legion1349 zegt

    1 juni 2017 om 23:23

    Ik zou de iso ook eerder kiezen dan de asto

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      7 juni 2017 om 23:10

      @legion1349: Die Aston rijdt dat ouwe beestje helemaal zoek.

      Login om te reageren
      • woutjan15 zegt

        8 juni 2017 om 00:26

        @alcantara: gefeliciteerd met het meest nietszeggende comment van de week.

        Login om te reageren
      • ozan zegt

        8 juni 2017 om 00:31

        @alcantara: zucht.. alsof legion dacht dat de Iso sneller is…

        Login om te reageren
      • airc zegt

        8 juni 2017 om 08:33

        @alcantara: alsof dat wat uitmaakt. Een 13 in een dozijn AM of deze Italiaanse klassieker. Klasse straalt er vanaf en dan heb ik het niet over de Brit.

        Login om te reageren
      • crashingduke zegt

        8 juni 2017 om 08:43

        @alcantara: Een paard in de Aston Martin moet 4,13 kilo van zijn plek trekken en een paard in de Iso 3,93 kilo. Nu denk ik dat de Aston Martin sneller zal zijn (nieuwer, elektronica die zaken in goede banen leidt), maar van zoek rijden zal geen sprake zijn.

        Login om te reageren
        • bin_sbo zegt

          8 juni 2017 om 09:20

          @crashingduke: vraag is hoeveel van die pk’s hij op de wielen krijgt.

          Aandrijflijn zal stukken minder efficient zijn dus durf de stelling aan dat die pk gewicht verhouding zal uitvallen in voordeel aston.

          Login om te reageren
        • alcantara zegt

          8 juni 2017 om 17:48

          @crashingduke: Rijden is niet alleen rechtuit branden. Wat denk je van het bochtenwerk?

          Login om te reageren
          • crashingduke zegt

            8 juni 2017 om 21:27

            @alcantara: tja, je zou wel ’s gelijk kunnen hebben. Ik moet denken aan een aflevering van TopGear, waar ze de achtervolging tussen een DB5 en een 348 in GoldenEye belachelijk maken.

            Login om te reageren
            • seicilindri zegt

              8 juni 2017 om 23:36

              @crashingduke: het onderstel van de Iso is ontwikkeld door Giotto Bizzarini. Inderdaad, de man die in de jaren dat hij voor Ferrari werkte ook het onderstel van de Ferrari 250GTO heeft gedaan en later bv de legendarische V12 van Lamborghini.
              Bepaald geen pannekoek dus en een Grifo gaat dan ook fatsoenlijk de hoek om o.a. doordat de motor die behoorlijk ver naar achteren ligt.
              Vergeet niet dat de snelste uitvoeringen van een Grifo destijds al tegen de 300 liepen. Toegegeven , doordat men aerodynamisch destijds veel minder ver was ( dus instabieler bij hoge snelheden) had je daarvoor wel een groot hart nodig maar ik heb er zelf al eens over de 220 km/h over de Haringvlietsluizen (zijwind uit zee en veel richels !!) mee gereden zonder problemen. Lang niet gek voor een auto van een halve eeuw oud….

              Login om te reageren
  5. fj272 zegt

    2 juni 2017 om 17:04

    Dikke Grifo??
    Trouwens er werden ook Ford motoren in gebruikt in de laatste bouwjaren..
    Maar in deze moet een Chevrolet liggen

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      2 juni 2017 om 20:28

      @fj272: Die herken je aan een “airco unit” op de motorkap en deels verborgen koplampen.

      Login om te reageren
      • fj272 zegt

        2 juni 2017 om 21:41

        @crashingduke: ????

        Login om te reageren
      • fj272 zegt

        2 juni 2017 om 21:44

        @crashingduke:
        Het blijven absoluut beesten van wagens.. voor een leek misschien een saaie wagen.. maar een kenner weet dat dit ultiem is.. zeker voor toentertijd een bak aan vermogen en een elegante koets..

        Login om te reageren
        • seicilindri zegt

          3 juni 2017 om 04:34

          @fj272: nou dat ie saai is heb ik nog nooit gehoord, ook niet van leken. (Heb er ook een)

          Login om te reageren
          • carfreakjim zegt

            8 juni 2017 om 00:52

            @seicilindri: Zou je wat foto’s van die van jou kunnen delen?

            Login om te reageren
            • tenaci zegt

              8 juni 2017 om 06:43

              @carfreakjim: Goedzo overtuig hem maar! Seicilidri heeft veel meer moois maar schroomt een beetje het op autojunk te zetten ?

              Login om te reageren
              • seicilindri zegt

                8 juni 2017 om 19:26

                @tenaci: haha , tja nogal een gedoe. Bovendien zie ik alleen maar staan welke auto ik gespot zou hebben.
                Dat lijkt me niet helemaal de juiste rubriek ?

          • scubakabouter zegt

            8 juni 2017 om 08:51

            @seicilindri: bedoel je nou een Iso, of een leek? Van die laatste zijn er zeker weten veel meer? Super gave auto trouwens. Iemand anders ook het idee dat die achterruit bekend voor komt?

            Login om te reageren
            • seicilindri zegt

              8 juni 2017 om 19:22

              @scubakabouter: ik bedoel de Iso..

              Login om te reageren
  6. kennone zegt

    7 juni 2017 om 23:37

    Mooie Griffo!! En lelijk hout in die Aston

    Login om te reageren
  7. thijsj zegt

    7 juni 2017 om 23:54

    Zo’n aston is niet verkeerd, maar zelfs die haalt het bij lange na niet bij zo’n grifo. Wat een prachtbak!

    Login om te reageren
  8. bastiaano zegt

    8 juni 2017 om 00:03

    Super gaaf! Ik heb die Iso ook een keer gezien daar. Een heer op leeftijd reed hem toen net de garage uit waar hij voor staat. In de Vondelbuurt te Amsterdam.

    Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    8 juni 2017 om 00:32

    Bizar

    Login om te reageren
  10. dracae zegt

    8 juni 2017 om 01:36

    Mooie oude auto.

    Een momentje, toen ik alleen de foto zag, dacht ik dat dit een oude en een nieuwe Aston waren. De Griffo lijkt van die hoek wel een klein beetje op de ook al geweldige Aston Martin V8.

    Login om te reageren
  11. ehnl zegt

    8 juni 2017 om 04:39

    je kunt daar zo’n beetje de helft van alle auto’s in de straat fotograferen, zo veel moois staat er, maar die Iso is wel heel bijzonder (mooi) …

    Login om te reageren
  12. granlusso zegt

    8 juni 2017 om 06:13

    Ik ken de auto eigenlijk helemaal niet. Fraai exemplaar wel! Leuk om wat meer over te lezen.

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      8 juni 2017 om 15:10

      @granlusso: https://en.wikipedia.org/wiki/Iso_Grifo
      Ik snap niet dat er ooit een wereld zonder wikipedia is geweest ;-)

      Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    8 juni 2017 om 07:24

    Iso Grifo, gewoon omdat je echt smaak hebt.

    Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      8 juni 2017 om 19:27

      @desjonnies: dank je ?

      Login om te reageren
  14. rikus zegt

    8 juni 2017 om 08:31

    Wauw. Wat heeft de Aston een verschrikkelijk interieur.

    Login om te reageren
  15. ewalddm zegt

    8 juni 2017 om 08:39

    Dit interieur moet voor die tijd toch wel erg topnotch zijn geweest? Ziet er nog steeds stijlvol uit!

    Login om te reageren
  16. Alfarobert zegt

    8 juni 2017 om 09:09

    Eindelijk eens een eigenaar die niet alleen geld heeft maar ook smaak. Door de week Aston Martin en voor de zondagse ritjes een Iso Grifo.Mogen wij alleen maar van dromen,toch?

    Login om te reageren
    • henk3 zegt

      10 juni 2017 om 00:10

      @Alfarobert: dank je voor t compliment!

      Login om te reageren
  17. thesis zegt

    8 juni 2017 om 09:26

    Het dashboard van de Iso ziet er nog moderner uit dan dat van de Aston

    Login om te reageren
  18. caspert79 zegt

    8 juni 2017 om 11:27

    Die ISO is duuzend keer mooier.

    Login om te reageren
  19. milan0 zegt

    8 juni 2017 om 12:01

    Wow wat een mooie auto, die Iso.

    Datum eerste toelating 01-12-1970(46,5 jaar)
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 07-04-2017(2 mndn/1 dg)
    Datum eerste afgifte Nederland 27-03-2017(2 mndn/12 dgn)

    Nog maar net in het bezit van de huidige eigenaar dus, bofkont ;-)
    (https://publiek.vwe.nl//)

    Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      8 juni 2017 om 20:25

      @milan0: hij heeft hem nog maar zo kort dat hij kennelijk het (gekopieerde) instructieboekje nog nodig heeft dat in de middenconsole prominent aanwezig is.

      Login om te reageren
    • henk3 zegt

      10 juni 2017 om 00:12

      @milan0: in maart gekocht in Duitsland bij een meneer in een klein dorpje, huis ingericht als iso rivolta museum, hij heeft er nog een paar … dus deze mocht weg

      Login om te reageren
  20. henk3 zegt

    9 juni 2017 om 01:16

    ? leuke reacties hier! De Grifo is inderdaad heel snel. Er zit een Chevrolet 383 motor in, dat is 6.2 liter met zo’n 400pk. De Aston heeft 470, is inderdaad sneller, maar niet veel. Overigens wordt die eruitgereden door een Tesla..
    De combi van simpele USA motortechniek en het briljante chassis van Bizzarrini, met goede remmen ? en een heldere stuurinrichting rijdt echt heel fijn.
    Hij is wel laaag. 1m20, de Aston 1m40 en een moderne XJ 1m50..

    Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      9 juni 2017 om 12:19

      @henk3: klopt niwt helemaal Henk.
      Wat jij opgeeft zou een big block zijn. Die bestaat wel, de zgn “7 Litri”
      Dit is echter een snall block. In dit geval een 5.7 ltr “stroker” (350).
      Ook de 5.3 ltr kwam veel voor zoqel in 300pk als in 350 pk

      Login om te reageren
      • henk3 zegt

        9 juni 2017 om 23:54

        @seicilindri: sorry ik ben niet zo handig op deze site :-) het is inderdaad een bijzondere motor voor de series 1 Grifo!

        Login om te reageren
  21. henk3 zegt

    9 juni 2017 om 23:50

    Deze auto heeft ongeveer 10 jaar geleden een nieuwe small block 383 gekregen, dit is op het Duitse registratiedocument aangepast. Hij heeft dus bijna evenveel vermogen als de 7 litri, maar is lichter!
    Ik heb een foto van het block hierop gezet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North