• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Clio IV RS met H&R verlagingsveren

Afgelopen weekend de Clio RS zelf verlaagd met H&R verlagingsveren (Voor 3cm en Achter 2cm). Ben enorm blij met het resultaat!

Spotter: rikrace
Geüpload op: 14 augustus 2017
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
Clio Clio-RS geel hatchback mijn-auto Renault verlaagd
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Bentley Flying Spur en Continental GTC
    Bentley Flying Spur en Continental GTC
  • Lamborghini Huracan Performante
  • Clio RS
    Clio RS
  • Mercedes SL65 AMG Black Mat
    Mercedes SL65 AMG Black Mat
  • Clio RS
    Clio RS
  • Clio RS
    Clio RS
  • Clio RS
    Clio RS
  • Simca Aronde Commerciale
    Simca Aronde Commerciale

Lees Interacties

Reacties

  1. isleofman zegt

    15 augustus 2017 om 09:26

    Gaaf zeg! Beetje verlagen altijd goed. Perfect zo!

    Login om te reageren
  2. spotcrewda zegt

    15 augustus 2017 om 10:54

    Perfecte spec! Wat een onwijs gave wagen!

    Login om te reageren
  3. bmwfreak038 zegt

    15 augustus 2017 om 14:46

    Super? erg mooi ?

    Login om te reageren
  4. janjansen zegt

    15 augustus 2017 om 20:05

    Heb je bij het verlagen ook een spacer op de kogel van de onderste draagarm gezet? Wordt vaak vergeten. Anders wordt je rolcenter wel erg laag.
    Verder mooie auto met een toffe kleur! Zou zoiets ook best willen rijden.

    Login om te reageren
    • rikrace zegt

      15 augustus 2017 om 22:09

      @JanJansen: Dat heb ik niet gedaan. Wist eerlijk gezegd niet dat dit bestond. Overigens op m’n eerdere Mégane Coupé van 2000 en m’n vorige Clio IV 0.9TCE van 2014 ook niet gedaan, tijdens het verlagen met alleen veren.

      Login om te reageren
    • bozothenutter zegt

      16 augustus 2017 om 08:34

      @JanJansen: Ha!…iemand die weet waar hij over praat….

      Login om te reageren
  5. tge1 zegt

    15 augustus 2017 om 20:07

    Leuk karretje hoor. Maar verlagen is niet mijn

    Login om te reageren
    • tge1 zegt

      15 augustus 2017 om 20:07

      @tge1: liefhebberij.

      Login om te reageren
  6. heat59 zegt

    15 augustus 2017 om 20:31

    Met verlagen gaat de auto er altijd op vooruit qua wegligging en looks. Maar hier past nog een kratje bier tussen. Vind het persoonlijk zonde dat er geld uitgegeven wordt aan iets om met het eindresultaat amper tot geen verschil te zien.

    Login om te reageren
    • rutger97 zegt

      15 augustus 2017 om 20:39

      @heat59: ben ik t niet mee eens. Voor dagelijks gebruik moet de auto nog wel iets speling hebben. Drempels zijn anders helemaal niet meer over te komen. Prima hoogte zo

      Login om te reageren
      • rikrace zegt

        15 augustus 2017 om 22:13

        @rutger97: Dat vind ik nou ook! ;-)

        Login om te reageren
    • hplh zegt

      15 augustus 2017 om 21:01

      @heat59: jij bent zeker zo’n airride barbaar?
      Nee dat is mooi….

      Login om te reageren
      • heat59 zegt

        16 augustus 2017 om 00:14

        @hplh: nee airride is voor mannen die van 2 walletjes willen eten en dat is valsspelen. Als je laagt wilt zijn moet je ook dealen met de consequenties.. ik ben van de schroefsets. Het is of of en niet en en.

        Login om te reageren
    • janjansen zegt

      15 augustus 2017 om 21:14

      @heat59: hoe kom je er bij dat de wegligging er altijd op vooruit gaat?
      Bij het verlagen gaat het rollcenter omlaag, waardoor meer rol in de bochten. Dit moet je weer compenseren met verlagen van je onderste draagarm bij de naaf.
      Om de rol regen te gaan en niet met de bodem op de grond te komen moet je stuggere veren monteren, wat nadelig is voor het contact van de banden met het wegdek. Het camber verandert omdat de draagarmen al meer omhoog zijn, wat je moet compenseren.
      Als je dat allemaal hebt veranderd is het nog steeds maar de vraag of je dat beter hebt ontworpen dat de ingenieurs van Renault Sport.

      Login om te reageren
      • gtporsche zegt

        15 augustus 2017 om 22:15

        @janjansen: Hoe kom je erbij als je rolcentrum omlaag gaat de auto meer gaat rollen? Kan toch gewoon niet… het rolcentrum komt dan dichter bij je zwaartepunt dus automatisch heb je minder rol. Met de rest ben ik het wel met je eens! Trouwens veel mensen vergeten ook dat als je je auto verlaagt, je meestal hardere veren hebt (want minder veerweg) wat het nadeel is dat de wagen eigenlijk minder grip heeft ten opzichte van softere veren! ?

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          15 augustus 2017 om 22:28

          @gtporsche: deels eens. Mits dit een cup chqssis is dan zou ik er niet aankomen, maar voor de minder hardcore RS is een schroefset geen slechte optie aangezien het net ff wat sportiever is nog. Ben je alleen wel ‘wat’ meer kwijt dan de 4 bankjes voor de AP set onder je polo…

          Login om te reageren
        • janjansen zegt

          15 augustus 2017 om 23:03

          @gtporsche: je rolcentrum gaat bij verlagen verder naar beneden dan het zwaartepunt. Dus de afstand tussen het rolcentrum en zwaartepunt wordt groter. Dus meer moment, dus meer rol.
          Het kan zelfs zijn dat je rolcentrum onder het wegdek komt te liggen.
          Het 2e plaatje op deze site laat dit mooi zien:
          http://www.meganracing.com/tech/faqs.asp?id=106&subject=Suspension

          Login om te reageren
        • janjansen zegt

          16 augustus 2017 om 00:54

          @gtporsche: het rolcentrum ligt al onder het zwaartepunt. Als het rolcentrum nog verder zakt dan neemt de afstand toe en rolt de auto meer. Om dat te compenseren heb je stuggere veren nodig wat slecht is voor de grip.
          Oplossing is de ophanging van de onderste draagarm te verlagen bij de wielnaaf waardoor het rolcentrum weer omhoog gaat.

          Login om te reageren
          • gtporsche zegt

            16 augustus 2017 om 12:29

            @janjansen: oké bedankt voor de link en de uitleg. Ik was even te logisch aan het denken wat bij wielgeometrie niet altijd vanzelf sprekend is ? dank u!

            Login om te reageren
        • torsen zegt

          16 augustus 2017 om 10:38

          @gtporsche:
          Ik moest het er ook weer even bij zoeken.
          Verwoording zal niet perfect zijn.

          Je zwaartepunt is een vast gegeven binnen het chassis. (Zolang je geen gewicht gaat verwijderen op specifieke plekken.)

          Het rolcentrum is afhankelijk van de stand van je wielophanging tenopzichte van je chassis.

          Ondanks dat je zwaartepunt totaal misschien iets zakt, kun je het rolcentrum tenopzichte van het zwaartepunt verder verlagen.

          Hoe groter het verschil in afstand tussen zwaartepunt en rolcentrum des te meer kracht het zwaartepunt zal uitoefenen waardoor je meer rol creëert.

          Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        16 augustus 2017 om 08:25

        @janjansen: amen! Dat geklooi altijd van mensen die het beter menen te weten dan een vd team van een grote fabrikant…

        Login om te reageren
    • fiero zegt

      15 augustus 2017 om 21:20

      @heat59: is genoeg hoor. Met meer is het vast niet meer leuk te rijden.

      Login om te reageren
    • rikrace zegt

      15 augustus 2017 om 22:10

      @heat59: Als je het origineel ziet, dan is dit wel een hele verbetering -> zie https://www.autojunk.nl/2017/03/clio-iv-r-s-1-6t-edc-200pk

      Login om te reageren
  7. lekkerlinksrijden zegt

    15 augustus 2017 om 20:35

    Ik weet niet wat voor merk bier jij drinkt, smurfenbier?

    Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      15 augustus 2017 om 20:50

      @lekkerlinksrijden: Nederlandswater waarschijnlijk:P

      Login om te reageren
  8. v60germany zegt

    15 augustus 2017 om 20:45

    Compass Transport!?

    Login om te reageren
    • rikrace zegt

      15 augustus 2017 om 22:11

      @v60germany: foto inderdaad in Hardenberg gemaakt op het industrieterrein de Broeklanden.

      Login om te reageren
  9. kennone zegt

    15 augustus 2017 om 20:47

    Tof bakkie. Ben er laatst gruwelijk uit gereden bij het stoplicht door zo’n zelfde bommetje

    Login om te reageren
    • basgsi zegt

      15 augustus 2017 om 23:24

      @kennone: zat je op de fiets? Ben paar keer tegen gekomem en vond het juist tegenvallen hoe snel ze zijn, een fiesta st maakt het mij iets lastiger

      Login om te reageren
      • martincb zegt

        16 augustus 2017 om 20:09

        @basgsi: Dan is de clio niet vol gas gegaan, want (als ze allebei standaard zijn) is de Clio altijd sneller

        Login om te reageren
        • basgsi zegt

          16 augustus 2017 om 22:27

          @martincb: waarschijnlijk was de st dan gechipt, want daarop pakte ik minder afstand dan op de rs. Beide gingen ze volgas.

          Login om te reageren
  10. rscamaro zegt

    15 augustus 2017 om 20:49

    Mooi wagentje, de verlaging staat hem goed!

    Login om te reageren
  11. sezz zegt

    15 augustus 2017 om 20:55

    Geinig karretje, happy trails!

    Login om te reageren
  12. peug206 zegt

    15 augustus 2017 om 21:02

    Toffe verlaging, volgende is remklauwen geel? ?

    Login om te reageren
    • rikrace zegt

      15 augustus 2017 om 22:12

      @peug206: Nope, rood vind ik prima lijken zo.

      Login om te reageren
  13. graafke zegt

    15 augustus 2017 om 21:30

    Gave kleur!

    Login om te reageren
  14. sleepyj zegt

    15 augustus 2017 om 21:46

    Heel gaaf! Al zou ik me mateloos ergeren aan het feit dat de handgrepen zwart zijn. Maar dat is mijn brein. Leuk pretpakket!

    Login om te reageren
  15. rikrace zegt

    15 augustus 2017 om 23:26

    Voor de liefhebbers, hier nog meer foto’s -> https://postimg.org/gallery/dn1ab5yu/

    Bedankt tot dusver voor de reacties!!

    Login om te reageren
  16. volvoturbo zegt

    15 augustus 2017 om 23:43

    Subtiele verlaging maar maakt net t verschil. Netjes!

    Login om te reageren
  17. Specht zegt

    16 augustus 2017 om 07:09

    Eerste wat mij opviel is dat de koplampen groter zijn als de velgen. :P

    Login om te reageren
    • 20klepper zegt

      16 augustus 2017 om 10:02

      @Specht: neeee beter he! (dan*)

      Login om te reageren
  18. supertjeduc zegt

    16 augustus 2017 om 12:30

    Ik heb een tijd gereden met een schroefset van Bilstein , die was best hard , ookal omdat ik 18 inch velgen heb met hele platte bandjes
    Sinds een paar maanden gele sportkoni’s heel wat minder hardcore , wel zo lekker rijden
    Een cm of 3 verlaging is een goed compromis tussen looks en comfort en je kunt lekker vlot een bochtje nemen

    Login om te reageren
  19. blo3to3t zegt

    16 augustus 2017 om 18:35

    Eh ja, en dan vervolgens 10 dezelfde foto’s van de auto plaatsen en geen 1 van de veren An zich…..

    Login om te reageren
    • rikrace zegt

      16 augustus 2017 om 21:16

      @blo3to3t: Ik had ook al een link naar de rest van de foto’s geplaatst hierboven ;-). Hier te zien: https://postimg.org/gallery/dn1ab5yu/

      Login om te reageren
  20. henkp1 zegt

    17 augustus 2017 om 09:20

    Renault Clio RS: altijd goed!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North