Hier in de Provence staan veel auto’s (schuin geparkeerd) op die manier. Ook recente modellen. Netter safe than sorry. Zal ook wel dingetje uit het verleden zijn.
@amersfoorter: vroeger deden ze dit a in de bergen. Toen waren de auto’s inderdaad wat minder betrouwbaar. Aan de andere kant: deze vakantie heb ik in een auto met elektrische handrem gereden. Dan zou je op iedere heuvel wel zo’n blokje willen. Ik heb toch echt liever een ouderwetse (voor de zekerheid ?).
Bij gebrek aan houten klosje altijd de wielen naar de stoep (of in dit geval muur) te draaien. Mocht de versnelling of de handrem het begeven dan hoef je je auto niet onderaan de berg uit een greppel te vissen (of uit de zijkant van een andere auto).
Is vrij normaal in dat soort dorpjes als extra zekerheid. Eens in de zoveel tijd zien ze een hollander langskomen die er foto’s van gaat maken. Ga lekker genieten van je vakantie.
Exact, net terug van vakantie aldaar en veel locals doen dit gewoon. Ik denk dat hun ook foto’s maken van onze auto’s als we de vooruit vorstvrij willen houden.
Vroeger had een BMW 5-serie standaard een stalen wielsteun (soort van wig) aan boord voor parkeren op een helling. Sommige andere modellen waarschijnlijk ook. Weet niet of dat tegenwoordig nog zo is.
@verral:
Mijn S-Type heeft een kunststof wielkeg bij de krik zitten. Is toch wat veiliger als je een lekke band hebt en het ding op moet krikken. Zeker als het op een helling gebeurt.
@oemplus: extern extraatje welke niet afhankelijk is van techniek. Kan geen kwaad. Handrem werkt bij gratie van een heel aantal componenten en een versnellingsbak ( in dit geval zou ik de achteruit prefereren) ook.
De weerstand van dat blokje hout kan de boel ingeval van falen mooi redden.
Werkt perfect zo te zien.
@foramen: precies. Extra klosje kan geen kwaad. Heel normaal. Als je de oude panda of de Nuevo 500 nog gereden (en geparkeerd) hebt.
@postzegel: waarom niet gewoon in ze 1 laten staan?
@marc94: Moet je vooral doen hoe die zo staat…
@marc94: Zet hem dan op z’n minst in z’n achteruit
maar goed dat het werkt anders ben je de klos…..;-)
Hout ‘m netjes op z’n plek
@shibby: het hout niet op…
Hier in de Provence staan veel auto’s (schuin geparkeerd) op die manier. Ook recente modellen. Netter safe than sorry. Zal ook wel dingetje uit het verleden zijn.
@amersfoorter: ok, had het nooit eerder gezien. Kon me echter niet voorstellen dat dit houtje voldoende was voor de Fiat…
@amersfoorter: vroeger deden ze dit a in de bergen. Toen waren de auto’s inderdaad wat minder betrouwbaar. Aan de andere kant: deze vakantie heb ik in een auto met elektrische handrem gereden. Dan zou je op iedere heuvel wel zo’n blokje willen. Ik heb toch echt liever een ouderwetse (voor de zekerheid ?).
Bij gebrek aan houten klosje altijd de wielen naar de stoep (of in dit geval muur) te draaien. Mocht de versnelling of de handrem het begeven dan hoef je je auto niet onderaan de berg uit een greppel te vissen (of uit de zijkant van een andere auto).
@gulli: En als er iemand achterop rijdt, neem je meteen een voetganger of meer mee. Niet doen dus, niet slim, en in NL ook niet toegestaan.
@suzikubelona: nooit geweten staat zelfs nog in mijn theorieboek.
@suzikubelona: Altijd nog beter dan met 100 een berg af.
Is vrij normaal in dat soort dorpjes als extra zekerheid. Eens in de zoveel tijd zien ze een hollander langskomen die er foto’s van gaat maken. Ga lekker genieten van je vakantie.
@f40racer: precies. In de bergen heel gewoon. Steen of blok hout erachter. Niets mis mee.
@f40racer: nee nee want het is een Fiat dus er móet wel iets mis zijn ?!
@f40racer: dit is voor mij genieten, ik deel het graag met mn medemens:)
Exact, net terug van vakantie aldaar en veel locals doen dit gewoon. Ik denk dat hun ook foto’s maken van onze auto’s als we de vooruit vorstvrij willen houden.
@blo3to3t: Ik heb nog nooit een bevroren vooruit gehad.
@suzikubelona: ik wel eens een bevroren voorhuid maar die hadden we bewust afgekoeld want stond op knappen.
@lavoro: heb je daar ook foto’s van?
@lavoro: altijd goed om je voorhuid op temperatuur te houden.
@lavoro: LOL!
@lavoro: Haha lekker niveau weer +1
@heat59: die had ik iig niet zien aankomen. Wat was het topic ook al weer?
Vroeger had een BMW 5-serie standaard een stalen wielsteun (soort van wig) aan boord voor parkeren op een helling. Sommige andere modellen waarschijnlijk ook. Weet niet of dat tegenwoordig nog zo is.
@verral:
Mijn S-Type heeft een kunststof wielkeg bij de krik zitten. Is toch wat veiliger als je een lekke band hebt en het ding op moet krikken. Zeker als het op een helling gebeurt.
In de 1e versnelling en op de handrem, dan zal er niks gebeuren..
@oemplus: extern extraatje welke niet afhankelijk is van techniek. Kan geen kwaad. Handrem werkt bij gratie van een heel aantal componenten en een versnellingsbak ( in dit geval zou ik de achteruit prefereren) ook.
De weerstand van dat blokje hout kan de boel ingeval van falen mooi redden.