Polo met vreemde kenteken combinatie
Verkeerde plaats streepjes gezet? Of toch opzettelijk? Gespot tijdens mijn Roadtripje door Marrakech
Verkeerde plaats streepjes gezet? Of toch opzettelijk? Gespot tijdens mijn Roadtripje door Marrakech
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Lijken wel valse platen. Die L is ook raar
14-XRL-8. Zo hoort die eigenlijk.
Ik denk dat de kentekenplaten keer gestolen zijn en de eigenaar ter plekke een namaak kenteken heeft laten maken in Marrakech.
Tijdelijk zo rijden totdat die in Nederland terug is en originele platen kopen.
@moewat: of ze komen op deze manier onder de boetes uit…
@bisazza: dat is inderdaad vaak het geval. Auto’s blijven daar ook vaak achter op NL platen. Geen verzekering/wegenbelasting etc. Maar wel NL plaat, niet te checken voor die bergbewoners met politiepet :-)
@moewat: jij hebt wel heel veel vertrouwen in de goedheid van de ‘chauffeur’ van deze Polo.
Ik denk van de ambassade, die hebben meestal zulke vreemde combinaties of kentekens.
@bmwfreak038: ambassade auto’s hebben altijd een kenteken dat begint met CD, BN of GN. De plaat op deze Polo is geen originele Nederlandse plaat. Ik gok er ook op dat iemand zijn kenteken kwijt geraakt is en dat ze ter plekke snel een paar platen hebben laten maken.
@deora: ? dat zou kunnen kloppen! Zelf nog niet eens aan gedacht! Dank.
alleen vreemd dat het RDW aangeeft dat deze is geëxporteerd. En dat de apk sinds maart is vervallen!
@p38a: als RDW dat aangeeft gaan we daar gemakshalve maar vanuit. Haha. Maar dat betekend dus dat dit geen vals kenteken is.
@p38a: Wellicht dus geexporteerd, originele kentekens ingeleverd maar nooit ergens geïmporteerd. Oude nederlandse kentekens laten na maken en klaar is kees……uh Ali.
De L lijkt op die van luxemburg dus wellicht dat de platen daar gemaakt zijn.
Niet gewoon gestolen (in NL)? En dan lekker in (voormalig) thuisland, met setje niet kloppende (maar dat weten ze daar niet) “buitenlandse” platen (gratis) rondrijden?
Staat trouwens bij RDW als “geëxporteerd”..
@trustmeiamanengineer: onzin! Marokko heeft afspraken met Europol en Interpol om gestolen auto’s uit EU aan te pakken. Zonder geldig papieren kom je niet in. Ze controleren zelfs carrosserie nummer.
@laraki: zo streng zal die wel niet zijn. Gestolen auto’s eindigen vaak ik voormalig Oostblok, Rusland en Afrika. Niet al te lang geleden nog een hele zending richting Noord en West Afrika van een containerschip gehaald… Inclusief de Mini van Bridget Maasland…
@theveenmeister: Rusland en Afrika, ja, Europese Oostblok niet echt. Ook daar is het moeilijk om Europese auto legaal op papier te krijgen.
@laraki: Zelfs in Spanje schijnt het al fout te gaan, dat gestolen auto’s met Nederlandse valse papieren en kenteken gewoon ingevoerd kunnen worden….
@laraki: gast, alles in Marokko is crimineel of corrupt. Laat me niet lachen met “aan te pakken” :’)
@laraki: daarom rijden er volle bak amg’tjes en rs’en op verlopen Duitse importplaten rond haha.
@jamessb6: Indd heeel veel van dat soort auto’s in combinatie met verlopen Duitse exportplaten!
accerelate
Puntje bij paaltje klopt het lettertype gewoon niet, dus die vogelaar heeft gewoon zelf ergens platen laten maken en rijdt zo lekker onopvallend met een gestolen auto rond.
@stationcar: Polo is geëxporteerd, niet gestolen.
@T16:
Wie zegt dat het kenteken bij deze auto hoort?
@stationcar: wie zegt van niet? Kenteken 14-XRL-8 is in ieder geval van een witte Polo die geëxporteerd is. Verbaast mij trouwens hoeveel ‘speculanten’ hier maar wat roepen terwijl een 30 seconden check op RDW veel duidelijkheid verschaft…
@vroaaar: kan zomaar 1 geëxporteerde zijn op een handvol gestolen ; )
@stationcar: onopvallend, ja ja.
@edjehaze: en toch komt het volk ermee weg
Dikke sportvelgen, zal wel een GTI zijn.
Dit is een bluemotion diesel
Even RDW checken:
Auto is in 2016 geëxporteerd (tot dan toe niet gestolen, dus).
Rijdt dus ten onrechte op NL platen.
Blijkbaar heeft iemand die expres laten maken. Trucje om geen belasting in Marokko te betalen?
En nee, @Alcantara, ’t is een schraapdiesel.
@mout: auto mag in Marokko zes maanden (belastingvrij) rond rijden. Daarna dient het land te verlaten of te worden ingevoerd. Dus dat is geen verklaring.
@mout: hehe eindelijk iemand die het snapt!
Platen zijn zeker niet gaik goedgekeurd
maar wat ligt er allemaal aan geplastificeerde rommel achter de voorruit …?!
@ehnl: Een zon reflector van alufolie.
Ik vind het al knap dat dat ding het al gehaald heeft!
@henkp1: niet zo moeilijk op de boot, kost geen druppel olie en de EGR klep slijt ook niet.
mooie spot! ;-)
Nederlandse plaat, met Duits FE-Schrift en streepjes op de verkeerde plaats.
Lijkt me niet ter plaatse gemaakt. Marokkaanse nummerborden hebben cijfers en een arabisch teken in een variant van de oude Franse kenteken tekenset.
Ik ben echt heel benieuwd naar het verhaal hier achter. Op rondreizen door Marokko heb ik importauto’s gezien waar het oude EU kenteken en een Marokkaans exemplaar op zat, als een soort statussymbool “Kijk, ik kan import rijden”.
Dit is op alle manieren raar ;-)
Dit soort platen zijn gewoon online te verkrijgen. €5,- omgerekend voor 2 stuks. http://allegro.pl/tablice-rejestracyjne-holandia-zolte-i-biale-tlo-i6904322159.html?reco_id=2601ff90-8365-11e7-94c6-6c3be5c00ee0&ars_rule_id=201&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product
@timspaans: hahaha mooi dit!
Raar lettertype ook
Wat het allergrappigste is, is dat het lettertype van de Nederlandse plaat gewoon gratis te downloaden is.
Doe dan net even iéts meer moeite weetjewel…
Er is ergens een repo online van auto’s in Egypte of Syrie, daar rijden de auto’s nog op buitenlandse platen. Door de val van het regime is er geen ‘RDW’ meer in dat land :-) Dus er kan niks gecheckt worden..
kan alsnog gejat zijn. je koopt/eigent een legale “polo” met een nederlands kenteken, je rijdt deze inclusief kenteken naar buitenland, stalt deze wagen ergens onopvallend, jat een zelfde soort polo en eventueel zelfde kleur, en je zet je kenteken van je eigen polo erop en hop klaar niemand die wat opvalt
@arashrsf: man man… jij snapt er echt helemaal van he