@nameless: Waar haal je die info vandaan? Ik zie een Traction van de Franse productie, de Britten werden in Slough gebouwd en hebben allerlei detailverschillen.
Ook in GB werden ze gewoon in één kleur geleverd, zeker niet altijd in twotone. Wellicht dat het voor de Slough-productie wel een optie was, maar (er vanuit gaande dat jouw verhaal klopt) dat ze voor dit ene exemplaar ook in de Franse fabriek even de lijn omzetten, kan ik me niet voorstellen.
Dit is gewoon een van de vele Tractions die na een restauratie een nieuw kleurenschema heeft gekregen naar de smaak van de eigenaar. Zelf zou ik het nooit zo doen, een na-oorlogse TA hoort imho geen twotone te hebben, zeker niet de modellen van na ’52 met de kofferklep.
@Citrofiel: Dat wist de eigenaar Erik Thiemann te vertellen, die heeft hem zelf uit Engeland geïmporteerd als ik het mij goed herinner.
Als je echt geïnteresseerd bent zou je altijd nog even contact met hem kunnen opnemen via z’n website http://members.home.nl/ethiemann/index.html. Hij wist er erg leuk over te vertellen.
Erg fraai
Is de Traction wel ooit geleverd in two tone?
@Alfarobert: Ondanks dat het stuur links zit was deze auto van origine voor de Engelse markt. Tot zover bekend werden ze daar in two tone geleverd.
@nameless: Waar haal je die info vandaan? Ik zie een Traction van de Franse productie, de Britten werden in Slough gebouwd en hebben allerlei detailverschillen.
Ook in GB werden ze gewoon in één kleur geleverd, zeker niet altijd in twotone. Wellicht dat het voor de Slough-productie wel een optie was, maar (er vanuit gaande dat jouw verhaal klopt) dat ze voor dit ene exemplaar ook in de Franse fabriek even de lijn omzetten, kan ik me niet voorstellen.
Dit is gewoon een van de vele Tractions die na een restauratie een nieuw kleurenschema heeft gekregen naar de smaak van de eigenaar. Zelf zou ik het nooit zo doen, een na-oorlogse TA hoort imho geen twotone te hebben, zeker niet de modellen van na ’52 met de kofferklep.
@Citrofiel: Dat wist de eigenaar Erik Thiemann te vertellen, die heeft hem zelf uit Engeland geïmporteerd als ik het mij goed herinner.
Als je echt geïnteresseerd bent zou je altijd nog even contact met hem kunnen opnemen via z’n website http://members.home.nl/ethiemann/index.html. Hij wist er erg leuk over te vertellen.