@rufctr01: hier loopt de daklijn anders dan bij de 240z. Het loopt nu verder door en word vrij abrupt afgebogen.
Ik ben het met hem eens dat de 240 mooier is.
@rufctr01: dit is de 240 waarbij de daklijn ononderbroken doorloopt tot in de kont. Ook zie je dat er achter de deurstijl minder plaatstaal zit totdat de achterwielen beginnen.
@postzegel: Voor 1 jan 1978. Overigens, toen de gele platen werden geïntroduceerd in 1976 (?), wilde vrijwel iedereen met gele platen rijden. Dat stond nieuw ?
Vind het model erg fraai. Een van de weinige auto’s die ik, subtiel aangepakt, mooier vind dan origineel. Wat lager, spatbordverbreders etc. Zo oogt ie wat iel. Maar sowieso een tof ding!
@e34m5touring: in de VS is er een scene die nu schitterende dingen mee doen. Heel clean, met respect voor het origineel. Feitelijk restomods zoals Singer doet. Misschien maar eens een artikel aan wijden ;-)
@willeme: SEMA stond er vol mee vorig jaar. Motortrend heeft er een aantal getest. Leuk om de verschillende aanpakken te zien. Misschien na je COPO stuk ??
@cthijs:
Wel aan het kenteken en de uitvoering te zien recente import uit de States, wat je meestal doet omdat het zeker in het zuiden en Californië niet snel roest. Maar die lui kunnen absoluut niet spuiten, dikke kans dat die zwarte anti-steenslag gewoon een redneck repair is.
@mgmgb: ik heb er zelf ook een gehad en weet dat de bodemplaat een zwak punt is bij deze auto,ook rotten ze bij de voorste veerpoten.tectiel spuit je er niet zomaar op
Uw loze feitje van de dag: bij gebrek aan windtunnels maakte men de ontwerpen toen nog op goed gevoel, wat in dit geval een cw-waarde van 0,467 opleverde. Even ter vergelijking, een Volkswagen-busje uit die tijd (de T2) had een cw-waarde van 0,48, de T1 zelfs 0,46… :)
Wat een fantastisch mooi ding! Zoals ik wel eerder vermeld heb, vind sympathieke Japanse (vintage) sportauto’s helemaal fantastisch, en een Z is überhaupt iconisch!
Heel erg mooi zo
Prachtig exemplaar!
Hoewel erg gaaf (en best wel jaloers) vind ik de 240 mooier. Dit is denk ik een 260 of 280 2+2, met een raar knikje in zijn dak
@gulli: welk knikje bedoel je?
@rufctr01: hier loopt de daklijn anders dan bij de 240z. Het loopt nu verder door en word vrij abrupt afgebogen.
Ik ben het met hem eens dat de 240 mooier is.
@rufctr01: dit is de 240 waarbij de daklijn ononderbroken doorloopt tot in de kont. Ook zie je dat er achter de deurstijl minder plaatstaal zit totdat de achterwielen beginnen.
https://www.kimballstock.com/pix/AUT/23/AUT_23_RK1660_01_P.JPG
@gulli: 260z 2+2 volgens het kenteken ??
Heel mooi!
Ach die tijd van Manta’s, Capri’s, Celica’s, Sapporo’s en luchtgekoelde 911’s op straat.
Man wat ben ik oud.
Mag dan wel niet, maar denk toch dat ik er een setje blauwe platen voor zou laten maken.
Geel op een oudje vind ik toch net niet kloppen
@timberleek: Toch net wel. Hij is van 1978. Als ie origineel Nederlands was geweest had ie ook gewoon gele platen gehad. Juist blauw zou misstaan.
En als ie echt oud genoeg was, als in, van voor 1-1-1977, dan had ie naast blauwe platen ook een import combinatie kunnen aanvragen. 11-YX-11.
@postzegel: blauwe platen staan beter op ‘oude’ auto’s bedoeld hij denk ik
@postzegel: Voor 1 jan 1978. Overigens, toen de gele platen werden geïntroduceerd in 1976 (?), wilde vrijwel iedereen met gele platen rijden. Dat stond nieuw ?
Vind het model erg fraai. Een van de weinige auto’s die ik, subtiel aangepakt, mooier vind dan origineel. Wat lager, spatbordverbreders etc. Zo oogt ie wat iel. Maar sowieso een tof ding!
@e34m5touring: in de VS is er een scene die nu schitterende dingen mee doen. Heel clean, met respect voor het origineel. Feitelijk restomods zoals Singer doet. Misschien maar eens een artikel aan wijden ;-)
@willeme: SEMA stond er vol mee vorig jaar. Motortrend heeft er een aantal getest. Leuk om de verschillende aanpakken te zien. Misschien na je COPO stuk ??
Puntgaaf is ie niet met die tectiel op de dorpels
@cthijs:
Wel aan het kenteken en de uitvoering te zien recente import uit de States, wat je meestal doet omdat het zeker in het zuiden en Californië niet snel roest. Maar die lui kunnen absoluut niet spuiten, dikke kans dat die zwarte anti-steenslag gewoon een redneck repair is.
@mgmgb: ik heb er zelf ook een gehad en weet dat de bodemplaat een zwak punt is bij deze auto,ook rotten ze bij de voorste veerpoten.tectiel spuit je er niet zomaar op
De 240Z is veel mooier en gewilder. Dat zijn de gezochte exemplaren!
Strakke foto’s. Gewoon op straat en in het donker. Knap gedaan. En prachtige auto natuurlijk.
@mashell: thanks man!
Voor de liefhebbers: http://www.autoservice-rozendaal.nl/asr/
@doewap: Die witte 300ZX met rood leder. ?
Tegenwoordig racet Jan in een Ferrari P4 replica op basis van een 300ZX
Uw loze feitje van de dag: bij gebrek aan windtunnels maakte men de ontwerpen toen nog op goed gevoel, wat in dit geval een cw-waarde van 0,467 opleverde. Even ter vergelijking, een Volkswagen-busje uit die tijd (de T2) had een cw-waarde van 0,48, de T1 zelfs 0,46… :)
Een maat van me heeft net zo’n 240z gekocht met wat werk aan.
Als die klaar is zal ik eens wat foto’s gaan maken!
Wat een fantastisch mooi ding! Zoals ik wel eerder vermeld heb, vind sympathieke Japanse (vintage) sportauto’s helemaal fantastisch, en een Z is überhaupt iconisch!
De Rotsun!!
Wow, super gave spot en foto’s