• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Datsun 260Z 2 2

Wat een schitterend gelijnde auto!

Spotter: kp92
Geüpload op: 27 september 2017
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
260Z bruin coupe Datsun klassiekers
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Porsche 911 E
    Porsche 911 E
  • Datsun 240Z
    Datsun 240Z
  • Datsun 260Z
    Datsun 260Z
  • Datsun 260Z
  • Datsun 260Z 2 +2
  • BMW M240i Xdrive
  • Porsche 992 GT3
  • Altena Oldtimer Toertocht
    Altena Oldtimer Toertocht

Lees Interacties

Reacties

  1. flik2punt0 zegt

    28 september 2017 om 11:33

    Heel erg mooi zo

    Login om te reageren
  2. clubbtraxx zegt

    28 september 2017 om 23:03

    Prachtig exemplaar!

    Login om te reageren
  3. gulli zegt

    28 september 2017 om 23:11

    Hoewel erg gaaf (en best wel jaloers) vind ik de 240 mooier. Dit is denk ik een 260 of 280 2+2, met een raar knikje in zijn dak

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      29 september 2017 om 05:25

      @gulli: welk knikje bedoel je?

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        29 september 2017 om 07:25

        @rufctr01: hier loopt de daklijn anders dan bij de 240z. Het loopt nu verder door en word vrij abrupt afgebogen.
        Ik ben het met hem eens dat de 240 mooier is.

        Login om te reageren
      • gulli zegt

        29 september 2017 om 08:33

        @rufctr01: dit is de 240 waarbij de daklijn ononderbroken doorloopt tot in de kont. Ook zie je dat er achter de deurstijl minder plaatstaal zit totdat de achterwielen beginnen.

        https://www.kimballstock.com/pix/AUT/23/AUT_23_RK1660_01_P.JPG

        Login om te reageren
    • awesome zegt

      29 september 2017 om 07:29

      @gulli: 260z 2+2 volgens het kenteken ??

      Login om te reageren
  4. lavoro zegt

    28 september 2017 om 23:15

    Heel mooi!

    Login om te reageren
  5. turbotoll zegt

    28 september 2017 om 23:18

    Ach die tijd van Manta’s, Capri’s, Celica’s, Sapporo’s en luchtgekoelde 911’s op straat.
    Man wat ben ik oud.

    Login om te reageren
  6. timberleek zegt

    28 september 2017 om 23:23

    Mag dan wel niet, maar denk toch dat ik er een setje blauwe platen voor zou laten maken.

    Geel op een oudje vind ik toch net niet kloppen

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      29 september 2017 om 06:28

      @timberleek: Toch net wel. Hij is van 1978. Als ie origineel Nederlands was geweest had ie ook gewoon gele platen gehad. Juist blauw zou misstaan.

      En als ie echt oud genoeg was, als in, van voor 1-1-1977, dan had ie naast blauwe platen ook een import combinatie kunnen aanvragen. 11-YX-11.

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        29 september 2017 om 07:03

        @postzegel: blauwe platen staan beter op ‘oude’ auto’s bedoeld hij denk ik

        Login om te reageren
      • crashingduke zegt

        29 september 2017 om 08:51

        @postzegel: Voor 1 jan 1978. Overigens, toen de gele platen werden geïntroduceerd in 1976 (?), wilde vrijwel iedereen met gele platen rijden. Dat stond nieuw ?

        Login om te reageren
  7. e34m5touring zegt

    28 september 2017 om 23:52

    Vind het model erg fraai. Een van de weinige auto’s die ik, subtiel aangepakt, mooier vind dan origineel. Wat lager, spatbordverbreders etc. Zo oogt ie wat iel. Maar sowieso een tof ding!

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      29 september 2017 om 01:00

      @e34m5touring: in de VS is er een scene die nu schitterende dingen mee doen. Heel clean, met respect voor het origineel. Feitelijk restomods zoals Singer doet. Misschien maar eens een artikel aan wijden ;-)

      Login om te reageren
      • e34m5touring zegt

        29 september 2017 om 01:38

        @willeme: SEMA stond er vol mee vorig jaar. Motortrend heeft er een aantal getest. Leuk om de verschillende aanpakken te zien. Misschien na je COPO stuk ??

        Login om te reageren
  8. cthijs zegt

    29 september 2017 om 00:41

    Puntgaaf is ie niet met die tectiel op de dorpels

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      29 september 2017 om 01:12

      @cthijs:
      Wel aan het kenteken en de uitvoering te zien recente import uit de States, wat je meestal doet omdat het zeker in het zuiden en Californië niet snel roest. Maar die lui kunnen absoluut niet spuiten, dikke kans dat die zwarte anti-steenslag gewoon een redneck repair is.

      Login om te reageren
      • cthijs zegt

        30 september 2017 om 16:07

        @mgmgb: ik heb er zelf ook een gehad en weet dat de bodemplaat een zwak punt is bij deze auto,ook rotten ze bij de voorste veerpoten.tectiel spuit je er niet zomaar op

        Login om te reageren
  9. robbie123 zegt

    29 september 2017 om 06:31

    De 240Z is veel mooier en gewilder. Dat zijn de gezochte exemplaren!

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    29 september 2017 om 07:15

    Strakke foto’s. Gewoon op straat en in het donker. Knap gedaan. En prachtige auto natuurlijk.

    Login om te reageren
    • kp92 zegt

      29 september 2017 om 07:53

      @mashell: thanks man!

      Login om te reageren
  11. doewap zegt

    29 september 2017 om 07:19

    Voor de liefhebbers: http://www.autoservice-rozendaal.nl/asr/

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      29 september 2017 om 10:14

      @doewap: Die witte 300ZX met rood leder. ?

      Login om te reageren
  12. doewap zegt

    29 september 2017 om 07:23

    Tegenwoordig racet Jan in een Ferrari P4 replica op basis van een 300ZX

    Login om te reageren
  13. MartijnGizmo zegt

    29 september 2017 om 09:07

    Uw loze feitje van de dag: bij gebrek aan windtunnels maakte men de ontwerpen toen nog op goed gevoel, wat in dit geval een cw-waarde van 0,467 opleverde. Even ter vergelijking, een Volkswagen-busje uit die tijd (de T2) had een cw-waarde van 0,48, de T1 zelfs 0,46… :)

    Login om te reageren
  14. cossiekiller zegt

    29 september 2017 om 09:38

    Een maat van me heeft net zo’n 240z gekocht met wat werk aan.
    Als die klaar is zal ik eens wat foto’s gaan maken!

    Login om te reageren
  15. happyhonda1977 zegt

    29 september 2017 om 09:44

    Wat een fantastisch mooi ding! Zoals ik wel eerder vermeld heb, vind sympathieke Japanse (vintage) sportauto’s helemaal fantastisch, en een Z is überhaupt iconisch!

    Login om te reageren
  16. amersfoorter zegt

    29 september 2017 om 11:25

    De Rotsun!!

    Login om te reageren
  17. unavailable zegt

    30 september 2017 om 04:08

    Wow, super gave spot en foto’s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North