Ford LTD
Het is niet helemaal duidelijk waar de letters LTD voor staan, volgens sommigen staan ze voor Luxury Trim Decor, maar aangenomen wordt dat de letters de afkorting van Limited voorstellen.
Het is niet helemaal duidelijk waar de letters LTD voor staan, volgens sommigen staan ze voor Luxury Trim Decor, maar aangenomen wordt dat de letters de afkorting van Limited voorstellen.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
E34M5Touring zegt
Het staat in dit geval niet voor Lekker Tijdloos Design. Vanaf deze generatie werd de T-Bird een schim van wat het was helaas.
pietertjep85d zegt
@E34M5Touring: tijdloos design? Dit ontwerp vind ik juist erg typerend voor een bepaalde tijd.
E34M5Touring zegt
@pietertjep85d: Lees het nog eens rustig door Pietertje.
lekkerlinksrijden zegt
@E34M5Touring: kom maar efkes wisselen Pietertje
toyotafortuner zegt
Deze gen LTD’s (eigenlijk LTD IIs) vind ik altijd meer als een 4-deurs T-Bird ogen… overigens; ik vind t wel opvallend dat er staat dat deze wagen uit 1972 stamt. Dat klopt niet. T zou ergens tussen 1977 en 1979 moeten zijn. Maar T-Bird klopt ‘wel’ daar de LTD II op t zelfde platform is gebouwd
carmasterr zegt
@toyotafortuner:
Gesjoemel met het bouwjaar om mrb te intlopen? Zou goed kunnen.
dare2think zegt
Vermogen: onbegrijpelijk laag
kuifje zegt
@dare2think: dat is bij alle oude amerikanen zo
carmasterr zegt
@dare2think:
Dat is heel goed te begrijpen juist. Strenge emissie eisen zorgden ervoor dat ze gigantisch geknepen werden vanaf 1973. Katalysatoren en enkele uitlaten maakten dat nog erger in 1975. Tegen de tijd dat deze LTD uit kwam was 200pk uit een V8 erg veel, en 140 pk normaal.
uselessguy zegt
@dare2think: valt bij deze nog wel mee! Mijn LTD peutert 135 pk’s uit 5 liter. In combinatie met de 3 traps automaat geen snelheidsduivel.. Echter is snelheid alles behalve wat je wil, alles boven de 130 is gewoon eng. Cruisen is overheerlijk met deze blokken.
shiva zegt
@uselessguy:
Een jaren 60 amerikaan met de zelfde motor maar met een 3 voud van die pks voelt echter niet traag aan.Om die reden ben ik vooral fan van 60s amerikanen, dat en het design. Ook is een snelheid aanhouden van 140-150 best te doen vind ik. Pas rond de 160 voel je de tegen wind jouw neus opheffen waardoor het gevaarlijk word. En dat kan je dan ook weer verminderen door de juiste scoops, roosters en een andere bumper.
roppp zegt
Dit lijkt toch ook wel heel erg op een Mercury Monarch uit 1977
Orichy zegt
@roppp: Dat is gewoon een rebadge, van deze LTD II.
dwersbongel zegt
Heel even hoopte ik op een LTD station country squire. Grote V8, hout op de flanken, sloom maar fantastisch. *mompelt iets over goeie oude tijd*