• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

1978 Volkswagen golf mk1

Met een Porsche cayenne blok en een r32 inlaat

Spotter: randomuser
Geüpload op: 15 oktober 2017
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
appspot geel Golf Golf-1 hatchback klassiekers tuning Volkswagen
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Volkswagen golf
    Volkswagen golf
  • 458 speciale
    458 speciale
  • Cadillac de Ville
    Cadillac de Ville
  • Peugeot 305 Berline
    Peugeot 305 Berline
  • BMW e60 530d
    BMW e60 530d
  • Volkswagen golf mk1
    Volkswagen golf mk1
  • Volkswagen
    Volkswagen
  • Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf

Lees Interacties

Reacties

  1. smitjestekkie zegt

    15 oktober 2017 om 16:52

    Stoer zo’n Porsche motor in een golf 1, is weer is wat anders.

    Login om te reageren
    • janjansen zegt

      15 oktober 2017 om 18:36

      @smitjestekkie: eens

      Login om te reageren
      • renegade zegt

        16 oktober 2017 om 14:18

        @janjansen: eens weer is wat anders? ;)

        Login om te reageren
    • kruimel zegt

      15 oktober 2017 om 19:30

      @smitjestekkie: achter of voorwielaandrijving?

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        15 oktober 2017 om 22:35

        @kruimel:
        Achter, me dunkt, met de motor dwarsgeplaatst.

        Login om te reageren
        • mgmgb zegt

          15 oktober 2017 om 22:36

          @mgmgb:
          Ik bedoelde voor te zeggen, heel scherp. Of vierwielaandrijving natuurlijk.

          Login om te reageren
  2. sportevo zegt

    15 oktober 2017 om 17:19

    Maar gaat het nog een beetje fatsoenlijk de bocht door of kan dat alleen nog maar stapvoets?

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      15 oktober 2017 om 18:35

      @sportevo: enkel rechtdoor

      Login om te reageren
  3. spotkoningvdaal zegt

    15 oktober 2017 om 17:20

    Ook chill dat er een A-team Van naast staat!

    Login om te reageren
  4. amghans zegt

    15 oktober 2017 om 17:38

    Knap knutselstukje, hebbie wel wat technische kennis voor nodig om zoiets te kunnen bouwen.

    Zou desondanks de voorkeur geven aan de auto van één van m’n buren : een Mk 1 met een G60 blok. Die wil namelijk wél de hoek om.

    Login om te reageren
    • m-tfsi zegt

      15 oktober 2017 om 17:46

      @amghans: u heeft in deze auto gereden?
      Ben namelijk benieuwd hoe dit rijdt

      Login om te reageren
      • amghans zegt

        15 oktober 2017 om 19:16

        @m-tfsi:
        Nope. Maar heb de nodige ervaring met dit soort auto’s en kan u desgewenst garanderen, dat een Mk 1 met een vrij zwaar blok vóór de vooras niet echt scherp instuurt. Met een (veel lichtere) G60 gaat dat een stuk beter.

        Login om te reageren
        • m-tfsi zegt

          15 oktober 2017 om 20:02

          @amghans: da’s een duidelijk verhaal! Bedankt voor je reactie.
          Is nog wel een doel om ooit een opgeleukte mk1/mk2 aan te schaffen, vandaar ?

          Login om te reageren
          • gijs474 zegt

            15 oktober 2017 om 20:08

            @m-tfsi: Hij is 50 kilo zwaarder dan standaard op de vooras (bij RDW gemeten) en met de nodige upgrades in de voorophanging wil hij wel beter dan ik had verwacht de bocht om… Iedereen is welkom om een keer mee te rijden

            Login om te reageren
    • pieterpost zegt

      16 oktober 2017 om 16:39

      @amghans: Grappig dat mensen zomaar wat roepen. Een leuk weetje: de G60 werd uit de Corrado gehaald en vervangen door de 2,9 liter VR6 (vrijwel identiek aan wat je boven ziet). Waarom? Lichter(!) en betrouwbaarder dan de G60. De G60 gaat dus zeker niet beter de hoek om!

      Login om te reageren
  5. marc94 zegt

    15 oktober 2017 om 17:50

    Staat zelfs op kenteken met 245pk.

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      15 oktober 2017 om 18:07

      @marc94: Is dit niet de R32 blok ?

      Login om te reageren
  6. ralliart zegt

    15 oktober 2017 om 17:53

    Volgens mij gewoon een VR6 blok met een Porsche logo??

    Login om te reageren
  7. 599gto zegt

    15 oktober 2017 om 18:01

    Mooi hoor en credits voor het vakmanschap !!

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    15 oktober 2017 om 18:03

    Zal wel een stand alone ECU hebben om alle CAN-bus ellende te omzeilen.

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      15 oktober 2017 om 18:18

      @HZW: een Golf 1 heeft nog nooit van een ECU gehoord en nauwelijks van injectie :)

      Login om te reageren
      • oemplus zegt

        15 oktober 2017 om 19:03

        @599gto: Toch zul je een stand alone management nodig hebben om dit lopend te krijgen.

        Login om te reageren
        • gijs474 zegt

          15 oktober 2017 om 20:05

          @oemplus: Er zit gelukkig nog gewoon de standaard ecu in, sommige modellen hiervan hebben geen can bus dus dat scheelde een hoop:)

          Login om te reageren
          • oemplus zegt

            16 oktober 2017 om 07:09

            @gijs474: Oh dat is idd wel beter!

            Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    15 oktober 2017 om 18:06

    Leuk project!

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      15 oktober 2017 om 18:13

      @rufctr01: https://www.youtube.com/watch?v=m_M-1Yt7luE

      een porsche motor is niet zo zeldzaam als een R32 en het klinkt beter

      Login om te reageren
  10. tarquesh zegt

    15 oktober 2017 om 18:17

    Leuke achterlichten zonder witte achteruitlichten. Ik denk dat de Golf mk1 van voor 1979 de dunne bumpers en de achteruitlichtloze lampunits hebben. Daarvoor in de plaats hadden die versies 1 achteruitlicht van Hella onder de bumper.

    Wel zou ik de uitlaatpijp iets inkorten, zodat de Golf nog meer een wolfsburger in schaapskledij zal zijn.

    De Cayenne motor, de V8?

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      15 oktober 2017 om 18:20

      @tarquesh: kan je niet tellen :) Het zijn 6 cilinders van VAG R32 of de V6 3.2 van Audi of Porsche . jij bent geen petrolhead

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        15 oktober 2017 om 18:31

        @599gto: ik vraag me af of dit een cayenne blok is dat past toch nooit?

        Login om te reageren
        • oemplus zegt

          15 oktober 2017 om 19:04

          @bmwfreak038: Is gewoon een R32 blok, wat ook geleverd is in een Cayenne…

          Login om te reageren
          • bmwfreak038 zegt

            15 oktober 2017 om 19:40

            @oemplus: ah vandaar

            Login om te reageren
    • 599gto zegt

      15 oktober 2017 om 18:27

      @tarquesh: http://vr6.me/wp-content/uploads/2014/11/R32-VW.jpg

      Login om te reageren
  11. dutchdriftking zegt

    15 oktober 2017 om 18:33

    Je bedoeld dat dit r32 blok ook in een Cayenne zit?

    Login om te reageren
    • wetdualclutch zegt

      15 oktober 2017 om 19:20

      @dutchdriftking: jup, in de instapper. Eerste generatie voor de facelift het R32 blok, na de facelift het R36 blok uit o.a. de Passat.

      Login om te reageren
  12. HZW zegt

    15 oktober 2017 om 19:41

    Het R36 blok ziet er nog gelikter uit dan het R32 blok.

    Login om te reageren
  13. HZW zegt

    15 oktober 2017 om 19:42

    Voorbeeld.

    http://butterflyanimations.netfirms.com/transfert/Clients/freUd/FreUdKenstein/Cayenne_Coverl.jpg

    Login om te reageren
  14. jochempie zegt

    15 oktober 2017 om 19:51

    “Porsche Cayenne blok” deze VR6 is net zo goed een Cayenne blok als een Skoda Superb blok…

    Login om te reageren
  15. gijs474 zegt

    15 oktober 2017 om 20:04

    Leuk om mijn auto op autojunk te zien :P

    Het is inderdaad hetzelfde als de r32 motor maar komt uit een Cayenne, en als we de hele vag groep op een hoop gooien is alles hetzelfde

    Bedankt voor de leuke reacties, was vandaag een mooie dag bij de cars and coffee!

    Login om te reageren
  16. misterdrogba zegt

    15 oktober 2017 om 22:00

    En een flesje SPA bronwater als ruitenwisservloeistof?

    Erg netjes uitgevoerd wel.

    Login om te reageren
  17. markie123 zegt

    15 oktober 2017 om 22:02

    Diep respect om dit passend te krijgen met aandrijving, brandstofvoorziening en elektronica. En dit keer eens niet uit polen. Gaaf, lachen en upload eens een filmpje :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North