Whitewalls, zoals je op amerikaanse klassiekers aantreft, zouden wat veel van het goede zijn. Maar zo’n witte pinstripe kan wat mij betreft wel op een Mk II.
Het zou mijn persoonlijke voorkeur niet hebben, maar ik denk dat het best wel eens origineel geleverd kan zijn op de exportmodellen naar de USA.
Verder vind ik dit zo’n overweldigende schoonheid van een auto, dat ik die witte pinstripe compleet voor lief neem. Een Jaguar MK2 is zo’n beetje de mooiste Jaguar ooit, en daarmee voor mij zo’n beetje de mooiste auto ooit. In dit lichtblauw: fantastisch. Daar past dat streepje beter bij dan bij bijvoorbeeld een Racing Green exemplaar.
Voor de Amerikaanse markt kon je white walls kiezen als optie.
Dit blauw heet ice blue.
Zelf vind ik verchroomde spaakwielen overdone onder een Mk 2 en Cooms een tuner had mooie smalle achterspatbord stukken, mooier dan deze originele grote.
@Rob:
Op zich vind ik spaakwielen wel kunnen, maar liever niet verchroomd.
Als ik een MKII zou mogen samenstellen: Racing Green met donkerrode leren bekleding en geschilderde spaakwielen in de kleur van de bekleding. En dan met de Coombs-goodies als de andere spatschermen en een motorkap met louvres. En een lekker opgefokt 3.4 literblok erin. Handgeschakeld.
Mijn ideale MKII moet op zijn minst de Daimler V8 hebben ;-) En de klassieke racewielen van Dunlop. ‘Hoort’ volgens mijn niet (racen deden ze met spaken of minilites dacht ik), maar die wielen zijn zoooo fraai.
Oja, en ik zou Ian Callum heel voorzichtig vragen wat zo’n voorbumpertje van zijn custom MKII kost: https://www.autoblog.nl/gallery/Jaguar/0_Divers/Mark_2_Callum/jaguar-mark2-ian-callum-16.jpg
Nee, tenzij het een historische referentie is waar ik niet van op de hoogte ben.
Nee er moet minstens 24″ onder, zie je de whitewalls ook niet meer..
Nee, krijg er een beetje een kitcar/replica gevoel bij
@shibby: ik ook, dit lijkt allemaal net niet lekker te passen.
Whitewalls, zoals je op amerikaanse klassiekers aantreft, zouden wat veel van het goede zijn. Maar zo’n witte pinstripe kan wat mij betreft wel op een Mk II.
Op een oldtimer moet het wel kunnen.
Ja hoor, moet kunnen!
Het zou mijn persoonlijke voorkeur niet hebben, maar ik denk dat het best wel eens origineel geleverd kan zijn op de exportmodellen naar de USA.
Verder vind ik dit zo’n overweldigende schoonheid van een auto, dat ik die witte pinstripe compleet voor lief neem. Een Jaguar MK2 is zo’n beetje de mooiste Jaguar ooit, en daarmee voor mij zo’n beetje de mooiste auto ooit. In dit lichtblauw: fantastisch. Daar past dat streepje beter bij dan bij bijvoorbeeld een Racing Green exemplaar.
Dit staat toch een stuk cooler:
http://www.conceptcarz.com/images/Jaguar/60_Jaguar_MKII_DV-06-PBI_04.jpg
@danmar: overigens vind ik op Google wel meer whitewalls onder een MKII, bijv deze:
http://www.lasalleclassiccars.com/pics/db/image_6227.jpg
@danmar: die zwarte is wel echt heel dik zo!
Ik vindt het kleurverschil van de linker achtervleugel veel erger.
Voor de Amerikaanse markt kon je white walls kiezen als optie.
Dit blauw heet ice blue.
Zelf vind ik verchroomde spaakwielen overdone onder een Mk 2 en Cooms een tuner had mooie smalle achterspatbord stukken, mooier dan deze originele grote.
@de kleur heet Opalescent silver blue, de “tuner” Coombs.
Maar dit zijn geen white walls. dit zijn reflecterende strepen op de wangen wat in de jaren 70 heel normaal was. wat mij betreft mag dit dan ook
Of het nu origineel is of niet: als de auto liefhebbende eigenaar er happy is, is het altijd goed.
Persoonlijk zou ik sowieso geen spaakwielen onder een MKII zetten. Vind de modernere dichte wielen veel fraaier, liefst in carrosserie kleur, zonder white whalls:
http://www.conceptcarz.com/images/Jaguar/67-Jaguar-MK2-DV-11-SS_01-800.jpg
En wat Sjon zegt, altijd de Coombs wielkasten, altijd… Lijkt een minimale wijziging, maar dat maakt de MKII écht af.
@Rob:
Op zich vind ik spaakwielen wel kunnen, maar liever niet verchroomd.
Als ik een MKII zou mogen samenstellen: Racing Green met donkerrode leren bekleding en geschilderde spaakwielen in de kleur van de bekleding. En dan met de Coombs-goodies als de andere spatschermen en een motorkap met louvres. En een lekker opgefokt 3.4 literblok erin. Handgeschakeld.
@sabrerator:
Geschilderde spaakwielen, heel fraai inderdaad.
Mijn ideale MKII moet op zijn minst de Daimler V8 hebben ;-) En de klassieke racewielen van Dunlop. ‘Hoort’ volgens mijn niet (racen deden ze met spaken of minilites dacht ik), maar die wielen zijn zoooo fraai.
Oja, en ik zou Ian Callum heel voorzichtig vragen wat zo’n voorbumpertje van zijn custom MKII kost:
https://www.autoblog.nl/gallery/Jaguar/0_Divers/Mark_2_Callum/jaguar-mark2-ian-callum-16.jpg
Wat een draak van een auto.
Staat hem goed deze kleur met White wall tires!