Alfa’s zijn rood en hebben géén trekhaak
De prijzen van klassiekers stijgen. Sommige future classics kun je ook nog gewoon nieuw kopen. Hahaha.
In de kleur 414 Rosso Alfa met 405 tabacco lederen Veloce sportstoelen, met de volgende opties/packs:
RB5 Connect nav 8.8"
4GF 7” TFT kleurendisplay in instrumentenpaneel
8LV Climate upgrade
4WE Ferrari schakelflippers aan stuur
447 Runflat 225/40 R19 (voor) 255/35 R19 (achter) tyres
44B Veloce remsysteem/grotere en dikkere remschijven
5EQ Quadrifoglio lichtgewicht velgen 19” Performance Design
4TU Veloce exterior pack specifieke sportbumpers voor en achter inclusief diffuser en dubbele verchroomde uitlaat
MMR Zwarte glazen sierlijsten rond portierruiten
8M4 Driver assistance pack plus
GTD Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
8LQ Sport pack
4TA Rode remklauwen
9N4 Veloce interior pack







Reclame…
@dutchoutlaw: Wel lekkere uitvoering though.
@dutchoutlaw: Dank voor je leuke reactie. Er staat nog één wens open en dat is een ECU Remap tot 315 pk. Wie heeft hier al ervaringen mee? De meerprijs hiervoor is nog géén 600 euro.
@min2max: geen ervaring. Maar zeker laten doen!!
@min2max: helaas gee ervaring met een chip op dit blok, wel met het standaard blok in de stelvio. Heerlijk blok en pakt mooi op, maar met een chip word het vast helemaal een feest! Ik zou dan ook wel direct een andere downpipe doen en een ander filter. Dan haal je er een stuk meer vermogen op en pakt hij nog vlotter op. Veel fijne kms gewenst!
@allesmetturbo: Dank voor je spontane reactie. Net je foto’s van je vaders Stelvio bekeken. Lekker dikke bak. Ben er zuinig op en heel veel rijplezier met de Stelvio.
@min2max: Bekijk even de site van Squadra, zover ik het kan zien is het geldklopperij want zit er standaard al 310 pk in de veloce.
@rw1994: dit is een 2,0T met in het echt 230 pk ipv op papier 200. Squadra tilt hem naar Veloce-waarden. Veloce heeft 310 ipv 280 op papier. Lijkt me dus zeker de moeite waard.
@bluebird: Dat veranderd de zaak! Geen kentekencheck maar dacht dat dit een veloce was, alleen veloce pakket dus.
@min2max: chiptuning voor de Giulia is er nog niet en het blok heeft standaard al 310 pk. Alles hierover zie squadratuning.
@min2max: lees eens bij Squadra Tuning waarom je daarmee flink bezeikt wordt.
Blok schijnt namelijk standaard al ruim meer dan 280pk te leveren.
Zo uit mijn hoofd meen ik dat het er 315 zijn
@tweetyv6: dit is een 200 pk versie . de squadra behandeling heb dus wel zin want je gaat naar veloce niveau dus rond de 280-300 pk . tunen van een veloce heb voorlopig nog weinig zin idd
@c-greg: dat is toch de achterbumper van de veloce!?
@geertvn: ff goed lezen, dat is er als optie bijgevoegd…
@davelepeef: ok! Wist niet dat dit mogelijk was.
Helemaal goed zo ???
@hhitalia: Het wordt steeds mooier op de weg, nu je steeds vaker ziet. Inmiddels de nummer 4 in het high-end D segment.
@min2max: na de 3-serie, a4 en C klasse is dit de beste (en enige premium) D segme
@kuifje: *segmenter
@Kuifje: Ik was dit jaar in New York en de Alfa Giulia won de juni test in Motor Trend als beste luxury lease car. The Giulia sport sedan gives you the most bang for your Buck! Dus 1. Giulia 2. A4 3. C class 4. Lexus IS 5. Cadillac ATS 6. Jaguar XE. De overige concurrenten waren volgens Motor Trend BMW 3 en Volvo S60 maar haalden niet de finale (3 serie stelde teleur op sportief gebied en Volvo hopeloos achterhaald). In Autoweek is de Alfa Romeo Giulia ook vergeleken met Infiniti Q50.
@min2max: Ze zoeken een “luxury car”, maar de BMW telt niet mee omdat hij niet sportief genoeg is?
Juist!
@min2max: Persoonlijk zou ik in dat rijtje de A4 vervangen voor een Dreier, just my opinion.
@min2max: zag je ze daar überhaupt al beetje rijden daar?
@e550: Mijn bezoek aan New York viel toevallig samen met de presentatie van Alfa Romeo als één van de hoofdsponsors van de Golf PGA Presidents World Cup, naast luxury watchmaker Rolex en Citi. Reid Bigland CEO Alfa Romeo en Maserati was met veel hofhouding (en dito Alfa bolides) aanwezig. Dit zorgde ook voor de nodige exposure van Alfa Romeo Giulia’s en Giulia Quadrifoglio’s. Alfa Romeo heeft met de Alfa 4C coupé, 4C spider, Giulia, Giulia Quadrifoglio en Stelvio in 2017 al een nieuw verkooprecord voor de USA neergezet. Ik dacht dat de teller dit jaar voor Noord Amerka op 11.000 uitkomt. Amerikanen houden erg van het Alfa Romeo merk en wordt in één naam genoemd met Maserati en Ferrari. Alfa leeft nogsteeds in de harten van veel Amerikanen dankzij de Rosso Alfa Spider van Dustin Hoffman in de film Graduate. Ook past Alfa veel meer bij de cultuur en de voorkeur voor underdogs van de Newyorkers.
Waarom geen trekhaak? Die dingen zijn verdomd handig zeker met een sedan waar je geen kast in kan vervoeren of een wasmachine
@maikel2303: Ik vind een trekhaak niet passen bij een sportwagen merk. Ook een Porsche met trekhaak kan in mijn ogen niet. Ik betaal dus liever wat kosten voor de levering. Nemen dan ook de oude wasmachine mee.
@min2max: zo mee eens! Voor die 600 tot 1200 euro huur ik wel een busje voor die een keer per jaar… vast is al lelijk afneembaar ook, wordt er als een malloot gezaagd in een bumper en dan krijg je nog zo’n lelijke plastic cap erover….
@henkhupelschoten: en wel janken als er eentje met parkeren tegen je auto achterop rijdt. Trekhaak beschermt daar tegen. En een trekhaak kan prima op elke auto. Vindt dat zulke onzin dat een trekhaak niet op een sportauto mag of kan.
@maikel2303: smaken verschillen, ik vind het een enorme afknapper op een sportieve auto.
@maikel2303: voor de kosten van een trekhaak laat je twee keer je bumper in de kleur blaffen… Daar moet je toch wel een jaar of vijf mee vooruit kunnen?? Een bumper heeft tegenwoordig ook niet zo snel serieuze schade meer, zo flexibel als ze zijn. Beetje krom om om je auto mooi te houden een in de basis lelijk iets ervoor te houden?
@davelepeef: gewoon een wegklapbare trekhaak verdwijnt achter de bumper. Niemand die het ziet
@maikel2303: huh?? Daar heb je bij een parkeertouche toch ook geen fluit aan? Dat stelde je namelijk in je post :)
@maikel2303:
Optisch gezien kan je beter met een klein krasje op je bumper rijden, dan met een permanente trekhaak.
Maar klap jij dan iedere keer bij het parkeren je trekhaak uit, en vervolgens weer in wanneer je op pad gaat omdat dat er voor je achterligger mooier uitziet? Ik volg het namelijk ook niet meer helemaal.
@maikel2303: Mijn ervaring is ”ze pakken de zijkanten achter en voor met in en uit parkeren. Je weet wel die bekende schaafplekken .
http://verkopenschadeauto.nl/wp-content/uploads/2014/11/voorbumper-schade-300×162.jpg
@min2max: dit is ‘gewoon’ een gezinswagen hoor, ff zonder roze bril bekeken, met een toefje sportiviteit. Daar past prima een trekhaak onder, ff los van of je dat mooi vindt of niet. Alfa vergelijken met Porsche gaat natuurlijk ontzettend mank…
@davelepeef: btw, ik vind het een mooie samenstelling qua kleuren. Voor de velgen had ik wel ff verder geshopt, ik vind dat hele minimale bij echte sportauto’s horen, bijv de 4C, niet bij een luxe auto met sportieve neigingen. Als hardloopschoenen onder een gekleed pak. Een sneaker zou dan al beter passen, ik zou daar het rond aluminium equivalent van zoeken :)
@davelepeef: In een tijd dat een minister witte schoenen kan dragen op de grote fotoshoot naast de koning is je stelling misschien niet langer te handhaven. Hahaha. Echter vanaf oktober levert Alfa de 19” lichtgewicht Perfomance Design velgen ook in “Bright”. Ook “bright” zijn de nieuwe 19” lichtgewicht Diamond velgen (meerprijs € 950 tot 1.500 afhankelijk van de uitvoering). De velgen zaten ook op de showauto in Parijs bij de introductie van de Veloce.
@davelepeef: Alfa is een geschiedenis van meer dan 105 jaar. De pre-war oldtimers behoren tot de meest gezochte en dus duurste klassiekers. Denk aan het huidige McLaren en Rolls-Royce Royce en de symbiose van die twee merken is wat Alfa toen was. De jaren 50-60-70 kent de mooiste spiders, GT Sprint, GTA’s, Giulia’s en de Alfa 33 Stradale (in 1967 de duurste auto op de Amerikaanse markt). Huidige marktprijs 10 miljoen. In de jaren 80 neemt FIAT Alfa Romeo over en wordt Alfa een veel meer mainstream merk. Echter met de modellen Alfa 156 en Alfa 147 zijn ze rond het millennium behoorlijk succesvol. Recente sportwagens zijn de mooie Alfa 8C en de hypercar Alfa 4C (de goedkoopste sportwagen met volledig Carbon chassis). De nieuwe Quadrifoglio modellen met de van Ferrari afkomstige motoren kunnen het duel tov de Panamera en Macan zeker aan. Met name de nieuwe Stelvio Quadrifoglio heeft mijn voorkeur boven iedere Macan. Porsche is nu een merk dat in China bekend staat als fabrikant van SUV’s en gezien wordt als een concurrent van Range Rover en zeker niet gezien wordt als een sportwagen merk zoals Ferrari. Over de marketing formule om Audi Q5 en Q7 te verkopen als Porsches zal ik niet hebben, noch over de diesel schandalen. Als het Alfa Romeo lukt om het modellen scala de komende jaren stap voor stap uit te bouwen, in lijn met de veelbelovende Giulia en Stelvio kan het succes niet uitblijven. In Amerika is 2017 een record verkoopjaar. Geef ze wat tijd.
@min2max: ik merk vooral dat je fan van Alfa bent :) Laat ik het zo zeggen; ik hoop dat Alfa z’n historie eer aan gaat doen. Ik ben het namelijk met je eens dat Alfa’s successen vooral in het (hele) verre verleden liggen…
Enne, een lightweight sportwagen met een vierpitter is geen hypercar hè… Ik zie het vooral als een moderne interpretatie van de Elise, die toendertijd net zo vernieuwend was.
@davelepeef: Best een goede vergelijking. Dank. Ik vind juist merken als Alfa Romeo, Lotus en natuurlijk het fantastische Porsche het autolandschap mooi maken. De echte smaakmakers. Waarom zou je anders nog een automagazine kopen? Maar misschien ben ik wel hopeloos ouderwets en moet ik omdenken en straks een Tesla 3 kopen/leasen? Ik vind het fijn dat er nu nog wat te kiezen is. Hopelijk weten veel meer autobloggers dit te waarderen, anders is het straks allemaal Duitse kost…
@davelepeef: Beste man iets is wat je wil en de Alfa is te klein voor een gezin.
@davelepeef:
…voor de Porsche
https://www.autogids.be/autotests/vergelijkende-test/alfa-romeo-stelvio-vs-porsche-macan-2018.html
@heidekonijn: Dank voor de link. Alfa Stelvio maakt dus in deze recente vergelijkingstest alle beloftes waar met als referentie de Porsche Macan als sportieve SUV. De Porsche wint het op comfort… Ook staat er te lezen: “duidelijk dat Alfa Romeo een stevige concurrent is geworden Porsche, net zoals in de oude tijd.” In een recensie van NRC Bas van Putten was al te lezen dat “het rijdt bijna als een Giulia.”
“Bijna is een dodelijk woord. Bijna mooi, bijna goed. Het is de lege dop met de belofte van het halve ei. Alleen doordat de Giulia de lat zo hoog legt, is ook zijn vette schaduw een hele piet.”
“Gelukkig, want voor de bergruimte hoef je hem niet te bestellen. De ruimtewinst ten opzichte van de Giulia is klein bier. Voorin biedt de Stelvio iets meer bewegingsvrijheid en meer hoofdruimte, that’s it. De kofferbak vat met 525 liter maar 75 liter extra en van de achterbank zijn alleen de rugleuningen neerklapbaar; die vlakke laadvloer kan ik schudden. De visboer zal hem met een trekgewicht van 750 kilo laten staan en met een volgepakte Giulia kan een gezin ook twee weken kamperen in Italië.”
@min2max: ik vind niet dat alfa per definitie te vergelijken is met een sportwagenmerk als Porsche. Buiten dat om een erg mooie auto??
@gilettelubbers: Dank. Ik maakte de vergelijking in eerste instantie om duidelijk te maken dat ik een trekhaak op een sportievere auto niet vind kunnen. Weet echter dat voor de introductie van de Porsche 911 (midde jaren zestig), Porsche uitsluitend viercilinder boxermotoren had. Een 356 1600C had een vanafprijs van Fl. 16.700 en had 75 pk. Een Alfa Romeo Giulia 1600 had toen 92 pk en een prijs van Fl. 13.550. De nog meer vergelijkbare Giulia Sprint GT had 122 pk en een prijs van Fl. 18.100. Deze was ook verkrijgbaar met speciale carrosserie als Giulia Sprint Speciale (Fl. 24.050), 1600 Spider (Fl. 14.530) en Giulia TI (Fl. 22.100). De snelste Porsche 356 SC had 95 pk en had een prijs van Fl. 18.000 als coupe en Fl. 19.000 als cabriolet. Bron: KNAC autojaarboek 1964.
@gilettelubbers: Nabrander. Ik kan me de tijd herinneren dat mijn ouders een Porsche zagen als een soort VW Kever met een sportief jasje. Roest en het lekken van olie (euvel van boxer-configuratie) was inclusief bij de Porsche 356. Ook de slechte verwarming blijft mij bij (euvel van luchtkoeling). In de strenge winters van toen was er nauwelijks mee te rijden. Het ijs kreeg je van binnen niet van de ramen. Hoeveel moderner was toen Alfa Romeo met zijn dubbel nokken aluminium motoren en prachtige Italiaanse design. Ik had toen een buurman die zijn Giulia in het weekend gebruikte voor races en door de week voor zijn woon-werk. Porsche was zoals jij het mooi zegt toen niet per definitie vergelijkbaar met het sportwagen merk Alfa Romeo. Alfa verkocht in die dagen ook veel meer auto’s dan Porsche. Weet ook dat Porsche na een moeilijke periode van minder succesvolle Porsche zoals 914, 924, 944 (met nog veel VW/Audi techniek) en 928 in de jaren tachtig bijna voor de financiële ondergang stond. Met de nu minder gezochte watergekoelde Porsches 996 en Boxsters heeft Porsche het hoofd boven water kunnen houden en heeft met de introductie van de Cayenne (2003) het verdienmodel “Porsche SUV” uitgevonden. Vanaf die tijd is de wereld niet meer hetzelfde. Géén enkel automerk is meer veilig, een SUV zal er komen. Zelfs een merk als Alfa Romeo gaat meerdere SUV’s in haar modellen scala opnemen. Nu maar duimen dat Alfa hiermee ook voldoende succes heeft zodat ze net als Porsche heel veel sportwagens kunnen ontwikkelen. De nieuwe Alfa GT Sprint komt al volgend jaar. Ook een Zagato coupé op basis van de Giulia Quadrifoglio is aangekondigd.
@min2max:
Exact! Take ‘em to school.
@min2max: alfa is allang geen sportwagen merk meer
@maarten020: Is natuurlijk een kwestie van definitie. Alfa heeft op haar CV de Alfa 8C coupé en spider staan. Ook de Alfa 4C coupé en spider staan nu in het prijslijst. In mijn beleving zeer begerenswaardige sportwagens. Een Giulia Quadrifoglio met de Ferrari afkomstige motor is een sport sedan. Meer sport sedan dan welke Panamera dan ook. Alfa heeft de records op zijn naam staan van snelste sportsedan en SUV op de Nürburgring. Twee van de drie Porsche zijn een SUV (gebaseerd op gedeelde techniek binnen VW group). De techniek van de Giulia en Stelvio is exclusief voor Alfa Romeo. Je zult géén enkel onderdeel vinden uit de schappen van het FCA moederconcern. Er is wel sprake van gebruik van het Stelvio platform voor een Maserati SUV als tegenhanger van de topmodellen van de Porsche Macan.
@min2max: sportwagen merk?? Wahahaha
@draadloos: Zeer zeker wel!
De 4c is een topper.
En de Guillia QV doet de ring snelle dan een M3/M4, moet ik nog meer zeggen.
@draadloos: Als een 4C geen sportwagen is, had ik graag gehoord welke auto dan wel…
Die flippers aan je stuur.. is het makkelijk flipperen? Mij lijkt het fijner als de flippers meer naar het midden waren?
Wel echt een heerlijke uitvoering zeg!
@888natan: Is optisch bedrog a.g.v. de hoek waarin ik de foto heb gemaakt. Flippers zijn ook veel groter dan bij de concurrentie en draaien niet mee met het stuur. Zo weet ze altijd te vinden. Het schakelt supersnel en je waant je in een Ferrari.
@min2max: Ik zou juist willen dat ze met het stuur meedraaien, stel je wilt alsnog terugschakelen in een bocht, dan moet je eerst je flipper zien te vinden voordat je kunt schakelen (ik weet het, voor de bocht terugschakelen bla bla),
@granlusso: Ik snap je punt de flippers zijn echter veel groter dan bij de Duitse concurrenten. De flippers in de Giulia lijken direct uit een Ferrari 388 te komen. Een betere referentie kun je niet hebben. Maar ik had ook twijfels. Werkt perfect en geeft veel schakel fun. Met 8-speed altijd keuze voor juiste toerengebied voor maximale koppel.
@granlusso: ik vind ze in de Stelvio echt heerlijk. Je weet altijd waar ze zijn en ze zijn niet te missen. En en ze geven een lekkere klik bij het schakelen. Ik vond eerst aan het stuur fijner maar nu vind ik aan de kolom eigenlijk veel fijner. En het ziet er ook wel vet uit vind ik
@allesmetturbo: Het dotje gas bij het terugschakelen is fun …
Zo’n titel, en dan je DNA knop in All Weather hebben staan ?
@maartenmaarten: Goed gezien. Ik heb een oprijlaan van grind. Dan is dynamic niet zo handig.
@min2max: Als je voor een Veloce was gegaan had je Q4, was dat grind geen issue ?
@maartenmaarten: Daar maak je wel een punt. Echter de Q4 techniek is ook 100 kg extra gewicht. Ik rijd de Alfa ook zakelijk en een vanafprijs voor de Q4 55K viel net buiten budget. Met de noodzakelijke 19” Quadrifoglio velgen, 8.8” 3D nav en wat overige extra’s zoals de rode brembo remklauwen en park assistance plus zit je snel op 60K. Ik ben content met mijn Rosso Alfa. Ik overweeg alleen nog de upgrade tot 315 pk.
@min2max: lijkt me een mooi kerstkadootje: https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/2-0-turbo-upgrade-280-pk/
@bluebird: Dank voor je super kadotip. Ik zal er snel eens langs gaan.
grappig dat mensen echt denken een sportauto te kopen bij bijvoorbeeld deze alfa ? goede marketing dus blijkbaar.
@isleofman: Laagste gewicht in zijn klasse door veel gebruik van lichtmetaal, standaard Carbon aandrijfas, 50/50 gewichtsverdeling en fijnste stuurgedrag. De eerste Giulia is uitvinder van het segment van de vierdeurs sportwagen. Ook dat de Giulia is ontwikkeld als Quadrifoglio en vervolgens op basis van deze techniek de overige modellen heeft ontwikkeld spreekt in het voordeel van Alfa.
@min2max: idd, gewicht is top en het stuurgedrag is echt fenomenaal. Ik verbaast mij elke x weer hoe makkelijk de Stelvio (de giulia wss nog beter en scherper) instuurt en hoe hard hij de bocht om gaat. Echt een feestje om in te rijden! Erg mooie velgen ook. Wat vind je van het geluid? Mag van mij wat minder tam
@allesmetturbo: De velgen van de Stelvio first edition zijn ook indrukwekkend. Geluid is in dynamic mooi, zeker het plofje bij terugschakelen met de flippers is cool. After market is in Amerika een sportuitlaat beschikbaar. Ik dacht bij “madness”. Op YouTube staan een paar leuke filmpjes. De prijs hiervoor is nog géén $1500. Ze leveren ook aan Europa.
@isleofman: De guillia QV doet een rondje ring sneller dan een M3/M4 zegt dat niet genoeg??
Je verkooppraatje is iig al klaar. Wel een mooie spec
Ik vind het de mooiste samengesteld (‘gewone’) alfa giulia die ik al gezien heb. Gefeliciteerd !
Je heb de extra grote remmen gekozen . Maar als ik de foto bekijk lijken ze echt klein . Dan zul je vast helemaal schrikken bij de gewone
Mooie uitvoering, klopt helemaal!??
Prachtige auto alleen die donkere velgen kunnen echt niet meer
Zeer mooie uitvoering ,velgen en kleur helemaal goed .
Hele mooie uitvoering. Zo zou ik hem zelf ook wel willen. Je bent wel echt een verkoper zeg. Beste, beter, meest geweldig. Ik heb er niet mee gereden, maar ik heb toch echt het gevoel dat we die-hard alfa fans hebben. Ik vind “sportwagen” voor een (zaken) sedan waar tegenwoordig ook half Nederland in rijdt een te groot compliment.
Het vermogen is leuk en altijd genoeg, maar overweldigend? Mwoh. Brandstof verbruik zal er ook naar zijn. Heeft een automaat ipv een handbak, zal voor “puristen” ook een probleem zijn.
Ja, hij is mooi en in mijn mening mooier dan de concurrenten. Maar laten we even met de voeten op de aarde blijven staan. Doe mij maar de 8C!
@kritisch: Ik word gewoon erg blij van Giulia. Best knap dat een (sport)sedan dit met een volwassen business controller kan doen, toch? Verbruik op de autobaan valt dankzij 8-bak, lage gewicht en CW-waarde niet tegen. Ook ik droom van een 8C.
@kritisch: Puristen? Alfa had in zijn gloriejaren steeds de meest vooruitstrevende techniek die je verder alleen in dure sportwagen vond. Vandaag horen daar dus dingen zoals een supersnelle automaat en een koolstof cardanas bij.
De eerste mooie auto in Den Helder :-)
Che macchina stupenda!!!!
@smart2000: “Wat een geweldige auto!” Dank voor mooie compliment in het Italiaans.
Op de velgen na vind ik hem heel mooi, al ben ik waarschijlijk niet objectief. In België jammer genoeg in deze uitvoering enkel als Veloce te verkrijgen en dus een stuk duurder.
@alfapeter: Hoezo ben je niet objectief? Je hebt keuze uit drie verschillende 18” velgen (waarvan ik een voorkeur heb voor de Veloce velgen) en drie verschillende 19” velgen. De Quadrifoglio velgen zorgen voor een heel sportieve uitstraling en ik krijg regelmatig de vraag of een Quadrifoglio is (ik heb gekozen voor de typeaanduidingen te laten vervallen). De nieuwe 2018 19” Diamond velgen vind ik ook mooi. Bijzonder dat in mijn spec (Veloce interior en exterior pack) de Giulia in België duurder is. Ik was ook meer dan tevreden met de faire aanbieding van de Alfa Romeo dealer in mijn woonplaats (AutoBiermans).
Jammer dat gewone benzine giulia nog niet met handbak te krijgen is. In de bmw 3 serie en vooral in de jaguar xe vond ik zf 8 bak erg tegenvallen.
@martingtv: De automatische 8-speed versnellingsbak komt van het Duitse ZF. Elektronische afstelling is van Alfa en prima voor elkaar. Dankzij keuze advanced efficiency , normal en dynamic heb je drie verschillende auto’s. Ik was ook heel sceptisch t.o.v. deze versnellingsbak, echter ben om. Je hebt niet alleen twee extra versnellingen maar ook in dynamic de keuze om zelf te schakelen met de Ferrari flippers. Dit geeft echt een extra fun dimensie. Ga er maar eens mee proefrijden.
@min2max: in bmw en jaguar ligt dezelfde bak. De software zal wellicht iets anders zijn. De DNA knop heb ik ook in mijn giulietta. Gelukkig heb ik toen gekozen voor de handbak en niet voor de tct. Dat vond ik een onding.
Ik had al proef gereden in diesel giulia met handbak en dat reed perfect.
Nog veel rij plezier geweest.
Heeeel gaaf, veel plezier ermee!
Echt een prachtige wagen. Mooie uitvoering. Mocht ik in de markt zijn voor een auto uit dit segment, dan werd het absoluut de Alfa. Veel plezier met je geile bak.
Geweldig!! wat een prachtbak.
En idd rood en geen trekhaak , zo is het!!
Typisch dat er altijd weer figuren komen uitleggen dat een Porsche beter is en een BMW sportiever.
Dat je denkt dat je het allerbeste of allersnelste MOET hebben, dat is pas dom – marketing, aluhoed incluis oogklep en kilometer plaat voor het gezicht – gelul voor onzekere mensjes.
Chapeau voor de eigenaar van de rode bolide, eigenwijze keus en goed onderbouwd voor jezelf. Mooi die kritiek van je af laten glijden..
Hoe kan ik een soortgelijke kenteken op de voorkant van mijn RS3 plaatsen? En hoe zit het met de regelgeving? Alvast bedankt voor de info.
@xypds: Gegevens net doorgezet. Succes
Ik lig echt in een deuk van je reacties. Je moet verkoper bij Alfa worden (hebben ze nog Alfa dealers in Nederland?). Je rode Alfa bril heb je al op. Benieuwd wanneer je eerste storing erin komt.
@draadloos:
Dit is echt niet mijn eerste nieuwe Alfa. In 1998 Alfa 156 gekocht. Nooit storingen mee gehad. Mogelijk heb jij andere ervaringen gehad? Of zijn het vooroordelen?
Hieronder de feiten van een zeer recent onderzoek over de betrouwbaarheid van nieuwe auto’s in de UK.
Reliability by brand (cars 0-3yrs old)
Japanese makers top huge car reliability survey but Alfa Romeo make top 5 over Honda!
Brand Score
1 Lexus 92.1%
2 Mitsubishi 90.8%
3 Toyota 89.6%
4 Suzuki 86.6%
5 Alfa Romeo 85.8%
6 Honda 84.9% /7 Hyundai 84.8% /8 MG 83.4% /9 Ford 82.1% /10 Subaru 81.8% /11 Kia 81.3% /12 Audi 80.4% /13 Skoda 80.1% /14 Mini 79.6% /15 Porsche 78.3% /16 Mazda 77.9% /17 BMW 77.6% /18 Vauxhall 76.4% /19 Dacia 75.9% /20 Renault 75.4% /21 Seat 75.2% /22 Volkswagen 74.7% /23 Mercedes-Benz 70.4% /24 Fiat 70.2% /25 Volvo 62.3% /26 Jaguar 61.9% /27 Peugeot 56.7% /28 Citroën 55.2% /29 Nissan 52.7% /30 Tesla 52.4% /31 Land Rover 50.6% /32 Jeep 42.1%
Read more at: https://inews.co.uk/essentials/lifestyle/cars/car-news/japanese-makers-top-huge-car-reliability-survey-alfa-romeo-make-top-5-honda/
@draadloos: Vooral heel erg flauw en jammer.
Het zal de afgunst wel zijn.
@draadloos: tja, iedereen weet hoeveel olie een tweedehands Audi verbruikt. Dan liever een storinkje vanwege aarde op zijn tijds.
@draadloos: zo ben je nou trots op je zelf?
In goed Italiaans: Fabelhaft!
Met zoveel passie zijn de zwarte velgen vergeven.
Ik zou je graag terug zien in een video zoals ze wel eens doen hier.
Normaal zijn business controllers nog rationeel maar daar is hier geen sprake van.
Heel veel plezier met deze mooie bolide!
@bakboord1: Dank. De beweging die de business controller van nu maakt is: “Ver van hardcore finance, sterk in de soft skills.” Business controllers volgen hun hart én hun hoofd. Ook in mijn wereld draait het om heritage, passion, prestige, performance, facts en logic. Hier mijn gratis advies als je op zoekt bent naar een zakenauto: als het mijn geld zou zijn, dit zou de auto zijn die ik zou uitkiezen!
Uiterst smaakvol samengesteld. Ik mis alleen het schuifdak. Het zou niet mijn keus zijn (het interieur is me te oudbollig) maar het is een mooie wagen.
@mashell: Heb ik overwogen. In mijn vorige auto had ik een volledig glazen dak en schuifdak. Dit heeft in de zomer toch wel wat nadelen. Ook brengt het extra gewicht met zich mee en last but not least komt hierdoor het zwaartepunt hoger te liggen. Een Quadrifoglio zul je daarom ook niet met een glazen (schuif)dak zien. Het dak is in de Q van Carbon, juist, om gewicht en zwaartepunt verder te verlagen. Het glazen schuifdak kost overigens € 1.650.
Mooie auto, wat staat hij toch prachtig in dat knalrood. Ik had vorig jaar dringend een nieuwe auto nodig en werd het op den duur beu om op de benzineversie van deze Giulia te wachten. Het is nu niet dat de BMW waar ik dan maar voor opteerde me niet blij maakt, maar iedere keer als ik een Giulia zie ben ik stiekem toch een beetje jaloers.
Zo’n Squadratuning, wat doet dat eigenlijk met je garantie?
@min2max
Kudo’s.
Een rode met zwarte velgen is gewoon top.
Mooi ding man! Prachtige kleur, mooi interieur en velgen. Precies zoals ik hem zou willen hebben als ik naar een tweedehands exemplaar opzoek ga.
En roest.
Gefeliciteerd!
Inmiddels de 50.000km gepasseerd in 10 maanden met “mijn” Juul en elke km genoten.
@Martini8v: Jij ook gefeliciteerd met je mooie ROSSO ALFA GIULIA 2.2 16V DIESEL 180PK AT8. Ik zag dat jij de winterbanden er al hebt opliggen. Is dat in Duitsland verplicht?
@min2max: altijd onder winterse omstandigheden..(lekker optijd deze reaktie :-))
Gewoon een prachtige Alfa Giulia!
Heel veel rijplezier ermee.