@bmwe46m3balling: Met een handbak misschien, die DSG bak is echt waardeloos. Heb een jaar of 2 geleden een CSL mogen rijden, de stoelen waren voor mijn postuur echt waardeloos maar voornamelijk die versnellingsbak… Gelukkig klinkt zo’n CSL in het interieur zo briljant dat je er iets minder op gaat letten haha.
@maotje: En waar zeg ik dat er een handbak beschikbaar is voor de CSL..? De SMG is gewoon een onding vergeleken met een moderne DCT, een gewone M3 met SMG heb ik nooit gereden maar dat moet dan al helemaal k*t zijn.
Laat maar weer zien hoe groot en lomp de moderne auto’s zijn. Toch heb ik liever de M4, want met zo’n CSL wil je niet dagelijks rijden, kneiterhard geveerd, waardeloze smg bak (schokt nogal) en heel veel herrie (gebrek aan isolatie in de wielkasten). Leuk voor op het circuit al heb ik dan liever iets echt sportiefs.
@aarsgewei: Ik heb zelf een e46 M3 gehad en kan me totaal niet vinden in je commentaar. Dat schokken is juist wat de SMG zo leuk maakt. De klap in je rug bij schakelen.. Het is geen saaie dubbele koppening die fijn naadloos overschakelt.
Een hard onderstel heb je enkel last van op slecht wegdek. Verder enkel maar voordelen.
@aarsgewei: zo’n auto moet je ook voor erbij hebben. Dan rij je er heel anders mee dan wanneer je er dagelijks mee in de file staat en er op zaterdag mee naar de supermarkt rijdt.
@aarsgewei: Ik heb een kleine 100.000 (ja 100K) in een e46 sms gereden. 0 mankementen en schakelen zonder schokken. Gewoon in de goede stand zetten gas 1 millimeter liften en hij schakelt… En sneller dan jij met je handbak.
Zie de schoonheid er aan de (mooiere) CSL nou ook niet bepaald van af. Toch zou ik die van deze twee wel liever hebben. Veel specialer, rauwer en tijdloos. Dat dan weer wel.
Zie de schoonheid er aan de (mooiere) CSL nou ook niet bepaald van af. Toch zou ik die van deze twee wel liever hebben. Veel specialer, rauwer en tijdloos. Dat dan weer wel.
Fijne combi. Wel jammer dat ze andere bbs wielen onder de CSL geplaatst hebben. Deze motorsport velgen zijn gaaf, maar de echte CSL wielen zijn nog mooier.
Prachtig! Ik heb gister de mijn eigen e46 m3 in ontvangst mogen nemen. Weliswaar geen csl, maar wat een onbeschrijvelijk genot om zo’n machine te sturen!
Hoeft nog niet eens een M3 coupe te zijn er zijn ook nog hele mooie e46’s te vinden meestal wel rond de 10 a 15k in Duitsland. Met een individual pakket en kleurtje of de allerlaatste editions. Dat zijn echt pareltjes (mits in topstaat).
Perfect voorbeeld waarbij je kunt zien dat auto’s tegenwoordig over-designed zijn vergeleken met de ‘simpelheid’ van de E46. En dat ze groter zijn is meer dan logisch.
Ik verkies mijn CSL boven de Nieuwe M3/M4, en DSG bak en wat voor een onzin ik hier allemaal lees pfffff.
Je kunt een csl niet vergelijken met en nieuwe M3/M4 (15 Jaar verschil).
Ik zou hem in ieder geval nooit meer weg doen.
Voor de rest aan de Rest, roep aub niet zomaar iets op dit forum als je er geen verstand van heb.
(Dsg haha)
haha wat lees ik hier een hoop negatieve berichten van onwetende mensen.
Ik bezit een E46 M3 met SMGII en ik rijdt er bijna dagelijks wel wat kilometers mee.
De auto is een feest om in te rijden, puts a smile on your face over and over again.
Mijn SMGII is voorzien van de TTFS Tune (including Rev matching) daardoor schakelt hij super snel en super soepel.
een CSL is simpelweg de droom voor in de garage, af en toe loslaten op het circuit. maar als je van plan bent dagelijkse ritjes te maken is het wat extra comfort en luxe van een ‘standaard’ E46 M3 een wijzere keuze imo.
Voor mij is een E46 M3 een tijdloze schoonheid, maar ik ben dan ook vanzelfsprekend niet objectief.
de nieuwere BMW modellen vindt ik wat ‘koreaanse’ trekjes krijgen (ala KIA ed.)
Prachtige E46!
Poh, die CSL!
Van deze 2 wil ik graag de traagste hebben
@kennone: ik vraag me af of de csl zoveel trager is ook gezien gewicht
Die e46 CSL is tjjdloos. 1 van de beste auto’s die ooit zijn gebouwd. (Stiekem DE beste auto ooit gemaakt)
@bmwe46m3balling: Met een handbak misschien, die DSG bak is echt waardeloos. Heb een jaar of 2 geleden een CSL mogen rijden, de stoelen waren voor mijn postuur echt waardeloos maar voornamelijk die versnellingsbak… Gelukkig klinkt zo’n CSL in het interieur zo briljant dat je er iets minder op gaat letten haha.
@racerx: “DSG bak” ……
@racerx: Dsg? :p volgens mij heeft de smg geen dubbele koppeling:o
@shadowbroker: excuses, ik bedoel inderdaad de nogal waardeloze SMG II
@racerx: een csl is er niet eens met een handbak. En de smg is zoveel beter dan die van de normale e46 m3.
@maotje: Nee hoor alleen de software is anders waardoor de CSL-bak anders schakelt.
@venividivici: klopt helemaal. Maar daardoor is die niet te vergelijken met een normale e46 m3 smg
@maotje: En waar zeg ik dat er een handbak beschikbaar is voor de CSL..? De SMG is gewoon een onding vergeleken met een moderne DCT, een gewone M3 met SMG heb ik nooit gereden maar dat moet dan al helemaal k*t zijn.
@bmwe46m3balling: Ja, vooral het subframe van de e46 M3 is niet kapot te krijgen….
@venividivici: dat is elke auto, feit blijft dat dit 1 van de beste auto ooit gebouwd zijn p e46m3 ook en i prefer handbak ja
@bmwe46m3balling: jemig, zit je pik in de weg??
@davelepeef: sowieso die van mij is fucking groot, hater.
Fijne combo en foto’s. Wat blijft de CSL een schitterend exemplaar!
Blijft jammer dat de M3 niet meer in coupe vorm te krijgen is.
@porsche928: de M4 is een m3 coupé
De E46 CSL is een heeeeel gaaf speeltje. De F80 vind ik ook erg mooi!
Laat maar weer zien hoe groot en lomp de moderne auto’s zijn. Toch heb ik liever de M4, want met zo’n CSL wil je niet dagelijks rijden, kneiterhard geveerd, waardeloze smg bak (schokt nogal) en heel veel herrie (gebrek aan isolatie in de wielkasten). Leuk voor op het circuit al heb ik dan liever iets echt sportiefs.
@aarsgewei: Helemaal eens. Toen ik even snel keek dacht ik naar een 3 serie GT te kijken van de achterkant. Zoveel hoger dan die e46.
@aarsgewei: Ik heb zelf een e46 M3 gehad en kan me totaal niet vinden in je commentaar. Dat schokken is juist wat de SMG zo leuk maakt. De klap in je rug bij schakelen.. Het is geen saaie dubbele koppening die fijn naadloos overschakelt.
Een hard onderstel heb je enkel last van op slecht wegdek. Verder enkel maar voordelen.
@aarsgewei: zo’n auto moet je ook voor erbij hebben. Dan rij je er heel anders mee dan wanneer je er dagelijks mee in de file staat en er op zaterdag mee naar de supermarkt rijdt.
Dan is het rijden echt voor het plezier.
@aarsgewei: Ik heb een kleine 100.000 (ja 100K) in een e46 sms gereden. 0 mankementen en schakelen zonder schokken. Gewoon in de goede stand zetten gas 1 millimeter liften en hij schakelt… En sneller dan jij met je handbak.
Zie de schoonheid er aan de (mooiere) CSL nou ook niet bepaald van af. Toch zou ik die van deze twee wel liever hebben. Veel specialer, rauwer en tijdloos. Dat dan weer wel.
Zie de schoonheid er aan de (mooiere) CSL nou ook niet bepaald van af. Toch zou ik die van deze twee wel liever hebben. Veel specialer, rauwer en tijdloos. Dat dan weer wel.
Ik dacht dat de nieuwe gaver was. Mooi om ze zo naast elkaar te zien.
Fijne combi. Wel jammer dat ze andere bbs wielen onder de CSL geplaatst hebben. Deze motorsport velgen zijn gaaf, maar de echte CSL wielen zijn nog mooier.
@dutchdriftking: Die originele magnesium velgen zullen wel opgeslagen liggen om ze mooi te houden. Handig bij verkoop.
Wat blijft de E46 toch een heerlijk en tijdloos ontwerp. ?
Prachtig! Ik heb gister de mijn eigen e46 m3 in ontvangst mogen nemen. Weliswaar geen csl, maar wat een onbeschrijvelijk genot om zo’n machine te sturen!
@aquila2003:
Da’s een felicitatie waard, reuze fijne automobiel. Welke kleur, handbak/SMG II ?
@amghans: thnx! Zilvergrijs met handbak, dat was voor mij echt een must :)
@aquila2003:
Qua handbak ben ik het met je eens.
Hoeft nog niet eens een M3 coupe te zijn er zijn ook nog hele mooie e46’s te vinden meestal wel rond de 10 a 15k in Duitsland. Met een individual pakket en kleurtje of de allerlaatste editions. Dat zijn echt pareltjes (mits in topstaat).
Perfect voorbeeld waarbij je kunt zien dat auto’s tegenwoordig over-designed zijn vergeleken met de ‘simpelheid’ van de E46. En dat ze groter zijn is meer dan logisch.
Doe mij de CSL maar. Jammer van de niet originele velgen maar een veel leukere auto om erbij te hebben dan de F80 M3.
Zeer niet, inderdaad
Ik verkies mijn CSL boven de Nieuwe M3/M4, en DSG bak en wat voor een onzin ik hier allemaal lees pfffff.
Je kunt een csl niet vergelijken met en nieuwe M3/M4 (15 Jaar verschil).
Ik zou hem in ieder geval nooit meer weg doen.
Voor de rest aan de Rest, roep aub niet zomaar iets op dit forum als je er geen verstand van heb.
(Dsg haha)
@mickcsl: snap je neef. DSG gooi jezelf weg.
Vroegah was allee beter gelul.
@bartsmit: vroegah had je anders ook genoeg lelijke auto’s…
Prachtig duo!
Slechte vergelijking zo, een strakke coupé naast een lelijke sedan met performance prullen.
Zet hem eens naast een M4 CS.
Zit er op de laatste foto iemand op het dak van de 4 deurs?
@mashell: ???
Gast…
haha wat lees ik hier een hoop negatieve berichten van onwetende mensen.
Ik bezit een E46 M3 met SMGII en ik rijdt er bijna dagelijks wel wat kilometers mee.
De auto is een feest om in te rijden, puts a smile on your face over and over again.
Mijn SMGII is voorzien van de TTFS Tune (including Rev matching) daardoor schakelt hij super snel en super soepel.
een CSL is simpelweg de droom voor in de garage, af en toe loslaten op het circuit. maar als je van plan bent dagelijkse ritjes te maken is het wat extra comfort en luxe van een ‘standaard’ E46 M3 een wijzere keuze imo.
Voor mij is een E46 M3 een tijdloze schoonheid, maar ik ben dan ook vanzelfsprekend niet objectief.
de nieuwere BMW modellen vindt ik wat ‘koreaanse’ trekjes krijgen (ala KIA ed.)