• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

DS20

Mooie DS met een fraaie kleurencombo in de wijk in Amstelveen. Net als zijn interieur, ook al is t misschien niet zo goed te zien.

Spotter: toyotafortuner
Geüpload op: 17 november 2017
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
appspot Citroen DS klassiekers rood two-tone wit
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • 458 two tone
    458 two tone
  • BMW Z1
    BMW Z1
  • Two tone Rolls
    Two tone Rolls
  • 2 x MERCEDES AMG SLS BLACK SERIES
    2 x MERCEDES AMG SLS BLACK SERIES
  • Tuebo S hybride
    Tuebo S hybride
  • Two-tone Lotus Evora
    Two-tone Lotus Evora
  • Chevrolet Suburban Van
    Chevrolet Suburban Van
  • Mercedes B en BMW I3  Electrisch met brandstofcel
    Mercedes B en BMW I3 Electrisch met brandstofcel

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    17 november 2017 om 20:40

    Nette wagen! Blijft leuk

    Login om te reageren
  2. ibssr zegt

    19 november 2017 om 11:19

    Zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt. Citroën was een zeer innovatief automerk voordat het werd opgeslokt door Peugeot. Ik weet dat onze huisarts vroeger één DS had. Veel later reed een collega op kantoor een DS break. Wat een heerlijke auto om in te rijden. Ook het typische geluid van de stuurbekrachtiging kan ik mij herinneren.

    Login om te reageren
  3. Original_Arnoud zegt

    19 november 2017 om 11:56

    Ik vind deze uitvoering, met de glazen over de koplampen, de mooiste. En naar ik begrepen heb moet je voor een DS21 gaan, de DS19 zou te licht gemotoriseerd zijn en de DS23 lust teveel sap. (Correct me if I’m wrong)

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      19 november 2017 om 13:14

      @Original_Arnoud:
      Motorisch zijn ze geen van allen geweldig, maar in de 23 Injectie vorm komt het nog het dichtst in de buurt van acceptabel. Typisch Citroën verhaal, het geld was op toen de nieuwe 6-cilinder boxer ontwikkeld moest worden, dus hebben ze maar de vooroorlogse 4-pitter uit de Traction Avant iets gemoderniseerd.

      Login om te reageren
      • pallas zegt

        19 november 2017 om 16:15

        @mgmgb: na 1965 zijn ze allemaal voorzien van een voor die tijd moderne korteslagmotor. Niets met het tractionblok van doen. Een 20/21 carb. Is een prima motor ca. 120 pk op 1200kilo, prima waardes voor die tijd.

        Login om te reageren
        • mgmgb zegt

          19 november 2017 om 22:14

          @Pallas:
          Ah kijk, leer ik weer iets! Ik dacht dat het allemaal doorontwikkelingen van het TA blok waren.

          Login om te reageren
  4. kennone zegt

    19 november 2017 om 12:09

    Ik weet niet welk model het is maar hier heeft een heletijd een ds of xm met 6 wielen gestaan. Dat is pas een hok! Doctoren konden de patiënten lang uit mee nemen daar in

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      19 november 2017 om 13:27

      @kennone:
      Dat zal een creatie van Tissier zijn geweest.
      Die deden allerlei verlengingen van met name breaks.
      Er waren speciale voertuigen bij om kranten in de zeer vroege ochtend van Parijs naar de uithoeken van het land te rijden. Die gingen volgeladen met papier op topsnelheid over de Autoroutes naar het zuiden.
      Ook werden er autotransporters gemaakt, ik heb op Goodwood er nog eens een gezien met een Cobra achterop. Die zagen we later op de snelweg en bij de terminal in Dover weer terug.

      Google maar eens op Tissier Citroen.

      Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      19 november 2017 om 13:37

      @kennone:

      En ook eens eerder gespot:
      https://www.autoblog.nl/nieuws/gespot-citroen-cx-tissier-zeswieler-61323

      Login om te reageren
      • toeter11 zegt

        19 november 2017 om 17:38

        @sabrerator: dat is in Leersum, wel grappig ding. Zie hem al een tijdje niet meer staan, misschien kijk ik wel op de verkeerde momenten.

        Login om te reageren
  5. v6ti zegt

    19 november 2017 om 13:12

    Zeer fraai. Altijd al willen hebben en wat verfrissend om eens een niet VAG/BMW artikel te zien op AB

    Login om te reageren
  6. stationcar zegt

    19 november 2017 om 13:15

    Het blijft een lelijk gedrocht, ik snap de sentimentele waarde voor sommige mensen, maar zelf zie ik enkel ouderwetse lelijkheid.
    Maar dat zal wel aan mij liggen :-)

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      19 november 2017 om 13:40

      @stationcar: gelukkig zijn de smaken verschillend.

      Login om te reageren
    • joeyamg zegt

      19 november 2017 om 15:56

      @stationcar: Nee ligt zeker niet aan jou. Je straat fleurt er niet van op als dit er staat.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        19 november 2017 om 17:31

        @joeyamg: Mag ik vragen hoe ook je bent.

        Login om te reageren
        • joeyamg zegt

          19 november 2017 om 19:38

          @wimof: ja hoor dat mag je vragen. Weet niet of het relevant is? Die auto is vele malen ouder dan ik in ieder geval. Maar ik denk niet dat alle oude mensen oude auto’s mooi vinden, en jonge mensen niet. Dus mijn vraag aan jou is dan welke link je hiermee wil leggen?

          Login om te reageren
    • wimof zegt

      19 november 2017 om 17:31

      @stationcar: Mag ik vragen hoe oud je bent.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      19 november 2017 om 23:12

      @stationcar:
      Geen enkele sentimentele waarde.
      Maar wel DE blauwdruk van iedere moderne auto .
      Deze wagen rekende volledig af met de brikken die meer voor-oorlogs waren qua techniek en bouwwijze waar iedereen in reed.
      Deze wagen had plastics en kunststof materialen, voorwielaandrijving, een laag zwaartepunt, bekrachtigde remmen en stuurbekrachtiging.
      In 1955.
      Dit is de Audi RS van de zestiger en zeventiger jaren, we maken nu allemaal grappen over de Audi bendes, destijds reed iedere zichzelf respecterende boef in een gejatte DS.
      Om dezelfde redenen dat men nu voor Audi Rs’sen kiest.

      Login om te reageren
  7. wimof zegt

    19 november 2017 om 17:39

    Ik heb zo”n DS 21 van 1967 met de ronde koplampen en extra verstralers.
    Pallas uitvoering, gewoon zalig maar zeer complex met inderdaad niet de juiste motor erin.
    Het kost een fortuin aan werkuren om het plaatwerk recht te hangen.
    Mijne is Jura groen met groene tapijten en zetels.
    Het blijft een uitzonderlijke (oude) wagen.

    Login om te reageren
    • pallas zegt

      19 november 2017 om 17:40

      @wimof: Nice! Half-automaat?

      Login om te reageren
  8. Volvo_440_turbo zegt

    19 november 2017 om 18:30

    Ik heb ooit in de buurt van het kasteel van Horst in België bij een verhuurfirma eentje gehuurd voor een dag, cadeau van mijn madam, was wel echt fun! Wel grote draaicirkel, soms nukkige versnellingsbak en het laat zich rijden gelijk een diesel. Als je het ding de sporen geeft gaat het nog wel vooruit hoor! Degene waar ik mee reed had geen stuurbekrachting voor zover ik me kon herinneren, dat was wel een dagje werken, maar leuk zwoegen!

    Login om te reageren
  9. tarquesh zegt

    19 november 2017 om 20:00

    Ik ben een typische rijder van Japanse auto’s, en ik vind de Citroën DS ook erg mooi.
    Net als Japanse auto’s barst een Citroën DS in de tijd toen de auto werd geïntroduceerd van de innovaties. Innovaties, daar moet een autofabrikant in de weer mee zijn, anders wil ik een auto niet. Er zijn er genoeg die alleen met onderdelen een auto maken zonder zelf iets te innoveren. Citroën blijft innoveren, bijvoorbeeld met de ophanging. Al zullen er kwaliteits missers zijn, dan zal ik geen kritiek uiten.
    Ik vind bijde DS’sen goed uitzien. Een DS met de ronde koplamen en die met de koplampen achter glas.

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    19 november 2017 om 23:22

    Citroën zette in 1955 de standaard met de DS voor de rest van de wereld.

    De rest van de wereld deed er 30 jaar over om het niveau van de DS te kunnen bereiken.

    Zo was Audi was maar wat trots toen ze in 1983 Auto van het jaar werden met hun Audi 100.
    Audi had eindelijk een auto met een lagere Cw waarde dan Citroën weten te bouwen.

    En dat is het belang van de DS, dank zij de DS is de moderne auto zo goed geworden qua comfort en rij-eigenschappen.
    En nee, ze zijn niet perfect, dit exemplaar heeft beslagen ramen omdat de frameloze ruiten altijd lekken, het zijn gecompliceerde wagens om aan te werken, ze zijn corrosie gevoelig maar man ow man wat rijden ze formidable, vooral op de grote weg.

    Dit is altijd de ultieme autobahncruiser geweest, tot ver in de zeventiger jaren, de rust, het comfort, de wegligging en de remmen waren voor zijn tijd legendarisch.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North