Leuk man. Zulke Kadetts zie je sowieso al zelden, die station is helemaal een bijzonderheid. Jammer want kan de auto’s uit deze tijd erg waarderen! Qua looks (kwestie van smaak) maar vooral qua materiaalgebruik en techniek; nog niet allemaal plastic zooi zoals vanaf eind ’70, en heel basic/voelbare techniek die je veel meer bij rijden betrekt…
@falafel: wat een misvatting, de hedendaagse automobilist waant zich onaantastbaar in zijn van alle veiligheidssystemen voorziene voiture, helaas gedraagen de meeste er zich ook naar, in zo’n oude ben je nog bewust auto aan het rijden.
@toniominestrone: ik denk inderdaad dat veel mensen zich de tandjes zouden schrikken in zo’n auto, met bijvoorbeeld glad wegdek. Moderne auto’s hebben daar echt voordeel maar puntje bij paaltje delen ze één ding, en dat zijn 4 reepjes van een redelijke penislengte aan rubber in contact met het wegdek – hoeveel elektronische engeltjes je ook aan boord hebt, daarmee moet je het doen. Dan kan je soms beter een autootje van 900kg onder je gat hebben dan een dikke middenklasser van 1500kg…
Leuk man. Zulke Kadetts zie je sowieso al zelden, die station is helemaal een bijzonderheid. Jammer want kan de auto’s uit deze tijd erg waarderen! Qua looks (kwestie van smaak) maar vooral qua materiaalgebruik en techniek; nog niet allemaal plastic zooi zoals vanaf eind ’70, en heel basic/voelbare techniek die je veel meer bij rijden betrekt…
@davelepeef: Voelbare techniek, mooi gezegt! Ervaar inderdaad zo als je in een oudere auto rijdt.
En achterwielaandrijving !
Geen ABS – Airbags enz. wat het rijden met deze auto in dagelijks verkeer niet echt veilig meer maakt imo.
@falafel: wat een misvatting, de hedendaagse automobilist waant zich onaantastbaar in zijn van alle veiligheidssystemen voorziene voiture, helaas gedraagen de meeste er zich ook naar, in zo’n oude ben je nog bewust auto aan het rijden.
@toniominestrone: ik denk inderdaad dat veel mensen zich de tandjes zouden schrikken in zo’n auto, met bijvoorbeeld glad wegdek. Moderne auto’s hebben daar echt voordeel maar puntje bij paaltje delen ze één ding, en dat zijn 4 reepjes van een redelijke penislengte aan rubber in contact met het wegdek – hoeveel elektronische engeltjes je ook aan boord hebt, daarmee moet je het doen. Dan kan je soms beter een autootje van 900kg onder je gat hebben dan een dikke middenklasser van 1500kg…
Mooie auto hoor lekker eenvoudig in onderhoud en alles wat er niet opzit gaat ook niet kapot hou hem eere
Ben ik ook mee begonnen.Geen station maar de gewone 1200 special.Trommelremmen rondom. Dat gepruts met die veertjes,moet er niet meer aan denken,haha
Leuk om zo in deze staat te zien!