Aston Martin V8 Vantage
Na iets langer dan een jaar de bmw M4 in mijn bezit te hebben greep het me niet.
Fijne inruilprijs kunnen krijgen, dus…, V8 Vantage uit 2010, 4.7L, 60dkm op de teller, hammerhead silver, manual, sportpack, carbon diffuser en front splitter, n400 sills, 700w audio




Man, wat een prachtig exemplaar! Veel plezier er mee maar dat moet wel goed komen denk ik.
Have fun! Fraai, die zwart-wit foto’s
prachtige keuze!
Goede keuze
ECHT MOOI,je zult nu niemand horen over de grijze kleur. Goede keuze, in deze kleur het mooiste.
@dijan: Het is nog geen vw/audi hè:)
@fmgarcia: Kinderlijk.
Heerlijk man! Handbak ook nog, geniet ervan!
Mooie auto, jammer van de leasekleur in mijn optiek alleen…
Hier kan geen m4 tegen op! Naja qua rondetijden wss wel maar dat boeit vrij weinig denk ik. Wat een heerlijke bak
Zijn leuke auto’s en in de aanschaf niet eens zo gek duur.
Vraag 1 is echter: voelt het echt speciaal? Voelt ie 2010; of voelt ie echt ouder? Ook na 1 of 3 maanden?
Vraag 2: heb je al een Volvo/Ford gek gevonden dat hier aan durft te komen?
Want vraag 3: zodra hier wat aan mis is, dan gaat het echt kosten!
Ik hoor graag je mening; want dit zijn precies de dingen wat mij van een Aston Martin afhouden.
@gregorius: Ik dacht dat een hoop onderdelen gewoon Ford/Volvo waren? De koppeling van de handgeschakelde versie is een heikel punt, maar dat schijnt te komen doordat men ‘m laat slippen. Gewoon wegrollen op de koppeling en het zou geen slijtageprobleem moeten zijn.
@gregorius: als het voor een appel en een ei moet zou ik je een sportieve opel oid aanraden, Greg…om hier nou over de kosten te beginnen, man man
@gregorius: de m4 en vantage hebben 425 pm 420 pk, m4 heeft twee turbos en de vantage is naturally aspirated. Hele andere beleving met rijden. Sport package maakt hem ook nog een stuk ruiger.
Qua kosten, bmw/am dealership uurprijs is hier ongeveer gelijk. 2010 model zijn de meeste kinderziekten verholpen. De koppeling kan het begeven, dan ben je 6k euro verder voor de AMR dual clutch upgrade (das inclusief uren)
@gregorius: Er zijn wel wat onderdelen die overeen komen maar de dure onderdelen vallen daar vaak niet tussen. Dingen als sensoren, navi, knopjes, sleutel komen wel overeen. Maar uitlezen bijv. lukt alleen met AM software.
Om een idee te geven:
De Co2 sensoren zijn hetzelfde als een 2005 Mercury/Ford Crow Vic.
Kosten bij AM: 177,- Usd exc montage
Kosten bij Ford: 66,-Usd exc montage
Kosten op Ebay 23,- Usd exc montage
Die kun je dus wel halen op Ebay en monteren. Het inleren en uitlezen bij eventuele storing kan alleen met AM software: Kosten incl. montage 760,-usd voor 2 sensoren….
Heel erg mooi. Een bmw lijkt ook nergens op vergeleken met dit. Goede overstap.
Prachtig gewoon! Normaal is deze kleur saai, maar het is geen Golf! Dit staat hem beeldig. Ook de juiste velgen en uitvoering!
Geniet ervan.
Zal misschien iets trager zijn dan een M4, maar dat is snel vergeten als je dit design er tegenover ziet.
Prachtig.
Detail: waarom bevestigen ze dat plaatje van “handbuilt” zo ordinair met 2 vijzen?
@9114life: Denk dat dat de charme is. ‘handbuilt’. Dus ordinair met de hand gevezen.
Heeft zo”n Amerikaanse uitvoering dezelfde specs (PKs etc.) als een Europese ?
@amghans: 420pk, volgens mij hetzelfde
@joostkorngold:
Mooi zo !
Erg mooi. Ga je vast veel plezier aan beleven. ?
Iemand moet em maken: Bumper to bumper warranty?
Stijlvolle gentleman’s racer. Prachtig ding.
Als je toch in de Sunny-state woont, waarom geen cabrio? Hoe oud was je M4? Was deze nieuw toen je hem 1 jaar geleden kocht? Of 2’hands? De AM is toch al 7 jaar oud . Vandaar mijn vraag.
@ericc: m4 was ook 2de hands. Heb niets met Cabrio ?
Blijf een zwak hebben voor deze generatie Aston’s. Niet overdreven qua design (zoals de M4), niet bruut snel. Maar dat is niet erg. Ik snap de keuze aan de ene kant wel. Je rijdt nu echt iets bijzonders en voor een redelijke aanschafprijs rij je toch mooi een ‘moderne’ Aston! De M4 maakt natuurlijk gehakt van ‘m maar dit geluid alleen al is doorslaggevend. En dat interieur ook. Zelf weet ik niet of ik de overstap zou maken maar dat komt omdat een M4 mij wel zou raken. Daar ligt jet verschil.
@skinnybmw: heb jarenlang bmw gereden, voor de m4 een e46 m3. Die had veel meer beleving. Dat is wat er voor mij ontbreekt aan de m4. Superfijne auto maar geen emotie.
@joostkorngold:
Als M4-rijder beetje met tegenzin, maar moet toegeven, dat je wel een punt hebt qua ‘beleving’ : is idd niet het sterkste punt van de F82. Maar ja, ik pas niet lekker in zo’n AM, dus hou het toch nog maar even bij de BeamerT.
@joostkorngold: Snap ik helemaal. De spartaanse auto’s verdwijnen steeds meer, deze Aston zal één van de laatste zijn (of je moet een M4 GTS nemen bijv.). Komt mede door de vele opties en veiligheidseisen die tegenwoordig ‘moeten’.
Kijk, dan heb je toch wel echt iets speciaals. Veel plezier ermee!
Gefeliciteerd. Hoop dat je er geen spijt van gaat krijgen. AM klinkt beter, maar je zult iets vaker in de werkplaats staan.
Goede deal! Veel rijplezier!
Heel gaaf, hopelijk bevalt deze beter. Heel veel plezier gewenst!
mooi apparaat maar de M4 ook
Gaaf ding. Enjoy. Ben benieuwd hoe je dat ding op langer termijn vindt t.o.v. M4. Totaal verschillende auto’s lijkt me.
Mooie auto en hij zal heerlijk rijden maar doe mij maar een M4.
3 ms achter elkaar gehad
Praktische snelle autos
M4 idd kut kwa beleving door turbos
Maar Vantage is onpraktisch
Krijg je spijt van
@ff40: dit is de Daddy car ? praktische auto hebben we al.
Het is klasse hoger, emotioneler. Mooie keuze en veel rijplezier