@Alfarobert: dat over het zogenaamd veel mooiere concept hoor je inderdaad vaker. Persoonlijk snap ik daar helemaal niks van, vind die gewoon niet in verhouding, de Brera is daarentegen prachtig. Ooit staat er een op mijn oprit
@peugwow:
Misschien moet je de concept er nog eens bijzoeken, de Brera in productie uitvoering is niet meer dan een 159 Coupé waar ze stijlelementen van de concept op hebben toegepast.
Wacht, ik zoek hem voor je op:
Of je deze mooi vind of niet maakt niet uit, als je deze vergelijkt met het productiemodel blijft het een teleurstelling. En dan hebben we het nog niet eens over de overhang aan de voorkant gehad…
@stationcar: ziet er inderdaad spectaculair uit, maar zoals met zoveel concept cars is de werkelijke uitvoering anders. En ik blijf er inderdaad bij dat ik de Brera een stuk mooier vind, hij is gewoon ‘af’. De 159 is prachtig en een coupe met dezelfde stijlelementen? Doe mij maar een haha
@Alfarobert: ik vond ze vooral lomp om mee te rijden. Onoverzichtelijk en rond aan alle kanten. De enige Brera die ik langdurig heb meegemaakt ging bovendien heel clichématig om de haverklap kapot. Toch heb ik een Spider overwogen dit voorjaar, maar vond 2 stoelen toch iets te weinig.
Ik heb deze auto naast zijn zuster zonder dak heel vaak gespot.Van achter mijn bureau.Dat duo, met in het kielzog de overjarige maar qua centjes meer bereikbare GT en de toen leasegeile MiTo’s en vooral Giulietta’s maakten van deze auto’s een verkoop debacle.En terecht in mijn ogen.Veel te zwaar en te duur.(lees; niet genoeg marges)Net als de 159.Net zo kansloos.
Toen ze beiden uitkwamen ging mijn voorkeur uit naar de GT maar ik moet eerlijk zeggen dat de brera (En dan met name de Spider versie) mooier ouder word dan de GT
Wat een mooie auto is en blijft het ook. De 1750tbi motor is een prachtig blok begrijp mij niet verkeerd, maar deze italiaanse schone zou ik zelf kiezen met een 2.4l jtd 20v i.v.m de 1400kg die deze auto weegt. Pleeg ik nu heiligschennis door dit te zeggen?
Iedereen die deze en de 159 te zwaar vindt, heeft er nog nooit mee gereden.
Verder waren deze zo zwaar gebouwd om zo stijf en veilig mogelijk te zijn, maar als Alfa zoiets doet kan het gewoonweg niet goed zijn.
Komt omdat we hier ‘van Duitschen blut zijn’
ik weet nog goed dat wij bij mijn eerste werkgever een Brera als demo auto hadden voor een dag. Na nog geen 500km lag de bak eronderuit… Niet de beste reclame…
De brera is echt zo’n auto die je of fantastisch vindt of gruwelijk lelijk. Love it or hate it. Dat zie je hierboven ook terug, zelf kan ik dit soort auto’s juist daarom waarderen, ze maken wat los bij je.
De Brera blijft ook met ouder worden echt mooi, net als de Spider en de 159 trouwens. Zelf destijds gereden met zowel de 2.2, de 3.2V6 Q4 als de 1750 TBi Spider. Allemaal mooi, maar de 1750 was veruit de beste. De V6 was erg zwaar en reed gem. 1:6, dat zijn geen grappen. Een Brera of Spider met 1750-motor staat nog wel op het verlanglijstje, ooit. Jammer dat ze zo snel weer uit productie gingen, zonder dat er iets voor terugkwam…
bluebird zegt
Zie je weinig, aparte kleur ook.
min2max zegt
@bluebird: Tussen 2005 en 2010 zijn maar 21.786 Brera’s in coupé uitvoering gebouwd. Deze 3.2 4WD was het topmodel en is daarmee nog exclusiever.
bluebird zegt
@min2max: in 2010 kwam er nog een update met een afslankkuur en de 1750 motor. Deze rijd ik zelf in TI uitvoering, dus mij hoor je niet klagen ?
720s zegt
@min2max: opzich logisch dat die 21k coupés zijn aangezien de Brera alleen als coupé is geleverd ;)
bluebird zegt
@720s: er is uiteraard ook een spider uitvoering van de Brera, laten we die niet vergeten.
imre741 zegt
@bluebird: maar die heet officieel geen brera het is een spider modelserie 939 net zoals de 159.
Als de spider brera spider zou heten dan zou de 159 brera berlina moeten heten.
Dus binnen de 939 serie heb je de coupe(brera) de spider(spider) en de sedan/berlina(159) en daar is natuurlijk ook een SW variant van.
720s zegt
@imre741: mijn punt idd.
min2max zegt
Voor een tien jaar oude coupé is deze Alfa nog altijd tijdloos mooi. Ook met 4WD en 260 pk V6 slaat deze Brera géén gek figuur t.o.v. Audi & Co.
dutchoutlaw zegt
Wat een mooie auto blijft het ook
flik2punt0 zegt
Wow mooie kleur! En ook nog awd!
Alfarobert zegt
1 keer in de concept gezeten met de 4,7 in het vooronder.Die was toch een stuk mooier en de Brera was veels te zwaar he.
bluebird zegt
@Alfarobert: mwah, deels is dat in mijn optiek ook beeldvorming. Miine, met de 1.7T, weegt 1405. Een vergelijkbare coupé zal dat toch ook wegen?
peugwow zegt
@bluebird: dat weegt bijvoorbeeld een (toch al stuk oudere) Peugeot 406 coupé ook
racerx zegt
@bluebird: dat is de versie die je ook wilt volgens mij, de V6 is zwaarder en is als ik t goed heb geen Busso maar een GM blok.
peugwow zegt
@Alfarobert: dat over het zogenaamd veel mooiere concept hoor je inderdaad vaker. Persoonlijk snap ik daar helemaal niks van, vind die gewoon niet in verhouding, de Brera is daarentegen prachtig. Ooit staat er een op mijn oprit
stationcar zegt
@peugwow:
Misschien moet je de concept er nog eens bijzoeken, de Brera in productie uitvoering is niet meer dan een 159 Coupé waar ze stijlelementen van de concept op hebben toegepast.
Wacht, ik zoek hem voor je op:
https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/2002_AlfaRomeo_BreraConcept1.jpg
Of je deze mooi vind of niet maakt niet uit, als je deze vergelijkt met het productiemodel blijft het een teleurstelling. En dan hebben we het nog niet eens over de overhang aan de voorkant gehad…
hight96 zegt
@stationcar: Vind persoonlijk het productiemodel er een stuk beter uit zien..
stationcar zegt
@hight96:
Dat mag gelukkig, maar het is wel bijzonder :-)
peugwow zegt
@stationcar: ziet er inderdaad spectaculair uit, maar zoals met zoveel concept cars is de werkelijke uitvoering anders. En ik blijf er inderdaad bij dat ik de Brera een stuk mooier vind, hij is gewoon ‘af’. De 159 is prachtig en een coupe met dezelfde stijlelementen? Doe mij maar een haha
beefcake zegt
@Alfarobert: ik vond ze vooral lomp om mee te rijden. Onoverzichtelijk en rond aan alle kanten. De enige Brera die ik langdurig heb meegemaakt ging bovendien heel clichématig om de haverklap kapot. Toch heb ik een Spider overwogen dit voorjaar, maar vond 2 stoelen toch iets te weinig.
Jochempie zegt
Prachtige kleur. Wat is het toch ook een elegante auto! Fraai om te zien.
toyotafortuner zegt
Hoewel ik alles behalve fan ben van de Brera, moet ik toch wel bekennen dat ie in rood veel beter oogt.
D’r zit een zwarte Brera Ti met bruin interieur in de wijk (opvolger van een 147 GTA en MiTo QV), fraai maar toch liever rood
noosaheads zegt
Ik heb deze auto naast zijn zuster zonder dak heel vaak gespot.Van achter mijn bureau.Dat duo, met in het kielzog de overjarige maar qua centjes meer bereikbare GT en de toen leasegeile MiTo’s en vooral Giulietta’s maakten van deze auto’s een verkoop debacle.En terecht in mijn ogen.Veel te zwaar en te duur.(lees; niet genoeg marges)Net als de 159.Net zo kansloos.
maarten020 zegt
Een van de weinige auto’s waarbij de cabriolet versie mooier is dan de coupe
noah_keyzer zegt
@maarten020: er is toch geen Brera cabrio? ik denk dat je dan een Spyder bedoeld
maarten020 zegt
@noah_keyzer: pfff…jij bent er zeker ook eentje die in een kroeg als zn vrienden aan hem vragen “wil je een biertje?” Zegt: nee, ik wil een pilsje
maarten020 zegt
Toen ze beiden uitkwamen ging mijn voorkeur uit naar de GT maar ik moet eerlijk zeggen dat de brera (En dan met name de Spider versie) mooier ouder word dan de GT
sr20det zegt
Tis gewoon een hatchback
otograaf zegt
De Brera, een tijdloze schoonheid. En dan ook nog eens het topmodel in deze bijzonder(e) (mooie) kleur, mooie spot!!
hhitalia zegt
@otograaf: bedankt!
mikje90 zegt
Wat een mooie auto is en blijft het ook. De 1750tbi motor is een prachtig blok begrijp mij niet verkeerd, maar deze italiaanse schone zou ik zelf kiezen met een 2.4l jtd 20v i.v.m de 1400kg die deze auto weegt. Pleeg ik nu heiligschennis door dit te zeggen?
stephane8200 zegt
@mikje90: 1750tbi is geen mooie motor. Onzuinig, te weinig vermogen en ‘laufkultur’, zoals Duitsers dat zeggen, is ver te zoeken.
imre741 zegt
@stephane8200: de V6 is de beste inderdaad !
desjonnies zegt
Iedereen die deze en de 159 te zwaar vindt, heeft er nog nooit mee gereden.
Verder waren deze zo zwaar gebouwd om zo stijf en veilig mogelijk te zijn, maar als Alfa zoiets doet kan het gewoonweg niet goed zijn.
Komt omdat we hier ‘van Duitschen blut zijn’
peugwow zegt
@desjonnies: ze kunnen het inderdaad nooit goed doen bij het grote publiek
BrutaalAapje zegt
Typisch zo’n auto die je in het echt moet zien.
“photo’s doesn’t do it justice…”
159 vind ik ook een prachtige auto. Mooiste station ooit gemaakt.
jonkerlan zegt
Bijzondere vormgeving, vooral aan de achterkant vind ik het net een ruimteschip.. niet lelijk ofzo, gewoon erg apart.
porschepdk zegt
Ik vind het gewoon een lelijke auto!
airc zegt
ik weet nog goed dat wij bij mijn eerste werkgever een Brera als demo auto hadden voor een dag. Na nog geen 500km lag de bak eronderuit… Niet de beste reclame…
dennisdd zegt
Bijzonder, een Alfa óp de weg
xiran zegt
Dit is net als een saab. Als je de auto rijd begrijp je de auto.
bluebird zegt
De brera is echt zo’n auto die je of fantastisch vindt of gruwelijk lelijk. Love it or hate it. Dat zie je hierboven ook terug, zelf kan ik dit soort auto’s juist daarom waarderen, ze maken wat los bij je.
spiderman zegt
De Brera blijft ook met ouder worden echt mooi, net als de Spider en de 159 trouwens. Zelf destijds gereden met zowel de 2.2, de 3.2V6 Q4 als de 1750 TBi Spider. Allemaal mooi, maar de 1750 was veruit de beste. De V6 was erg zwaar en reed gem. 1:6, dat zijn geen grappen. Een Brera of Spider met 1750-motor staat nog wel op het verlanglijstje, ooit. Jammer dat ze zo snel weer uit productie gingen, zonder dat er iets voor terugkwam…