@rikus: valt mee hoor, ik heb ook een setje HRE’s in dit mat brons op m’n c43 AMG en het was niet eens veel duurder dan m’n eerdere OZ ultra leggera en die oz’s waren geplooid na 2 weken…
De hre’s gaan een jaartje later nog steeds mee. Iets duurder maar ze zijn wel echt topkwaliteit. En dat kleurtje :o!
Maar als je forged HRE’s neemt ben je inderdaad makkelijk 10.000€ kwijt. Voor flowforms heb je 4 velgen voor de prijs van 1 forged ;)!
Had een paar weken geleden een nieuwe M4 cabriolet voor een week. Leuke auto alhoewel ik de M3 sedan ook wel leuk vond. Deze ziet er mooi uit. Had zelf een witte met zwart leer en standaard velgen.
@stephane8200:
Uit nieuwsgierigheid : hoe torsiebestendig is zo’n cabrio ? Zelf niet mee gereden, maar het vermoeden is, dat-ie niet erg stijf is. Klopt dat ?
@amghans: valt mee, alleen als je vanuit een coupe/sedan in zo’n ding stapt merk je het wel. Niet zozeer door het extra gewicht, maar vooral doordat het gewicht ‘hoger’ ligt dankzij het carbonnen dak van de andere 2.
@amghans: je merkt altijd wat verschil maar ik vond het niet opvallen als slecht. Was in Engeland en die B-wegen zijn niet echt biljartlaken glad maar het is me niet opgevallen dat er gebrek aan torsiestijfheid was. Geen krakend plastic of wringende deuren. Nu heeft de M4 cabrio ook 200 (!!) kg extra versterking, lees ik net. Maar de 420d cabrio die ik ook heb gereden voelde ook niet slap aan. Je merkt wel dat hij zwaarder is. Had de week er voor een M2 en dat is echt een wereld van verschil.
@stephane8200:
Dank, ’t is me duidelijk. Heb zelf een coupé en die vind ik niet helemaal vrij van torderen. Niks dramatisch, maar had op hogere stijfheid gerekend/gehoopt. Vandaar m’n vraag :-)
bmwfreak038 zegt
Wauw alles klopt wat een mooie kleur!
shane12 zegt
Zo, dat is dik !
erviss zegt
Heerlijk!!
wimbraber zegt
Heerlijk zeg! Mooi strak op de grond en prachtige HRE’s!
silverscope zegt
Dikke spec! Persoonlijk zou ik alleen nog het chrome rond de ramen zwart maken. Then again, ik heb geen m4 ?
imarinos zegt
@silverscope: ik zou hem ook aanpassen, die kleur van de velgen is goed bij blauw dus al het chrome in die kleur wrappen!
kennone zegt
Wat is die daklijn toch verschrikkelijk lelijk. Als dit een coupe was, was hij perfect!!
svenb zegt
@kennone: dat komt omdat ze het cabriodak van de vorige generatie erop hebben gezet.
launchcontrol zegt
@kennone: helemaal mee eens….
mashell zegt
@kennone: en die daklijn is dezelfde als bij de vorige generatie 3 serie coupe. De 4 serie is veel gestrekter maar dit is een typisch BMW coupe dak.
rikus zegt
Dat is een setje dure knapen, die velgen. Wel heel mooi.
technopatat zegt
@rikus: valt mee hoor, ik heb ook een setje HRE’s in dit mat brons op m’n c43 AMG en het was niet eens veel duurder dan m’n eerdere OZ ultra leggera en die oz’s waren geplooid na 2 weken…
De hre’s gaan een jaartje later nog steeds mee. Iets duurder maar ze zijn wel echt topkwaliteit. En dat kleurtje :o!
Maar als je forged HRE’s neemt ben je inderdaad makkelijk 10.000€ kwijt. Voor flowforms heb je 4 velgen voor de prijs van 1 forged ;)!
stephane8200 zegt
Had een paar weken geleden een nieuwe M4 cabriolet voor een week. Leuke auto alhoewel ik de M3 sedan ook wel leuk vond. Deze ziet er mooi uit. Had zelf een witte met zwart leer en standaard velgen.
amghans zegt
@stephane8200:
Uit nieuwsgierigheid : hoe torsiebestendig is zo’n cabrio ? Zelf niet mee gereden, maar het vermoeden is, dat-ie niet erg stijf is. Klopt dat ?
lekkaah zegt
@amghans: valt mee, alleen als je vanuit een coupe/sedan in zo’n ding stapt merk je het wel. Niet zozeer door het extra gewicht, maar vooral doordat het gewicht ‘hoger’ ligt dankzij het carbonnen dak van de andere 2.
stephane8200 zegt
@amghans: je merkt altijd wat verschil maar ik vond het niet opvallen als slecht. Was in Engeland en die B-wegen zijn niet echt biljartlaken glad maar het is me niet opgevallen dat er gebrek aan torsiestijfheid was. Geen krakend plastic of wringende deuren. Nu heeft de M4 cabrio ook 200 (!!) kg extra versterking, lees ik net. Maar de 420d cabrio die ik ook heb gereden voelde ook niet slap aan. Je merkt wel dat hij zwaarder is. Had de week er voor een M2 en dat is echt een wereld van verschil.
amghans zegt
@stephane8200:
Dank, ’t is me duidelijk. Heb zelf een coupé en die vind ik niet helemaal vrij van torderen. Niks dramatisch, maar had op hogere stijfheid gerekend/gehoopt. Vandaar m’n vraag :-)
peug206 zegt
@amghans: paar buizen doet wonderen… ?
lekkaah zegt
@amghans: een M?
bmwfreak038 zegt
@amghans: ik ben in een M3 cabrio de ring over geweest(E93), het gaat behoorlijk rap(460 pk) had hij.
venividivici zegt
Mooi contrast zeg… nu is toch wel heel goed te zien wat voor een simpele goedkope trutwagens die Renaults (en nog vele andere gebakjes) zijn.
mashell zegt
Zo, BMW heeft ook een mooie kleur blauw. Dat maakt Alpina nu helemaal overbodig.
alpinafanb10 zegt
@mashell: zeker nooit een Alpina mogen bezitten/rijden?
dutchiehd zegt
Ik stoor me alleen aan de chrome randjes, dat vloekt wat mij betreft heel erg met de wielkleur.
sander1980 zegt
@dutchiehd: Helemaal eens. Ff shadowline erop en dan is deze af
kenner zegt
Garage queen
jippie zegt
Anno 2018 rijden baasjes van woningbouwverenigingen niet meer in Maserati’s maar in M3’s cabriolet?
barry355gtb zegt
We hebben eindelijk weer een prachtige BMW. Wat is dit een begeerlijke wagen met deze specs.
alpinafanb10 zegt
Prachtige wagen, doen
beefcake zegt
Kleur: top. Velgen: fout. Grappig, ben zo te zien de enige die dit vindt.